AndroidHealthClinic

Marvinnen met Skatermarvin: Round is also a shape

Ik doelde niet per se op de laadfase. Ik was/ben onder de indruk dat creatine beter wordt opgenomen door insuline. Correct me if I am wrong (hoop stiekem op een argument).

Ben het onderzoek kwijt, maar dacht gelezen te hebben dat het idd zo was, maar dat dit pas effect had bij 500gram suiker.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.202
Wendler cycle 1, week 1: DL

Succes met je nieuwe schema iig :)
Thanks Pleister!
Deze informatie zocht ik, bedankt!
Ik lees overal wat anders, geen idee wat nog waar is

---------- Toegevoegd om 15:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:50 ----------

Dat klinkt lekker! Moet ook is zoiets gaan proberen!
Die turkse aardappel schotel is echt een aanrader! Wat betreft de creatine is daar inderdaad zoveel over geschreven dat je inderdaad door de bomen het bos niet meer ziet..

Dat is ook de reden waarom ik het zo heb neergezet Marvin en Kim!

Jullie zijn namelijk niet de enige die dit lezen, maar er zijn ook een hoop beginners die hier mee lezen! Volgens mij heeft deze log 200 ton aan views :D

Enne Mc die suikers bij opname maken ook geen drol uit: geladen is geladen.

Als je dat niet vertrouwt neem je het na een maaltijd in.
Over de inname van creatine is ook veel geschreven, maar vooralsnog lees ik vaak dat het niet uit maakt wanneer. Maar om aan de veilige kant te gaan zitten gooi ik het na de 'laadfase' wel door mijn pre of post workout:D

Haha..top dat je meeleest!
Be patient, Wendler wordt nog een flinke uitdaging!
Ik heb gedeld hoor :D Vanmiddag wordt denk al pittiger! Een rep out op de MP en bench zijn vaak op = op, maar squats en deads kan je IMO net iets meer op doodgaan.

Verder heb ik ook mijn 1RM voor deads wat hoger ingezet dan de MP, dus wordt hopelijk vanavond al knallen!:thumbs:
Precies, het zware komt nog. Ik vond het niet zo fijn (heb een te groot ego wat ik niet te lang aan de kant kan zetten). Maar ik heb ook vaker creatine genomen en soms geladen 5daags en soms gewoon niet. Maar ach ik laadt voortaan gewoon aangezien het toch niet kwaad kan en ik voor me gevoel dan eerder ben geladen. En mooie training bro, succes met de andere!
Thanks voor je ervaring..ik ga ook gewoon door met laden en heb geduld wat betreft Wendler!

Ik doelde niet per se op de laadfase. Ik was/ben onder de indruk dat creatine beter wordt opgenomen door insuline. Correct me if I am wrong (hoop stiekem op een argument).
Of een mooi (recent) artikel.. :D

Ben het onderzoek kwijt, maar dacht gelezen te hebben dat het idd zo was, maar dat dit pas effect had bij 500gram suiker.
Ik ben niet van plan 500g suiker te nemen:o haha

Vandaag dus dag 2 van mijn eerste week Wendler (Cycle 1)

Dag 2: Deadlift (Wendler) + Back:
Deadlift:
65kg: 5
82.5kg: 5
97.5kg: 3
107.5kg: 5
122.5kg: 5
140kg: 5+
147.5kg (+5%): 5?
Chinup:4x8-12
Dumbel row:4x12-15
Reverse grip pulldown:4x8-12
Barbel shrugs:4x8-12
Side ab-work:

Voeding, woensdag 15-01-2014:
9:00 1L groene thee
11:00 120g havermout + 30g whey + 30g rozijnen + multivit + vit D
12:30 250g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie
15:00 250g rijst + 125g kipfilet + 90g spinazie + appel
15:30 1 scoop assault (ben benieuwd! De geur was in ieder geval mierezoet en daar hou ik wel van..:zuip:) + 8g creatine
Post-workout: 40g dextro + 30g whey + g creatine + banaan
18:00 Bietenstamppot + 150g runderburger + 20g casseine

~2950kcals, E/K/V = 195g (27%) / 385g (52%) / 70g (21%)

Laatst bewerkt:
Dat Wendler ziet er toch wel interessant uit man. Hoe bevalt het je?
Je bent ook weer wat meer aan het eten zo te zien :D.

• #10.204

Ik heb het al gezegd, ik had het namelijk niet over de laadfase.

Wanneer je al geladen bent, wat dus betekent dat de waardes die je kan verhogen door creatine suppletie zijn verhoogd, wat gelijk staat aan "geladen", dan maakt het niets uit met wat of wanneer op de dag je de creatine inneemt. Je waardes zijn al verhoogd, dus de dagelijkse inname van creatine is alleen om te onderhouden. Er wordt bij dagelijkse inname genoeg opgenomen om jouw persoonlijke maximale waardes te onderhouden, de rest wordt niet meer opgenomen. Daarom ook het plafond van 5 gr per dag, wat ik veel gevallen nog wel te veel is zelfs. En of of je de creatine nou neemt met of zonder suikers maakt geen drol uit, want die maximale waarde (van volgens mij creatinine) blijft gelijk.

Er is net nog ergens een studie verschenen waaruit bleek dat wanneer je creatine na je workout nam, dat je een betere
lichaamscompositie krijgt dan dat je creatine ervoor zou nemen. Dus ja, waarom niet gewoon 3gr ervoor en 3gr erachter.
Zit je altijd safe

Nog even over die 20gr ...

