AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Geen slaapprobleem hier bij eca gelukkig:)

Als je het topic slaap goed doorleest dan had je die vraag zelf al kunnen beantwoorden.

Je slaap is belangrijker dan dat je een ECA stack neemt, hoe je hier op gaat reageren, verschilt per persoon, hoeveelheid die je neemt en hoe laat je het inneemt. Sommige mensen slapen een uurtje minder, sommige mensen kunnen er helemaal niet of slecht door slapen.
Ik zou je ECA stack gewoon niet te laat in nemen (experimenteer hiermee). Lichaam went wel snel aan stimulanten (verschillend per persoon) dus na een tijdje zou het moeten wennen.

Slaap deprivatie veroorzaakt:
- minder energie en prestatie in the gym
- minder goed herstel van je trainingen
- minder motivatie
- minder focus en je zegt dus sneller f**k it en gaat bingen
- minder hgh (groeihormoon) aanmaak = minder gains
- verhoogt grehlin (meer honger), verlaagt leptin (minder verzadigd gevoel)
- een heleboel andere shit die je niet wilt

Gvd hoe vermakelijk kan je iets uitschrijven :roflol: :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Zal kijken of ik vanavond nog wat meer kan doen over slaap en hormonen

Interessant stuk over slaap, met name het laatste gedeelte is het meest interessant.

Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld ECA-stack. Dit heeft effect op de vetverbranding, maar ook een effect op slecht slapen (vaak genoemde bijwerking). In hoeverre heeft het slecht slapen een negatief effect op het metabolisme? Weegt dit bijvoorbeeld op tegen het supplementeren van bijv. ECA?
Die supplementjes werken nauwelijks, en vetverbranding komt dan alsnog uit een energietekort. Dus inderdaad, als je d'r ook maar een beetje minder door slaapt is 't 't sowieso niet waard.

Verder is je vraag echt heeellll erg on gespecificeerd... "slecht" is niet echt een objectieve aanduiding, je noemt geen dosering, je hebt je normale bloedwaarden niet, geen bloedwaarden met Eca,...
Zo'n vraag is gewoon niet te beantwoorden.

Zou je misschien wat kunnen vertellen over hoe het best gemiste slaap te compenseren? Ik slaap regelmatig maar 5 uurtjes en probeer dat in te halen door eens id zoveel tijd 12 uur te slapen, maar hoorde weer dat het beter is om regelmatig dan ergens een uurtje bij te slapen. Dit ivm stop van gh afgifte na bepaalde tijd?

Goed stukje. Leest makkelijk weg. :thumb:

Als het contribuerend is aan deze thread betreft metabolisme:

Topics:
- Mythe van 'clean' eating. Koolhydraten = koolhydraten, eiwit = eiwit etc. en IIFYM te gebruiken als tool.
Veel mensen denken dat ze persee clean moeten eten om verbranding hoog te houden (in cut) of om 'gezond' aan te komen. (in bulk)
- Je hebt een stuk over KETO geschreven, is IF (intermittent fasting) nog interessant om over te schrijven?
Met een maand of 3 begint de Ramadan, ken een aantal mensen die dit principe hanteren en dan een (mini)cut doen omdat, 4000kcal in zo korte tijd eten veel is. Ik weet wel dat intermittent fasting eiwit synthese verminderd en dat meal timing irrelevant is dus niet optimaler is dan een normale cut. Er schijnen echter wel pluspunten aan te zitten.

En:
EdZRnco.jpg

Als het contribuerend is aan deze thread betreft metabolisme:

Topics:
- Mythe van 'clean' eating. Koolhydraten = koolhydraten, eiwit = eiwit etc. en IIFYM te gebruiken als tool.
Veel mensen denken dat ze persee clean moeten eten om verbranding hoog te houden (in cut) of om 'gezond' aan te komen. (in bulk)
- Je hebt een stuk over KETO geschreven, is IF (intermittent fasting) nog interessant om over te schrijven?
Met een maand of 3 begint de Ramadan, ken een aantal mensen die dit principe hanteren en dan een (mini)cut doen omdat, 4000kcal in zo korte tijd eten veel is. Ik weet wel dat intermittent fasting eiwit synthese verminderd en dat meal timing irrelevant is dus niet optimaler is dan een normale cut. Er schijnen echter wel pluspunten aan te zitten.

