MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Voor iemand die zo'n ochtendmens is komt jouw voeding iedere dag maar heel laat op gang :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #39.382
Voor iemand die zo'n ochtendmens is komt jouw voeding iedere dag maar heel laat op gang :)
Klopt, ik doe IF (intermittent fasting). Dit is ook puur omdat vanaf het moment dat ik begin met eten ik nog meer honger heb dan wanneer ik niet eet.

Nu begint het vaak pas rond 10:00 a half 11 vervelend te worden en dan 'mag' ik al weer eten.

IF met een window vanaf bijvoorbeeld 14:00uur zou voor mij dan wel weer een nogo zijn, dan vermoord ik mensen denk:roflol:

Weet ik. Maar dan ga je toch tot vlak voor bed-tijd nog door met maaltijden? Je kan de hele zooi ook 1-2 uur naar voren schuiven toch?

Waarom doe je dat IF eigenlijk in godsnaam? Ik heb om 7:30u ontbijt gehad maar kiep nu bijna alweer om :o

• #39.385
Weet ik. Maar dan ga je toch tot vlak voor bed-tijd nog door met maaltijden? Je kan de hele zooi ook 1-2 uur naar voren schuiven toch?
ik ontkom er op de werkdagen van mijn vrouw niet aan dat we pas om 19:30 eten..dus verschuiven maakt mijn eet window te groot. En een beetje honger lijden is wel fijn..

Waarom doe je dat IF eigenlijk in godsnaam? Ik heb om 7:30u ontbijt gehad maar kiep nu bijna alweer om :o
laag onderhoud..IF zorgt ervoor dat ik nog enigzins noemenswaardige meals kan eten op trainingsdagen. Moet ik alles over 6 meals gaan spreiden..dan worden de mini meals nog meer mini

IF is puur gewenning en zorgen dat je genoeg vloeistof en caffeine binnen krijgt. Maakt het cutten zoveel relaxter.

• #39.387
IF is puur gewenning en zorgen dat je genoeg vloeistof en caffeine binnen krijgt. Maakt het cutten zoveel relaxter.
Precies dit. Op een laag kcals budget is IF zowieso chill. Je moet wel van koffie houden...of de dag willen beginnen met een blik monster:roflol:

Enfin, vandaag EIN-DE-LIJK weer borst trainen..wel weer ven een flinke reset en eens kijken hoe ik dat ga aanpakken qua oefeningen en uitvoering.

Push:
..

..

En de voeding..voor mijn doen 'high carb' (qua geplande voeding :D)

Voeding, dinsdag 23-10-2018:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
10:30 90g havermout + 35g whey isolaat (XXL) + 20g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 10g NOS bomb (muscle rage)
Post-workout: 30g whey isolaat (Prozis)
13:30 150g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + grapefruit
18:15 250g basmati rijst + Rendang (~750kcals)
19:30 25g nightprotein (XXL)

~2095kcals, E/K/V = 200g (39%) / 215g (42%) / 45g (19%)

Oja, vanmorgen nog even gewogen en gemeten..:cheer:

Meting & weging:
Gewicht: 82.0kg (-1.5kg t.o.v vorige week:D)
Taille: 76.1cm (-0.8cm t.o.v vorige week)

Precies dit. Op een laag kcals budget is IF zowieso chill. Je moet wel van koffie houden...of de dag willen beginnen met een blik monster:roflol:

Enfin, vandaag EIN-DE-LIJK weer borst trainen..wel weer ven een flinke reset en eens kijken hoe ik dat ga aanpakken qua oefeningen en uitvoering.

Push:
..

..

