XXL Nutrition

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

- Staturele aandoening --> Mijn linker heup staat wat lager en draait iets in --> zorgt voor o.a knie en onderrugklachten (Hiervoor heb ik zooltjes)
- Mijn ruggegraat (zit er nog wel gewoon) heeft een vlakke bovenzijde (deze hoort een lichte bolling te hebben) --> aangeboren, maar geeft vaker problemen bij mensen
- Lichte vorm van scorliose, maar zo weinig dat hij het eigenlijk niet wilde benoemen
- Mijn hoofd staat iets naar voren ten opzichte van mijn romp en mijn voorste nekspieren trekken te hard --> aangeboren, maar hier moet ik oefeningen voor gaan doen
- Overontwikkelde borst* in verhouding tot Rhomboids & Serratus (met andere woorden, het midden van mijn rug) --> Oefeningen voor gekregen

* Of onderontwikkelde rug..

Tja ik kan alle bovenstaande puntjes afvinken behalve de over ontwikkelde borst. Dus ik constateer daarmee, dat je gewoon een aansteller bent en aan de roids moet gaan. Binnen een jaar of 5 zul je dan waarschijnlijk wel een keer je eerste hernia hebben opgedaan, die je beter kunt counteren met meer spieren en AAS (sneller herstel). Ik zie echt alleen maar voordelen voor je, krijg je ook een keer ruggengraat nog ook :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.965
Tja ik kan alle bovenstaande puntjes afvinken behalve de over ontwikkelde borst. Dus ik constateer daarmee, dat je gewoon een aansteller bent en aan de roids moet gaan. Binnen een jaar of 5 zul je dan waarschijnlijk wel een keer je eerste hernia hebben opgedaan, die je beter kunt counteren met meer spieren en AAS (sneller herstel). Ik zie echt alleen maar voordelen voor je, krijg je ook een keer ruggengraat nog ook :D
Ach, ik klaag hier omdat het me wel belemmerd. Maar ik leef nog gewoon en zit niet jankend van de pijn op mijn werk. Helaas is het momenteel wel als een soort baseline aanwezig op pijnlevel 6-7 (waarbij 10 sterven is)..

Moet wel zeggen dat er al eens getwijfeld is aan een nekhernia..dus ben benieuwd wat de eventuele conclusie is van de manueel..
Wel een ruggengraat met hernia
Maar wel buff..:rolleyes:
En na de operatie een stukje minder ruggengraat, dus uiteindelijk komt hij weer daar waar hij zich het meest comfortabel bij voelt :roflol:
Als ze ehm nu gewoon helemaal verwijderen..kan ik dat als excuus gebruiken..:cheer:
Whahaha..die zit dus vandaag gevuld met kruidnoten. Heb er netjes nog geen 1 genomen:woot:

• #41.966
Enfin, de pull training. Beetje mixed feelings..moet enorm wennen aan dat focussen op rhomboids ipv lats. Lats heb ik behoorlijk wat controle over..rhomboids daarentegen..
Verklaart mogelijk wel een deel van het 'gezeik'

Pull:
Iso-lateral row (plate-loaded. gewicht/kant. single arm):

20kg: 15, 15 (zoeken naar MMC)
30kg: 15 (top:D)
45kg: 10, 9 (1f.), 8 (1f.:fire:)

Recht makkelijker dan links (blessure kant)

Reverse cable fly's (rhomboids/schouderbladretractie):
2.5kg: 20
5kg: 12 (2f.), 12 (idem:fire:)
2.5kg: 12 (slow controlled:fire:)

Iso-lateral pulldown (plate-loaded. gewicht/kant):
25kg: 15 (top MMC:D)
35kg: 12
45kg: 8, 8 (2f.:fire:), 6+3 alternate

Kneeling rope pulldown:
21kg: 20 (beetje afwisselen tussen lats en rhomboids focus:dunno:)
28kg: 15
35kg: 17 (3f.:fire:)
45.5kg (fullstack): 10, 12 (3 flink forced:fire::fire:)

KOPPIJN!!!! geen idee waarom..ok, ok..misschien de shitstorm caffeine in combi met de pijn in mijn bovenrug die naar mijn nek zeurt..

Cable curl (midden in kabelstation):
2.5kg: 15 (warmup)
5kg: 15 (top MMC:D)
7.5kg: 12+3alternate
10kg: 8 (iets over), 8 (nipt:o)
12.5kg (alternate): 7 (2f.), 8 (2 flink forced:fire:)

Rope facepull:
5kg: 20 (3 stappen concentrisch)
7.5kg: 15 (top MMC)
12.5kg: 10+5 partials
15kg: 10 (3 stappen concentrisch:fire:) + 5 explosieve reps (lees: lelijke reps)

Ez-preacher curl:
27.5kg: 10 (pff!), 8, 6 (op=op:o)

Tussen door lats rekken en wat staande pulldowns (matrix) met focus op midden rug (light weight)

Rating: :marvins::marvins:(Hmm, beetje zoekende. Hopelijk kan de fysio de pijn wat verlichten)

'Fat' :rolleyes:

• #41.968
Dit is de before..:roflol:

Vanmorgen bij de fysio geweest. De disballans lijkt voornamelijk gewoon weg getraind worden.

