MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.981
Ik hou wijselijk mijn mond..

Tsja, ik denk dat Marvin zijn mannier psychisch mss wel het gezondste kan zijn, het extreem obsessieve van velen heb ik super veel respect voor, maar heel “normaal” is het niet.
Genieten van allerlei dingen heeft toch wel een prioriteit boven bodybuilding.
Vooral de vibe van plezier hebben in wat hij doet vind ik heel aanlokkelijk.

Tsja, ik denk dat Marvin zijn mannier psychisch mss wel het gezondste kan zijn, het extreem obsessieve van velen heb ik super veel respect voor, maar heel “normaal” is het niet.

Precies dit! :)

Ik vind het bewonderingswaardes dat je al al die jaren de verschillen tussen jou en anderen nog steeds compleet wegschrijft aan 'ja maar tren a en test p year round' of 'ja maar ik ben natty' of weet ik het. Geen haat van mijn kant verder , en good for you dat je de keuze maakt om natty te zijn/blijven (hoewel ik me afvraag of je gezondheid nou echt zo gebaat is bij je dieet/leefstijl aanpak + alle envy :D) , maar met jouw leefstijl + gear had je alsnog lang niet de resultaten gehaald die jij nu compleet toewijdt aan gear.
Doordeweeks uithongeren en strafcardio zodat je in het weekend elke keer compleet uit de bocht kan schieten, maand in maand uit jaar in jaar uit. Daarnaast is je aanpak de laatste jaren 0,0 geëvolueerd.
Ik zie een paar paginas terug een bericht van jou over dat ik misbruik van stimms afraad, met tussen haakjes 'tegenwoordig'. Maw, vroeger deed hij het wel.

Dat blijven hangen in oude gebruiken man.. stop that :o

je maakt het jezelf zoveel moeilijker dan nodig is. En prima als jij tevreden bent met wat deze leefstijl je brengt, ik ben de laatste die je gaat zeggen dat je moet veranderen. Maar hoeveel tijd energie en geld heb jij geïnvesteerd in het ontwikkelen van je kennis de laatste jaren op vlak van progressie?

Maar neen, alles ligt aan de gear.
Het zal je verbazen hoe weinig er nodig is om een fatsoenlijk fysiek op te bouwen en al helemaal te onderhouden, wanneer je weet wat je doet qua voeding leefstijl en training.

endofrant

Dat laatste (onderhouden met weinig) geldt met name als je eerder gebruikt hebt of nog steeds gebruikt.

Ik snap het doel van deze discussie niet echt.
Iedereen moet toch een levensstijl vinden waar hij/zij zich goed bij voelt. Er zijn er genoeg die geen reet uitvoeren en altijd 'marvinnen' en daardoor een dikke vetz*k worden. Dan zou ik liever zoals Marvin leven. Trainen en genieten van lekker eten en door dit te compenseren altijd shredded blijven. Voor een natty m.i. nog steeds één van de beste fysieken.

• #41.987
:thumbs:

:D

Dat laatste (onderhouden met weinig) geldt met name als je eerder gebruikt hebt of nog steeds gebruikt.
My lipps are sealed ;)

Ik snap het doel van deze discussie niet echt.
Iedereen moet toch een levensstijl vinden waar hij/zij zich goed bij voelt. Er zijn er genoeg die geen reet uitvoeren en altijd 'marvinnen' en daardoor een dikke vetz*k worden. Dan zou ik liever zoals Marvin leven. Trainen en genieten van lekker eten en door dit te compenseren altijd shredded blijven. Voor een natty m.i. nog steeds één van de beste fysieken.
Thanks 4 the heads up!

Enfin..vandaag dan maar UB ipv push. En dan gaan we vanaf nu UB/LB doen.

Qua repranges ga ik ook wat meer in de zogenaamde 'kracht uithoudingsvermogen' zitten. 10-15 reps, wat ik overigens ook ga overwegen voor benen.
De kniepijn wil maar niet weg en begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat ik last heb van dit:

https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Ziekte/Patellofemoraal-pijnsyndroom

Wat overigens knap klote zou zijn!

UB:
..

..

..

