XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

sides niet perse.

omdat alles wat je (nieuw) doet initieel voor adaptatie zal zorgen om te kunnen copen met de stress die gepaard gaat met deze prikkel, whateveritmaybe. Na verloop van tijd zal A gewenning optreden en zal B het resterende adaptatie vermogen verminderen
dus een tweede keer 20kg afvallen nadat je deze her-gained hebt wordt moeilijker? mits je dezelfde methode gebruikt dan?

@Jwdoetookmee heb het artikel gelezen dus iemand die vroeger vet of dik was gaat nog altijd meer problemen hebben om te cutten / te gainen vergeleken met een "ecto"?
En telt dit ook voor aas gebruikers ?

@Jwdoetookmee heb het artikel gelezen dus iemand die vroeger vet of dik was gaat nog altijd meer problemen hebben om te cutten / te gainen vergeleken met een "ecto"?

Zou wel plausibel kunnen zijn , ik had vroeger in mijn tienerjaren serieus overgewicht,toen wat ecto geworden maar nog steeds skinnyfat. Daarna gebulkt en weer heel veel vet gegained en nu na vrij diep cutten ook nog steeds hardnekkig vet en losse huid.

dus een tweede keer 20kg afvallen nadat je deze her-gained hebt wordt moeilijker? mits je dezelfde methode gebruikt dan?

Nee het betekent dat je naarmate je verder gevorderd bent je steeds meer moeite moet doen om progressie te boeken. Oftewel cutten van 14>10 gaat makkelijker dan van 10>6. Deadlifts verhogen van 100>200 is makkelijker dan 200>300, etc

Nee het betekent dat je naarmate je verder gevorderd bent je steeds meer moeite moet doen om progressie te boeken. Oftewel cutten van 14>10 gaat makkelijker dan van 10>6. Deadlifts verhogen van 100>200 is makkelijker dan 200>300, etc
dus gewoon "verminderde meeropbrengst" ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.988
Heel kort door de bocht: Alle stoffen zijn gevaarlijk/dodelijk/carcinogeen/jeukveroorzakend bij bepaalde dosissen. Er is een NOEL dosis bepaald (No Observable Effect Limit). Ga hier een factor 100-10.000 onder zitten en dat wordt dan gezien als de maximale veilige dosis.
welke pagina of paginas zijn dat? zit beetje in tijdsnood vandaag en morgen en wil m eigenlijk voor t weekend afhebben. maar wil dit wel even noemen zonder alles te moeten scannen. helpmeoutplsbby

welke pagina of paginas zijn dat? zit beetje in tijdsnood vandaag en morgen en wil m eigenlijk voor t weekend afhebben. maar wil dit wel even noemen zonder alles te moeten scannen. helpmeoutplsbby
In de eerder gepostte link wordt doorgaans uitgegaan van een safety factor van 100.

Onderstaande link staat eea uitgelegd door FDA mbt safety factor.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ucm078724-pdf.662230/

Komt erop neer dat de standaard safety factor 100 wordt aangehouden ten opzichte van de NOEL voor niet carcinogene stoffen. Dit omdat er uit wordt gegaan van een toxische treshold, wat niet meer dan logisch is. Er worden geen effecten waargenomen, dit deel je door 100 om er zeker van te zijn dat er 0 effecten zijn. Het kan zijn dat de factor groter gemaakt wordt wanneer een deel van de populatie (bijvoorbeeld kinderen of ouderen) hier overgevoelig voor kunnen zijn.

Mogelijk carcinogene stoffen worden door de Cancer Assessment Committee bekeken, die input krijgen van onderzoeken en experts. Vervolgens wordt een kwantitatieve risico analyse uitgevoerd door een andere commissie.

En dit wordt gezegd over de safety factor in de abstract van deze link:
A safety factor of 100-fold is commonly applied to animal data to derive the acceptable daily intake (ADI) of food additives; other factors have been used in some cases and higher values are used more frequently for determining the tolerable daily intake (TDI) of environmental chemicals. The 100-fold factor is considered to represent the product of a 10-fold factor to allow for species differences between the test animal and humans and a 10-fold factor to allow for inter-individual differences.

Bijlagen

• #1.990
In de eerder gepostte link wordt doorgaans uitgegaan van een safety factor van 100.

Onderstaande link staat eea uitgelegd door FDA mbt safety factor.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/ucm078724-pdf.662231/

Komt erop neer dat de standaard safety factor 100 wordt aangehouden ten opzichte van de NOEL voor niet carcinogene stoffen. Dit omdat er uit wordt gegaan van een toxische treshold, wat niet meer dan logisch is. Er worden geen effecten waargenomen, dit deel je door 100 om er zeker van te zijn dat er 0 effecten zijn. Het kan zijn dat de factor groter gemaakt wordt wanneer een deel van de populatie (bijvoorbeeld kinderen of ouderen) hier overgevoelig voor kunnen zijn.

