AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.841
Vanmorgen deel 1 van mijn preventief medisch onderzoek gehad op werk.

Heb de waardes niet onthouden maar de volgende waren in orde of beter dan gemiddeld:

• Bloeddruk
  • Cholesterol (zowel LDL/HDL/verhouding als triglyceriden)
  • Bloedsuiker:rolleyes:
  • Ogen 100%
  • Longinhoud e.d
  • Oren op verwacht niveau voor mijn leeftijd
  • Gewicht + BMI:roflol:
  • Gewicht was 2kg lager dan 10 jaar geleden:thumbs:
Enfin, vrijdag ECG en verder medisch onderzoek.

Maar goed...op die gezondheid na is alles gezegd. :scold:Nu t*ring god***domme HOERENPIJN in mijn bovenrug:scold:

De training ging ruk, veel afleiding en toch nog slappe benen ondanks mijn extra rustdag..

Legs:
Incline legpress (plate-loaded. gewicht inclusief slee) (1 set = wide / normal / close / high / calves):

103kg: 10 - 10 - 10 - 10 - 10 (controlled reps)
143kg: 10 - 10 - 10 - 10 - 10 (slappe spaghetti benen..:emo:)
193kg: 10 - 10 - 10 (korte pauze..) - 10 - 10 (pff!)

Mèèèh, weer een preworkout met teveel beta-alanine! 3gram ofzo..wat train ik daar toch kut op!

Barbell lunges (glutes focus):
15kg: 15 (harde coontracties:fire:)
17.5kg: 15 (prima:D)
20kg: 14 (2 licht forced..:fire:)

Lying leg curl (alternate. plate-loaded. gewicht/kant) ss Smith calfraise:
5kg: 15 ss 100kg: 15
10kg: 15 (MMC:fire:) ss 140kg: 15 (nice:D)
15kg: 10, 10 (2f.:fire:) ss 160kg: 10 (top:D), 10 (redelijk:fire:)
Dropset: 20-->15kg: 6, 5 ss Dropset: 180-->140kg: 8, 15 (beetje zere voet..:emo:)

Abduction:
25kg: 20 (top MMC)
35kg: 15
40kg: 14
50kg: 12, 12 (2f.), 10 (2f.)

Rope crunch + cable pullthrough:
4 sets elk

Rating: :marvins::marvins: (BAH)

BMI hoort toch in de oranje zone te zijn als je een beetje KT doet? :D

Wat doe je toch met die bovenrug???

• #41.843
BMI hoort toch in de oranje zone te zijn als je een beetje KT doet? :D

Wat doe je toch met die bovenrug???
Hmm, heb net zelf mijn bmi uitgerekend, ben toch net wat te dik. Moet gaan cutten blijkbaar:roflol: maar ze kent mijn sportachtergrond natuurlijk..

Het probleem met mijn bovenrug is gewoon nog niet opgelost helaas..:sad:

Mooi dat je bloedwaarden gezond zijn. :)
Flinke Leg Presses hoor, 50 reps per set. :roflol: Dat brandt als hel, heb het ooit ook weleens gedaan, maar ik betwijfel hoe goed ze daar van groeien gezien de rep range. :P

Hmm, heb net zelf mijn bmi uitgerekend, ben toch net wat te dik.
BMI is de domste waarde die er is. Boven de 25 zit je in de oranje zone. Punt. Het betekent niets :p
Natuurkundig is het een druk (kg/m2), je zou het kunnen zien als de druk die je op de grond uitoefent als je ligt. Bij dikke of buffe mensen is die druk hoger dan bij magere mensen. Skinny-fat people bij wie het hart en ingewanden helemaal ingekapseld zitten in het vet, zitten vaak in de groene zone.

• #41.847
Mooi dat je bloedwaarden gezond zijn. :)
Flinke Leg Presses hoor, 50 reps per set. :roflol: Dat brandt als hel, heb het ooit ook weleens gedaan, maar ik betwijfel hoe goed ze daar van groeien gezien de rep range. :P
Goede vraag, maar merk gewoon dat mijn aanhechtingen me niet dankbaar zijn bij hoge gewichten. Dan maar gewoon wat volumes wegdraaien..

Echt groeien hebben mijn benen toch nooit gedaan..ook niet toen ik nog zwaar squatte..