En de voeding...kcals klopt geen zak van, want ga vanavond uit eten bij Miyagi & Jones

Voeding, vrijdag 06-09-2019:
7:00 2 koppen koffie
9:00 2 koppen koffie
10:30 50g havermout + 30g whey isolaat (XXL) + 5g rozijnen + grapefruit + multivit + vit D
Pre-workout: 10g Pshycho
Post-workout: 30g whey isolaat (XXL)
13:30 100g basmati rijst + 125g kipfilet + 125g spinazie
15:30 125g kipfilet roasted paprika + 100g mexicomix
17:30 35g nightprotein (XXL)
18:45 Uit eten bij Miyagi&Jones (~750kcals*)

~1880kcals, E/K/V = 200g (43%) / 185g (39%) / 40g (18%)

* Zal wel ietsje meer worden.. https://utrecht.miyagiandjones.nl/

Als je dingen gaat googlen heb je altijd HIV en ga je dood. lekker niet doen dus.

Je valt langzaam uit elkaar :eek:

wellicht ook een houding issue? kantoorwerk? veel mensen hebben iets met hun houding zegt mijn fysio, wellicht 90%
Om de 1 of andere reden zijn fysiotherapeuten een soort posture police geworden...terwijl we eigenlijk niet weten wat uberhaupt de correcte houding zou zijn door de variatie waarop iedereen gebouwd is. Tenzij je 100+ kgs gaat tillen of van 3m naar beneden springt , dan zou houding wellicht meer van belang zijn biomechanisch. Voor de rest is de beste houding je volgende.

• Like
Waarderingen: BB_
Om de 1 of andere reden zijn fysiotherapeuten een soort opsturen policy geworden...terwijl we eigenlijk niet weten wat uberhaupt de correcte houding zou zijn door de variatie waarop iedereen gebouwd is. Tenzij je 100+ kgs gaat tillen of van 3m naar beneden springt , dan zou houding wellicht meer van belang zijn biomechanisch. Voor de rest is de beste houding je volgende.

opsturen policy?

.....
De kniepijn wil maar niet weg en begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat ik last heb van dit:

https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Ziekte/Patellofemoraal-pijnsyndroom

Wat overigens knap klote zou zijn!......
WTAF :eek: :eek: :eek:

Dit is exact wat ik heb.

Op een of andere manier bedankt voor je verwijzing.
Vooral de bot pijn is aanwezig net onder mijn knie en als ik te lang gebogen sta, zit of lig wordt de pijn intenser.
Godver de godver

Ik ken dat gevoel alleen na zieke leg presses high rep, of paused reps etc.

Aangepast. Kut mobiele telefoon.
Anyway het excentrisch trainen van de chest is dan wel weer een goede zet voor spierverlenging!
"Posture police" doet het wel goed in je handtekening :roflol:

Ik heb altijd begrepen dat je een spier niet kan verlengen, maar hoogstens leren zijn verzet bij een bepaalde uitslag op te geven....

Ik heb altijd begrepen dat je een spier niet kan verlengen, maar hoogstens leren zijn verzet bij een bepaalde uitslag op te geven....

De krachten die spieren tijdens stretches te verduren krijgen zijn vaak te laag en te kort om tot daadwerkelijke blijvende veranderingen te leiden. Er zijn veel studies die een verandering laten zien op flexibiliteit (1), maar je ziet eigenlijk nagenoeg nooit weefselverandering ontstaan. TENZIJ je het heeel heel hard doet, voor een hele hele lange tijd (2).
Stretching lijkt de flexibiliteit niet te verbeteren middels een verlenging van het spierweefsel maar de spier kan de eindstand inderdaad beter weerstaan. (3,4)

Mocht je dus de spierlengte willen veranderen is stretchen dus niet de juiste weg, hiervoor zal je meer kracht op de spier moeten toedienen dan de meeste stretches kunnen doen---> weerstandstraining! Dus een sterke lenige spier is goed mogelijk met de juiste training.

