Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Hey @Jwdoetookmee

Zit zit tegenwoordig rond mn BMR te eten. (2300kcals)
Ik val echter niet als een idioot af. (Soms zelfs zwaarder)
Ja ik gebruik roids, maar lijkt me niet dat ik vvm aanzet en bodyfat drop op zo weinig voedsel&aas (ik zet geen achterlijke doseringen op dit moment)

Enig idee wat dit veroorzaakt ?

Ik noem maar wat dingen: cortisol te hoog? Zoutinname niet stabiel?

Cut je nu al 6 weken aan 1 stuk of ben je tussendoor 2 dagen oid gecheat?

Heb het zelfde meegemaakt en heb afgelopen 2 dagen door een blessure stap terug moeten doen in trainingintensiteit (ook ietsjes in voeding ofc maar niet meer dan 300 kcal verschil) en ben ineens 2 kg lichter. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat door hoge intensiteit/veel stress (cutten is een stressor op he lichaam) je lichaam vocht vast kan houden en daarmee je hele progress eigenlijk maskert.

Als je tijd hebt moet je naar van die podcasts met lyle mcdonald eens luisteren, weet niet of je nu al veel cardio etc doet? En of je iedere dag traint? Maar maybe een diet break (google) voor een week of even 2 dagen rust kan wonderen doen en dan hoef je niet dieper te gaan.

Just my 2c succes verder.

En jw fucking goed topic, leest makkelijk weg en goed leesvoer.

Ik noem maar wat dingen: cortisol te hoog? Zoutinname niet stabiel?

Cut je nu al 6 weken aan 1 stuk of ben je tussendoor 2 dagen oid gecheat?

Heb het zelfde meegemaakt en heb afgelopen 2 dagen door een blessure stap terug moeten doen in trainingintensiteit (ook ietsjes in voeding ofc maar niet meer dan 300 kcal verschil) en ben ineens 2 kg lichter. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat door hoge intensiteit/veel stress (cutten is een stressor op he lichaam) je lichaam vocht vast kan houden en daarmee je hele progress eigenlijk maskert.

Als je tijd hebt moet je naar van die podcasts met lyle mcdonald eens luisteren, weet niet of je nu al veel cardio etc doet? En of je iedere dag traint? Maar maybe een diet break (google) voor een week of even 2 dagen rust kan wonderen doen en dan hoef je niet dieper te gaan.

Just my 2c succes verder.

En jw fucking goed topic, leest makkelijk weg en goed leesvoer.

Zout is vrij stabiel denk, altijd wat zeezout op mn eiermaaltijden. Ik heb wel af en toe gecheat, maar niet in absurde hoeveelheden. Ik train high volume 6 dagen per week. Enige cardio die ik doe is wandelen op 5 a 6 km/h. (Gewoon buiten) kilometer of 5 dit 4-5x pw.

Zout is vrij stabiel denk, altijd wat zeezout op mn eiermaaltijden. Ik heb wel af en toe gecheat, maar niet in absurde hoeveelheden. Ik train high volume 6 dagen per week. Enige cardio die ik doe is wandelen op 5 a 6 km/h. (Gewoon buiten) kilometer of 5 dit 4-5x pw.
Ja ik wandel ook als cardio, best lekker en goed te doen. Maar zo te horen is de stress op je licham vrij hoog, je bent 113kg (maybe wat lager nu door de cut) dus je bmr ligt ook veel hoger dan dat van de rest van hier. Dus 2.3k is erg laag en een hoge stressfactor voor je lichaam, daarnaast train je 6 x per week en doe je 5 x cardio per week. Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar misschien even 1 of 2 dagen volledige rust om te kijken wat je lichaam doet. Ik vond dit echt het vreselijkst om te doen, maar ik dropte ineens heel veel vocht (wat mijn fat loss progress maskeerde) en zie er nu 10 x beter uit dan 3 dagen geleden terwijl ik heel weinig heb gedaan in principe.

Of doe een dieet break om je lichaam die break te geven van onder onderhoud te zitten, maak je even een week geen progress, maar kun je erna weer lekker doorgaan ipv NOG dieper (geen pretje).
Ik zou iig niet lager dan je BMR gaan. Maar dat moet je zelf weten ofc.

