MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Leuke eerste training! Je hebt toch redelijk snel gedaan als je dat in 45 minuten af hebt ;)

Prima training zo Marvin! Ik zie veel goede MMC en TUT staan!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goed bezig met Wendler, gewoon vol blijven houden, zal vanzelf wel zwaar worden.

Is ook wat in het boek constant gemeld wordt, in het begin is het misschien wat te easy, maar naarmate je vordert wordt het minder.

Na je wendler sets kan je nog steeds pompen heur. Wat voor 1RM heb je ingevoerd bij Wendler? 6x55 geeft een theoretische max van rond de 65kg. Als je voor je eerste cycle 60 minder dan 60 hebt gebruikt zou je dat kunnen opvoeren naar 60. Maargoed, Wendler is echt een schema om op lange termijn alles eruit te halen wat er in zit, niet per se om 'snel' progressie te boeken of beginnersgains te realiseren. Met andere woorden, niet eens zo'n gek schema voor jou (natuurlijke max blabla).

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.185
Leuke eerste training! Je hebt toch redelijk snel gedaan als je dat in 45 minuten af hebt ;)
Het was easy peasy, maar wordt vanzelf zwaarder. Denk ook dat het komt omdat ik mijn MP niet te zwaar heb ingezet. Dit komt omdat ik normaal gesproken altijd zittende OH presses deed en de MP dus enigsinds 'nieuw'is.

Verwacht daarom dat de training van morgen al zwaarder zal zijn.

Me gusta!:D

Goed bezig met Wendler, gewoon vol blijven houden, zal vanzelf wel zwaar worden.

Is ook wat in het boek constant gemeld wordt, in het begin is het misschien wat te easy, maar naarmate je vordert wordt het minder.
Dan hou ik gewoon vol:thumbs: Een nieuwe trainingsprikkel is altijd welkom:D

Na je wendler sets kan je nog steeds pompen heur. Wat voor 1RM heb je ingevoerd bij Wendler? 6x55 geeft een theoretische max van rond de 65kg. Als je voor je eerste cycle 60 minder dan 60 hebt gebruikt zou je dat kunnen opvoeren naar 60. Maargoed, Wendler is echt een schema om op lange termijn alles eruit te halen wat er in zit, niet per se om 'snel' progressie te boeken of beginnersgains te realiseren. Met andere woorden, niet eens zo'n gek schema voor jou (natuurlijke max blabla).
Ik heb een 1RM van 65kg ingevuld voor de MP. Wellicht kan dat wel zwaarder, maar zoals ik al zei wil ik niet te snel tegen een muur lopen. Volgende keer bereken ik mijn nieuwe max aan de hand van mijn resultaten uit de eerste cycle.
Wat betreft het pompen wil ik toch een beetje een andere trainingsprikkel en heb ik dus mijn volume wat verlaagd. Ik hou dat nog wel even aan, maar als het echt niet bevalt zal ik waarschijnlijk wat gaan toevoegen.

Vandaag klein beetje compensatie voor het weekend…of althans klein beetje..:rolleyes:

En ja, ik kan leven op 1850kcals:D Verder ga ik maar weer een kijken wat een creatine 'kuur' mij brengt. In het verleden merkte ik er werkelijk geen **** van, dus ben benieuwd. Ik zal me daarom ook houden aan het ouderwetse laadprincipe van 20g per dag (ondanks dat veel onderzoeken zeggen dat dit onzin is..)

Voeding, dinsdag 14-01-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 50g notenmix + visolie + vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie
16:30 10g BCAA + 5g creatine
18:00 Turkse aardappelshotel + 150g shoarma + 1el knoflooksaus+ 30g casseine + 5g creatine

~1850kcals, E/K/V = 180g (39%) / 45g (10%) / 105g (51%)

Het maakt geen **** uit of je nou 5 dagen 20 gram creatine per dag laad of ~4 weken met 5 gram per dag laad.

Je raakt er niet meer 'geladen' van. En je hoeft creatine ook niet te kuren, maar je moet het suppleteren en je kan het dus oneindig blijven gebruiken.

Het is een supplement waar enorm veel onderzoek naar is gedaan en het zich keer op keer heeft bewezen. En het is tevens een van de goedkoopste supplementen, dus ik zie geen reden om het niet te nemen als je ook geld hebt voor bijvoorveeld whey of multivitamine.

• #10.187
Het maakt geen **** uit of je nou 5 dagen 20 gram creatine per dag laad of ~4 weken met 5 gram per dag laad.

Je raakt er niet meer 'geladen' van. En je hoeft creatine ook niet te kuren, maar je moet het suppleteren en je kan het dus oneindig blijven gebruiken.

Het is een supplement waar enorm veel onderzoek naar is gedaan en het zich keer op keer heeft bewezen. En het is tevens een van de goedkoopste supplementen, dus ik zie geen reden om het niet te nemen als je ook geld hebt voor bijvoorveeld whey of multivitamine.
Dit weet ik ook wel:o Maar omdat ik er niks van merkte voorheen en toevallig las over hogere supletie ben ik aan het overwegen om naar 10g per dag te gaan.

Het in mijn standaard supp lijst toevoegen lijkt me nonsens als ik er weinig van merk. Dus ga nu proberen in een kuur (wat ik eigenlijk ook als grap typte) te kijken wat er gebeurt als ik de dosering verhoog en wel het laden aanhoudt..:o:rolleyes:

Dit weet ik ook wel:o Maar omdat ik er niks van merkte voorheen en toevallig las over hogere supletie ben ik aan het overwegen om naar 10g per dag te gaan.

