XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Even een blik op je voeding: nieuwsgierigheid.
Voeding donderdag 25-02-2010:
7:30 56g brinta + 44g whey + 30g rozijnen, visolie en multivit + banaan
Nieuwsgierig: is de banaan niet genoeg snelle koolhydraten? Of alleen de rozijnen? (Waarom allebei?)

9:00 4 boterhammen (3 kipfilet (75g), 1 pindakaas (20g))
11:00 60g basmati rijst + 235g kipfilet + 55g sperzibonen
Ziet er netjes uit, beetje weinig groente misschien.
12:30 4 boterhammen (3 kipfilet (75g), 1 pindakaas (20g)) + appel
15:00 60g basmati rijst + 235g kipfilet + 55g sperzibonen + appel
Waarom beide keren een appel erbij? Niet koolhydraten genoeg?
17:30 200g aardappels + 200g groente en 150g kip + 200ml magere yoghurt
20:00 35g dextrose
Ik denk dat je de yoghurt gewoon lekker vindt? Heel bijzonder qua voedingswaarde is het nl. niet ;)
Dextrose is post-wo neem ik aan...

20:30 40g whey + 10g pinda’s + banaan
Waarom nu nog een banaan? Koolhydraten 's avonds?! (Na trainen beter rijst, weet je toch?)
~22:30 225ml magere kwark + zoetstof + visolie
Netjes.

Toch een mooie schoudertraining neergezet hoor!
Voeding vind ik er gewoon top uitzien!

Waarom beide keren een appel erbij? Niet koolhydraten genoeg?

Ik denk dat je de yoghurt gewoon lekker vindt? Heel bijzonder qua voedingswaarde is het nl. niet ;)

Waarom nu nog een banaan? Koolhydraten 's avonds?! (Na trainen beter rijst, weet je toch?)
ik had eens gehoord dat appels de eetlust verhogen +punt.
magere yoghurt heeft niet echt een lekkere smaak natural, kwark vind ik lekkerder. tenzij marv een met smaak heeft.
dat is allang achterhaald dat je kh ook gewoon in de avond kunt eten.

een appel voor je grote maaltijd is eetlust verhogend :)

wel goed dat er kritisch word gekeken naar zijn voeding! niks mis met een kritische blik :)

ik had eens gehoord dat appels de eetlust verhogen +punt.
magere yoghurt heeft niet echt een lekkere smaak natural, kwark vind ik lekkerder. tenzij marv een met smaak heeft.
dat is allang achterhaald dat je kh ook gewoon in de avond kunt eten.

een appel voor je grote maaltijd is eetlust verhogend :)
wel goed dat er kritisch word gekeken naar zijn voeding! niks mis met een kritische blik :)
Ik weet niet waarom Marvin iets nodig heeft wat eetlust verhogend is? Jullie?
Ook al kun je koolhydraten 's avonds ook gewoon eten, het principe kwark+noten (of visolie) doet het erg goed, en wat je niet direct nodig hebt kun je ook weglaten denk ik zo...

Doe graag mee met de kritische blik ;)

wellicht word het wat makkelijker eten als je meer eetlust hebt. want elke maaltijd naar binnen proppen gaat ook tegen zitten.

misschien doen die extra carbs bij hem het ook erg goed, maar die vraag kan alleen marv beantwoorden!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.147
Even een blik op je voeding: nieuwsgierigheid.Dat mag uiteraard..

Nieuwsgierig: is de banaan niet genoeg snelle koolhydraten? Of alleen de rozijnen? (Waarom allebei?) Macht der gewoonte, sóchtends een banaantje en rozijnen om de brinta lekkerder te maken:rolleyes:

In m'n cut vliegt de banaan eruit denk..

Ziet er netjes uit, beetje weinig groente misschien.Anders ga ik zo vol zitten...in de cut waarschijnlijk meer groente

Waarom beide keren een appel erbij? Niet koolhydraten genoeg? Jawel, zelfs teveel voor een goede E/K/V verhouding, maar vind appels gewoon lekker..in m'n cut waarschijnlijk wat minder brood, want put toch wat energie uit die appel..

Ik denk dat je de yoghurt gewoon lekker vindt? Heel bijzonder qua voedingswaarde is het nl. niet ;) Ga m'n ma maar eens vragen of ze magere kwark wil halen voor na het avondeten om mijn eiwitten op te pimpen..of ze dat ook doet is een tweede

Dextrose is post-wo neem ik aan... Das inderdaad direct post workout..vanaf vandaag ook weer met CEE (Creatine Ethylester); deed voorheen weinig bij me, maar toch nog eens proberen..

Waarom nu nog een banaan? Koolhydraten 's avonds?! (Na trainen beter rijst, weet je toch?) Ik weet het mijn echt post workout meal is crap, maar zoalang ik thuis woon blijf ik daar enigsinds last van houden, omdat mijn ouders weinig waardering kunnen opbrengen voor rijst met kip om 20:30-21:00

Netjes.Heb zelfs wat pinda's toegevoegd! (wat is btw een normale hoeveelheid noten voor bij 225ml magere kwark??)
Zie bovenstaande in rood. Mijn dieet blijf ik steeds aanscherpen tijdens m'n lerend proces..maar wil gewoon ook niet teveel 'doorslaan'..hoewel ik 4x perdag rijst wel lekker zou vinden, maar das IMO te prijzig:mad:

Hebben meer mensen trouwens zo'n loom gevoel in het hoofd na het consumeren van een hoog eiwitrijke maaltijd??

