XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Waarom doen ze dan zo weinig reps, of 1?

3/4/5 reps bankdrukken vind ik weinig..

Welke BB'ers draaien dan weinig volume?
Zie het zelf niet echt voorbij komen in de logs maar die kunnen hun log wellicht dan beter verplaatsen naar de PL sectie..:trollface:

omdat het beter is voor kracht om lage reps te doen.
dat betekend trouwens niet low volume.

singles worden gebruikt om te testen en om beter te worden in 1 rep doen.
op een wedstrijd doe je ook maar 1 rep.
maar 1 rep setje zal je niet zo veel zien in PLing training, alleen richting de wedstrijd.

Waar haal je de tijd vandaan.. Ben blij dat 6/10 sets per spiergroep 8/12 reps mij verder helpt en maar 1/1.5 uur kost.

Wel mooie kcal burn sessies though 3 uur trainen!

andere manier van trainen.

Dus dat betekend dat 5x3 wel laag is in reps maar niet in volume? #bijleren

Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is hoeveel volume je draait. Het voordeel aan een lage reprange hanteren is dat je met lage reps beter op techniek kan letten en over het algemeen op een hogere intensiteit kan werken, maar noodzakelijk is het absoluut niet.

Het belangrijkste is hoeveel volume je draait. Het voordeel aan een lage reprange hanteren is dat je met lage reps beter op techniek kan letten en over het algemeen op een hogere intensiteit kan werken, maar noodzakelijk is het absoluut niet.

Bas zegt toch ook niet dat noodzakelijk? Hij zegt alleen dat het beter is, wat jij hier nu ook beweert

lol
dat bevestigd toch precies wat ik net zei.

lekker onnodig zuur doen puur omdat je mij niet mag.

Het is echter niet persé beter, ik vind het eigenlijk lastig. IMO is een combinatie van de twee het beste. Lage reps op hogere intensiteit om te wennen aan hoge gewichten met goede techniek en daarnaast een aantal dagen op hoog volume werken door veel reps te doen is naar mijn mening "het beste voor kracht".

maar 1 rep setje zal je niet zo veel zien in PLing training, alleen richting de wedstrijd.
Maar tot een bepaald niveau right..
Ik heb er onvoldoende kennis van vanuit de theorieën maar vind het lastig te geloven dat 1 tot 6 herhalingen optimaal krachtgains geeft, en dan met name de 1 tot 3 herhalingen.
1 zie je niet veel idd, 3 al meer.

Misschien boeken er mensen serieuze progressie mee maar zou mijn ding nooit zijn.
Los van het feit dat het irritant is als iemand 8 sets bench press doet, low rep, en ik aan het wachten ben :roflol:

Ik heb er onvoldoende kennis van vanuit de theorieën maar vind het lastig te geloven dat 1 tot 6 herhalingen optimaal krachtgains geeft, en dan met name de 1 tot 3 herhalingen.

Misschien boeken er mensen serieuze progressie mee maar zou mijn ding nooit zijn.
Los van het feit dat het irritant is als iemand 8 sets bench press doet, low rep, en ik aan het wachten ben :roflol:

Zoals hierboven aangegeven, werkt low-rep training het best voor optimale techiek. Jij zult zelf ook ervaren dat reps 1-6 er beter uitzien dan de reps 6-12 als je high rep squats doet bijv.

ceteris paribus geven lage reps altijd meer kracht gains dan hoge

groetjes

Zoals hierboven aangegeven, werkt low-rep training het best voor optimale techiek. Jij zult zelf ook ervaren dat reps 1-6 er beter uitzien dan de reps 6-12 als je high rep squats doet bijv.

Maar snap nooit als mensen in hun training alleen maar high rep trainen. Kracht en massa winst gaan toch ook hand in hand met elkaar en high/low rep lijkt me prima te combineren.

weinig volume is iets anders dan laag in reps. Maar kijk maar eens rond er zijn een hoop die opwerken naar 1 ramped up setje op lage reps @Pillz @Robke78

ik doe aardig veel volume ondanks dat ik niet per se hoog in reps zit. Gewoon veel setjes en veel dagen. Vorige week 6700kg bp volume gedaan en 12000kg squat volume
Wat zegt dat volume precies? Een week met 100 reps van 120 kg is toch niet te vergelijken met 200 reps van 60 KG?

• Topic Starter Topic Starter
  • #24.179
Waar haal je de tijd vandaan.. Ben blij dat 6/10 sets per spiergroep 8/12 reps mij verder helpt en maar 1/1.5 uur kost.

