XXL Nutrition

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Interessant die studie.. in

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.143
@Jwdoetookmee wat vind je van de studies die zeggen dat +- 3g leucine je eiwitsynthese flink doet verhogen en beschermt tegen afbraak.

Protein timing and its effects on muscular hypertrophy and strength in individuals engaged in weight-training
yeah.. well.
wil ik soon eventjes wat meer over gaan lezen maar A met alleen leucine ga je geen spiermassa opbouwen; B steeds meer aminozuren krijgen interest, zelfs de niet essentiele; C, een goede eiwitbron (shake pwo) bevat vaak al zat leucine, maar als je een ander dierlijk eiwit neemt kan wat extra leucine toevoegen geen kwaad imo. Verder hebben ze t over maximaliseren bij 3gr, maar dat wil niet zeggen dat er bij 1 of 2 gram niks gebeurt. Het is niet alles of niks zegmaar.

Als je tijd hebt, luister deze podcast eens:

tijd geleden voor mij maar vgm was ie best interessant.

• #2.144
Ja daar ben ik inmiddels ook achter ja. Je ziet er goed vol en hard uit man. Nu weer cutten op 5k ?
ga vanaf nu weer droppen inderdaad, beginnen op 4500 en eventjes zien wat er gebeurt. Wil op 2 uit klaar zijn met alles dus geen tijd om aan te klooien.

yeah.. well.
wil ik soon eventjes wat meer over gaan lezen maar A met alleen leucine ga je geen spiermassa opbouwen; B steeds meer aminozuren krijgen interest, zelfs de niet essentiele; C, een goede eiwitbron (shake pwo) bevat vaak al zat leucine, maar als je een ander dierlijk eiwit neemt kan wat extra leucine toevoegen geen kwaad imo. Verder hebben ze t over maximaliseren bij 3gr, maar dat wil niet zeggen dat er bij 1 of 2 gram niks gebeurt. Het is niet alles of niks zegmaar.

Als je tijd hebt, luister deze podcast eens:

tijd geleden voor mij maar vgm was ie best interessant.

Ze zeggen dat je het moet nemen bij koolhydraten of eiwitten. Maar de whey van xxl bevat al 10g leucine per 100g, ik vraag mij af of het nog een toegevoegde waarde heeft. Ik ga er naar luisteren, top

ga vanaf nu weer droppen inderdaad, beginnen op 4500 en eventjes zien wat er gebeurt. Wil op 2 uit klaar zijn met alles dus geen tijd om aan te klooien.
Hahaha cutten op een halve kg carbs, i like.
Ja snap ik, ook al het een en ander geprobeerd met laden neem ik aan?

• #2.147
Ze zeggen dat je het moet nemen bij koolhydraten of eiwitten. Maar de whey van xxl bevat al 10g leucine per 100g, ik vraag mij af of het nog een toegevoegde waarde heeft. Ik ga er naar luisteren, top
dan heeft t sowieso geen zin meer nee haha

• #2.148
@Jwdoetookmee wat vind je van de studies die zeggen dat +- 3g leucine je eiwitsynthese flink doet verhogen en beschermt tegen afbraak.

Protein timing and its effects on muscular hypertrophy and strength in individuals engaged in weight-training
Dat voegt niets toe als je genoeg (dierlijk) eiwit eet. Zoiets is vooral interessant voor mensen die onvoldoende eiwit (kunnen) binnenkrijgen, denk bijvoorbeeld aan ouderen of anderen die moeite hebben met eten, en vegetariërs/veganisten.

Hoi,

Geweldig topic. Bedankt voor alle informatie zover!

Ik zit er mee wat voor activiteitsfactor ik voor de berekening van mijn metabolisme moet nemen. Ik sport zo'n 4 keer per week sochtends voor het werk, doe dan enkel krachttraining. Voor de rest zit ik op kantoor en doe ik geen f**k.

Wat voor activiteitsfactor moet ik nou aanhouden? Ja ik sport 4 keer, maar voer voor de rest dus niks uit.....

Hoi,

Geweldig topic. Bedankt voor alle informatie zover!

Ik zit er mee wat voor activiteitsfactor ik voor de berekening van mijn metabolisme moet nemen. Ik sport zo'n 4 keer per week sochtends voor het werk, doe dan enkel krachttraining. Voor de rest zit ik op kantoor en doe ik geen f**k.

Wat voor activiteitsfactor moet ik nou aanhouden? Ja ik sport 4 keer, maar voer voor de rest dus niks uit.....
Je benadert het te theoretisch. Start gewoon met 1,55x en zie wat de weegschaal doet zodat je vanzelf je onderhoud weet.

Het probleem is dat ik momenteel aan het cutten ben, en ook niet te laag in kcals wil zitten.

Het probleem is dat ik momenteel aan het cutten ben, en ook niet te laag in kcals wil zitten.
Je bent eerder bang dat je teveel eet dan te weinig lijkt me. Uit mn hoofd is activiteitsfactor 1,55 bij 3-5x per week sporten. Start gewoon op die kcals en zie wat de weegschaal doet. Als je 0,5kg afvalt per week, zit je ongeveer 500kcal onder onderhoud.

Het is vrij gebruikelijk je onderhoud uit te vogelen vóórdat je gaat cutten. Dan kan je gewoon netjes op -500 beginnen.

Terug
Naar boven