- Waardering
- 34.342
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk niet dat je heel je levensstijl daarvoor moet aanpassenGaan we weer.. Dit doel is met Marvin zijn levensstijl en eating disorder gewoon onhaalbaar.. Dat het doel voor iemand anders wellicht wel haalbaar is doet er toch niet toe?
Het is niet alleen een kwestie van fysiek en mentaal haalbaar... Marvin is hiervan het perfecte voorbeeld. Er is ook nog leven buiten BB en een 90KG fysiek op 10%.. En zonder Roids, of je hele leven erop inrichten is dat gewoon nagenoeg onhaalbaar.. Beide is Marvin niet toe bereid, ergo een onhaalbaar doel voor Marvin.
. Gewoon genoeg(!) eten, genoeg slapen en goed trainen zou prima moeten zijn, daar heb je verder geen hele levensomschakeling voor nodig.Ik denk niet dat je heel je levensstijl daarvoor moet aanpassen. Gewoon genoeg(!) eten, genoeg slapen en goed trainen zou prima moeten zijn, daar heb je verder geen hele levensomschakeling voor nodig.

Ik denk niet dat je heel je levensstijl daarvoor moet aanpassen. Gewoon genoeg(!) eten, genoeg slapen en goed trainen zou prima moeten zijn, daar heb je verder geen hele levensomschakeling voor nodig.
Wat is dit nu weer voor avatar. Er is hier maar 1 zalmbeer, en very much alive!Starvin Marvinnen, kop koffie met een multi vitamine is toch geen ontbijt?![]()
Hij kan hoe dan ook verder komen dan dat hij nu isNatty 90KG op 10% en 1.80m... Jij bent zeker niet bekend met de 1234 regel?
Wat is dit nu weer voor avatar. Er is hier maar 1 zalmbeer, en very much alive!
Eg random opeens die beer opgehangen ja rip zalmbeerLiep met @lloydatoni over straat en opeens zagen we een beer hangen.
Ja, zucht....
Natty 90KG op 10% en 1.80m... Jij bent zeker niet bekend met de 1234 regel?
Ik doe al 3 jaar IF misschien wel langer. Dus koffie en amino's zijn puur om de ochtend door te komen..Starvin Marvinnen, kop koffie met een multi vitamine is toch geen ontbijt?![]()

Vind ik ook..Verstandig man. Je moet simpelweg reeel blijven in het stellen van je doelen.
Dat laatste is ook wel een hekel punt...uit eten..eten bij schoonouders, drankje hier, drankje daar...bbq's etc..+1 reële doelen stellen is iets wat menig mens nog moet leren. Veel mensen maken een super-strict-wtf plan en binnen de kortste tijd zijn ze aan het cheaten of stoppen ze er compleet mee.
Waarom? omdat ze zichzelf hebben overschat en wel even dachten zo'n schema te kunnen volgen.
Of zoals bij Marvin dat hij gewoon vaak uit eten gaat enzo, goede zelfkennis is altijd een groot pluspunt.

Ik zeg ook niet dat het doel makkelijk haalbaar is toch? Ik hou gewoon graag wat vrijheid voor 'leuke dingen'Daar ben ik het niet mee eens, als je alleen maar doelen gaat stellen die makkelijk te behalen zijn ga je er juist met de pet naar gooien. Een onmogelijk doel voor jezelf stellen is veel motiverender lijkt me, anders blijf je alleen maar hetzelfde doen en hetzelfde bereiken..
Een onmogelijk doel stellen is toch niet motiverend
Je haalt het nooit.. Ik kan me dat niet voorstellen. Je moet doelen stellen die wel haalbaar zijn, maar waar je wat voor moet doen..
Als je doelen gaat stellen waar je zonder er voor te werken op uitkomt kan ik me voorstellen dat het nergens op slaat. Maar een onmogelijk doel?
Ik stel ook geen makkelijk doel hoor..maar 5% is niet haalbaar als je er niet alles voor doet...of eigenlijk alles voor laat..Nja meer iets wat op dit moment onmogelijk lijkt. Als je het dan toch niet volhoudt, heb je alsnog meer bereikt dan met een veel te makkelijk doel.
Onmogelijke doelen stellen is iets voor mensen met een laag IQ denk ik, die geloven namelijk ECHT dat ze dat gaan halen.. Lijkt me best heerlijk zulke naïviteit
Nee even serieus, een doel moet zeker wel haalbaar zijn, maar de lat mag best wel hoog gelegd worden vind ik. Anders even de LOI bellen voor wat hulp![]()

Dit dus

Maar waarom zou ik dat doen?Ik bedoelde ook idd niet iets in de richting van uberhaupt onmogelijk, gewoon iets wat je nu niet voor mogelijk houdt of nog nooit gedaan hebt.
..