En de voeding..voor mijn doen 'high carb' (qua geplande voeding :D)

Voeding, dinsdag 23-10-2018:
7:15 2 koppen koffie
9:00 1 kop koffie
10:30 90g havermout + 35g whey isolaat (XXL) + 20g rozijnen + multivit + vit D
Pre-workout: 10g NOS bomb (muscle rage)
Post-workout: 30g whey isolaat (Prozis)
13:30 150g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + grapefruit
18:15 250g basmati rijst + Rendang (~750kcals)
19:30 25g nightprotein (XXL)

~2095kcals, E/K/V = 200g (39%) / 215g (42%) / 45g (19%)

Oja, vanmorgen nog even gewogen en gemeten..:cheer:

Meting & weging:
Gewicht: 82.0kg (-1.5kg t.o.v vorige week:D)
Taille: 76.1cm (-0.8cm t.o.v vorige week)
Lekker bezig Marvin! Veel plezier/succes met je tietentraining. :D

• #39.389
Lekker bezig Marvin! Veel plezier/succes met je tietentraining. :D
Zeg maar succes, moet eens kijken wat er allemaal wel kan zonder mijn pectoralis minor aan te spreken..:o

Cable fly's bijvoorbeeld gaat al vrij snel fout denk. Ter compensatie misschien ook even cable rows of iets doen om mijn schouderbladen naar achter te forceren..

Maar als je koffie drinkt ben je toch niet meer fasted?

Naar wat ik opmaak doet Marvin IF niet door de vermeende gezondheid voordelen (waar ik overigens sterk m'n twijfels bij heb) maar gewoon zodat die later meer kan eten.

Ook niet volgens mij, ookal is het te verwaarlozen maar er zitten toch kcals in. Als je water drinkt met een cafeïnetablet zul je denk ik wel nog fasted zijn.

Flyes zijn idd redelijk stressvol. Doe je wel eens ouderwetse push ups op de grond, prima voor de borst. En netjes benchen natuurlijk :p

• #39.395
Maar als je koffie drinkt ben je toch niet meer fasted?
Jawel..koffie bevat nauwelijks kcals
Drink alleen zero..
Ook niet volgens mij, ookal is het te verwaarlozen maar er zitten toch kcals in. Als je water drinkt met een cafeïnetablet zul je denk ik wel nog fasted zijn.
Zo nauw komt het niet hoor. Alle IF sites over IF keuren koffie en zro dranken goed.

Je moet natuurlijk ook geen 7 blikken monster drinken in die periode. Aan mijn bloedsuiker en soms paarse nagels daardoor weet ik wel voldoende ;)

https://www.livestrong.com/article/463230-what-can-i-drink-when-doing-intermittent-fasting/

https://jamesclear.com/reader-mailbag-intermittent-fasting

Naar wat ik opmaak doet Marvin IF niet door de vermeende gezondheid voordelen (waar ik overigens sterk m'n twijfels bij heb) maar gewoon zodat die later meer kan eten.
Het is een beetje van beide hoor. Het hongerlijden geeft ook wel een goed gevoel eigenlijk:D

Flyes zijn idd redelijk stressvol. Doe je wel eens ouderwetse push ups op de grond, prima voor de borst. En netjes benchen natuurlijk :p
Ik ga beginnen met netjes benchen..:thumbs: Fly's mogen wel..maar voornamelijk om te stretchen

Ik drink altijd zero dranken.
1x per week bij mijn cheatmeal misschien een keer een glas cola of iets, maar meer niet.

• #39.398
  • #39.399
Ik drink altijd zero dranken.
1x per week bij mijn cheatmeal misschien een keer een glas cola of iets, maar meer niet.
Vind je gewone cola echt lekkerder dan? Ik zou zelf buiten alcohol, verse sapjes en af en toe een nieuw type Monster NOOIT kcals drinken. Dus altijd cola zer, pepsi cherry max, fanta zero, monster ultra etc etc.

Vind je gewone cola echt lekkerder dan? Ik zou zelf buiten alcohol, verse sapjes en af en toe een nieuw type Monster NOOIT kcals drinken. Dus altijd cola zer, pepsi cherry max, fanta zero, monster ultra etc etc.
Ik vind gewone Coca Cola op z'n tijd wel lekker, zeker met een verse patat/snack erbij of pizza of iets in die trant.

Verder drink ik altijd Pepsi Max Cherry, Pepsi Max, Coca Cola Zero, of Energy dranken zero. Op me werk drink ik sowieso elke dag 4 bakken koffie (soms meer) en verder heel de dag door spa rood.

Terug
Naar boven