AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

yes, en ik denk dus ook dat dit de reden is dat die studie die jij aanhaalde verschil vond in body comp. Maar dit is voor ons dus niet interessant, omdat wij kcals tellen, en uitgaan van onze onderhoudsbehoefte
Dat laatste is een belangrijke inderdaad, enige terugkoppeling van wat je onderhoudsbehoefte effectief is corrigeert voor alles.

Yep. Ben wel benieuwd. :)

Keep it coming! I'm hungry for more [emoji12]

In!

As much as possible! Ben benieuwd.

More pls :) !

Misschien kan je dan ook gelijk IIFYM doen? Veel mensen die IIFYM doen eten en gooien alles naar binnen maar denken daarbij niet aan de micro's.
Onzin, ik heb een tijdje iifym gevolgd en daar dient meer dicipline te voor zijn dan een brodieet. Uitrekeken zodat de makro's kloppen en klein stukje dat ipv hele reep etc

Onzin, ik heb een tijdje iifym gevolgd en daar dient meer dicipline te voor zijn dan een brodieet. Uitrekeken zodat de makro's kloppen en klein stukje dat ipv hele reep etc
Bedoelde meer dat mensen IIYFM volgen en alleen maar mcdonalds en burger king eten en roepen jaa ik kom aan me eiwitten en vetten. Als het allemaal zo makkelijk was waarom dan rijst groente en kip eten?

Het effect van een "bro" iifym dieet ben ik ook wel benieuwd naar!

Mensen hier hebben duidelijk geen idee wat iifym is. Nergens staat dat het de bedoeling is om elke dag Mac te eten. En al doe je het wel...
Alsof droge rijst met een kipfilet alles is.
Verdiep je eens in iifym.

Mensen hier hebben duidelijk geen idee wat iifym is. Nergens staat dat het de bedoeling is om elke dag Mac te eten. En al doe je het wel...
Alsof droge rijst met een kipfilet alles is.
Verdiep je eens in iifym.
Heb nergens gezegd dat het de bedoeling om elke dag mac te eten. Ik heb ook nooit gezegd dat droge rijst en kip alles is. Zijn allemaal voorbeelden. Kweet heus wel wat iifym is.
Je moet ook letten op je zoutinname, vitamines, vezels etc. dus lijkt me niet zo'n goed plan om bijv. 5 zakken chips te eten.. Dat is meer wat ik bedoel...

JW, wat is jouw kijk op het maximum zout/verzadigde vetten ( aangezien ik regelmatig chips &chocomel in je log zag voorkomen ):)

Nog maar een keer dan:

Keto
Ik post dit nu hier omdat de openingspost niet groter kan (ifoundoutthehardway, cryevertim), Zal een link naar deze post plaatsen in openingspost.
Anyway:
Volgens mij heb ik hier ergens een reactie voorbij zien komen met ''als je meer vetten eet, wordt vet de hoofdbrandstof van je lichaam, en zul je dus meer lichaamsvet verbranden'' of iets dergelijks. Complete onzin redenatie natuurlijk, inb4 ik eet veel eiwitten dus ik verbrand meer lichaamseiwit, dus eiwitten zijn katabool - logica.

Mijn mening over keto heb ik wel iets bijgesteld; waar ik eerst bijna anti was en t vooral enorme bullshit vond, zijn er zeker wel positieve gezondheidseffecten aan een keto dieet; however, daar gaat dit topic niet over, we hebben het hier over metabolisme, en over of keto daadwerkelijk voor snellere results zorgt.