Ja ik wandel ook als cardio, best lekker en goed te doen. Maar zo te horen is de stress op je licham vrij hoog, je bent 113kg (maybe wat lager nu door de cut) dus je bmr ligt ook veel hoger dan dat van de rest van hier. Dus 2.3k is erg laag en een hoge stressfactor voor je lichaam, daarnaast train je 6 x per week en doe je 5 x cardio per week. Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar misschien even 1 of 2 dagen volledige rust om te kijken wat je lichaam doet. Ik vond dit echt het vreselijkst om te doen, maar ik dropte ineens heel veel vocht (wat mijn fat loss progress maskeerde) en zie er nu 10 x beter uit dan 3 dagen geleden terwijl ik heel weinig heb gedaan in principe.

Of doe een dieet break om je lichaam die break te geven van onder onderhoud te zitten, maak je even een week geen progress, maar kun je erna weer lekker doorgaan ipv NOG dieper (geen pretje).
Ik zou iig niet lager dan je BMR gaan. Maar dat moet je zelf weten ofc.

Thnx voor de tip.
Sowieso zondag + maandag rust en hoog kcals ivm pasen. Dinsdag uiteten pak ik ook een refeed dag.
Es kijken wat dat doet :)

Wat ik heb begrepen over citroensap/grapefruitsap is dat het te maken heeft met maagzuur.
Op het moment dat voeding in je maag komt zorgt maagzuur dat de vertering op gang komt. Het maagzuur breekt je voeding af zodat het goed opgenomen kan worden in je lichaam. Wat veel mensen niet weten is dat op het moment dat je last hebt van maagzuur dat dit eigenlijk komt door een tekort aan maagzuur. Bij een tekort aan maagzuur wordt de voeding niet goed afgebroken en krijg je oprispingen. Het maagzuur ligt als het ware meer bovenop de voeding in je maag.
Veelal wordt bij oprispingen en last van maagzuur een maagzuur remmer gegeven. Dit werkt dus eigenlijk averechts en maakt dat je nog minder maagzuur krijgt.
In ieder geval is het gebruik van citroensap/grapefruitsap dus stimulerend om een zuurder milieu in je maag te krijgen en het "verwerken" van voeding in de maag te bevorderen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html
http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_sub_1_maagzuur.html

Pff nog lager?;/
Ik eet nu dagelijks:

5 eieren
Halve paprika
1 tomaat
1 ui

5 eieren
Halve paprika
1 tomaat
1 ui

200gr kip
75gr witte rijst
1 tomaat
Halve paprika

200gr kip
75gr witte rijst
1 tomaat
Halve paprika

60gr whey

Totaal:
2347 kcals
256 eiwit
168 kh
57 vet

Hoelang eet je al zo weinig vet?

• Topic Starter Topic Starter
als ik interessante nieuwe studies tegenkom die aansluiten bij een al behandeld onderwerp voeg ik ze gaanderweg toe

Kcals gaan omhoog.
Begin morgen met carb cyclen.

Warme groente,

Stunna

• Like
Waarderingen: vntl
Wat ik heb begrepen over citroensap/grapefruitsap is dat het te maken heeft met maagzuur.
Op het moment dat voeding in je maag komt zorgt maagzuur dat de vertering op gang komt. Het maagzuur breekt je voeding af zodat het goed opgenomen kan worden in je lichaam. Wat veel mensen niet weten is dat op het moment dat je last hebt van maagzuur dat dit eigenlijk komt door een tekort aan maagzuur. Bij een tekort aan maagzuur wordt de voeding niet goed afgebroken en krijg je oprispingen. Het maagzuur ligt als het ware meer bovenop de voeding in je maag.
Veelal wordt bij oprispingen en last van maagzuur een maagzuur remmer gegeven. Dit werkt dus eigenlijk averechts en maakt dat je nog minder maagzuur krijgt.
In ieder geval is het gebruik van citroensap/grapefruitsap dus stimulerend om een zuurder milieu in je maag te krijgen en het "verwerken" van voeding in de maag te bevorderen.

http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html
http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_sub_1_maagzuur.html
mwaaa... puur citroensap komt misschien in de buurt van de ph van maagzuur, maar een beetje sap in water zal hier niks voor doen

Next topic of interest; Alcohol en bodybuilding/krachttraining
(side note, bij onderstaande info wil ik de nuance plaatsen dat je prima af en toe een biertje of wijntje kan drinken en spiermassa kan opbouwen / vet afvallen. Ik ga hier echter uit van de optimale situatie)

Question: Hoeveel bezopen bodybuilders ben je in je leven tegen gekomen, en hoeveel bezopen guys en girls zonder sicke gains? Einde verhaal.
Oneetochniet

0578-3145847-Arlindo_de_Souza_has_grown_29in_biceps_the_biggest_in_Brazil_aft-a-41_1435756312881.jpg

sicke gainnsss brahhhh.