Mogelijk carcinogene stoffen worden door de Cancer Assessment Committee bekeken, die input krijgen van onderzoeken en experts. Vervolgens wordt een kwantitatieve risico analyse uitgevoerd door een andere commissie.

En dit wordt gezegd over de safety factor in de abstract van deze link:
A safety factor of 100-fold is commonly applied to animal data to derive the acceptable daily intake (ADI) of food additives; other factors have been used in some cases and higher values are used more frequently for determining the tolerable daily intake (TDI) of environmental chemicals. The 100-fold factor is considered to represent the product of a 10-fold factor to allow for species differences between the test animal and humans and a 10-fold factor to allow for inter-individual differences.
thanks bro, helps out a lot

Bijlagen

@Jwdoetookmee moeilijke vraag die waarschijnlijk heel persoonsgebonden is.maar vanaf welk % begint libido globaal gezien een issue te worden? Is dat onder de 10% of eerder onder de 8% of hangt het van persoon tot persoon af?

• #1.995

Niet perse. Het zegt alleen dat afvallen van puur vetmassa of aankomen van puur spiermassa steeds lastiger wordt.

Voor AAS gebruikers zat het sowieso meevallen hoeveel spiermassa ze verliezen met cutten. Maar AAS fixt niet al je metabole problemen. Het bijnemen van t3 zal bijv wel je t3 dip verhelpen.

Zou wel plausibel kunnen zijn , ik had vroeger in mijn tienerjaren serieus overgewicht,toen wat ecto geworden maar nog steeds skinnyfat. Daarna gebulkt en weer heel veel vet gegained en nu na vrij diep cutten ook nog steeds hardnekkig vet en losse huid.

ik wil dit ook wel weten, omdat ik opzich wel een vetz*k ben geweest.

Dit inderdaad.

dus gewoon "verminderde meeropbrengst" ?

@Jwdoetookmee moeilijke vraag die waarschijnlijk heel persoonsgebonden is.maar vanaf welk % begint libido globaal gezien een issue te worden? Is dat onder de 10% of eerder onder de 8% of hangt het van persoon tot persoon af?

Is heel persoonlijk i guess man. Sommige hebben sowieso een kutlibido. Maar denk dat t safetosay is dat wanneer testproductie flink daalt en cortisol etc hoger wordt je libido daaronder gaat lijden.

Lange tijd laag in kcal also does the trick.

wanneer beschouw jij het als een issue? :p

• #1.996
100 paginas voorbij People! Tof dat dit topic zo groot wordt.

Volgende artikel over e nummers in de maak! Zal weer op undisputed pagina komen. Als ie af is link ik hem hier!

Wat betreft de diminishing returns bedoelde ik vooral dat je steeds minder spieren zal winnen naar mate je verder getraind raakt. Hoe hard je ook bulked of recomped of wat je ook doet, er komen steeds minder absolute kilo's bij per jaar. Kracht progressie gaat steeds moeilijker, het kost steeds meer werk voor minder winst.

Vet verlies wordt niet dramatisch anders omdat je hoger of lager vet% hebt, blijft bij hetzelfde effectieve tekort evenveel absolute kilo's afvallen. Dus op papier geen diminishing returns. Het is alleen steeds moeilijker dat tekort daadwerkelijk vol te houden.

JW, even korte vraag tussendoor... Kon er nog niets over vinden in dit topic. Wat is jouw mening over bodyfat set point? En dan met name qua vochthuishoudings als je lager cut dan dat je in lange tijd hebt gedaan.

Heren, ik begrijp het volgende mbt tot leucine niet helemaal. Is leucine het meest passende aminozuur dat tot spiereiwitsynthese leidt?. Wat mij er tot nu toe van bekend is, is bij een opname van 15-20gr. hoogwaardige(dierlijke) eiwittende leucine drempel word "overschreden". Is het van belang om deze leucine drempel te overschrijden? Daarbij is een richtlijn van 0,3gr/p.kg per maaltijd "belangrijk" om binnen te krijgen. Telt maaltijd frequentie en timing hierbij wel? Daarbij track ik altijd m'n totale aantal eiwitten uit alle producten uit. Echter als ik dan alleen de dierlijke eiwitten overlaat kom ik op sommige drukke werkdagen wel onder de 1,8gr/p.kg. En kan ik niet even "simpel" berekenen hoeveel leucine ik binnen krijg. Al met al mis ik gewoon wat informatie over. Iemand die wat richtlijnen heeft mbt dit onderwerp? Ps. Ik begrijp wel dat leucine de eiwitsynthese "activeert" binnen de spieren...

Terug
Naar boven