Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Je lichaam maakt tot een bepaalde leeftijdsgrens meer vetcellen aan. Na deze leeftijdsgrens niet of nauwelijks meer en zullen het huidig aantal vetcellen alleen in formaat toenemen. Grens ligt rond de 20 jaar oid zo even uit m'n hoofd.
Eet je dus vanaf kinds af aan teveel, dan zul je meer vetcellen hebben dan iemand die altijd lean is geweest en daarna vet aanzet na z'n 20e oid.
Nu is het natuurlijk niet zo dat je "makelijker" aankomt als je meer vetcellen hebt ; kcal in kcal uit.
Maar het maakt wel verschil in gezondheid. 1miljard cellen met 10kg vet (compleet random getal) hebben betere doorbloeding dan 1miljoen cellen met 10kg vet. Waarschijnlijk zal laatstgenoemde ongezonder zijn bij eenzelfde vetpercentage
Heeft het 'makkelijker' cutten ook niet te maken met de plaatselijke doorbloeding? Dit heb ik al aantal keer gehoord, of is dit totale broscience? :p EDIT: zie net dat je al deels antwoord hebt gegeven!

• Topic Starter Topic Starter
Heeft het 'makkelijker' cutten ook niet te maken met de plaatselijke doorbloeding? Dit heb ik al aantal keer gehoord, of is dit totale broscience? :p EDIT: zie net dat je al deels antwoord hebt gegeven!
Heb ik zo niet direct een antwoord op maar kan me er iets bij voorstellen. Dus dat zou een voordeel zijn van meer vetcellen. Wat ik me echter vaag herinner is dat vetcellen die "vol" zitten onevenredig meer leptine afgeven. Dus dit zou een nadeel zijn van meer vetcellen ; 1000 cellen met 5 kg vet zouden dus minder leptine afgeven dan 500 vetcellen met 5kg vet; laatstgenoemde onderdrukt honger dus meer. Maar dat zou ik even na moeten zoeken een keer

761ea69e6bb8ddaf23aaa5bdf49536f5.jpg

Misschien meer gericht op blowen en gebruik van pillen op festivals dan? Zijn toch wel een van de meest gebruikte.
Niet zo best voor je test

Ik vraag me wel eens af wat het verschil zou zijn tussen 2 mensen, de 1 die drinkt en de ander niet.
Ze zijn even oud, even lang en even zwaar/vp.
De gene die drinkt, drinkt elk weekend 2 avonden 8-10 biertjes.
De ander drinkt helemaal niets.
Beide trainen ze op dezelfde manier, in een tijdsbestek van 2 jaar.
Wat zou het verschil zijn?
Snap dat dat heel erg kan verschillen, maar ben wel benieuwd naar zo'n onderzoek.:P
Brakke leverwaardes en impact op slaap kwaliteit

Ik slaap anders prima met alcohol [emoji39]

Ga van het weekend alles een lezen, heb je ook al een stukje geschreven over libido mbt een deficit? Zo nee, ga je dat nog doen? Aangezien mijn libido - 16 is.

Wat een top stuk is dit!

De meerwaarde van dit artikel voor een beginner als ik is huge... Dit forum is echt groot en voor een beginner is het best lastig om alle noodzakelijk informatie bij elkaar te zoeken.
Zie het als een auto kopen , je kunt alle onderdelen bij elkaar zoeken en hem zelf in elkaar zetten. Je kunt ook naar de dealer gaan en een complete auto kopen.

JW jij bent mijn dealer :rolleyes:

Wat een top stuk is dit!

De meerwaarde van dit artikel voor een beginner als ik is huge... Dit forum is echt groot en voor een beginner is het best lastig om alle noodzakelijk informatie bij elkaar te zoeken.
Zie het als een auto kopen , je kunt alle onderdelen bij elkaar zoeken en hem zelf in elkaar zetten. Je kunt ook naar de dealer gaan en een complete auto kopen.

