Fitness Seller

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Oke, ja of de laatste set van een bepaalde spiergroep nog zo'n rep pause set toevoegen om nog ff te knallen:D

En anders bewaar je t gewoon voor later ook goed toch :D gainzzz zal jij toch wel maken:wl:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.802
Morgen beast.
Toevallig heb ik een jaar terug een soortgelijk schema gedaan wat ik vond in de muscle en fitness genaamd "de dood van de set"

Omdat het idee erachter vooral ook is dat je niet vooraf denkt van deze set (met uitzondering van de 1e 10 rep set) ga ik zoveel reps doen. Je gaat door totdat je bijna tegen failure aanzit en daardoor zou je er meer uithalen dan wanneer je bv al bij 8 reps stopt terwijl je er 9 kan zonder tot fail te gaan.

Bij dit schema hou je 50 reps totaal aan, bij dat schema wat ik deed stond het je vrij om dit zelf in te vullen. bv 25 reps, 30 40 enz.. maar omdat het voor hypertrofie nodig is 25-50 reps te doen per oefenining voor voldoende volume wordt wel aangeraden om dan ook niet minder dan totaal 25 reps per oefening te doen.

Het schema was ingedeeld op ma ub di lb do ub vr lb

Dus je kan er eigenlijk vele kanten mee op, meer oefeningen per training en een lager totaal aantal reps, meer reps en minder oefningen enz.
Hoe was jou dit principe bevallen? En hoe zag je schema er ongeveer uit?

Ziet er goed uit de planning voor vandaag! ik ga vanmidddag voor rug en schouders met me nieuwe schema 12-15 reps burnn baby burnnnn

• #7.804
Ziet er goed uit de planning voor vandaag! ik ga vanmidddag voor rug en schouders met me nieuwe schema 12-15 reps burnn baby burnnnn
Dat zijn lekkere volumes inderdaad!

Hier nog de voeding voor vandaag!

Vrijdag 04 januari 2013:meal:
7:00 30g whey + 90g brinta + 40g rozijnen + banana + multivit & vit D
9:30 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
11:00 10g BCAA + 125g gerookte kip
12:30 4 boterhammen filet
15:00 140g kipfilet + 200g rijst + 75g spinazie
18:00 30g Whey + appel
19:00 Avondeten
Pre-sleep: 25g casseine

~3200kcals, E/K/V = 250g (32%) / 400g (50%) / 65g (18%)

Hoe was jou dit principe bevallen? En hoe zag je schema er ongeveer uit?

ik heb t 2 maanden gedaan en er wel wat mass op gegained natuurlijk, alleen was toen ook flink aan t vreten dus hoeveel daadwerkelijk spiermassa was durf ik niet te zeggen:o maar je merkt wel dat t een andere manier van trainen is mede door de spierpijn vooral de eerste weken.

Me schema was natuurlijk aangepast op me k*trug maar kwam neer op
een press een pull een bicep een tricep en eventueel nog een schouder isolatie bij ub

en squat (toen trainde ik nog bij een gym met squatrek:rolleyes: )
legpress en leg curl of extention bij LB.

Ik deed dan de 1e set 10-12 reps en daarna werken naar 40 reps voor de compound oefeningen en 30 voor de isolatie.

Ik ben er mee gestopt omdat ik op een gegeven moment de stijl met t tellen enz zat werd, en wat meer afwisseling wilde qua gewicht om te kijken of ik ook weer sterker werd.
Ik was bijvoorbeeld 2 maanden lang aan t benchen met 80 kilo en soms wil je ook wel weer eens kijken hoevaak je nou 100 kan drukken:rolleyes:

Daarnaast kon ik ook nooit een x meetrainen met een maatje (wilde trouw blijven aan deze manier van trainen)

Dus er zitten wel wat nadelen aan maar zeker ook voordelen!

Owja en bij dit schema was het de bedoeling dat je het gewicht overmeestert wat betekend dat als je bv 80 kilo voor 40 reps kan benchen in max 5 sets, dan had je dat gewicht geowned en kon je t gaan verhogen met bv 2,5 of 5 kilo of 10 wat je zelf wil, als je er maar de 1e set 10-12 reps mee kan maken.

Laatst bewerkt:
zo vroeg al rijst?:D ,succes vandaag!

• #7.808
ik heb t 2 maanden gedaan en er wel wat mass op gegained natuurlijk, alleen was toen ook flink aan t vreten dus hoeveel daadwerkelijk spiermassa was durf ik niet te zeggen:o maar je merkt wel dat t een andere manier van trainen is mede door de spierpijn vooral de eerste weken.

Me schema was natuurlijk aangepast op me k*trug maar kwam neer op
een press een pull een bicep een tricep en eventueel nog een schouder isolatie bij ub

en squat (toen trainde ik nog bij een gym met squatrek:rolleyes: )
legpress en leg curl of extention bij LB.

Ik deed dan de 1e set 10-12 reps en daarna werken naar 40 reps voor de compound oefeningen en 30 voor de isolatie.

