AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.961
We gaan allemaal dood aan E-nummers!1!!1!!

Mij lukt het nu ook, op de meeste lifts, ondanks dat ik op deze maand naast de krachttraining nog voor de 2k op de racefiets ga... Inmiddels 8 kilo kwijt en zowel bench en deadlift blijven goed gaan.
Squatten doe ik echter nu niet of nauwelijks en zeker niet progressief ivm herstel (en ook geen alcohol meer).

Dieet is verder niks bijzonders; IF, met de gebruikelijke berg havermout, whey, eieren, kip, groenten en fruit.

Ik kan wel 400 Pokemons op noemen, zou jw wel 400 E nummers moeten kunnen opnoemen.
Mij lukt het nu ook, op de meeste lifts, ondanks dat ik op deze maand naast de krachttraining nog voor de 2k op de racefiets ga... Inmiddels 8 kilo kwijt en zowel bench en deadlift blijven goed gaan.
Squatten doe ik echter nu niet of nauwelijks en zeker niet progressief ivm herstel.
Kracht heb ik ook wel gegained in een cut, maar ik ben bodydildoer, geen powerliftert. Dus ik wil massa

• #1.966
In. Veel info hier en debunking. Thx JW voor illuminatie van de fitness wereld.

thanks en np ofc!

Is het beter om qua vetpercentage op 10% massa te bouwen dan op 15% ?

Hoe hoger je vetpercentage is, hoe slechter de nutriënt partitioning.* Tevens hoe lager je vetpercentage is hoe langer je kan bulken, 15% is aardig max voor bulk imo
Forbes GB. Body fat content influences the body composition response to nutrition and exercise. Ann N Y Acad Sci. 2000

Thanx idd voor je topic @Jwdoetookmee

Kun jij wat licht op de volgende situatie werpen ?

Laatst in een topic kwam ik tot de vraag, waar ligt nu eigenlijk de scheidslijn (hoewel ik besef dat er geen duidelijke scheidslijn aan gegeven kan worden / maar even voor de beeldvorming) tussen hetgeen er in een Kcal surplus naar vet gaat (qua lichaamscompositie) en wat naar spieren ?

Of is dit veel te simpel gesteld ?
Misschien dat je me dit in Jip en Janneke taal kan verhelderen.
Ben er erg benieuwd naar.

Ik heb wel eens gelezen dat je bij een bepaald vet% beter spieren kan ontwikkelen. Té laag is niet goed voor spierontwikkeling maar té hoog ook niet. Zoiest was het in ieder geval.

Wat is eigenlijk het beste vet% om spieren aan te zetten? Voor mannen en vrouwen?

Dit verschilt weer per persoon denk ik dan

Hmmmh, is niet helemaal mijn vraag ik ben benieuwd hoeveel Kcal in een surplus er naar vetpercentage gaat en hoeveel naar spieren (mits je lichaam vraagt om spieropbouw natuurlijk).
Mogelijk ligt dat getal (of die omschrijving) wel anders al naar gelang je VP%.

Mogelijk speelt ook nog mee of je Aas neemt / danwel natty traint.

Man is 9-15%. Voor vrouwen is dit 14-25%.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/initial-body-fat-and-body-composition-changes.html/

lees deze eens door allen; flink intredasting info imo.

• #1.967
Als jij het dan effe wil samenvatten in 5-6 regels. Thanks :D
Heel kort door de bocht: Alle stoffen zijn gevaarlijk/dodelijk/carcinogeen/jeukveroorzakend bij bepaalde dosissen. Er is een NOEL dosis bepaald (No Observable Effect Limit). Ga hier een factor 100-10.000 onder zitten en dat wordt dan gezien als de maximale veilige dosis.

Ohja dan was het zonder massa?
Oke true je hebt gelijk, links 105 en rechts 77,3. Maar dit gaat me niet nog een tweede keer lukken denk ik, of wel?
c9a911c2b7.jpg

Oke true je hebt gelijk, links 105 en rechts 77,3. Maar dit gaat me niet nog een tweede keer lukken denk ik, of wel?
c9a911c2b7.jpg
Netjes man maar mag toch hopen dat je het niet nog een keer opnieuw hoeft te doen? :P Verder, diminishing returns he, wat je ook doet..

• #1.980
+ meer sides, maar kweet niet goed wat dat hier toe doet? :p
waarom zou hij diminishing returns hebben?
sides niet perse.

omdat alles wat je (nieuw) doet initieel voor adaptatie zal zorgen om te kunnen copen met de stress die gepaard gaat met deze prikkel, whateveritmaybe. Na verloop van tijd zal A gewenning optreden en zal B het resterende adaptatie vermogen verminderen

Terug
Naar boven