Anyway, los van het feit dat ik alcohol echt een klote drug vind (die kater, srs erger krijg je ze niet) en er zat studies zijn die alcohol vrij hoog op schadelijkheid schalen tov andere harddrugs (yes alcohol is een harddrug baby)
drugs.jpg

gaan we het toch hebben over alcohol. Srsly, bezopen mensen zijn echt verveleenddddd though.

>>>>scheikunde en wetenschap shitttt << skippen als dit je geen reet boeit. Beter niet skippen though want moeitegedaanom4uursnachtsdituittetypen
Allereerst, wat is alcohol, behalve de hoop op een beurt van dikke chicks in de kroeg?
Een alcohol is een verzamelnaam voor een organische verbinding die een hydroxylgroep bevat en een koolstofketen. Lekker wetenschappelijk weer, ik zal hier eventjes uitleggen zodat jullie ook iets in de kroeg te vertellen hebben aan die dikke chick van zojuist. Een hydroxylgroep is een -OH oftewel alcoholgroep. O is zuurstof, H is waterstof. Deze groep komt niet alleen voor bij alcoholen, maar is bijvoorbeeld ook belangrijk in koolhydraten; Deze groep kan een waterstofbrug vormen, en moleculen met een dusdanige groep zijn doorgaans dus goed oplosbaar in water.
Een koolstofketen is een aaneenschakeling vaan koolstofatomen, zoals we die ook terugzien in het verhaal dat ik over vetten heb geschreven
1.1.2%20vet%202.jpg

dit beest dus.

Alcohol waar men het doorgaans over heeft is ethanol; Dit is de alcohol die wij consumeren. (nja, wij.. ik sowieso niet. En jij?)
er zijn echter vele anderen, denk aan methanol, propanol, etc. Ik ga verder niet teveel uitwijden over chemie, omdat die chick uit de kroeg anders ook gauw afhaakt.

Superinteressant enzo jw, vertelonsmeer! Nou, dat zal ik zeker doen.
Laten het het verder vooral hebben over het effect van alcohol op ons lichaam.

Op moment van inname krijgt alcohol de voorkeur betreft metabolisme over vet eiwit en koolhydraten. Elke gram alcohol bevat trouwens 7 kilocalorieën; redelijk boel dus..

Een deel van de ingenomen alcohol kan in de maag al direct opgenomen worden in het bloed. De rest zal de darm in gaan en opgenomen worden zoals de rest van je voeding.
2 tot 8 % van de ingenomen alcohol zal verloren gaan via urine, zweet en adem (en dus detecteerbaar door de plisie) De overige procenten worden gemetaboliseerd door de lever; Eerst naar Acetaldehyde, wat giftig is, en daarna zal het verder worden afgebroken en uiteindelijk omgezet worden in koolstofdioxide en water. De enzymen die hierbij een rol spelen zijn alcohol dehydrogynase, cytochrome p450 (die bij zeer veel drugs en medicijnen ook een rol speelt; meteen de reden waarom je medicijnen niet met alcohol in moet nemen) en catalase.
Dehydrogynase klinkt erg wetenschappelijk, en ik zal het nog verder uitleggen (ha HAA toch lekker wel nog op biologie en scheikunde niveau verder)
De- staat voor zoveel als ontdoen / verwijderen.
de uitgang -ase staat in de biologie eigenlijk altijd voor een enzym.
Tot slot -hydro- wat voor de slimmerikken onder ons bekend zal zijn als water, in dit geval waterstofatomen. In jipenjanneketaal (behalve dat jip en janneke wel slim zijn en geen alcohol drinken) betekent dehydrogenase dus 'het enzym dat waterstofatomen van het alcohol molecuul verwijdert'. Dit enzym doet zijn werk vooral in de maag en in de lever, en dealt met de grootste hoeveelheid alcohol.