• Borst rekken en voornamelijk excentrisch trainen (ook niet te zwaar qua gewicht)
  • Rug focussen op serratus, rhomboids en meer op uithouding (12-15 reps)
  • Last van scalpular winging, schouders moeten dus weer meer naar achteren
  • Heel gefocuste rows e.d
  • Reverse fly's blijven doen
  • Serratus push(ups) gaan doen
  • Schouder rotatie oefening met elastiek
Verder voor volgende week ook een afspraak bij de manueel, zodat hij ook even een blik kan werpen op de uitstraling naar mijn arm soms en de 'zenuw pijntjes'.

Vandaag een rustdag, dus enkel de voeding..

Voeding, donderdag 05-09-2019:
7:30 2 koppen koffie
11:00 45g whey isolaat (XXL) + 20g notenmix + multivit + vit D
12:30 150g kipfilet + 100g mexicomix + blik monster energy ultra
15:00 150g kipfilet roasted paprika + 100g wok verde mix + 10g notenmix
18:00 Avondeten (~850kcals)
19:30 30g nightprotein (XXL)

~1755kcals, E/K/V = 200g (45%) / 95g (21%) / 65g (34%)

Dus volgens de fysio is het met versterken en trainen van je rug gewoon te verhelpen? dat is mooi.. of hoe zie je dat zelf?

en heb je er uberhaupt nog vertrouwen in :p

• #41.971
Dus volgens de fysio is het met versterken en trainen van je rug gewoon te verhelpen? dat is mooi.. of hoe zie je dat zelf?

en heb je er uberhaupt nog vertrouwen in :p
Redelijk vertrouwen, maar gaat tijd kosten. Voor mijn gevoel zit er ook iets gewoon niet helemaal goed (vandaar ook de manueel).

wellicht ook een houding issue? kantoorwerk? veel mensen hebben iets met hun houding zegt mijn fysio, wellicht 90%
Dat heeft mijn bedrijfsfysio gecheckt. Mijn monitoren staan nu beter qua hoogte, maar mijn zithouding was verder goed.

Blijkbaar toch in verhouding te hard mijn borst getraind t.o.v rug (terwijl ik de verhouding altijd erg belangrijk vond/vind)

ja begrijp dat scheelt echt een hoop
wellicht voor een betere symetrie borst en rug combineren met bv SS en steeds als eerste spiergroep omwisselen?
Ik denk dat je al vanalles hebt uitgeprobeerd toch? :( iom je fysio

• #41.973
ja begrijp dat scheelt echt een hoop
wellicht voor een betere symetrie borst en rug combineren met bv SS en steeds als eerste spiergroep omwisselen?
Ik denk dat je al vanalles hebt uitgeprobeerd toch? :( iom je fysio
Het voornaamste is nu denk borst rekken en niet te zwaar trainen (dus zeker geen cable fly's waarbij ik de boel helemaal samenknijp)..en meer rug te doen. Ben dus ook wel geneigd om bij borst/pushworkouts ook wat rug erbij te doen (om de disbalans wat te verminderen)

Het voornaamste is nu denk borst rekken en niet te zwaar trainen (dus zeker geen cable fly's waarbij ik de boel helemaal samenknijp)..en meer rug te doen. Ben dus ook wel geneigd om bij borst/pushworkouts ook wat rug erbij te doen (om de disbalans wat te verminderen)
In een deurpost gaan hangen met je armen op verschillende hoogte, vind ik wel een fijne rekoefening ook voor je mobiliteit van je schouders
welke rekoefening doe je nu? ben wel benieuwd? of borst minder frequent gaan trenen? 1x/wk als onderhoudstreen

Ik hoop wel dat je pijnvrij kan trenen :(

• #41.975
In een deurpost gaan hangen met je armen op verschillende hoogte, vind ik wel een fijne rekoefening ook voor je mobiliteit van je schouders
welke rekoefening doe je nu? ben wel benieuwd? of borst minder frequent gaan trenen? 1x/wk als onderhoudstreen

Ik hoop wel dat je pijnvrij kan trenen :(
hqdefault.jpg

Zo iets en dan op verschillende hoogte en ook tijdens borst training. Misschien inderdaad overwegen om mijn schema even tijdelijk anders in te delen..

* Ik ben niet degene op de foto:rolleyes:

Edit: Trainen gaat overigens vreemdgenoeg veelal pijnvrij. Geldt ook voor mijn knieen overigens..

Ik ga altijd in een power rack hangen dan kan je je lichaam/zwaartekracht gebruiken om te rekken, draai dan je handen een beetje rechtsom en dat voel je echt rekken bovenkant borst ter hoogte van je schouders, probeer maar eens :)

zusje van Elise? :o

• #41.977
Ik ga altijd in een power rack hangen dan kan je je lichaam/zwaartekracht gebruiken om te rekken, draai dan je handen een beetje rechtsom en dat voel je echt rekken bovenkant borst ter hoogte van je schouders, probeer maar eens :)

zusje van Elise? :o
Haha, die kan wel meedoen met de oefeningen. Ervaart ongeveer de zelfde klachten..maar dan door hypermobiliteit.

