AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Lol duidelijk triggered nu. Moet je ook niet zeuren over rugpijn. En wat train je volgens jou met een rope crunch

Je lul!

Je buikspieren, niet je core:aai:

Rugpijn komt ook door scheefstand van bekken/heup en niet door core..

Ik heb afgelopen weekend ook mijn rug verkloot met een buikspieroefening...dussss verklaar je even nader

Tja voornamelijk rectus abdominis en mindere mate transverse abdominis
Je gebruikt b*ch weights al van zolang ik hier volg moet je ook niet verschieten dat je rugpijn krijgt en als je zelfs de enkelmobiliteit niet hebt voor een squat zelfs mijn grootmoeder squat nog uit de zetel :roflol:

En dan krijg je rugpijn en het eerste waar je aan denkt is die b*ch weights nog verlagen Jezus man:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #36.066
Je gebruikt b*ch weights al van zolang ik hier volg moet je ook niet verschieten dat je rugpijn krijgt en als je zelfs de enkelmobiliteit niet hebt voor een squat zelfs mijn grootmoeder squat nog uit de zetel :roflol:

En dan krijg je rugpijn en het eerste waar je aan denkt is die b*ch weights nog verlagen Jezus man:roflol:
Jij hebt duidelijk ook het wiel niet uitgevonden..

Pijntjes ontstaan door scheefstand van mijn bekken/heup. Denk je dat het dan verstandig is de boel t*ring zwaar te belasten?:allright:

Serieus..wat een mong**l..:headbang:

Powerlifter zeker?:windup:

• #36.068
Hij SQ wel brute weights volgens zijn log hoor :p
Volgens mij kan ik zijn squat en deadlift records nog zonder uberhaupt te oefenen en zonder enkel mobiliteit..:roflol:

Ik deadlift nooit, maar til zeker nog 190-200kg van de grond..qua vorm om te janken, maar ben ook geen powerlifter..

Jij hebt duidelijk ook het wiel niet uitgevonden..

Pijntjes ontstaan door scheefstand van mijn bekken/heup. Denk je dat het dan verstandig is de boel t*ring zwaar te belasten?:allright:

Serieus..wat een mong**l..:headbang:

Powerlifter zeker?:windup:

Duidelijk een puber, op zoek naar wat aandacht. Moet je een beetje doorheen prikken en heel hard om lachen. Daar worden pubers over het algemeen boos over, als je om ze lacht. Dat is mijn ervaring althans :D

220px-Forbidden-151987_svg.png

Volgens mij kan ik zijn squat en deadlift records nog zonder uberhaupt te oefenen en zonder enkel mobiliteit..:roflol:

Ik deadlift nooit, maar til zeker nog 190-200kg van de grond..qua vorm om te janken, maar ben ook geen powerlifter..
Ok dan veel plezier met je rugpijn xxx

No you did not!

Ik loop al zo lang met rug gezeik en 0.0 gains op mijn benen, dat ik mezelf niet ga pesten met die hoerige squats. Noem het maar slap, noem het maar niet hardcore..

Het zou me een zorg zijn. Ik heb redelijk middelmatige genen en zal dus naturel nooit echt groot worden en laat ik eerlijk zeggen dat ik daar meesttijds best wel vrede mee heb.

Er lopen in mijn gym zat squatters en moet eerlijk bekkennen dat er ook daarvan niet veel echt noemenswaardige benen hebben. De degene die wel grote poten hebben zijn de kuurders en een paar powerlifters waarvan je aan de rest van hun bouw al kunt zien dat ze wat meer geluk hadden met het uitdelen van genen..

Uiteraard overweeg ik weleens weer te gaan squatten of bijvoorbeeld bulgarian split squats, maar kwam er laatst achter dat zelfs mijn enkel mobiliteit helemaal kut is tegenwoordig..zo kut dat ik met squatten last van mijn scheenbenen kreeg:roflol: Nu kun je zeggen dat ik daar aan moet werken..maar dat doe ik waarschijnlijk toch niet.

