AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

• Topic Starter Topic Starter
Back on DBB!:D Het was een lekkere training vanavond, zeker geen 100% hardcore, maar heb alles toch goed en superstrict gepakt (wat op z'n tijd ook erg lekker is!)

Rug en traps:
BOR: 4x8x70kg
Lat pulldown: 2x10x50kg, 8x57kg
Reverse grip pulldown: 10x86kg, 8x86kg, 8x82kg
Straight arm pulldown: 3x12x27kg

Deadlift: 3x10x110kg (slow reps)
Shrugs: 3x6x100kg
Machine shrugs: 2x15x71kg (ik misbruik hiervoor een OH-press machine;))

+Toepresses!

Yeah:rocknana:! Superdude dinsdag!:D:D

Chest and tri’s:
Incline dumbbellpress (60gr): 4x6-8
Fly’s: 3x6-10
Around the world: 3x8-12

CG benchpress: 3x6-8
Seated tricep extention: 3x6-8
Pressdown: 2x12-15

+ kuiten:D

Voeding dinsdag 22-09-2009:
7:00 50g brinta + 40g whey en 25g rozijnen + banaan, visolie en multivit
9:00 4 boterhammen ( 2kipfilet (50g), 1 filet(15g) + 1 pindakaas (15g)) + 15g notenmix pecan/amandel/pinda)
11:00 225ml magere kwark + 1 boterham kipfilet (20g) 15g notenmix (pecan/amandel/pinda)
12:30 4 boterhammen ( 2kipfilet (50g), 1 filet (15g) + 1 pindakaas (15g)) + 15g notenmix pecan/amandel/pinda) + appel
15:00 225ml magere kwark + 1 boterham kipfilet (20g) + 15g notenmix (pecan/amandel/pinda)+ appel
17:00 20g Whey
17:30 Avondeten
20:00 37.5g dextrojuice
20:45 35g Whey (85% eiwit) + banaan en 10g notenmix
~22:30 225ml magere kwark + zoetstof + visolie

complete rugtraining neergezet gistere. vandaag superdude dinsdag dus :P wtf is 'around the world'...?

eetse en trainse vandaag!

Around the world ? Roelly style toch hahah ?
Zijn die nou lekker om te doen ? :D

De een noemt het butterfly's de ander around the world..het komt neer op incline zitten op een bankje en dan met dumbbells onder beginnen en dan omhoog bewegen...tot boven de borst dan naar achter te laten gaan, armen weer te spreiden en dan weer sluiten onderin om weer verder te gaan..maw je kunt het beter een keer gezien hebben.

Doe deze oefening eigenlijk nooit, maar is wel een keer wat voor de afwisseling..:D

ik heb die oefening ook nog nooit gedaan, vond het altijd teveel gedoe :P
geef maar maar lekker simpel maar zwaar.

Grr, verwijder ik net m'n training!

Weer even toevoegen:

Borst en tri's:
Incline db press (60gr): 8x34kg, 8x34kg (laatste spot), 8x32kg, 8x32kg (laatste spot)
Fly's: 12x22kg, 10x24kg, 6x28kg (26kg was al in gebruik)
Around the world: 12x10kg, 10x12kg, 10x10kg

CGBP: 15x40kg, 12x50kg, 2x8x60kg
OH tricep extention (seated): 12x30kg, 10x34kg, 6x40kg
Pressdown: 12x27kg (normal), 12x27kg (reverse), 15x27kg (small)

Welk nieuw schema is het best?
Nu bezig met:
Ma: Rug
Di: borst + triceps
do: benen
za: schouders + biceps

Optie A:
Ma: Benen
Di: Borst + schouders
Do: Rug
Za: Biceps + triceps

Optie B:
4 dagen trainen mt een 3 dagen split;
A Borst + triceps
B Benen + schouders
C Rug + biceps

dus dan is week 1: ma: A, di: B, do: C, za: A etc.

Optie C:
Push/Pull
A Push
B Benen
C Pull

Laatst bewerkt:
Schema ziet er goed uit, proberen maar zou ik zeggen!

Je triceps zullen wel volgepompt zitten op het moment..:D Ook al eens skull crushers gedaan?:rolleyes:

En hoe gaat de voeding ondertussen?:)

Schema ziet er goed uit, proberen maar zou ik zeggen!

beter lezen yoshuba...

Marvin - beide opties hebben wel iets, alleen denk ik persoonlijk dat optie B iets teveel van t goede is, omdat je 4 x p/w UB pakt (vanwege schouder-been combi). je zou Push-Pull-Benen kunnen pakken op dezelfde 4 x p/w methode, leverde mij degelijke gains op.

verder ziet optie A er ook goed uit, zelf wil ik ook zoiets gaan doen, zodra ik een andere gym heb en alle workouts in dezelfde gym kan doen. ik wil benen en rug prio geven dus krijg dan zoiets:
zondag - Benen
maandag - Schouders - triceps
woensdag - rug - traps
vrijdag - borst - biceps

beter lezen yoshuba...