Schema suggesties zijn welkom trouwens, want heb even geen idee waar ik nu precies aan moet denken. Misschien UB/LB en dan meer focus op rug..

Haha, die kan wel meedoen met de oefeningen. Ervaart ongeveer de zelfde klachten..maar dan door hypermobiliteit.

Schema suggesties zijn welkom trouwens, want heb even geen idee waar ik nu precies aan moet denken. Misschien UB/LB en dan meer focus op rug..
Begrijp je, een schema das lastig ik doe zomaar wat natte vingerwerk als tips :o
Misschien niet voluit gaan op borst, 70-80% max en wat meer focus op high reps, paused, en speed? en elke dag, jazeker elke dag rekken :)

Ik vind het bewonderingswaardes dat je al al die jaren de verschillen tussen jou en anderen nog steeds compleet wegschrijft aan 'ja maar tren a en test p year round' of 'ja maar ik ben natty' of weet ik het. Geen haat van mijn kant verder , en good for you dat je de keuze maakt om natty te zijn/blijven (hoewel ik me afvraag of je gezondheid nou echt zo gebaat is bij je dieet/leefstijl aanpak + alle envy :D) , maar met jouw leefstijl + gear had je alsnog lang niet de resultaten gehaald die jij nu compleet toewijdt aan gear.
Doordeweeks uithongeren en strafcardio zodat je in het weekend elke keer compleet uit de bocht kan schieten, maand in maand uit jaar in jaar uit. Daarnaast is je aanpak de laatste jaren 0,0 geëvolueerd.
Ik zie een paar paginas terug een bericht van jou over dat ik misbruik van stimms afraad, met tussen haakjes 'tegenwoordig'. Maw, vroeger deed hij het wel.

Dat blijven hangen in oude gebruiken man.. stop that :o

je maakt het jezelf zoveel moeilijker dan nodig is. En prima als jij tevreden bent met wat deze leefstijl je brengt, ik ben de laatste die je gaat zeggen dat je moet veranderen. Maar hoeveel tijd energie en geld heb jij geïnvesteerd in het ontwikkelen van je kennis de laatste jaren op vlak van progressie?

Maar neen, alles ligt aan de gear.
Het zal je verbazen hoe weinig er nodig is om een fatsoenlijk fysiek op te bouwen en al helemaal te onderhouden, wanneer je weet wat je doet qua voeding leefstijl en training.

endofrant

Ik vind het bewonderingswaardes dat je al al die jaren de verschillen tussen jou en anderen nog steeds compleet wegschrijft aan 'ja maar tren a en test p year round' of 'ja maar ik ben natty' of weet ik het. Geen haat van mijn kant verder , en good for you dat je de keuze maakt om natty te zijn/blijven (hoewel ik me afvraag of je gezondheid nou echt zo gebaat is bij je dieet/leefstijl aanpak + alle envy :D) , maar met jouw leefstijl + gear had je alsnog lang niet de resultaten gehaald die jij nu compleet toewijdt aan gear.
Doordeweeks uithongeren en strafcardio zodat je in het weekend elke keer compleet uit de bocht kan schieten, maand in maand uit jaar in jaar uit. Daarnaast is je aanpak de laatste jaren 0,0 geëvolueerd.
Ik zie een paar paginas terug een bericht van jou over dat ik misbruik van stimms afraad, met tussen haakjes 'tegenwoordig'. Maw, vroeger deed hij het wel.

Dat blijven hangen in oude gebruiken man.. stop that :o

je maakt het jezelf zoveel moeilijker dan nodig is. En prima als jij tevreden bent met wat deze leefstijl je brengt, ik ben de laatste die je gaat zeggen dat je moet veranderen. Maar hoeveel tijd energie en geld heb jij geïnvesteerd in het ontwikkelen van je kennis de laatste jaren op vlak van progressie?

Maar neen, alles ligt aan de gear.
Het zal je verbazen hoe weinig er nodig is om een fatsoenlijk fysiek op te bouwen en al helemaal te onderhouden, wanneer je weet wat je doet qua voeding leefstijl en training.

endofrant

Ja maar dit is natuurlijk een stuk makkelijker dan zelf al die onderzoeken moeten doen en je kennis bij te schaven. Marvin heeft een heel groot bord voor zijn kop wat dat betreft en wuift heel veel makkelijk weg dat hij het allemaal wel prima vindt zo. En ondertussen heeft hij de grootste envy against roiders evah shown on the fucking internet :p

Sluit me overigens compleet aan bij je constatering, ik ben er inmiddels een beetje immuun voor geworden, omdat discussiëren met zulke mensen, zelfs met dergelijke argumenten gewoon geen zin heeft. Maar wel tof dat je weer eens een poging waagt :D Dat krijg je als je lange tijd niet hier bent geweest, dat je denkt; what the actual f**k?!

Ook geen haat hoor @Skatermarvin :kiss:

Terug
Naar boven