Veel mensen hier zweren bij het keto dieet, en claimen hierop meer af te vallen dan dat ze doen op een normaal dieet. En ik geef ze gelijk. Einde bericht zou je denken. Nou niet dus. Je zult inderdaad sneller afvallen op een keto dieet; (spier)glycogeen wordt aangevuld door koolhydraatconsumptie. Eet je minder of geen koolhydraten, dan zullen je glycogeenstores leeg lopen, wat uiteraard scheelt in lichaamsgewicht. Hoeveel dan?
Nou, volgens deze studie (http://ajcn.nutrition.org/content/48/2/240.abstract ) stored een depleted lichaam ongeveer 15 gram glycogeen per kg lichaamsgewicht. (niet depleted zal dit iets minder zijn, MAAR voor bodybuilders zal t dan weer wat hoger liggen aangezien meer spiermassa) dus laten we dit getal eventjes aanhouden. Feitje dat hierbij komt is dat elke gram glycogeen ongeveer 3 gram water vast houdt. Laten we uitgaan van iemand van 100 kg voor t gemak (tripple digit bodyweight hestek lifegoals); deze persoon zou dus grofweg 1,5 kg glycogeen kunnen opslaan (voornamelijk in spiermassa, maar ook een deel in de lever) en daarmee 4,5 kg water (intramusculair though) vasthouden.
Zou deze persoon nu gaan cutten op keto tegenover een normaal dieet, dan zal deze persoon op keto dus zeker kilos meer kwijtraken dan op een normaal dieet (en dr flat as fk uitzien, maar dat terzijde).
Dus als je zoveel mogelijk kgs lichaamsgewicht kwijt wilt is keto een prima optie. Maar dit verschil ligt dus vooledig bij extra vocht verlies. Komt alleen wel als nadeel bij dat je eruit ziet als een flat skinny c*nt in plaats van volle spieren, en dat je trainingsintensiteit (iig in het begin) absoluut zal lijden onder de door jezelf opgelegde helse omstandigheid waar je in verkeert. Maar ja, kan je wel interessant doen dat je in ketose bent, en je ketostrips kleuren zo mooi als je eroverheen pist. Dat is zeker wel een hoop waard ook.

Ok, dus we hebben het extra gewichtsverlies behandeld; dit komt dus uit vocht.
Maar het zal toch zeker wel zo zijn dat keto beter is omdat insuline en boehoe?
Voor de mensen die denken dat ze beter geen koolhydraten eten omdat dit zorgt voor een insulinepiek, en daarmee dus vetopslag en #slashwrists , ik heb een geheimpje voor jullie:
() << klink die link eventjes aan voordat je de spoiler opent
insulin.jpg
In deze grafiek zien we de respons van het lichaam op een low protein/high carb meal, en een high protein/low carb meal.
AUC staat voor area under curve, wat iets zegt over de totale respons.
oh snap, eiwitten worden ook opgenomen door insuline???
Die discussie dus meteen van tafel af; insuline is niet van de duivel, en als carbs voor vetopslag zorgen door middel van insulinepieken, doen eiwitten dat ook absoluut.
It's okay bby. Iedereen heeft wel eens ongelijk.
200_s.gif

Laten we verder gaan:
Los van het feit dat het insulineverhaal niet stand houdt, en dat je als ketowarrior voor het oog kilo's spier minder hebt (like i said, die 4 kg intramusculair vocht ga je soooowieso zien. Helemaal komisch zijn de bro's die creatine nemen alsof t roids zijn voor dat kleine beetje extra vocht, en dan keto gaan doen om af te vallen, maar dat terzijde, hoe zit het verder met het keto dieet?

Nou, theoretisch gezien, val je juist minder af op keto.
Remember mijn post over thermogeen effect? Als persoon A en persoon B beide een dieet hebben met 2500 kcal, en beide eten 200 gram eiwit, maar persoon A doet keto en persoon B eet wel carbs, dan zal persoon B MEER afvallen. SAYWHAT??
het thermogeen effect van vet ligt LAGER dan dat van koolhydraten (van eiwit ligt het hoogst)
Van vet wordt 0-5% gebruikt voor opname, omzetting, etc. Bij carbs ligt dit op 5-15%. 100 calorieen aan carbs voordat je ze in je gezicht duwt leveren dus netto minder calorieen op dan 100 calorieen aan vet.

There you have it, het keto dieet vanuit een metabolisme-oogpunt.
Ik zeg niet dat keto helemaal geen voordelen biedt, maar ik ontkracht hier wel flink wat broscience shit die hier constant om de oren vliegt mbt keto.

Meer dan interessant dit!!

Hoe kijk je tegen DNP gebruik met KETO dieet aan?
Aangezien DNP het metabolisme behoorlijk beïnvloed, en het toch raadzaam is KETO te doen vanwege de flinke stijging in lichaamstemperatuur met DNP icm carbs.

• Topic Starter Topic Starter
inb4 pineapple gains

Terug
Naar boven