Marvin - beide opties hebben wel iets, alleen denk ik persoonlijk dat optie B iets teveel van t goede is, omdat je 4 x p/w UB pakt (vanwege schouder-been combi). je zou Push-Pull-Benen kunnen pakken op dezelfde 4 x p/w methode, leverde mij degelijke gains op.
Wat moet ik me voorstellen bij die push-pull?

Wat moet ik me voorstellen bij die push-pull?

Dit volgens mij

Push –benen - pull split

Nog een split die het vermelden waard is is de push pull variant.

Je verdeelt je lichaam over verschillende trainingsdagen. Het is de bedoeling dat je niet in spiergroepen denkt, maar in bewegingen. Je hebt oefeningen waarbij het gewicht van je af gaat (push - beweging) en je hebt oefeningen waarbij je het gewicht naar je toe haalt (pull - beweging). Elke beweging krijgt een eigen trainingsdag.
Volgens dit principe zou je elke dag je benen pakken, zeker als je ook nog eens cardio naast doet. De oplossing is de benen een aparte dag te geven
Je krijgt dan dus

- een dag voor de push bewegingen van het bovenlichaam
- een dag voor de benen (zowel push als pull)
- een dag voor de pull bewegingen van het bovenlichaam

Wat is je doel en hoe deel je de tijd in?

Het is wel handig om voordat je begint met een schema jezelf af te vragen wat je nu eigenlijk wilt. Bulken? Cutten?

Om te weten welke oefeningen je wanneer moet doen is het volgende schema wel handig om erbij te houden
Push dag: voorkant schouders, zijkant schouders, borst, onderarm strekkers, triceps, (kuiten, quadriceps - maar die komen dus bij benen)
Benen dag: quadriceps, hamstrings, kuiten, tibialis
Pull dag: onderarm buigers, biceps, rug(inclusief trapezius), achterkant schouders, (hamstrings, tibialis… maar die komen dus bij de benen,)
Als voorbeeld zal ik mijn schema posten. Ik heb niks te maken met openingstijden of gesloten sportscholen, want ik train thuis. Is jouw sportschool op zondag dicht, zal je een iets andere verdeling moeten maken.

Maandag: push
Borst: (incline) bankdrukken, dumbbell flyes
Schouders (voorkant en zijkant): press met halter, dumbbell side raise
Triceps: weighted triceps dip (tussen bankjes), triceps dumbbell extension (1 hand, achter het hoofd)
Onderarm: reverse wrist curl

Dinsdag: benen
Quadriceps: squatten
Hamstrings: Romanian deadlift, leg curl
Kuiten: standing calf raises (met dumbbell, 1 been tegelijk)
Buik: crunch varianten

Woensdag: rust

Donderdag: pull

Rug: weighted chin-up, deadlift, bent over row
Trapezius: halter shrugs
Achterkant schouder: bent over dumbbell raise
Biceps: barbell curl, incline hammer curl
Onderarm: wrist curls

Vrijdag: Push
Borst: chest dip (meer voorover dippen), dumbbell flyes
Schouders (voorkant en zijkant): front raise, upright row
Triceps: smal bankdrukken, liggende triceps extensions.
Onderarm: reverse wrist curls

Zaterdag: rust

Zondag: benen
Quadriceps: squat, lunge
Hamstrings: romanian deadlift
Kuiten: calf raises
Buik: crunch varianten

Maandag: Pull

Rug: weighted chin-up, T-bar row, dumbbell row
Achterkant schouders: rear delt row
Trapezius: dumbbell shrugs
Biceps: EZ -bar curls, dumbbell spider curls
Onderarm: wrist curls

Dinsdag: rust

Belangrijk!
Een schema is een basis waarmee je werkt en kan dus aangepast worden. Zo kun je in plaats van normale squat een front squat doen.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur wat oefeningen betreft, dus er zijn altijd andere meningen. Wat je wel in de gaten moet houden is dat je voldoende compound oefeningen in je schema opneemt. En even belangrijk is ook dat je push en pull in balans houdt.
Dat geldt overigens voor elk schema eigenlijk. Vaak zie je te veel push werk in verhouding tot pull. Veel te veel werk voor de voorste schouderkop bijvoorbeeld door veel bankdruk oefeningen en schouder presses en dan daarbij ook nog eens flink veel front raises. Daar tegenover staat dan misschien 1 roei oefening en achterkant schouder wordt vaak vergeten wat blessures in de hand kan werken.