Er zijn zat studies dat deze dosissen gebruikt worden om spier afbraak tegen te gaan. Er is zelfs één studie waarin
staat dat een arm met een plaasterverband rond amper spierverlies had met een dosis van 20gr. Ondanks dat er
tijdens het plaasterverband duidelijk niet getraind werd met die arm.

Moet je daarom 20gr creatine per dag nemen? Tja...

Er is net nog ergens een studie verschenen waaruit bleek dat wanneer je creatine na je workout nam, dat je een betere
lichaamscompositie krijgt dan dat je creatine ervoor zou nemen. Dus ja, waarom niet gewoon 3gr ervoor en 3gr erachter.
Zit je altijd safe

Nog even over die 20gr ...

Er zijn zat studies dat deze dosissen gebruikt worden om spier afbraak tegen te gaan. Er is zelfs één studie waarin
staat dat een arm met een plaasterverband rond amper spierverlies had met een dosis van 20gr. Ondanks dat er
tijdens het plaasterverband duidelijk niet getraind werd met die arm.

Moet je daarom 20gr creatine per dag nemen? Tja...

Dat is ook het lastige aan wetenschap.

Echter de dingen die ik op noemde zijn volgens mij niet door één enkele studie aangetoond, maar door herhaaldelijk onderzoeken. Dat staat veel sterker dan één enkele studie die je aan kaart. Als we altijd al meteen moeten zijn overtuigd - van de interpretatie van een wetenschapper van zijn eigen onderzoek - dan komen we nergens. Ik houd mij gewoon vast aan gegevens die keer op keer bewezen zijn, dat is ook namelijk de eigenschap van een goed opgezet wetenschappelijk onderzoek, die kunnen gereproduceerd worden met soortgelijke uitkomsten.

Verder heb ik mij laten vertellen door een Junior onderzoeker* aan de VU dat de afdeling sport van de hele tak van wetenschappelijke studies één van de zwakste takken is wat betreft sterke opzetten. Niet dat dit zou liggen aan de onderzoekers, maar meer aan het feit dat je heel moeilijk onderzoek over sport kan doen.

* Dat hij junior onderzoeker heet, is wel ironisch want de man is de 50 ruim gepasseerd :o

Daarom zeg ik ook 3gr voor en 3gr na. Dan zit je altijd goed ;)

Ja zo zou je dat kunnen tackelen!

Nu ben jij behoorlijk zwaar, maar de meeste hier hebben genoeg aan 2 keer 2 gram :)

Als ik hier nou nog iets zou posten, zou jij weer het proberen te corrigeren of claimen het beter te weten hé :p
Gewoon 2 keer een halve schep. Doe eens niet zo moeilijk.

Als ik hier nou nog iets zou posten, zou jij weer het proberen te corrigeren of claimen het beter te weten hé :p
Gewoon 2 keer een halve schep. Doe eens niet zo moeilijk.

Betrapt op een van mijn zwakke punten :o

Ik kan nog wel eens lang door gaan over details inderdaad. Goed dat je het gewoon aankaart.

Succes met de workout!
Gotta love back day!!

• #10.213
Mooie discussies weer! Meestal ben ik niet echt goed van mijn plan te brengen, dus hou het hoe ik het in gedachte had ;):D

En thanks voor de motivatie Tim! Ik heb er al de hele dag zin in!:thumbs:

Nice deads kerel!!

• #10.215
Dit leek er al meer op! Stiekem waren de deads eigenlijk best al zwaar en dat in week 1 van mijn eerste Wendler cycle. Verder is mijn grip waardeloos en ga ik geen repout doen zonder straps, omdat ik waarschijnlijk al snel zal falen op grip. De assistance beviel ook prima, maar intensiteit kan IMO wel hoger*, maar dat komt wel.

* zweet bijna niet..:o

Dag 2: Deadlift (Wendler) + Back:
Deadlift:
65kg: 5
82.5kg: 5
100kg: 3 (100kg gebruikt ipv 97.5kg)
107.5kg: 5 (easy)
122.5kg: 5 (nipt ivm grip!)
140kg (5+): 9 (Straps gebruikt, zaten nog wel 1-2 reps in de tank)
147.5kg (+5%joker) (5?): 5 (nog iets over)

Chinup:
bw: 10, 8, 6 (wat ben ik toch een slappe zak!), 3, 3, 3 (laatste 3tjes Myo)

Dumbel row:
30kg: 15, 15
32kg: 13, 12 (2f.) (beetje dubio tussen heavy en TUT)

Reverse grip pulldown:
77kg: 12 (1f.), 10 (2f.), 10 (3f.), 6+4+3 (rest-pause)

Barbel shrugs:
60kg: 12 (warmup)
80kg: 12, 12 (2f.), 11 (1f.), 9 (Lange TUT, met straps)

Woodchoppers:
18kg: 15
23kg: 15 (Lange TUT)

Side machine crunch:
30kg: 12
36kg: 12, 12 (easy! Lange TUT. SQEEEZ!)

Laatst bewerkt:
Nice training!
Horen die myo sets ook bij Wendler of just for fun?

• #10.217
Grip lekker blijve trainen marv

Mixed grip?

Mooie training Marvin :thumbs:
Ga zelf ook myo sets draaien op chin ups, faal er ook ernstig mee :o
Die 10-15x ademhaling, houd jij die aan of pak je gewoon ~30 sec rust, oid?

Terug
Naar boven