Zie bovenstaande in rood. Mijn dieet blijf ik steeds aanscherpen tijdens m'n lerend proces..maar wil gewoon ook niet teveel 'doorslaan'..hoewel ik 4x perdag rijst wel lekker zou vinden, maar das IMO te prijzig:mad:

Hebben meer mensen trouwens zo'n loom gevoel in het hoofd na het consumeren van een hoog eiwitrijke maaltijd??
Overdag een keer extra brood, en post-wo de rijst? Kun je gewoon in de auto laten, en als je post-wo dextro neemt met whey, en dan gaat douchen kun je daarna eten en dan naar huis (ofzo).

Loom kan wel kloppen, eiwitten zijn moeilijker te verteren dan vet / koolhydraten. Daardoor blijf je een tijdje vol zitten.

Rijst + kip waardering buiten normale etenstijden komt bekend voor :x

• #2.150
Overdag een keer extra brood, en post-wo de rijst? Kun je gewoon in de auto laten, en als je post-wo dextro neemt met whey, en dan gaat douchen kun je daarna eten en dan naar huis (ofzo).

Loom kan wel kloppen, eiwitten zijn moeilijker te verteren dan vet / koolhydraten. Daardoor blijf je een tijdje vol zitten.
Brood met beleg heeft k*t E/K/V verhoudingen..dus dat doe ik liever niet! Post workout neem ik naar mijn idee voldoende carbs en eiwitten..er zouden alleen wat complexere carbs bij mogen...toch eens nadenken over rice & protein in de cut...

Ik weet het ik ben eigenwijs, maar bedankt voor het advies natuurlijk!:D

Brood met beleg heeft k*t E/K/V verhoudingen..dus dat doe ik liever niet! Post workout neem ik naar mijn idee voldoende carbs en eiwitten..er zouden alleen wat complexere carbs bij mogen...toch eens nadenken over rice & protein in de cut...

Hoe slecht zijn die verhoudingen? Ik eet 2 boterhammen met 100gram rookvlees! :P

Zet rice&protein eens af tegen Diet-shake van XXL ;)

Maakt toch niet uit dat brood met beleg zelf een slechte e/k/v verhouding heeft? Het gaat natuurlijk om de verhouding op het einde van de dag, en niet per losse maaltijd. Ik zou me trouwens sowieso niet zo blind staren op die verhouding. Je wil ook gewoon voedingsstoffen binnen krijgen op de momenten dat je lichaam ze het meest nodig heeft.

De enige carbs die je na je training binnen krijgt is een schep dextrose en een banaan. De balangrijkse momenten op een dag dat je zeker goed in je carbs wil zitten zijn in je 1e maaltijd van de dag, de maaltijd voor je training en de maaltijd na je PW-Shake.

Waarom neem je niet gewoon direct na je training als PW shake dextrose én whey. Wacht je dan een uur en knal je er dan een rijst/kip maaltijd in? Dan kan je daarna voor je gaat slapen nog een maaltijd nemen met min. 50 gram eiwit en iets van 25 gr. vet.

En in de cut zou ik echt niet zo veel shakes gaan nemen. Je eet dan al weinig, persoonlijk probeer ik dan iig zo veel mogelijke vaste voeding binnen te krijgen.

• #2.153
Thanks voor de adviezen..eens kijken of er het een en ander aan te passen is! Ga het proberen! Dan gooi ik de maaltijd rond 11:00 er even uit..

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Begin ik dan vanaf maandag mee!

Thuisfront gaat heus wel begrijpen wanneer je structureel een fatsoenlijke maaltijd wilt na het sporten ;) (rijst, groente en blikje tonijn?)

• #2.155
Hoe slecht zijn die verhoudingen? Ik eet 2 boterhammen met 100gram rookvlees! :P

Zet rice&protein eens af tegen Diet-shake van XXL ;)
Rice en protein heeft volgens mij complexere carbs...

En wat betreft een broodmaaltijd...ik eet 100g kip/kalkoen/rosbief of combi op 4 boterhammen wat neerkomt op (in geval van kipfilet):

472kcal's, 28g E (23%), 55g K (47%), 16g V (30%) niet mijn beoogde 40/40/20 dus en wat weinig eiwitten...maar meer beleg wordt me echt te duur + niet lekker:eek:

En wat betreft een broodmaaltijd...ik eet 100g kip/kalkoen/rosbief of combi op 4 boterhammen wat neerkomt op (in geval van kipfilet):

472kcal's, 28g E (23%), 55g K (47%), 16g V (30%) niet mijn beoogde 40/40/20 dus en wat weinig eiwitten...maar meer beleg wordt me echt te duur + niet lekker:eek:
Diets-shake heeft ook alleen maar complexe koolhydraten (en minder "stukjes", want geen rijstkorrels), maar je moet zelf maar even kijken.
Die broodmaaltijd ziet er goed uit hoor: 23-47-30 is best prima. Zou er niet al te moeilijk over doen...

Je hoeft toch niet elke maaltijd op een juiste verhouding te zitten? Als je op het einde van de dag maar prima zit.

Elke maaltijd in de juiste verhouding is zelfs iets wat ik expres niet doe omdat ik zo min mogelijk vetten met carbs combineer. Ik eet bijna altijd een eiwit+vet maaltijd of een eiwit+carbs maaltijd. De carbs maaltijden in de ochtend en rondom trainingen, anders low carb. Op die manier heb je op het einde van de dag goede verhoudingen met imo zo min mogelijk vetinname bij hoger insuline level.

Elke maaltijd in de juiste verhouding is zelfs iets wat ik expres niet doe omdat ik zo min mogelijk vetten met carbs combineer. Ik eet bijna altijd een eiwit+vet maaltijd of een eiwit+carbs maaltijd. De carbs maaltijden in de ochtend en rondom trainingen, anders low carb. Op die manier heb je op het einde van de dag goede verhoudingen met imo zo min mogelijk vetinname bij hoger insuline level.

Luister naar hem, ik ben het met hem eens! ;)

Terug
Naar boven