Ik ben er mee gestopt omdat ik op een gegeven moment de stijl met t tellen enz zat werd, en wat meer afwisseling wilde qua gewicht om te kijken of ik ook weer sterker werd.
Ik was bijvoorbeeld 2 maanden lang aan t benchen met 80 kilo en soms wil je ook wel weer eens kijken hoevaak je nou 100 kan drukken:rolleyes:

Daarnaast kon ik ook nooit een x meetrainen met een maatje (wilde trouw blijven aan deze manier van trainen)

Dus er zitten wel wat nadelen aan maar zeker ook voordelen!

Owja en bij dit schema was het de bedoeling dat je het gewicht overmeestert wat betekend dat als je bv 80 kilo voor 40 reps kan benchen in max 5 sets, dan had je dat gewicht geowned en kon je t gaan verhogen met bv 2,5 of 5 kilo of 10 wat je zelf wil, als je er maar de 1e set 10-12 reps mee kan maken.
Bedenkt voor het delen van je ervaring. Persoonlijk denk ik wel dat het de bedoeling is om het gewicht te verhogen wanneer dat kan en niet iedere keer weer bijvoorbeeld 80kg te pakken. Daarom is volgens Kelei zo'n logboek zo handig omdat je dan kan terug kijken hoe je het gewicht ervaarde..of het makkelijk of moeilijk ging.

Echter houden dit soort schema's dan weer geen rekening met hoe je je die dag voelt, en daarbij is een standaard schema makkelijke omdat je het gewicht naar gevoel kan verlagen en verhogen.

Echter loop je dan ook het risico een te licht gewicht te kiezen en het schema van Kelei wordt hoe dan ook zwaar wanneer je bijna de 40-50 reps hebt bereikt..

zo vroeg al rijst?:D ,succes vandaag!
Die rijst is al zo'n beetje gewoonte geworden. Maar zou er zelfs mee kunnen ontbijten, heb niet zo'n probleem met 'warm' eten in de morgen.

Echter vind ik mijn brinta met whey te lekker om in te wisselen voor rijst ;)
Is die 200 gram rijst gekookt gewogen of ongekookt? Gekookt zeker?

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 11:44 ----------

Dat dacht ik ook, goed bezig kwa voeding marv:)
Die 200g is gekookt gewicht, moet er niet aan denken om 600g gekookte rijst weg te moeten stouwen!

Ik eet altijd basmati rijst, merkt iemand van jullie een voordeel van het eten van zilvervlies rijst of is dit pure bro science?

Lees nu ook af en toe over IIFYM (If it fits your macro's), maar vind het zelf lastig om mijn voedingsschema los te laten..puur vanuit de IIFYM theorie compenseer ik weleens een stuk taart weg door iets anders te laten staan, maar kan me niet voorstellen dat het goed is om bijvoorbeeld iedere dag een stuk taart of zak snoep weg te eten ook als deze in je dag/week macro's past..

Hoe denken jullie hierover?

Graag gedaan.

Ja de training van Kelei is denk ik weer net iets uitgebreider en wss is die aanpak ook beter, t blijft toch lastig om t perfecte gewicht te pakken en soms doe je er de ene training wat meer sets over so be it.

Ik heb een periode elke dag van die chocolade cruesli in me macros weten te proppen... vond me buik niet zo fijn:o (qua vp)

• #7.810
Graag gedaan.

Ja de training van Kelei is denk ik weer net iets uitgebreider en wss is die aanpak ook beter, t blijft toch lastig om t perfecte gewicht te pakken en soms doe je er de ene training wat meer sets over so be it.

Ik heb een periode elke dag van die chocolade cruesli in me macros weten te proppen... vond me buik niet zo fijn:o (qua vp)
Morgen eens een aangepaste push training pakken (misschien in combi met wat pull, want heb vandaag al armen gedaan en schouders..

Hier de training van vanmiddag!

C1 Schouders – armen:
Dumbbell shoulder press: 12x28kg, 11x28kg, 9x28kg, 6x28kg, 14x24kg
Bent over lateral raise (single arm): 12x12kg, 12x16kg, 8x20kg
Lateral raise: 12x10kg, 10x10kg, 10x14kg (Niet al te strict)
Seated frontraise: 14x12kg, 10x16kg, 12x16kg (3 forced reps)

EZ-bar tricep extention: 12x27.5kg, 8x37.5kg, 8x32.5kg, 10x27.5kg
Dumbbell curl: 12x16kg, 8x20kg, 8x18kg, 10x16kg
Dippen: 15xbw, 2x12xbw (Te makkelijk, verzwaren of andere oefening)
Preacher curl: 14x30kg, 7x37.5kg, 10x32.5kg
Pushdown: 15x32kg, 8x46kg

Prima training! Antagonisten voor armen is wel zwaar! Flinke pomp ook!:thumbs:

poeh poeh, die shoulderpresses zijn weer bruut Marvin! Maar was je lui om 30's te pakken:) ofzo, alles met zelfde gewicht...

• #7.812
poeh poeh, die shoulderpresses zijn weer bruut Marvin! Maar was je lui om 30's te pakken:) ofzo, alles met zelfde gewicht...
eb ze een keer zonder lockout met wat snellere beweging gedaan, waarbij ik dacht dat 30's te zwaar zou zijn...
ja, ik ben een p*ssy:rolleyes:

• #7.813
Training van daarnet...push en pull in de stijl van Kelei.

