Ik denk dat jouw lichaam het gewoon niet meer aankan, dat gemarvin en getrain. Dus twee opties; minder marvinnen of toch aan de AAS. Je hoeft toch geen kinderen volgens mij en inmiddels ben je ook ruimschoots de 30 gepasseerd toch? Ik zie alleen maar voordelen, aangezien je ook niet overkomt als iemand die persé 80 wil worden, daarmee zou je de maatschappij ook een dienst doen denk ik

In elk geval alle kinderen op de aarde tegen die tijd
Klinkt best verleidelijk. In mijn rug of nek zit echt iets niet goed..alles kraakt en doet. Maar gelukkig gaat mijn huidige fysio in samenspraak met een goede manueel. Ik hoop zo dat er gewoon even iets rechtgezet moet worden!
Ben inderdaad alweer 33, en mijn lichaam is gewoon uberhaupt niet gemaakt om te sporten denk.
Dit was wat er vorige keer uit mijn fysio bezoek kwam..
Fysio (22 augustus):
Waarom opgeven, als je ook nog naar een andere fysio of manueel kan? Inmiddels nummer 6 in 2 jaar tijd

Ik ben naar Oranjestaete in Gouda geweest bij Guido Korver. Hij heeft eerst een zeer uitgebreide intake gedaan, waarin we zo ongeveer alles hebben besproken.
Van wat ik even heb onthouden:
- Staturele aandoening --> Mijn linker heup staat wat lager en draait iets in --> zorgt voor o.a knie en onderrugklachten (
Hiervoor heb ik zooltjes)
- Mijn ruggegraat (
zit er nog wel gewoon) heeft een vlakke bovenzijde (
deze hoort een lichte bolling te hebben) --> aangeboren, maar geeft vaker problemen bij mensen
- Lichte vorm van scorliose, maar zo weinig dat hij het eigenlijk niet wilde benoemen
- Mijn hoofd staat iets naar voren ten opzichte van mijn romp en mijn voorste nekspieren trekken te hard --> aangeboren, maar hier moet ik oefeningen voor gaan doen
- Overontwikkelde borst* in verhouding tot Rhomboids & Serratus (
met andere woorden, het midden van mijn rug) --> Oefeningen voor gekregen
* Of onderontwikkelde rug..
Behandeling:
Losmaken van zowel bovenrug als borst
Plan van aanpak:
Borst, Elke dag minimaal 4x10seconden mijn borst rekken --> qua training, meer excentrisch
--> dagelijks netjes gedaan
Nek, Neck tuck 4x8sec & 4x8HH (
soort kleine repjes maken)
--> Aantal keer geprobeerd, maar kreeg hiervan meer last
Bovenrug, Mobiliteits oefening waarbij de ene arm omhoog beweegt en de andere naar achter en dat om en om (
mag zo vaak mogelijk) --> Qua oefening meer focus op rhomboids e.d dan lats
--> Niet dagelijks maar wel regelmatig gedaan
Serratus, Serratus pushup ~2a3xpw 4x12HH
--> Nauwelijks gedaan --> Wel oefeningen met dergelijke focus in de gym
Core, toch weer wat meer corestabillity doen zoals plancks (2a3xpw)
--> Gister pas voor het eerst gedaan
Op 5 september heb ik een vervolg afspraak en gaan we kijken of er al wat verbetering inzit. Ik heb er vertrouwen in.
--> Nog steeds vertrouwen, maar heb wel meer last dan 22 augustus. Ben benieuwd hoe het zo na het trainen voelt, vorige keer had ik na een rug training namelijk minder last..