- Waardering
- 5.132
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die supplementjes werken nauwelijks, en vetverbranding komt dan alsnog uit een energietekort. Dus inderdaad, als je d'r ook maar een beetje minder door slaapt is 't 't sowieso niet waard.Interessant stuk over slaap, met name het laatste gedeelte is het meest interessant.
Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld ECA-stack. Dit heeft effect op de vetverbranding, maar ook een effect op slecht slapen (vaak genoemde bijwerking). In hoeverre heeft het slecht slapen een negatief effect op het metabolisme? Weegt dit bijvoorbeeld op tegen het supplementeren van bijv. ECA?
Als het contribuerend is aan deze thread betreft metabolisme:
Topics:
- Mythe van 'clean' eating. Koolhydraten = koolhydraten, eiwit = eiwit etc. en IIFYM te gebruiken als tool.
Veel mensen denken dat ze persee clean moeten eten om verbranding hoog te houden (in cut) of om 'gezond' aan te komen. (in bulk)
- Je hebt een stuk over KETO geschreven, is IF (intermittent fasting) nog interessant om over te schrijven?
Met een maand of 3 begint de Ramadan, ken een aantal mensen die dit principe hanteren en dan een (mini)cut doen omdat, 4000kcal in zo korte tijd eten veel is. Ik weet wel dat intermittent fasting eiwit synthese verminderd en dat meal timing irrelevant is dus niet optimaler is dan een normale cut. Er schijnen echter wel pluspunten aan te zitten.
En:
![]()
Zeker weten dat bijvoorbeeld de complexiteit van koolhydraten niet uitmaakt voor de mate van fat gain tijdens een kcal overschot? En het aandeel vet? En bij AAS gebruik?- Mythe van 'clean' eating. Koolhydraten = koolhydraten, eiwit = eiwit etc. en IIFYM te gebruiken als tool.
yesZeker weten dat bijvoorbeeld de complexiteit van koolhydraten niet uitmaakt voor de mate van fat gain tijdens een kcal overschot? En het aandeel vet? En bij AAS gebruik?
Ook veel verwijzingen naar studies over het aandeel carbs, macro verhoudingen, thermic effect of food, etc. en de gevolgen op vet gains in een surplus. Deze studie zelf komt dan nog eens met "the ~800 kcal increase in caloric intake had no effect on body composition." dus hoezo zou de "composition of meals during overfeeding" ofwel clean eten geen effect op je vet gains kunnen hebben?It is not clear if protein overfeeding will result in body fat gains. Certainly, overfeeding in general will promote body weight and fat mass gain [12]. Furthermore, the composition of meals during times of overfeeding will differentially affect body composition. Two weeks of overfeeding on candy versus peanuts showed that waist circumference increased only in the candy group despite the identical increase in caloric intake [12]. This suggests that overfeeding on sugar results in body fat gains in contrast to consuming a natural food comprised of unprocessed carbohydrate and fat
12. Claesson AL, Holm G, Ernersson A, Lindstrom T, Nystrom FH:
Two weeks of overfeeding with candy, but not peanuts, increases insulin levels and body weight.
Scand J Clin Lab Invest 2009, 69:598–605
Heb het wel genoemd zien worden in high protein studies though, zowel dat simpele suikers vet gains evenals het aandeel vet op zich de ratio lbm:vet beinvloed. Weet niet of de studies waarnaar ze dan weer verwijzen erg relevant zijn en elders weer teniet gedaan worden, maar ik hoop dan wel op meer uitleg/verwijzingen dan kcal in out roeptoeteren.
Bijvoorbeeld in de intro van www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-11-19.pdf
Ook veel verwijzingen naar studies over het aandeel carbs, macro verhoudingen, thermic effect of food, etc. en de gevolgen op vet gains in een surplus. Deze studie zelf komt dan nog eens met "the ~800 kcal increase in caloric intake had no effect on body composition." dus hoezo zou de "composition of meals during overfeeding" ofwel clean eten geen effect op je vet gains kunnen hebben?
Niet dat ik er minder pannekoeken chocomel en paaseitjes van ga eten, maar wetenschap is wetenschap.
Omdat het theoretisch gezien nergens op zou slaan;Kan ik ook allemaal niet zien. Het gaat mij ook niet specifiek om die verwijzing, er staat nog een lijst van verwijzingen in naar studies over zulke factoren. Het gaat er mij om dat ik in de literatuur steeds verschillen in body composition afhankelijk van macros besproken zie worden als de normaalste zaak van de wereld. Maar hier op dbb is het een mythe die onmogelijk waar kan zijn omdat het bros in de hand speelt.
Dus heb je gekeken naar zulke studies en bleken ze steeds echt niet relevant te zijn door die criteria? Heb je een review die dat zegt? Heb je studies die met gereguleerd eten aantonen dat meal composition niet uitmaakt? Of dat bijvoorbeeld de macro verhoudingen wel uitmaken maar carb complexiteit niet?

bestaan niet@Jwdoetookmee Ten eerste complimenten met jouw bijdragen aan het forum! Ik vond jouw artikelen interessant en vooral vermakelijk om te lezen
Zou als verzoek graag willen weten hoe jij denkt over "negatieve calorieen", hoor hier namelijk de laatste tijd steeds meer over maar ben er zelf sceptisch over. Hoe kijk jij hier tegenaan?
ja dat zou je zeggen, maar je verbruikt energie bij het verteren van voedsel dat is een feit. ik vraag me af of er voedsel bestaat waarvan lichaam meer energie verbruikt om het te verteren dan het voedsel levert (bijv. onverteerbare delen zoals vezels).