Verder vind ik het idioot dat er altijd maar gedacht wordt dat een legday met machines niet zwaar is of kan zijn..maar goed, zal wel niet hardcore zijn..
Die pizza was mwoah...beetje weinig kaas..

Ik zeg niet dat je moet squatten/deadliften voor grotere benen of dat een legday met machines niet zwaar kan zijn of niet “hardcore” is. Ik geef je die tip omdat je naar mijn weten al best een tijd sukkelt met zeurende pijntjes in je onderlichaam/onderrug. Natuurlijk kun je met alleen machines ook prima massa op je lichaam krijgen zolang er een vorm van progressieve overload is, dat staat buiten kijf.

Alleen door de basis van je training uit machines te laten bestaan zul je zeer waarschijnlijk een zwakke core hebben en onderontwikkelde stabiliserende spieren. Daarom raad ik je aan losse oefeningen te doen, liefst unilateraal. Bij bulgarian split squats/lunges/step ups etc. kun je zelf spelen met je voetpositie waardoor je scheenbeen bijna parallel kan blijven aan de grond, enkelmobiliteit is hier echt geen issue.

Door te blijven trainen zoals je nu doet of wellicht nog lichter op de legdays zal bovenstaande altijd een probleem blijven en wellicht alleen maar verergeren naarmate je ouder wordt. Maar hee het is slechts goedbedoeld advies, doe er mee wat je wilt.

• #36.072
Ik zeg niet dat je moet squatten/deadliften voor grotere benen of dat een legday met machines niet zwaar kan zijn of niet “hardcore” is. Ik geef je die tip omdat je naar mijn weten al best een tijd sukkelt met zeurende pijntjes in je onderlichaam/onderrug. Natuurlijk kun je met alleen machines ook prima massa op je lichaam krijgen zolang er een vorm van progressieve overload is, dat staat buiten kijf.

Alleen door de basis van je training uit machines te laten bestaan zul je zeer waarschijnlijk een zwakke core hebben en onderontwikkelde stabiliserende spieren. Daarom raad ik je aan losse oefeningen te doen, liefst unilateraal. Bij bulgarian split squats/lunges/step ups etc. kun je zelf spelen met je voetpositie waardoor je scheenbeen bijna parallel kan blijven aan de grond, enkelmobiliteit is hier echt geen issue.

Door te blijven trainen zoals je nu doet of wellicht nog lichter op de legdays zal bovenstaande altijd een probleem blijven en wellicht alleen maar verergeren naarmate je ouder wordt. Maar hee het is slechts goedbedoeld advies, doe er mee wat je wilt.
Deze reply heeft al iets meer fundering. Daar kan ik wat mee..

Moet aankomende zondag weer benen trainen, misschien is dat het moment om even het 1 en ander te proberen.

Een snaar naar?... Kan maar een iemand bedenken maar die tilt een stuk meer :p

Was absoluut geen vervelende opmerking trouwens, misschien had ik hem anders moeten formuleren. :o
Wat ik wilde zeggen is dat je inderdaad best wat minder gewicht kan gebruiken en dan knal je het volume en de TUT gewoon omhoog. Doe ik ook zo en werkt prima. Squatten doe ik meestal nog wel 'zwaar' maar alle daaropvolgende oefening liefst veel volume, unilateraal, veel TUT en dus minder gewicht.

• #36.075
  • #36.076
Was absoluut geen vervelende opmerking trouwens, misschien had ik hem anders moeten formuleren. :o
Wat ik wilde zeggen is dat je inderdaad best wat minder gewicht kan gebruiken en dan knal je het volume en de TUT gewoon omhoog. Doe ik ook zo en werkt prima. Squatten doe ik meestal nog wel 'zwaar' maar alle daaropvolgende oefening liefst veel volume, unilateraal, veel TUT en dus minder gewicht.
Dat klinkt ook al aadiger.. ;)

:woot:

Nee hij vindt het al jaren prima dat hij traint alsof hij 65 is onder het mom van ' TUT en MMC blabla '. :sd:

Terug
Naar boven