JW jij bent mijn dealer :rolleyes:
JW dealt :cool:

Ik zou donderdag gaan stappen in Zwolle.. gues what!?! Ik durf niet meer[emoji20]

Volgens deze studie http://ajpendo.physiology.org/content/277/2/E268.short heeft chronische alcoholinname een negatief effect op vooral fast-twitch spiervezels (yes, dat zijn de vezels waar je wekelijks voor in de sportschool loopt te ploeteren, en yes, 1 a 2 x per week drinken elke week is chronische alcoholconsumptie)
Heb je meer literatuur om dit hard te maken? Human trials ipv animal? Daarnaast; denk je niet dat het van belang is dat er ook daadwerkelijk nog fysieke activiteit plaatsvindt (in de vorm van weightlifting) gedurende de periode van, in het geval van dit artikel, 14 weken?

Heb je meer literatuur om dit hard te maken? Human trials ipv animal? Daarnaast; denk je niet dat het van belang is dat er ook daadwerkelijk nog fysieke activiteit plaatsvindt (in de vorm van weightlifting) gedurende de periode van, in het geval van dit artikel, 14 weken?
die beesten krijgen verder gewoon wel beweging natuurlijk.

Heb verder niet veel studies daarover (ook niet heel diep op doorgezocht omdat ik veel verschillende aspecten wou coveren zonder per aspect al uren kwijt te zijn)
Natuurlijk maakt een drankje nu en dan niet uit, en deze theoretische info klinkt alsof je de kans op gains sowieso kan vergeten; het ligt veel genuanceerder dan dat, maar dat alcohol op geen 1 vlak bijdraagt aan een beter fysiek mag duidelijk wezen;

een stuk lager in dat artikel stond dit nog, vind je wellicht ook interessant gezien het feit dat je doorvraagt op fysiologie:
Although the alcohol-induced decrease in muscle protein synthesis has been recognized for a number of years, the mechanism for the impairment has been largely unexplored. In this regard, Preedy and Peters (33) demonstrated that chronic alcohol consumption produces relatively rapid and large decreases in the amount of total RNA in skeletal muscle. Because the large majority (>80%) of total muscle RNA is ribosomal, these data suggest that at least part of the alcohol-induced impairment in protein synthesis occurs secondary to a reduced number of ribosomes. However, the decrement in protein synthesis in this early study was greater than the decrease in RNA, indicating an impairment in translational efficiency as well.

er staan ook referenties bij, wellicht dat je daar interessante verdere info vindt als je meer wilt weten

Vraag me dan alleen af voor wie bacardi/wiskey is dan

nog steeds benieuwd hoeveel invloed thc nou heeft.. op je test productie en of het iets uitmaakt als je on bent

nog steeds benieuwd hoeveel invloed thc nou heeft.. op je test productie en of het iets uitmaakt als je on bent
Test productie ligt sowieso plat als je on bent, tenzij je hcg neemt. Maar dan is met een beetje cycle je eigen aanmaak niks waard dus nee, lijkt me als je on bent niet significant. Maar dit soort vragen zijn te specifiek imo om artikel mee uit te breiden ; gezondheidseffecten zullen anders zijn wanneer je on bent, maar ik wil het graag algemeen houden..!

Test productie ligt sowieso plat als je on bent, tenzij je hcg neemt. Maar dan is met een beetje cycle je eigen aanmaak niks waard dus nee, lijkt me als je on bent niet significant. Maar dit soort vragen zijn te specifiek imo om artikel mee uit te breiden ; gezondheidseffecten zullen anders zijn wanneer je on bent, maar ik wil het graag algemeen houden..!
Nhja ik ben aan het cutten en slaap slecht dus neem de laatste paar dagen wel eens een suckie voor het slapen .. leek me beter dan slaap medicatie.

Die paar heisjes zullen wel niet uitmaken dan.

Terug
Naar boven