Push + pull:
Benchpress: 10x75kg, 4x75kg (te zwaar), 2x5x70kg, 5x4x70kg, 4x3x70kg
Incline benchpress: 12x40kg, 10x50kg (Beide verbazingwekkend makkelijk), 8x60kg, 7x60kg, 5x60kg, 4x3x60kg
Pull-up: 10xbw, 2x5xbw, 2x4xbw, 3x3xbw, 2x2xbw (Wat een k*toefening..wordt ik hier ooit nog beter in?)
BOR: 10x80kg, 2x6x80kg, 2x5x80kg, 5x4x80kg (80 = prima)
CG cable row: 10x118kg (To easy), 3x7x136kg, 4x5x136kg

Weet nog steeds niet welk schema ik ga doen..even mijn shape en spierpijn morgen afwachten, want vind twee oefening voor push wel wat karig. Maar het zou al schelen als ik de incline bench bench vervang voor incline dumbbell presses..daarmee heb ik een betere mind-muscle connecie..

Verder zijn beide opties nieuw. Heb nog niet eerder antagonisten getraind, maar ook geen trainingen gebasseerd op enkel rust-pause..lastig, lastig!

10xbw pull up is toch niet slecht? zijn veel mensen die nog eens niet zonder tegengewicht kunne optrekken haha.
Ik heb het gevoel dat het schema van Kelei mij veel gaat brengen, geef het een kans:D
fijn weekend!

Zo'n sterke DB shoulder press en in verhouding een zwakke bench. What's going on bro?

Erg gaaf om je Kelei trainingen komende tijd te volgend trouwens, keep doing!

Klasse bezig goed weekend kies een schema en knalle bro

• #7.817
10xbw pull up is toch niet slecht? zijn veel mensen die nog eens niet zonder tegengewicht kunne optrekken haha.
Ik heb het gevoel dat het schema van Kelei mij veel gaat brengen, geef het een kans:D
fijn weekend!
Ik mis wat echt volume werk in het schema van Kelei, maar misschien moet ik het een kans geven!

Zo'n sterke DB shoulder press en in verhouding een zwakke bench. What's going on bro?

Erg gaaf om je Kelei trainingen komende tijd te volgend trouwens, keep doing!
Simpel..ik heb sterke schouders en een relatief zwakke borst :D. Verder was mijn schouder en armen workout gistermiddag en borst vanochtend alweer..qua rust ook niet ideaal dus ;).

Klasse bezig goed weekend kies een schema en knalle bro

Kelei's schema maar proberen dan? (wel iets aangepast naar mijn behoeften ;))

• #7.818
Nou daar komt het nieuwe schema dan gebasseerd op het schema van Kelei* van bodybuilding.com. Ik ga proberen alles gelijk op 50 reps te doen. Mocht dit te lang duren of echt te zwaar zijn zak ik terug naar 40 reps.

* http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=146471313

De planning voor komende week (ben van plan 3, 4 of 5 dagen te trainen, maar zullen er meestal 4 zijn.):

Maandag: C: Legs, lower back
Dinsdag: A: Chest, front/side delts, triceps
Woensdag: Rust
Donderdag: B: Upper back, rear delts, biceps
Vrijdag: Rust
Zaterdag: C: Legs, lower back
Zondag: Rust
Etc.

Volledig schema
A: Chest, front/side delts, triceps:
Benchpress: 50 reps
Incline dumbbell press: 50 reps
Ez-bar tricep extention: 50 reps
Pressdowns: 50 reps
Lateral raise: 50 reps

Evt. Shoulderpress/Fly?

B: Upper back, rear delts, biceps:
Chin-ups/Pull-ups: 50 reps
BOR/Reverse grip row: 50reps
CG cable row: 50 reps
Bent over lateral raise: 50 reps
(CG) Preacher curl: 50 reps

Evt. Shrugs?

C: Legs, lower back:
Front squats: 50 reps (dat zal wel even wennen worden…ik haat FSQ’s!)
SLDL: 50 reps
Leg extentions: 50 reps
Standing leg curl (alternate): 50 reps
Standing calfraise: 75 reps
Toepress: 50 reps

+ Ab-work

Mocht dit ... echt te zwaar zijn zak ik terug naar 40 reps.
hoezo? niets mis met een uitdaging toch? plus, je lichaam krijgt een gigantische opdonder, in tegenstelling tot het standaard 4x8-12 reps op alle oefeningen. Stap uit je comfort zone, als je sprongen wilt maken.

• #7.820
hoezo? niets mis met een uitdaging toch? plus, je lichaam krijgt een gigantische opdonder, in tegenstelling tot het standaard 4x8-12 reps op alle oefeningen. Stap uit je comfort zone, als je sprongen wilt maken.
Sir yes sir:D Je hebt helemaal gelijk sjaak!
Hoe gaat het bij jou trouwens? ook al eens zo iets als dit gedaan?

Terug
Naar boven