Het in mijn standaard supp lijst toevoegen lijkt me nonsens als ik er weinig van merk. Dus ga nu proberen in een kuur (wat ik eigenlijk ook als grap typte) te kijken wat er gebeurt als ik de dosering verhoog en wel het laden aanhoudt..:o:rolleyes:

gewoon laden hoor marv!

Het is verdomd verleidelijk om meer te doen dan nodig is. Vooral als je voorheen ook veel pompte.
Trail and error zal uitwijzen of less is more daadwerkelijk voor je werkt.

Je moet je daadwerkelijke max op dat moment, dus niet theoretisch. - 10% invoeren. Dus niet telkens opnieuw gaan lopen berekenen. Zo n 531 schema kan je jaren uitmelken. Ga je nu wel clean bulken?

19 setjes schouders gedaan en je klaagt nog?

Wacht maar tot je een rep out doet op SQ of DL @ 90% van je 1RM :p Dan ga je wel even zitten nadien :p

T idee is volgens mij dat je 2,5 (UB) en 5kg (LB) bij je maxes op teld na elke cycle, niet zo zeer dat je opnieuw 1RMs gaat berekenen. Creatine met snelle suikers (dubbeldrank ofzo) innemen schijnt opname te bevorderen trouwens, maar dat wist je vast al.

• #10.193
Ga ik doen ;)
Het is verdomd verleidelijk om meer te doen dan nodig is. Vooral als je voorheen ook veel pompte.
Trail and error zal uitwijzen of less is more daadwerkelijk voor je werkt.
Klopt..ik hou het hier dus maar even bij..
Je moet je daadwerkelijke max op dat moment, dus niet theoretisch. - 10% invoeren. Dus niet telkens opnieuw gaan lopen berekenen. Zo n 531 schema kan je jaren uitmelken. Ga je nu wel clean bulken?
Mwoah..niet echt bulken denk, maar eet wel iets meer momenteel.:D Kan ook niet het hele jaar cutten natuurlijk:o

Ben benieuwd wat Wendler me gaat brengen! Een 80 of 90kg MP zou toch een mooi streven zijn ;)

19 setjes schouders gedaan en je klaagt nog?

Wacht maar tot je een rep out doet op SQ of DL @ 90% van je 1RM :p Dan ga je wel even zitten nadien :p
Het waren voor mijn gevoel niet 19 werksets..Maar ik ga het zien!:D Volgens mij was mijn MP workout ook de minst intensieve van de week..

---------- Toegevoegd om 12:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

T idee is volgens mij dat je 2,5 (UB) en 5kg (LB) bij je maxes op teld na elke cycle, niet zo zeer dat je opnieuw 1RMs gaat berekenen. Creatine met snelle suikers (dubbeldrank ofzo) innemen schijnt opname te bevorderen trouwens, maar dat wist je vast al.
Dat wist ik al, maar ga dit niet bij iedere dosering doen.:D Hoe ik mijn volgende cycle start moet ik volgende keer even bekijken.

Op deze site kun je namelijk op meerdere manieren je nieuwe cycle bepalen/berekenen:

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Succes met je nieuwe schema iig :)

Deze informatie zocht ik, bedankt!
Ik lees overal wat anders, geen idee wat nog waar is

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

Voeding, dinsdag 14-01-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 50g notenmix + visolie + vit D
12:30 150g kipfilet + 75g spinazie
15:00 150g kipfilet + 75g spinazie
16:30 10g BCAA + 5g creatine
18:00 Turkse aardappelshotel + 150g shoarma + 1el knoflooksaus+ 30g casseine + 5g creatine

~1850kcals, E/K/V = 180g (39%) / 45g (10%) / 105g (51%)
Dat klinkt lekker! Moet ook is zoiets gaan proberen!

Dat is ook de reden waarom ik het zo heb neergezet Marvin en Kim!

Jullie zijn namelijk niet de enige die dit lezen, maar er zijn ook een hoop beginners die hier mee lezen! Volgens mij heeft deze log 200 ton aan views :D

Enne Mc die suikers bij opname maken ook geen drol uit: geladen is geladen.

Als je dat niet vertrouwt neem je het na een maaltijd in.

Dat is ook de reden waarom ik het zo heb neergezet Marvin en Kim!

Jullie zijn namelijk niet de enige die dit lezen, maar er zijn ook een hoop beginners die hier mee lezen! Volgens mij heeft deze log 200 ton aan views :D

Als je dat niet vertrouwt neem je het na een maaltijd in.

Can confirm :o

Be patient, Wendler wordt nog een flinke uitdaging!

Precies, het zware komt nog. Ik vond het niet zo fijn (heb een te groot ego wat ik niet te lang aan de kant kan zetten). Maar ik heb ook vaker creatine genomen en soms geladen 5daags en soms gewoon niet. Maar ach ik laadt voortaan gewoon aangezien het toch niet kwaad kan en ik voor me gevoel dan eerder ben geladen. En mooie training bro, succes met de andere!

Ik doelde niet per se op de laadfase. Ik was/ben onder de indruk dat creatine beter wordt opgenomen door insuline. Correct me if I am wrong (hoop stiekem op een argument).

Terug
Naar boven