AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Kijk, jij zit in dat wereldje, maar over het algemeen in de gym zie je dat gewoon niet veel ;)

in een algemene gym zie je sowieso niet zo veel sterke mensen;)

Dit.

Ik heb een 13 jarig meisje 240 pond zien benchen, en een paar aziatische meisjes 300+ zien squatten, dus dan zou je ook wel genoeg skinny mannen kunnn vinden.

wil je voortaan geen r*tard-units meer gebruiken en het gewoon netjes bij SI eenheden houden, hier kan ik niet tegen.

Kijk, jij zit in dat wereldje, maar over het algemeen in de gym zie je dat gewoon niet veel ;)

Dat is gewoon niet zo. Als je zegt 'powerlifters' heb je het over wedstrijdsporters. Ga naar een wedstrijd these days en kijk hoe enorm goed bezet middenklasses als -74, -83 en -93 zijn. Zowel nationaal als internationaal. 'Powerlifters zijn dik' bekt lekker en is een adagium dat tien jaar geleden nog enigszins opgeld deed maar iedereen die powerlifting nu volgt weet dat dat echt niet meer zo is. De gemiddelde dikke sterke g die jij tegenkomt is geen wedstrijdpowerlifter.

Dat is gewoon niet zo. Als je zegt 'powerlifters' heb je het over wedstrijdsporters. Ga naar een wedstrijd these days en kijk hoe enorm goed bezet middenklasses als -74, -83 en -93 zijn. Zowel nationaal als internationaal. 'Powerlifters zijn dik' bekt lekker en is een adagium dat tien jaar geleden nog enigszins opgeld deed maar iedereen die powerlifting nu volgt weet dat dat echt niet meer zo is. De gemiddelde dikke sterke g die jij tegenkomt is geen wedstrijdpowerlifter.

Je geeft het nu toch zelf aan? Wedstrijdpowerlifters. Die zijn gewoon niet zo dik gezaaid. Kan je wel zeggen dat het druk bezet is, en dat neem ik best van je aan. Maar hoeveel % van
de gymratten bedraagt die groep? Net zo zeer als je maar een klein % hebt van wedstrijdbodybuilders. Voor de gemiddelde DBB'er die bv in Basic Fit of whatever traint, ziet dat niet.
Af en toe komen die wel eens zo'n sterke g tegen.

De PL-sectie hier is al overladen met wedstrijd PL'ers en dan spreek ik nog niet over de hele hoop die hier geen account hebben.

Je geeft het nu toch zelf aan? Wedstrijdpowerlifters. Die zijn gewoon niet zo dik gezaaid. Kan je wel zeggen dat het druk bezet is, en dat neem ik best van je aan. Maar hoeveel % van
de gymratten bedraagt die groep? Net zo zeer als je maar een klein % hebt van wedstrijdbodybuilders. Voor de gemiddelde DBB'er die bv in Basic Fit of whatever traint, ziet dat niet.
Met die beredenering zijn ook de meeste bb'ers skinnyfat en ecto ;)

Als je geen wedstrijden doet ben je geen powerlifter. Je moet echt vaker naar wedstrijden komen hoor en niet te veel af gaan op wat je in de gym ziet of wat je tien jaar geleden zelf eens gezien hebt op een wedstrijd. SBD Cup laatst 200 lifters, grotendeels in de middenklasses. NK powerlifting in december ook. Ook in België komt het hard op, 75 lifters op BK afgelopen weekend, waar ik zelf ook was. Waarvan drie man in 120+ en vier in -120. Rest allemaal lichte en middenklasses, en ook vrouwen natuurlijk.

Je vergist je ook wel in het aantal competitieve lifters hier op dbb. Bijna de hele pl/stm sectie doet op competitief niveau mee.