BMI is de domste waarde die er is. Boven de 25 zit je in de oranje zone. Punt. Het betekent niets :p
Natuurkundig is het een druk (kg/m2), je zou het kunnen zien als de druk die je op de grond uitoefent als je ligt. Bij dikke of buffe mensen is die druk hoger dan bij magere mensen. Skinny-fat people bij wie het hart en ingewanden helemaal ingekapseld zitten in het vet, zitten vaak in de groene zone.
True, true. Maar voor niet sportende mensen is BMI overigens een best prima getal. Als zegt dat inderdaad geen reet over visceraal vet..
Ook met die Iomax in je systeem?
Die zit niet dagelijks in mijn systeem..vandaag wel, dus ben benieuwd naar mijn ECG morgen:eek!:

Enfin, ik had me echt voorgenomen om strafcardio te doen vandaag..maar toen ik om 6:00uur naar buiten keek zag het er zo troosteloos uit dat ik heb besloten toch maar de auto te pakken..:rolleyes:

Voeding, donderdag 06-06-2019:
6:00 Iomax, want dik:piggy:
7:30 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
11:00 40g whey delicious (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 125g spinazie + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
17:15 Verse gele tomaat-gele paprika soep + roti rol (~850kcals)
18:30 30g nightprotein (XXL)

~1765kcals, E/K/V = 195g (44%) / 115g (26%) / 60g (30%)

• #41.848
Preventief medisch onderzoek:
De test vandaag begon met wat vragen en het doornemen van de vorige resultaten. Alles was in orde en kreeg nog complimenten over mijn gehoor (schijnt op het niveau van een 10 jarige te zitten). Mijn reflexen waren prima, maar bij mijn enkel had ik een soort dubbele reflex (geen idee wat dat inhield).

Mijn lever en buik heeft hij even bevoelt en die waren in orde. Mijn hart en longen heeft hij beluistert met een stethoscoop en ook daar was niks vreemd.

Niks zorgelijks op de ECG, maar zijn advies was wel om wat minder pre-workouts en energy drink te nuttigen:dunno:

Er gebeurde echter wel iets vreemds gedurende het opnemen van de ECG. Ik was zo erg aan het focussen op rustige ademhaling, en ondertussen sprak hij over het hart..
Voelde me ineens heel licht in mijn hoofd worden en heb dat aangegeven..viel om 1 of andere reden dus bijna flauw en heb even een minuut of 5a10 bij moeten komen.:zweet:
Het was volgens hem niet heel raar en het schijnt vaker voor te komen. Heb het al eens eerder gehad met 1 van mijn tattoo's en bij het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg..:emo:

Enfin..vandaag is pullday! Ben een betje onrustig, want het is druk op werk..

Pull:
..

..

..

En de voeding..

Voeding, vrijdag 07-06-2019:
7:00 2 koppen koffie
8:00 1 kop koffie:coffeepc:
10:45 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + appel + multivit + vit D
Pre-workout: ½ scoop Novapump (Innovapharm)*
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix
18:00 35g nightprotein (XXL)
19:30 Avondeten (~750kcals)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)

* https://gympower.co.uk/products/innovapharm-nova-pump-320g

Preventief medisch onderzoek:
De test vandaag begon met wat vragen en het doornemen van de vorige resultaten. Alles was in orde en kreeg nog complimenten over mijn gehoor (schijnt op het niveau van een 10 jarige te zitten). Mijn reflexen waren prima, maar bij mijn enkel had ik een soort dubbele reflex (geen idee wat dat inhield).

Mijn lever en buik heeft hij even bevoelt en die waren in orde. Mijn hart en longen heeft hij beluistert met een stethoscoop en ook daar was niks vreemd.

Niks zorgelijks op de ECG, maar zijn advies was wel om wat minder pre-workouts en energy drink te nuttigen:dunno:

Er gebeurde echter wel iets vreemds gedurende het opnemen van de ECG. Ik was zo erg aan het focussen op rustige ademhaling, en ondertussen sprak hij over het hart..
Voelde me ineens heel licht in mijn hoofd worden en heb dat aangegeven..viel om 1 of andere reden dus bijna flauw en heb even een minuut of 5a10 bij moeten komen.:zweet:
Het was volgens hem niet heel raar en het schijnt vaker voor te komen. Heb het al eens eerder gehad met 1 van mijn tattoo's en bij het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg..:emo:

Enfin..vandaag is pullday! Ben een betje onrustig, want het is druk op werk..

Pull:
..

..

..

En de voeding..