En:
EdZRnco.jpg

thanks voor je reply.

clean eten zal ik absoluut behandelen, goeie.
if (meal timing heb ik al verschillende keren in mn stukjes genoemd, bijv mbt honger.

Zeker weten dat bijvoorbeeld de complexiteit van koolhydraten niet uitmaakt voor de mate van fat gain tijdens een kcal overschot? En het aandeel vet? En bij AAS gebruik?

Heb het wel genoemd zien worden in high protein studies though, zowel dat simpele suikers vet gains evenals het aandeel vet op zich de ratio lbm:vet beinvloed. Weet niet of de studies waarnaar ze dan weer verwijzen erg relevant zijn en elders weer teniet gedaan worden, maar ik hoop dan wel op meer uitleg/verwijzingen dan kcal in out roeptoeteren.

Bijvoorbeeld in de intro van www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-11-19.pdf
It is not clear if protein overfeeding will result in body fat gains. Certainly, overfeeding in general will promote body weight and fat mass gain [12]. Furthermore, the composition of meals during times of overfeeding will differentially affect body composition. Two weeks of overfeeding on candy versus peanuts showed that waist circumference increased only in the candy group despite the identical increase in caloric intake [12]. This suggests that overfeeding on sugar results in body fat gains in contrast to consuming a natural food comprised of unprocessed carbohydrate and fat

12. Claesson AL, Holm G, Ernersson A, Lindstrom T, Nystrom FH:
Two weeks of overfeeding with candy, but not peanuts, increases insulin levels and body weight.
Scand J Clin Lab Invest 2009, 69:598–605
Ook veel verwijzingen naar studies over het aandeel carbs, macro verhoudingen, thermic effect of food, etc. en de gevolgen op vet gains in een surplus. Deze studie zelf komt dan nog eens met "the ~800 kcal increase in caloric intake had no effect on body composition." dus hoezo zou de "composition of meals during overfeeding" ofwel clean eten geen effect op je vet gains kunnen hebben?

Niet dat ik er minder pannekoeken chocomel en paaseitjes van ga eten, maar wetenschap is wetenschap.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan de fulltext van die pinda's niet openen, maar waarschijnlijk betreft het een studie op basis van zelfrapportage. Pinda's bevatten eiwit (verzadigend) en vet (maaglediging vertragen) en vezels (verminderde absorpie nutriënten) - dus deze zullen sowieso invloed uitoefenen op de andere maaltijden.

Maar noten (ja pinda's zijn peulvruchten) zijn enigszins ook rare beestjes:
http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/nuts-and-bodyweight-qa.html/

Heb het wel genoemd zien worden in high protein studies though, zowel dat simpele suikers vet gains evenals het aandeel vet op zich de ratio lbm:vet beinvloed. Weet niet of de studies waarnaar ze dan weer verwijzen erg relevant zijn en elders weer teniet gedaan worden, maar ik hoop dan wel op meer uitleg/verwijzingen dan kcal in out roeptoeteren.

Bijvoorbeeld in de intro van www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-11-19.pdf

Ook veel verwijzingen naar studies over het aandeel carbs, macro verhoudingen, thermic effect of food, etc. en de gevolgen op vet gains in een surplus. Deze studie zelf komt dan nog eens met "the ~800 kcal increase in caloric intake had no effect on body composition." dus hoezo zou de "composition of meals during overfeeding" ofwel clean eten geen effect op je vet gains kunnen hebben?

Niet dat ik er minder pannekoeken chocomel en paaseitjes van ga eten, maar wetenschap is wetenschap.

werd activiteit gemanaged, was AL het eten gereguleerd in het lab, is er rekening gehouden met TEF, verzadiging, opname....