Dat is IMO ook eindig...Ja dat klinkt al een stuk aannemelijkerGewoon keer op keer je grenzen verleggen werkt imo prima.
+1Heb het al zo vaak gezien, mensen gaan vaak als een r*tard van start met super strak diëten en 7xpw naar de gym en zijn dan vaak na 2 maanden opgebrand, en stoppen er dus weer mee.
Idd doelen stellen die haalbaar zijn met inzet en toewijding maar niet full r*tard gaan.
Ik zie ook geen noodzaak om hele strakke regels te hanteren..maar voor mij is het al een opgave momenteel om doordeweeks niet te snoepen of snaaien..Het zijn geen doelen, het zijn regels. Het einddoel blijft hetzelfde -> Vetverlies. (In deze context althans).
Als jij een superstrict voedingsschema opstelt met bijvoorbeeld enkel rijst en vis, broccoli en kip, rijst en vis.. repeat.
Mocht jij iemand zijn die uiteindelijk snel verveelt raakt en (af en toe) gaat cheaten, dan is bovenstaande voor jou niet haalbaar. Mocht je het dan toch gaan proberen, dan weet je van tevoren dat je gaat falen.
Dan ligt heel je planning overhoop omdat je je regels hebt overtreden.
Dan zeg ik niet dat je hele simpele makkelijke regels moet opstellen, nee.
Ik heb het over opstellen van regels die voor jou als persoon haalbaar zijn, die binnen jouw limieten liggen.
Zoals @Punjab mooi omschrijft: Veel mensen zijn naief en denken dat ze alles kunnen doen en halen. Om achteraf hard op hun gezicht te vallen
iets doen wat je nog nooit gedaan hebt is ook zeker iets wat je moet hanteren en proberen, immers je gaat continue vooruit als persoon zijnde.
Als ik maandenlang omhoog werk naar een nieuw deadlift PR, dan ga ik iets proberen wat ik nog nooit gedaan heb en groot kans dat ik dan mijn grenzen heb verlegd.
maar dat is iets anders dan wanneer je een vent de sportschool in ziet lopen en probeert 150kg van de grond te trekken terwijl zijn 1RM op 100kg lag. en verder niks heeft gedaan voor verdere progressie.
True..Haha, dan bedoel je toch gewoon een doel met uitdaging.. Niet een onmogelijk doel..
Het is niet zo dat er alleen maar twee uitersten zijn.. je kunt een heeeeel makkelijk doel stellen, een makkelijk doel, een minder makkelijk doel, een iets moeilijker doel, een moeilijk doel, een heel erg moeilijk doel.. Zal ik nog even doorgaan?
Een onmogelijk doel stellen, of een doel waarvan je het waarschijnlijk niet gaat halen is gewoon dom om te stellen. Als je bij voorbaat al weet dat het een onmogelijk doel is, waarvan je het ws toch niet vol gaat houden.. wie gaat er dan echt z'n best doen.. Je weet toch al dat je het niet gaat halen![]()
Dat weten we allemaal wel..maar als je echt naar 5% wil kom je natty echt niet weg met een flinke IIFYM's aanpak..Misschien moet je dan ook gewoon stoppen met denken dat alleen kip met rijst en vis etc het enige goeie eten zijn, lijkt me dat al dat snoepen niet heel erg hard nodig is als je gewoon geen onnodige regels voor jezelf opstelt

Leef de droom zou ik zeggen..maar 90kg op 8% bijvoorbeeld ga ik natty niet halen..Marvin ziet nu bijvoorbeeld 90 kg op een normaal vetpercentage als onmogelijk, ik (en waarschijnlijk vele anderen) denk dat dat niet zo is, als hij gewoon in ieder geval echt probeert er iets van te maken. Helaas is deze discussie al te vaak gevoerd en komt er toch waarschijnlijk geen verandering in..
Hmm..wat betekende die afkorting ook alweer..Iemand hier ooit van SMART-doelen gehoord (vreselijke term, maar het klopt wel)
Helemaal waar...Gaan we weer.. Dit doel is met Marvin zijn levensstijl en eating disorder gewoon onhaalbaar.. Dat het doel voor iemand anders wellicht wel haalbaar is doet er toch niet toe?
Het is niet alleen een kwestie van fysiek en mentaal haalbaar... Marvin is hiervan het perfecte voorbeeld. Er is ook nog leven buiten BB en een 90KG fysiek op 10%.. En zonder Roids, of je hele leven erop inrichten is dat gewoon nagenoeg onhaalbaar.. Beide is Marvin niet toe bereid, ergo een onhaalbaar doel voor Marvin.
Precies

Haha...different day..., different topic....same story
Als het zo makkelijk zou zijn wogen we allemaal wel 10kg meer dan je lengte min een meter bij een procent of 8...Ik denk niet dat je heel je levensstijl daarvoor moet aanpassen. Gewoon genoeg(!) eten, genoeg slapen en goed trainen zou prima moeten zijn, daar heb je verder geen hele levensomschakeling voor nodig.

HahahaDat bedoelde ik niet, maar lijkt me hier erg gepast!
Nope...geen optie..Ja en dan moet marv z'n 6pack tijdelijk inleveren en dat wil hij niet![]()
Zit wat in..het is in ieder geval voor zeer weinig gasten weggelegd..Natty 90KG op 10% en 1.80m... Jij bent zeker niet bekend met de 1234 regel?
scherp!Haha.. @lloydatoniWat is dit nu weer voor avatar. Er is hier maar 1 zalmbeer, en very much alive!
Niet heel veel verder..maar laten we niet weer die discussie starten..
Echt?Liep met @lloydatoni over straat en opeens zagen we een beer hangen.
Raar verhaal..Eg random opeens die beer opgehangen ja rip zalmbeer

True, true..Als 90kg
Makkelijk haalbaar als je regel 4 maar goed toepast.

)
)Ik bedoelde ook idd niet iets in de richting van uberhaupt onmogelijk, gewoon iets wat je nu niet voor mogelijk houdt of nog nooit gedaan hebt.
Or you land upside down in a field with an exploded behindShoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars!

Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars!
echt die man is geniaal!