Wel mooie kcal burn sessies though 3 uur trainen!
+1

Haha dat fitten gaat goed komen, komt namelijk een duurloopje van een uur achteraan dus ga zeker over de helft van die kcal weer verbranden die dag! Thanks!
Oooh...niks aan het handje dus!:eating:

Ik zou een tweede bak halen..
weinig volume is iets anders dan laag in reps. Maar kijk maar eens rond er zijn een hoop die opwerken naar 1 ramped up setje op lage reps @Pillz @Robke78

ik doe aardig veel volume ondanks dat ik niet per se hoog in reps zit. Gewoon veel setjes en veel dagen. Vorige week 6700kg bp volume gedaan en 12000kg squat volume
Low reps zegt inderdaad niet altijd iets over volume..echter heb ik gister met die 6x3x165kg slechts 2970kg werkvolume gedraaid..of tel je opwarmsets ook mee?

andere manier van trainen.
Zeker een andere manier van trainen..:o
Dus dat betekend dat 5x3 wel laag is in reps maar niet in volume? #bijleren
15 reps vind ik nog steeds laag totaal volume..
Duidelijk...:rolleyes:
hoezo is dat fout? Je kan toch onmogelijk ontkennen dat rep range belangrijk is voor het beoogde trainingseffect :roflol:

al is het een beetje een loze opmerking zonder "laag" te definieren
..
goed verhaal lekker kort.

goede argumentering.

10/10
:roflol:
Duidelijk(er)
Bas zegt toch ook niet dat noodzakelijk? Hij zegt alleen dat het beter is, wat jij hier nu ook beweert
:thumbs:
lol
dat bevestigd toch precies wat ik net zei.

lekker onnodig zuur doen puur omdat je mij niet mag.
Haha...alleen maar liefde toch?:heart:
Het is echter niet persé beter, ik vind het eigenlijk lastig. IMO is een combinatie van de twee het beste. Lage reps op hogere intensiteit om te wennen aan hoge gewichten met goede techniek en daarnaast een aantal dagen op hoog volume werken door veel reps te doen is naar mijn mening "het beste voor kracht".
Gelukkig boeit kracht me niet zo..hoef ik me daar ook niet mee bezig te houden..:rolleyes:

Ik ben zo'n hater als wat je omschrijft in die laatste zin...en kom je zeiken hoe lang ik nog bezig ben doe ik 16 sets..:rolleyes:
High rep squats:eek!:
Correct..
...
ceteris paribus geven lage reps altijd meer kracht gains dan hoge

groetjes
Wat??
Maar snap nooit als mensen in hun training alleen maar high rep trainen. Kracht en massa winst gaan toch ook hand in hand met elkaar en high/low rep lijkt me prima te combineren.
Klopt..alleen vrouwen doen dat toch..lekker 15-25 reps..:roflol:
Wat zegt dat volume precies? Een week met 100 reps van 120 kg is toch niet te vergelijken met 200 reps van 60 KG?
Wie is intensiteit?
nee precies moet wel relevant volume zijn. Dus tussen boven de 60% van je 1rm.
Huh? Er werd mij laatst gezegd 75% van 1RM..is het nu weer 60?
Ja precies. Maar dan nog... flink volume, ik kom op 6800 met back squats.
Maar jouw squat is ook geen 150kg..:o

De training van gister! Slap als een vaatdoek de gym in en uiteindelijk een prima training neergezet!:D

FB1:
T-bar row:

20kg: 15 (warmup)
35kg: 12 (slow controlled)
50kg: 12, 12 (Prima!)
35kg: 20 (:fire:)

Kon niet beginnen met deadlifts, maar toen dat eenmaal wel kon de T-bars een beetje afgeraffeld..:o

Deadlift:

60kg: 10
100kg: 5
120kg: 5
140kg (~60%): 4 (warmup)
165kg (~75%): 3, 3, 3, 3, 3, 3 (6x3 prima reps!:D)

Paused floorpress:
45kg: 10
65kg: 5
75kg: 3
82.5kg: 6 (hop hop:D), 6, 6 (nipt!), 4+2 (rest-pause)

f**k it! Toch verzwaren naar 85kg

Incline dumbelpress:
32kg: 10 (iets over), 10 (idem), 8 (gestopt ivm licht zeurende rechter schouder)

Leg extentions:
50kg; 15
64kg: 8, 8, 8 (sets niet tot failure, prima MMC:fire:)
84kg: 3, 3, 3, 3 (fik erin!:fire:)

Barbel curl:
20kg: 15, 12
22.5kg: 12 (lekker pompen!)
25kg: 9 (:fire:)
27.5kg: 6, 6 (close grip)

Landmines:
10kg: 12
20kg: 12
35kg: 8, 8 (oef!)

Rating:
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
MDmuBMh.gif
(tevreden!)

En de planning voor vandaag!

FB2:
Incline benchpress:

5x5

Pull-up/Pulldown:
30-40 reps

Legpress/Goblet squat:
4x8-15

Cable fly’s:
3x8-12

Barbel calfraise:
4x8-12

Shrugs:
5x10

Ab-work

Voeding, donderdag 09-07-2016:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
11:00 85g havermout+ 30g whey isolaat + 10g rozijnen + multivit + vit D
12:30 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie + grapefruit
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
Pre-workout: ½ scoop Bombshell + 5g BCAA (8:1:1 musculi)
Post-workout: 30g whey isolaat
18:30 Avondeten (~750kcals) + 25g nightprotein

~2200kcals, E/K/V = 200g (36%) / 240g (43%) / 50g (21%)

Wat een zooi triple op die DL man. Zal wel zweten geweest zijn :D

Terug
Naar boven