AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #20.863
Het cremeren van IN's Marv... increment
:roflol: Bedankt Rob!

gewicht omhoog zoals bij Stronglifts
Maar uiteindelijk loop je dan toch ook vast...? Je kunt toch niet tot in het oneindige blijven verhogen..

Mijn incline bench bijvoorbeeld verhoog ik weleens, maar uit eindelijk haal ik dan steeds minder reps. Ik weet dat je dan steeds weer moet resetten en daar zijn hele protocolen voor, maar uiteindelijk schiet ik er vaak niet veel mee op..

Wat is er overigens mis mee om gewoon zo zwaar te trainen als kan op een dag? (niet full r*tard ofcourse..)

Maar uiteindelijk loop je dan toch ook vast...? Je kunt toch niet tot in het oneindige blijven verhogen..

Mijn incline bench bijvoorbeeld verhoog ik weleens, maar uit eindelijk haal ik dan steeds minder reps. Ik weet dat je dan steeds weer moet resetten en daar zijn hele protocolen voor, maar uiteindelijk schiet ik er vaak niet veel mee op..

Wat is er overigens mis mee om gewoon zo zwaar te trainen als kan op een dag? (niet full r*tard ofcourse..)
Weer resetten ja, en normaal eten.

Vooral dat je (naar mijn idee) maar een beetje random oefeningen doet. Maar dat moet je uiteraard zelf weten

Bovenstaande kan maar er zijn daarnaast nog eens tienduizend verschillende manieren en dus schema's om te periodiseren.

Al je gebrek aan ambitie en doelen daar gelaten is het toch werkelijk waar onbegrijpelijk dat iemand na al die jaren activiteit op dit forum en lezen van andere logjes nog niet het minste begrijpt van progressief laden en periodiseren en alleen maar met de training van vandaag bezig is...

• #20.866
Weer resetten ja, en normaal eten.

Vooral dat je (naar mijn idee) maar een beetje random oefeningen doet. Maar dat moet je uiteraard zelf weten
"normaal eten.."

Bovenstaande kan maar er zijn daarnaast nog eens tienduizend verschillende manieren en dus schema's om te periodiseren.

Al je gebrek aan ambitie en doelen daar gelaten is het toch werkelijk waar onbegrijpelijk dat iemand na al die jaren activiteit op dit forum en lezen van andere logjes nog niet het minste begrijpt van progressief laden en periodiseren en alleen maar met de training van vandaag bezig is...
Ik begrijp het wel hoor...zie hoe anderen het doen...doe soms een poging het voor mezelf te implementeren..en eindig vaak weer met hetzelfde.
Een van de problemen ook is dat mijn gym vrij klein is..een hoog frequentie schema gaat me dan stress opleveren, omdat we van alles maar 1 hebben en als je op de juiste manier je gewichten wilt verhogen wil je wel starten met de geplande oefeningen en die niet bijvoorbeeld als 3e doen..of heb jij tips hoe ik hier mee om kan gaan.

Verder heb ik al regelmatig de basics van een dergelijk schema aangereikt gekregen, maar lukt het me niet om er ook iets fatsoenlijks van te maken en verval ik weer in mijn oude gewoontes..

Ik ga er maar weer een keer naar kijken binnenkort. Suggesties en ideeen zijn welkom..

-------------------------------------------------------------------- :D

De planning voor vandaag! Ik ben volgende week jarig en trakteer vandaag op mijn werk (met 3 anderen, want: sloeber)

Push 2:
Incline benchpress/Reverse grip benchpress:

4x6-8

OHP:
4x8-12

Floorpress / Dumbelpress:
3x8-12

CGBP / Dippen:
3x6-12

Standing cable fly’s:
3x8-12

(Rope) Pushdown:
3x8-15

Side raise/hammer grip OHP:
3x12-15

(Straf)Cardio:
..min / ..km / ..kcals / HR~..

Voeding, vrijdag 22-01-2016:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie + stuk bananen vlaai + stuk aardbeien bavarois vlaai (~700kcals)
11:00 90g havermout + 30g whey delicious + 10g rozijnen + stuk appel citroen vlaai (350kcals) + multivit + vit D
12:30 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + sinaasappel
15:00 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: ½ scoop Devil’s shot + 1 scoop amino-1
Post-workout: 25g whey iso + 10g dextro
19:15 200g aardappels + 250-300g broccoli + 160g kipfilet (~600kcals) + 25g nightprotein

~3190kcals, E/K/V = 210g (27%) / 400g (50%) / 85g (23%)

Laatst bewerkt:
Nice! Geniet van de vlaai! en train ze op de vlaai energie! :D

dit ja.
ik heb het zelf ook veel te lang uitgesteld.

'' wil mijn eigen ding doen ''
'' kan geen programmering vinden die me bevalt ''

nu ben ik er daadwerkelijk mee bezig en merk ik na een maand al vooruitgang en bevalt het me veel meer dan ik had verwacht.

• #20.870
Nice! Geniet van de vlaai! en train ze op de vlaai energie! :D
Moet goed komen!!:D
In b4 Sheiko of een andere 3x in de week FB schema van +2u
:roflol:

4x in de week iets fullbody achtigs lijkt me wel wat...maar hoe?:o
dit ja.
ik heb het zelf ook veel te lang uitgesteld.