Voeding, vrijdag 07-06-2019:
7:00 2 koppen koffie
8:00 1 kop koffie:coffeepc:
10:45 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + appel + multivit + vit D
Pre-workout: ½ scoop Novapump (Innovapharm)*
Post-workout: 30g whey delicious (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix
18:00 35g nightprotein (XXL)
19:30 Avondeten (~750kcals)

~1830kcals, E/K/V = 195g (43%) / 175g (38%) / 40g (19%)

* https://gympower.co.uk/products/innovapharm-nova-pump-320g
Is dat goed dan? 10-jarigen horen dan mss wel goed, maar luisteren naar helemaal niemand! :roflol:

• #41.853
Tja, zo gaan die dingen..
Hue, hue..het duurt niet lang meer of je weegt net zoveel als ik:rolleyes:

Maar mijn gehoor dus ;)

... bij stress konijnen .... :D
Nou ja, in ieder geval hebben al je supplementen en recreatieve substanties weinig schade achtergelaten. :roflol:
True, blijkbaar stresste ik dus een beetje..bang voor slecht nieuws denk, omdat ik zelf ook dondersgoed weet dat die shitloads stimulanten niet echt goed voor je zijn..

Is dat goed dan? 10-jarigen horen dan mss wel goed, maar luisteren naar helemaal niemand! :roflol:
Dat klopt dan precies toch?:roflol:

• #41.854
De training van vanmiddag. Helaas nadien wel last gehad..flink last, maar hé..ik leef nog:roflol:

Overigens geen zin om enorm uitgebreide te loggen, dus hou het bij getallen vandaag..

Pull:
Matrix pulldown (plate-loaded. gewicht/kant):
25kg: 15
40kg: 12
50kg: 12, 12 (2f.)
65kg (alternate): 7 (1f.), 7 (1f.), 6 (1f.)

Cable row (Close grip, V-handle):
40kg: 15
47kg: 12
54kg: 10 (2f.)
61kg: 9 (2f.), 8 (2f.), 8 (2f.)

Iso-lateral pulldown (plate-loaded. gewicht/kant):
20kg: 15
35kg: 12, 10
45kg (alternate): 7, 6, 6

Rope facepull ss Rope straightarm pulldown:
7.5kg: 20 ss 7.5kg: 15
10kg: 20 ss 10kg: 15
12.5kg: 15 ss 12.5kg: 15 (4f.)

Kneeling rope pulldown:
28kg: 20
35kg: 16 (4f.)
45.5kg: 10 (2f.), 10 (2 flink forced..)

Cable curl (close & normal grip gevarieerd):
10kg: 15, 15
15kg: 15
21kg: 12
28kg: 11 (2f.), 8 (2f.)

Rating: :marvins::marvins::marvins::marvins: (de training was best fijn..de pijn achteraf daarentegen..)

• #41.856
Ergen in de regio van mijn linker schouder/borst/rug/nek zit al tijden iets niet goed.

Heb al heel wat fysio's versleten..maar het blijft steeds terugkomen..Nu loop ik bij de bedrijfsfysio, een man met een hoop ervaring en heb er zeker vertrouwen in..

Het nadeel: hij is er slechts 1x per 2 weken. Wel ziet hij mijn 'probleem' als een uitdaging..dus mag iedere keer komen.

Ergen in de regio van mijn linker schouder/borst/rug/nek zit al tijden iets niet goed.

Heb al heel wat fysio's versleten..maar het blijft steeds terugkomen..Nu loop ik bij de bedrijfsfysio, een man met een hoop ervaring en heb er zeker vertrouwen in..

Het nadeel: hij is er slechts 1x per 2 weken. Wel ziet hij mijn 'probleem' als een uitdaging..dus mag iedere keer komen.
Is een bezoek aan een chiropractor niet handiger.
Lijkt meer op onbalans?

Ik heb nog wel een goed adres in Pijnacker. Heeft mijn moeder al meerdere keren geweldig geholpen. Ook mijn zwager, die al jaren last had van zijn pols, is met enkele behandelingen af van zijn klachten. Zijn wachtkamer zit altijd propvol met patiënten, dus dat is een goed teken. Mocht je meer willen weten, dan PM ik je wel! :)

Ik heb nog wel een goed adres in Pijnacker. Heeft mijn moeder al meerdere keren geweldig geholpen. Ook mijn zwager, die al jaren last had van zijn pols, is met enkele behandelingen af van zijn klachten. Zijn wachtkamer zit altijd propvol met patiënten, dus dat is een goed teken. Mocht je meer willen weten, dan PM ik je wel! :)

Bedoel jij toevallig Jeff, beste man komt van origine uit Canada geloof ik. Mijn moeder loopt ook bij hem en is er zeer over te spreken!

Bedoel jij toevallig Jeff, beste man komt van origine uit Canada geloof ik. Mijn moeder loopt ook bij hem en is er zeer over te spreken!
Nee dat is hem niet. Weet niet of ik zomaar reclame mag maken, dus ik wacht wel even af of Skatermarvin meer wil weten via PM.

Terug
Naar boven