Bijlagen

Kan ik ook allemaal niet zien. Het gaat mij ook niet specifiek om die verwijzing, er staat nog een lijst van verwijzingen in naar studies over zulke factoren. Het gaat er mij om dat ik in de literatuur steeds verschillen in body composition afhankelijk van macros besproken zie worden als de normaalste zaak van de wereld. Maar hier op dbb is het een mythe die onmogelijk waar kan zijn omdat het bros in de hand speelt.

Dus heb je gekeken naar zulke studies en bleken ze steeds echt niet relevant te zijn door die criteria? Heb je een review die dat zegt? Heb je studies die met gereguleerd eten aantonen dat meal composition niet uitmaakt? Of dat bijvoorbeeld de macro verhoudingen wel uitmaken maar carb complexiteit niet?

Kan ik ook allemaal niet zien. Het gaat mij ook niet specifiek om die verwijzing, er staat nog een lijst van verwijzingen in naar studies over zulke factoren. Het gaat er mij om dat ik in de literatuur steeds verschillen in body composition afhankelijk van macros besproken zie worden als de normaalste zaak van de wereld. Maar hier op dbb is het een mythe die onmogelijk waar kan zijn omdat het bros in de hand speelt.

Dus heb je gekeken naar zulke studies en bleken ze steeds echt niet relevant te zijn door die criteria? Heb je een review die dat zegt? Heb je studies die met gereguleerd eten aantonen dat meal composition niet uitmaakt? Of dat bijvoorbeeld de macro verhoudingen wel uitmaken maar carb complexiteit niet?
Omdat het theoretisch gezien nergens op zou slaan;

op het moment van opname zijn koolhydraten, waar ze nou ook vandaan komen (suiker, graan, fruit, de maan) gelijk aan elkaar; ze zijn namelijk afgebroken tot monosacharides en een paar disacharides;
Het enige wat voor lichaamscompositie uit zou moeten maken is energie inname, en anabolische respons op voeding (eiwit, glycogeen aanvullen..)

er zitten geen sensoren in je lichaam die bepalen wat de bron van je voeding / koolhydraten is geweest

@Jwdoetookmee, ik zou nog ff terugkomen op welke kruiden. Het zijn er te veel om op te noemen maar wat ik veel lees her en der is bv: ' Doe ‘s ochtends wat kaneel bij je havermout en je verhoogt hiermee je metabolisme. Kaneel zorgt voor een snellere verbranding van koolhydraten en het stabiliseert de bloedsuikerspiegel.' Ook over gember, kurkuma, chili, groene thee gaan dergelijke verhalen. Maar in hoeverre is het waar dat deze invloed hebben op je metabolisme. En zo ja, hoeveel moet je dan wel niet gebruiken om het effectief te laten zijn? Ik zie eigenlijk nooit bronnen, onderzoek waarop eea gebaseerd is... Kun jij hier ook iets zinnigs over schrijven :-)? Thnx!

@Jwdoetookmee Ten eerste complimenten met jouw bijdragen aan het forum! Ik vond jouw artikelen interessant en vooral vermakelijk om te lezen :)
Zou als verzoek graag willen weten hoe jij denkt over "negatieve calorieen", hoor hier namelijk de laatste tijd steeds meer over maar ben er zelf sceptisch over. Hoe kijk jij hier tegenaan?

@Jwdoetookmee Ten eerste complimenten met jouw bijdragen aan het forum! Ik vond jouw artikelen interessant en vooral vermakelijk om te lezen :)
Zou als verzoek graag willen weten hoe jij denkt over "negatieve calorieen", hoor hier namelijk de laatste tijd steeds meer over maar ben er zelf sceptisch over. Hoe kijk jij hier tegenaan?
bestaan niet

ja dat zou je zeggen, maar je verbruikt energie bij het verteren van voedsel dat is een feit. ik vraag me af of er voedsel bestaat waarvan lichaam meer energie verbruikt om het te verteren dan het voedsel levert (bijv. onverteerbare delen zoals vezels).

Terug
Naar boven