'' wil mijn eigen ding doen ''
'' kan geen programmering vinden die me bevalt ''

nu ben ik er daadwerkelijk mee bezig en merk ik na een maand al vooruitgang en bevalt het me veel meer dan ik had verwacht.
Even ideeen opdoen in je log straks..:o

Verder heb ik al regelmatig de basics van een dergelijk schema aangereikt gekregen, maar lukt het me niet om er ook iets fatsoenlijks van te maken en verval ik weer in mijn oude gewoontes..

Ik ga er maar weer een keer naar kijken binnenkort. Suggesties en ideeen zijn welkom..
@Arendjan kom er maar in!

• #20.872
Als ik even mijn mail doorlees heb ik nog een zeer uitgebreide mail van AJ...waar ik nog nooit gebruik van heb gemaakt..

Bedankt voor de reminder...even kijken wat het ook alweer was ;)
Hij heeft voor mij een tijd geleden 2 schema's gemaakt. Ging er best goed op. De basis van zijn laatste schema gebruik ik nog steeds (i.c.m. Wendler)

"normaal eten.."

Ik begrijp het wel hoor...zie hoe anderen het doen...doe soms een poging het voor mezelf te implementeren..en eindig vaak weer met hetzelfde.
Een van de problemen ook is dat mijn gym vrij klein is..een hoog frequentie schema gaat me dan stress opleveren, omdat we van alles maar 1 hebben en als je op de juiste manier je gewichten wilt verhogen wil je wel starten met de geplande oefeningen en die niet bijvoorbeeld als 3e doen..of heb jij tips hoe ik hier mee om kan gaan.

Hoe eenvoudig je gym ook is, het principe van progressieve lading kan je toch altijd toepassen? Het schema is: dat van vorige week + 1.
Of dat nou 1 kg erbij of 1 rep erbij is maakt niet zo veel uit voor het idee.

• #20.875
Hij heeft voor mij een tijd geleden 2 schema's gemaakt. Ging er best goed op. De basis van zijn laatste schema gebruik ik nog steeds (i.c.m. Wendler)
Hmm, daar ben ik wel benieuwd naar. Hij had mij een Candito schema gestuurd. Dat vond ik een beetje te laag volume en te PL..

Hoe eenvoudig je gym ook is, het principe van progressieve lading kan je toch altijd toepassen? Het schema is: dat van vorige week + 1.
Of dat nou 1 kg erbij of 1 rep erbij is maakt niet zo veel uit voor het idee.
Ik bedoelde te zeggen dat als ik vandaag begin met bankdrukken en bijvoorbeeld 5x5x80kg doe..

Dan wil ik volgende week 5x5x82.5kg doen...maar stel nu dat de bench bezet is en ik deze pas als 3e oefening kan doen, dan bestaat de kans dat ik de target niet haal..

Waarschijnlijk met als oorzaak de twee voorgaande oefeningen, maar dat weet je nooit zeker..

Hoe kun je hier dan mee omgaan? Wachten is geen optie (waste of time)

Dan ga je toch pull ups oid doen tot de bench vrij is

Progressief laden gebeurt ook al als je bv 10 sec minder rust neemt.

Alleen dat je moet wel stopwatch meeenemen:P

• #20.878
Dan ga je toch pull ups oid doen tot de bench vrij is
Dat is niet wat ik bedoel...je verliest al kracht door eerst andere oefeningen te doen..ook al zijn die in dit geval niet eens gericht op borst
Progressief laden gebeurt ook al als je bv 10 sec minder rust neemt.

Alleen dat je moet wel stopwatch meeenemen:P
Doe jij eigenlijk echt bewust progressief laden..of train je naar de vorm van de dag (meer op gevoel, maar wel zwaar..)

Hmm, daar ben ik wel benieuwd naar. Hij had mij een Candito schema gestuurd. Dat vond ik een beetje te laag volume en te PL..

Ik bedoelde te zeggen dat als ik vandaag begin met bankdrukken en bijvoorbeeld 5x5x80kg doe..

Dan wil ik volgende week 5x5x82.5kg doen...maar stel nu dat de bench bezet is en ik deze pas als 3e oefening kan doen, dan bestaat de kans dat ik de target niet haal..

Waarschijnlijk met als oorzaak de twee voorgaande oefeningen, maar dat weet je nooit zeker..

Hoe kun je hier dan mee omgaan? Wachten is geen optie (waste of time)

Hier had ik in Taiwan ook last van Marvin! Echt fucking irritant en het is imo ook zeer lastig om in zo'n situatie lineaire progressie te boeken. Je kan wel met een andere oefening beginnen, maar vervolgens zul je niet de volle 100% meer kunnen geven op de oefening waar het allemaal om draait die dag.

"normaal eten.."

Voeding, vrijdag 22-01-2016:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie + stuk bananen vlaai + stuk aardbeien bavarois vlaai (~700kcals)
11:00 90g havermout + 30g whey delicious + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + sinaasappel
15:00 175g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: ½ scoop Devil’s shot + 1 scoop amino-1
Post-workout: 25g whey iso + 10g dextro
19:15 Avondeten (~750kcals) + 25g nightprotein

~2990kcals, E/K/V = 200g (27%) / 385g (52%) / 70g (21%)

Die gebakjes heb je prima ingepast! :thumb:

Terug
Naar boven