Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bedenk me gelijk, nu we het toch over alcohol hebben.. Stukje over drugs gebruik en bodybuilding?

hoorde dit van de week op de sportschool 'reeds afgevallen vet is makkelijker, weer, weg te krijgen'
Naar mijn idee valt hier voor een groot deel vocht verlies onder maar toch...stel je bent zoals die Obese man Danny. Al jaren op hoog gewicht en verloor zeg maar 100 kilo. Hij is dat allemaal weer aangekomen maar zal hij weer sneller vet verliezen omdat de vetcellen al eens leger waren of is er een soort vetgeheugen zoals dat ook met spiergeheugen schijnt te zijn? Ik roep maar wat om de stelling als leek te onderbouwen (..al denk ik dat deze stelling helaas niet opgaat)

hoorde dit van de week op de sportschool 'reeds afgevallen vet is makkelijker, weer, weg te krijgen'
Naar mijn idee valt hier voor een groot deel vocht verlies onder maar toch...stel je bent zoals die Obese man Danny. Al jaren op hoog gewicht en verloor zeg maar 100 kilo. Hij is dat allemaal weer aangekomen maar zal hij weer sneller vet verliezen omdat de vetcellen al eens leger waren of is er een soort vetgeheugen zoals dat ook met spiergeheugen schijnt te zijn? Ik roep maar wat om de stelling als leek te onderbouwen (..al denk ik dat deze stelling helaas niet opgaat)
Een kilogram opgeslagen vet zal altijd dezelfde hoeveelheid opgeslagen energie vertegenwoordigen.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat iemand die een keer 100 kg is afgevallen weet hoe het moet en het dus weer direct goed kan doen.
Waarbij hij de winst haalt uit het weten hoe het moet in plaats van eerste periode aankloten.

>>>>Verschil tussen man en vrouw
Vrouwen kunnen doorgaans een stuk slechter tegen alcohol dan mannen; dit heeft ten eerste te maken met het feit dat mannen een stuk meer alcohol dehydrogenase in hun maag hebben. Wanneer een man en een vrouw van hetzelfde gewicht een injectie krijgen met alcohol valt dit verschil weg, omdat de maag zo wordt omzeilt.
Sorry, ik moet je toch echt verbeteren :(. Het is omzeild, hoe raar dat er ook uitziet.

Verder uiteraard weer echt een topstukje :).

• Topic Starter Topic Starter
Schitterend stuk dat over alcohol.
Thumbs up ook voor de overige artikelen.
Klasse en sticky waardig.

Ik vraag me wel eens af wat het verschil zou zijn tussen 2 mensen, de 1 die drinkt en de ander niet.
Ze zijn even oud, even lang en even zwaar/vp.
De gene die drinkt, drinkt elk weekend 2 avonden 8-10 biertjes.
De ander drinkt helemaal niets.
Beide trainen ze op dezelfde manier, in een tijdsbestek van 2 jaar.
Wat zou het verschil zijn?
Snap dat dat heel erg kan verschillen, maar ben wel benieuwd naar zo'n onderzoek.:P

Volgens mij is dat andersom..eenmaal dik geweest vullen de vetcellen zich makkelijker weer op.

Je hebt volgens mij door vet te gainen ook meer vetcellen aangemaakt of niet @Jwdoetookmee ?

Volgens mij is dat andersom..eenmaal dik geweest vullen de vetcellen zich makkelijker weer op.

Je hebt volgens mij door vet te gainen ook meer vetcellen aangemaakt of niet @Jwdoetookmee ?
Die heb ik idd ook vaker gehoord...benieuwd naar de technische onderbouwing.
Overigens verdwijnen die vetcellen dan door liposuctie?

Goed stuk over alcohol, maar damn, al die anekdotes en metaforen over alcohol-consumerend uitgaanspubliek doet me wel afvragen uit welk uitgaansmilieu jij je bevindingen haalt, sounds just like american pie vs project X over there :p

Goed stuk over alcohol, maar damn, al die anekdotes en metaforen over alcohol-consumerend uitgaanspubliek doet me wel afvragen uit welk uitgaansmilieu jij je bevindingen haalt, sounds just like american pie vs project X over there :p
Overal waar gedonder is met uitgaan is alcohol in het spel. En ik heb een schijthekel daaraan haha. Agressieve mongooltjes die ruzie zoeken als je keertje tegen ze aanstoot etc

Ik vraag me wel eens af wat het verschil zou zijn tussen 2 mensen, de 1 die drinkt en de ander niet.
Ze zijn even oud, even lang en even zwaar/vp.
De gene die drinkt, drinkt elk weekend 2 avonden 8-10 biertjes.
De ander drinkt helemaal niets.
Beide trainen ze op dezelfde manier, in een tijdsbestek van 2 jaar.
Wat zou het verschil zijn?
Snap dat dat heel erg kan verschillen, maar ben wel benieuwd naar zo'n onderzoek.:P
Dat gaat absoluut verschil maken ja. Af en toe een biertje of wijntje prima zoals je leest. Maar bij hoge consumptie staat het zeer zeker je herstel en prestaties in de weg

Overal waar gedonder is met uitgaan is alcohol in het spel. En ik heb een schijthekel daaraan haha. Agressieve mongooltjes die ruzie zoeken als je keertje tegen ze aanstoot etc

True, daar is niets aan gelogen nee. I still like to believe dat er nog mensen zijn die zich wel kunnen gedragen na het consumeren van alcohol tho :p

Die heb ik idd ook vaker gehoord...benieuwd naar de technische onderbouwing.
Overigens verdwijnen die vetcellen dan door liposuctie?

Je lichaam maakt tot een bepaalde leeftijdsgrens meer vetcellen aan. Na deze leeftijdsgrens niet of nauwelijks meer en zullen het huidig aantal vetcellen alleen in formaat toenemen. Grens ligt rond de 20 jaar oid zo even uit m'n hoofd.
Eet je dus vanaf kinds af aan teveel, dan zul je meer vetcellen hebben dan iemand die altijd lean is geweest en daarna vet aanzet na z'n 20e oid.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je "makelijker" aankomt als je meer vetcellen hebt ; kcal in kcal uit.
Maar het maakt wel verschil in gezondheid. 1miljard cellen met 10kg vet (compleet random getal) hebben betere doorbloeding dan 1miljoen cellen met 10kg vet. Waarschijnlijk zal laatstgenoemde ongezonder zijn bij eenzelfde vetpercentage

True, daar is niets aan gelogen nee. I still like to believe dat er nog mensen zijn die zich wel kunnen gedragen na het consumeren van alcohol tho :p
Er zijn ook drollen die niet stinken en waarna je je kont niet hoeft af te vegen.

Terug
Naar boven