Een spier is in staat om via zware excentrische oefeningen te versterken en te verlengen volgens een proces dat sarcomerogenese heet (5). Sarcomerogenese is een mooi woord wat voor een toename van sarcomeren binnen een spier staat (een sarcomeer is het deel dat de mogelijkheid heeft om te verkorten binnen een spiervezel)
Zware excentrische weerstand lijkt hiervoor het meest geschikt.
Meestal vraag ik mijn patienten om 5-8 herhalingen te doen waarbij de excentrische beweging zo lang mogelijk duurt, minimaal 10 seconde of meer (past bij @Skatermarvin dus voor dat dere TUT) voor 3-5 sets afhankelijk van hun tijd/pijn. Uiteraard is het logisch dat dit kan lijken tot een paar dagen stijfheid en ze moeten wachten tot deze weg is voordat ze het weer herhalen :thumbs:

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24856792
2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25486299
3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20075147
4)https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24451696
5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=o'sullivan+2012+eccentric

@Robke78

Laatst bewerkt:
  • #42.000
Als je dingen gaat googlen heb je altijd HIV en ga je dood. lekker niet doen dus.
:roflol: true that!
Uhu..:sad:
Of juist wel, kan het altijd alleen maar meevallen bij de dokter :D
Zit ook wat in..
Om de 1 of andere reden zijn fysiotherapeuten een soort posture police geworden...terwijl we eigenlijk niet weten wat uberhaupt de correcte houding zou zijn door de variatie waarop iedereen gebouwd is. Tenzij je 100+ kgs gaat tillen of van 3m naar beneden springt , dan zou houding wellicht meer van belang zijn biomechanisch. Voor de rest is de beste houding je volgende.
TRue, ze gaan er voor het gemak vanuit dat iedereen 'de perfecte houding' zou moeten hebben. Misschien staat mijn lijf al 33 jaar zo en proberen we iets te veranderen wat niet kan/of nodig is..
..
Aangepast. Kut mobiele telefoon.
Anyway het excentrisch trainen van de chest is dan wel weer een goede zet voor spierverlenging!
Duidelijker zo:roflol:
WTAF :eek: :eek: :eek:

Dit is exact wat ik heb.

Op een of andere manier bedankt voor je verwijzing.
Vooral de bot pijn is aanwezig net onder mijn knie en als ik te lang gebogen sta, zit of lig wordt de pijn intenser.
Godver de godver
Echt bedanken hoef je me niet, want als je/we dit echt hebben wordt het schipperen tussen in en ontspanning..en daar hoort zware belasting niet bij ;)

Ik ken dat gevoel alleen na zieke leg presses high rep, of paused reps etc.
Dan is het nog prima lijkt me..

Ik heb het tegenwoordig ook wanneer ik langer dan een uur op de bank lig

hmm..geen idee
Groeien is ook minder voor nodig als rust/slaap/stress eten optimaal zijn.
True, maar wie leven?
...
De krachten die spieren tijdens stretches te voorduren krijgen zijn vaak te laag en te kort om tot daadwerkelijke blijvende veranderingen te leiden. Er zijn veel studies die een verandering laten zien op flexibiliteit (1), maar je ziet eigenlijk nagenoeg nooit weefselverandering ontstaan. TENZIJ je het heeel heel hard doet, voor een hele hele lange tijd (2).
Stretching lijkt de flexibiliteit niet te verbeteren door een lange spier maar door inderdaad de sensatie van de stretch te weerstaan. (3)

Mocht je dus de spierlengte willen veranderen is stretchen dus niet de juiste weg, hiervoor zal je meer kracht op de spier moeten toedienen dan de meeste stretches kunnen doen---> weerstandstraining!

Een spier is in staat om via zware excentrische oefeningen te versterken en te verlengen volgens een proces dat sarcomerogenese heet (4). Sarcomerogenese is een mooi woord wat voor een toename van sarcomeren binnen een spier staat (een sarcomeer is het deel dat de mogelijkheid heeft om te verkorten binnen een spiervezel)
Zware excentrische weerstand lijkt hiervoor het meest geschikt.
Meestal vraag ik mijn patienten om 5-8 herhalingen te doen waarbij de excentrische beweging zo lang mogelijk duurt, minimaal 10 seconde of meer (past bij @Skatermarvin dus voor dat dere TUT) voor 3-5 sets afhankelijk van hun tijd/pijn. Uiteraard is het logisch dat dit kan lijken tot een paar dagen stijfheid en ze moeten wachten tot deze weg is voordat ze het weer herhalen :thumbs:

1) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24856792
2) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25486299
3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20075147
4) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=o'sullivan+2012+eccentric

@Robke78
Goud! Dan ga ik borst enkel excentrisch trainen. Toch blijf ik de stretches ook doen, want voelt best goed..en doe die best hard. Soms schiet er dan ook net even een rib goed op mijn rug, dus is win win.

Waar heb jij je praktijk eigenlijk #ikvraagditvooreenvriend

Terug
Naar boven