• Topic Starter Topic Starter
  • #27.058
Yes!:D

Hmm oke dan. Ik had er ook even overheen gelezen dat je volgende training alweer voor high-volume gaat :P!
Klopt...ik ben toch geen powerlifter:roflol:

Ook in voor een soortgelijke log zonder AAS:marvin:

Can confirm, blast cruise is the way to go.
Welkom:thumbs:
Alsof je een powerbelly nodig hebt persee?
Waren jouw abs ook niet verdwenen..? ;)
Kan je wel een voordeel opleveren met je ROM:grumble:
..
Nee? Heb jij al ooit een sterke, skinny & natty powerlifter gezien dan? Die zijn héél dun gezaaid ;)
Klopt..
Bizar genoeg zorgt vet inderdaad wel voor sterkere stabiliteit tijdens de lifts ;)
Daarom val ik steeds om met FSQ's
"Die zijn héél dun gezaaid ;)"
precies..

Dit.

Ik heb een 13 jarig meisje 240 pond zien benchen, en een paar aziatische meisjes 300+ zien squatten, dus dan zou je ook wel genoeg skinny mannen kunnn vinden.
Klopt, maar dat zijn uitzonderingen..

in een algemene gym zie je sowieso niet zo veel sterke mensen;)

wil je voortaan geen r*tard-units meer gebruiken en het gewoon netjes bij SI eenheden houden, hier kan ik niet tegen.
r*tard units:roflol:

Ojee..we hebben weer wat ontketend hier...waarom weer in mijn log..

Het is nog niet eens vrijdag..:o

Filmpje van Aziatisch meisje die 300kg squat?
In!
Ook best netjes..in mijn gym doen chicks alleen partials met 60kg..

Precies dit..de algemene top is gewoon dun bezaaid..

De PL-sectie hier is al overladen met wedstrijd PL'ers en dan spreek ik nog niet over de hele hoop die hier geen account hebben.
Klopt. Maar DBB zit uberhaupt vol met toppers..zowel in sport als erbuiten..

Wij zijn awesome!

Met die beredenering zijn ook de meeste bb'ers skinnyfat en ecto ;)
True:roflol:
Als je geen wedstrijden doet ben je geen powerlifter. Je moet echt vaker naar wedstrijden komen hoor en niet te veel af gaan op wat je in de gym ziet of wat je tien jaar geleden zelf eens gezien hebt op een wedstrijd. SBD Cup laatst 200 lifters, grotendeels in de middenklasses. NK powerlifting in december ook. Ook in België komt het hard op, 75 lifters op BK afgelopen weekend, waar ik zelf ook was. Waarvan drie man in 120+ en vier in -120. Rest allemaal lichte en middenklasses, en ook vrouwen natuurlijk.

Je vergist je ook wel in het aantal competitieve lifters hier op dbb. Bijna de hele pl/stm sectie doet op competitief niveau mee.
Dus als je recreatief lift ben je ineens geen powerlifter? Als je geen wedstrijden door geen bodybuilder...huh?

Kan natuurlijk ook wel ;) Ik volg het hele wedstrijdgebeuren ook niet.
+1

Gast... Er mag toch gereageerd worden of niet. Je kunt ook op die argumentatie in gaan ipv altijd standaard roepen hoe kut powerlifting is. Prima als je dat vindt, ik reageer alleen op het aloude 'powerlifters zijn dik'-argument dat gewoon grotendeels niet meer klopt en geef aan dat de sport veel meer mainstream geworden is en gemiddelde sportschoolgangers nu ook vaak competitief meedoen in licht- en middengewichtklasses.

Bodybuilding is een ander verhaal, op een podium in je slip staan flexen - met alle respect - kun je toch moeilijk bestempelen als sport. Het trainen in de sportschool an sich zou je als sport kunnen zien en dat maakt dus dat volgens dat idee een bodybuilder niet per se op een podium hoeft te staan om een bodybuilder genoemd te worden. Je kunt moeilijk iemand die in een gym wat ongejureerde 1rm's neer zet direct een powerlifter noemen.

Als je omvalt met FR SQ is dat vaak een teken dat je upperback niet sterk genoeg is om je bovenlichaam te stabiliseren als de bar op je schouders ligt ;)

Terug
Naar boven