MuscleMeat

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Seri je teen gebroken tijdens calf raise?

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.162
Dat is behoorlijk zuur dat je je tenen hebt gebroken. En helemaal als je denkt dat het door die calf raises komt :o

Heb een keer leg press in de hoge stand gezet toch 1m van af de grond, Tilde er een ijzeren schijf af gleed uit mijn handen om mijn kleine teen.... 25kg schijf

2 maanden pijn, Kan dus goed zijn dat jij ook je teen had gebroken

Goede shape man, wou dat ik er ook zo droog bijstond. yes srs =$

• #10.166
Wendler cycle 1, week 1: MP

Dat is behoorlijk zuur dat je je tenen hebt gebroken. En helemaal als je denkt dat het door die calf raises komt :o
Ach, gelukkig ben ik er alweer vanaf, maar fijn was anders. Heb er overigens gewoon mee door getraind en ondanks dat we toen geen gerichte kuitenapparatuur hadden heb ik elke keer weer die toepresses gedaan:o

Heb een keer leg press in de hoge stand gezet toch 1m van af de grond, Tilde er een ijzeren schijf af gleed uit mijn handen om mijn kleine teen.... 25kg schijf

2 maanden pijn, Kan dus goed zijn dat jij ook je teen had gebroken
t*ring..dat wil je helemaal niet mee maken volgens mij!:eek:
Goede shape man, wou dat ik er ook zo droog bijstond. yes srs =$
Thanks Massive, zelf ben ik wat minder tevreden, maar dat houdt ons bezig!

Vandaag begin ik dan met wendler, maar om het maximale eruit te halen ben ik op zoek naar een filmpje met een uitleg van de juiste vorm van de MP...

En wat betreft de 5+, is dat altijd een repout?

Dag 1: MP (Wendler) + Delts & biceps:
MP:
25kg: 5
30kg: 5
37.5kg: 3
40kg: 5
45kg: 5
50kg: 5+
55kg (+5%): 5?
Upright row:4x8-12
Dumbel shoulder press:4x8-12
Bent over lateral raise:4x12-15
Dumbel curl:4x8-12

Voeding, maandag 13-01-2014::eating:
9:00 1L groene thee
11:00 120g havermout + 30g whey + 30g rozijnen + multivit + vit D
12:30 250g rijst + 150g kipfilet + 90g spinazie
15:00 250g rijst + 150g kipfilet + 90g spinazie + mineola
Post-workout: 40g dextro + 30g whey + banaan
18:00 275g zoete aardappels uit de oven + 200g sperzibonen + 135g kipfilet + 20g casseine

~2910kcals, E/K/V = 190g (27%) / 380g (52%) / 70g (21%)

Nee de 5+ is minimaal 5. Als je bijvoorbeeld boring but big erachteraan doet raad Wendler aan om alleen die 5 te doen. Als je gewoon Wendler volgt voor kacht zegt ie iets in de trand van "doing the prescribed reps will get you progress, but any rep after will build more strength, muscle and character".

Yep gewoon rep out doen. You're not in Kansas anymore Toto.

Leuk filmpje maar imo is dat gewoon crossfit pressing. Wel een goede tip erin ivm die ellebogen.
Maar imo pressen ze veel te ver naar achteren. Recht naar boven, en dan je hoofd eronder steken
is voldoende.

• #10.170
zelf kies ik ervoor (na wat tips) om de bar niet helemaal tot op de borst te laten zakken en ellebogen iets meer naar buiten te draaien
Thanks!

Nee de 5+ is minimaal 5. Als je bijvoorbeeld boring but big erachteraan doet raad Wendler aan om alleen die 5 te doen. Als je gewoon Wendler volgt voor kacht zegt ie iets in de trand van "doing the prescribed reps will get you progress, but any rep after will build more strength, muscle and character".
Maar 1 week 1 van cycle 1 gaan de gewichten waarschijnlijk nog best makkelijk..heb ik dan een te laag gewicht gekozen?

Thanks!

Maar 1 week 1 van cycle 1 gaan de gewichten waarschijnlijk nog best makkelijk..heb ik dan een te laag gewicht gekozen?

Eerste cycle doe je gebaseerd op 90% van je maxes als het goed is. Dat is inderdaad relatief makkelijk. Die 10% is ruimte voor oude maxes, rekenfouten etc. Maakt in principe niet uit als je gewoon een repout doet. Ik heb zelf niet mijn eerste cycle op 90% gedaan deze keer omdat ik recente maxes had etcetera.

nog een beter filmpje inderdaad.

• #10.176
Wendler cycle 1, week 1: MP

En anders kom ik wel even tot bij jou :mad: :whip:
Haha, is goed hoor Rob..15 februari in Best/Eindhoven ;)

Nou, nou! Dat is wel even wennen..of het is dat het week 1 is of gewoon mijn assistance, ik vond mijn training niet echt bevredigend.

Was in 45 minuten klaar, maar even volhouden: Less = more :D

Dag 1: MP (Wendler) + Delts & biceps:
MP:
25kg: 5
30kg: 5
37.5kg: 3
40kg: 5
45kg: 5
50kg (5+): 10 (1PP)
55kg (+5%): 6

Upright row:
20kg: 12
25kg: 12 (easy)
30kg: 12, 12 (prima MMC --> verzwaren naar 32.5kg)

Dumbel shoulder press:
22kg: 12, 12, 11 (nipt), 8+2 (rest-pause) (Lange TUT, prima MMC)

Bent over lateral raise:
10kg: 15, 15 (slow controlled reps)
12kg: 13 (2f.), 10 (1f.)

Dumbel curl:
10kg: 10 (warmup)
14kg: 12, 11
16kg: 10 (1f.), 6+3hammer curls (opzich goede pomp, maar wel weinig volume..)

5je is altijd rep out super lekker schema Marvin heb het ook tijd gedaan heerlijk

Ziet er uit als een prima eerste training! :thumbs:

Misschien dat je het niet bevredigend vind omdat je (naar mij idee) weinig oefeningen hebt waar je redelijk wat gewocht kan verplaatsen, dus kan je ook niet echt kapot gaan?

• #10.180
5je is altijd rep out super lekker schema Marvin heb het ook tijd gedaan heerlijk
Klopt! En de set erna is een jokerset (+5%)

Ziet er uit als een prima eerste training! :thumbs:
Prima was het wel, maar nog niet heel zwaar
Misschien dat je het niet bevredigend vind omdat je (naar mij idee) weinig oefeningen hebt waar je redelijk wat gewocht kan verplaatsen, dus kan je ook niet echt kapot gaan?
Ik ben gewoon best wel gewend te pompen in of aan het eind van een training...ik hoop gewoon dat in de loop van de weken de repouts echt goed zwaar worden en ik heb natuurlijk de andere trainingen nog niet gedaan.

Verder na het lezen van wat artikelen van victor mooren ben ik gaan twijfelen aan het aantal werksets dat ik deed/doe. Dus eens proberen of 'less' daadwerkelijk 'more' is. Merk wel dat ik soms wat voorzichtig ben nu met de keuze van gewichten en soms gewoon zoekend naar de 'perfecte' uitvoering..

Terug
Naar boven