Wat is nou het grote voordeel van een dergelijk push/benen/pull schema dan?

Het grote voordeel is dat je weinig tot geen last heb van overlap. Een voorbeeld: Met bankdrukken gebruik je naast je borst, ook je (voorkant)schouders en triceps. Je zult in een split dus moeten wachten tot je triceps en schouders hersteld zijn voordat je die weer opnieuw kan pakken.
Bij een push/benen/pull komen zulke situaties niet voor, omdat je borst, voorkant schouders en triceps in dezelfde training aanpakt.
Gevolg hiervan is dat je vaker spiergroepen aan kan spreken en dus vaker een groeiprikkel kan geven aan de spieren, zonder dat je bepaalde spieren overbelast door te weinig rust. (denk weer aan voorkant schouders die bij veel oefeningen betrokken zijn: bankdrukken, dippen, triceps dippen, smalle grip bankdrukken, schouder presses etc).

Heb het even in een spoiler gezet.. is misschien wat overzichtelijker ?

Nu bezig met:
Ma: Rug
Di: borst + triceps
do: benen
za: schouders + biceps

Optie A:
Ma: Benen
Di: Borst + schouders
Do: Rug
Za: Biceps + triceps

Optie B:
4 dagen trainen mt een 3 dagen split;
A Borst + triceps
B Benen + schouders
C Rug + biceps

dus dan is week 1: ma: A, di: B, do: C, za: A etc.

Optie C:
Push/Pull
A Push
B Benen
C Pull
Een optie C toegevoegd.. stemmen maar;)

wat lennart zegt inderdaad.

met 4 keer p/w kun je dus als volgt werken

(jouw dagen)
week1
ma - push
di - pull
do - benen
za - push

week2
ma - pull
di - benen
enzovoorts

zo komt elke training 4 keer per 3 weken aan de beurt, vanwege het doortellen.

het schema zou in imo uit compounds moeten bestaan. je hebt weinig focus op armen, wat voor sommigen demotiverend werkt, maar dat is een ego dingetje - er is genoeg belasting met de compounds

mijn schema was zoiets:
push
Incline BP
flat db press
Military press
chest dips
db side raise

genoeg belasting voor triceps, believe me! als je schouders achterlopen tov van chest, kun je MP één plek omhoog schuiven

Pull
DeadLift
PullUps
BOR/T-Bars
Chin-ups
Shrugs

Benen
SQ
Front SQ
Leg Press/Lunges
Leg Curls
Calf raise/press/whatever

dit is slechts een voorbeeld....ik krijg zowat zin om er zelf weer aan te beginnen.

wat je qua sets enzo doet hangt van je eigen doelen en keuzes af. ik zou bij benen de meeste sets op sq en front sq pakken en bij pull veel op deadlift en pullups...meestal de eerste oefeningen dus - prio-training

Oja, wil een tijdje op 12reps gaan zitten..maar geen armen los spreekt me niet echt aan, daar ze achterlopen gezamelijk met borst..:(

in dat geval misschien geen P-P-B schema pakken, maar gewoon split met prio op armen en chest.

succes met je keuze, ik blijf volgen!

Optie B lijkt een beetje op wat ik nu doe.
traint wel lekker.

Ik wil wel reageren, maar heb niks zinnigs te melden over het opstellen van schema's... :o

Kies er gewoon 1;):rolleyes:

---------- Toegevoegd om 08:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:52 ----------

Hoe split jij ehm dan en hoeveel oefeningen/sets per spiergroep?

training 1: Borst-Triceps met 4 borstoefeningen (meestal 1 flat, 2 incline en 1 cable.. en dan de andere keer 2 flat en 1 incline.) voor borst ongeveer 12-14 setjes. Dan triceps 2 oefeningen.. met allebei 4 setjes en dan nog 1 setje voor de pomp.

training 2: rug-biceps met 4 rug oefeningen (2 lats, 1 bovenrug, 1 onderrug) ook weer 4 setjes per oefening. en biceps dan ook 2 oefeningen, daar kijk ik niet echt naar setjes.. maar gewoon tot ze lekker vol zitten en kapot gaan xD

training 3: benen-schouders met meestal squat/legpress/extension/curl en calve raises dus zeg 5 oefeningen. setjes is hier hoger omdat ik met calve raises meer volume wil hebben. de andere oefeningen gewoon 4 setjes. Schouders meerstal 3 oefeningen. en dan ook 4 setjes.

zo ongeveer, er varieert natuurlijk nog wel wat.. ligt er net aan wat er beschikbaar is in de gym en hoe ik me voel etc.

Klinktr goed Marvin, al vind ik het aantal borst setjes wat veel..en lats wat weinig.

Terug
Naar boven