Cytochrome p450 is een verzamelnaam voor een flink grote groep eiwitten die in de mens een enorm grote rol speelt in de afbraak van zeer veel chemicaliën / verbindingen, en ook bijvoorbeeld bij hormoonhuishouding. Een enzym is een eiwit dat een reactie versnelt zonder zelf verbruikt te worden; omdat CYP450 betrokken is bij zoveel verschillende processen kan dit een probleem leveren. Wanneer de enzymen bijvoorbeeld bezig zijn met de afbraak van alcohol, kunnen ze niet bezig zijn met het afbreken van een ander molecuul. Neem je dus alcohol met een bepaald medicijn, dan kan doordat alcohol wordt afgebroken de concentratie van dat medicijn veel hoger worden dan de bedoeling is. (levenslessen hierzo) Niet doen dus. (zelfde geldt bijvoorbeeld voor grapefruitsap en medicijnen)

catalase tot slot is een enzym dat in bijna alle levende organismen voorkomt, en metaboliseert alcohol in de hersenen. Sommige onderzoekers denken dat catalase en de afbraakproducten die het van alcohol maakt in de hersenen de reden is van alcoholverslaving, maar daar gaan we nu niet verder op door.

>>>>Verschil tussen man en vrouw
Vrouwen kunnen doorgaans een stuk slechter tegen alcohol dan mannen; dit heeft ten eerste te maken met het feit dat mannen een stuk meer alcohol dehydrogenase in hun maag hebben. Wanneer een man en een vrouw van hetzelfde gewicht een injectie krijgen met alcohol valt dit verschil weg, omdat de maag zo wordt omzeild. Zo ook voor oudere mannen; deze produceren minder dehydrogenase, met hetzelfde gevolg.

De reden dat je veel sneller bezopen wordt als je drinkt op een lege maag is dat de alcohol minder lang in de maag verkeert, en de alcoholdehydrogenase dus minder lang de tijd heeft om vast een deel van het alcohol af te breken.

>>>>alcohol en lichaamssamenstelling
okee, enough of this crap, leuk verhaal, maar wat doet alcohol voor mn lichaam??
Alcohol kan fucken met je herstel, hersenen (lekker ruzie zoeken en bushokjes kapotschoppen) eiwit synthese, vochthuishouding, motivatie (wie van jullie alcoholjunks traint er met een kater, pussies?) en voedingsinname (again, eet je netjes volgens je standaard dieet als je de nacht ervoor flink hebt lopen doorhalen?)
Daarnaast zie/hoor/lees je (hier) veel (vooral jonge kerels) mekkeren over dat ze geen geld hebben om zelf eten te kopen, maar wekelijks alcohol zuipen kan wel prima; prioritieesssssss. Ook slecht voor de portemonnee dus.

Dat acute alcohol inname negatieve effecten heeft hoef ik hopelijk niemand te vertellen hier. Daarom zal ik die verder ook overslaan.

Volgens deze studie http://ajpendo.physiology.org/content/277/2/E268.short heeft chronische alcoholinname een negatief effect op vooral fast-twitch spiervezels (yes, dat zijn de vezels waar je wekelijks voor in de sportschool loopt te ploeteren, en yes, 1 a 2 x per week drinken elke week is chronische alcoholconsumptie)
Volgens de volgende studie http://alcalc.oxfordjournals.org/content/26/5-6/505.abstract vermindert chronische alcohol consumptie spiereiwit synthese, en dus gains.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24748461 deze studie heeft een remmend effect gevonden op herstel van spierweefsel na trainen, en ook op hydratatie en glycogeen re-synthese.

Deze studie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27135475 beweert het volgende:
The present study provides evidence that alcohol should not be ingested following RE as this ingestion could potentially hamper the desired muscular adaptations to resistance exercise by reducing anabolic signaling, at least in men.

Omdat spiereiwitsynthese beinvloed wordt zal hypertrofie ook minder zijn; IGF-1 afgifte lijkt verminderd.

Verder schijnt alcohol de afbraak van vetten en koolhydraten te remmen/te stoppen, en put je bepaalde vitamines en mineralen uit. Notcool bruh.

>>>>Hormoonhuishouding dan?
https://nutritionandmetabolism.biomedcentral.com/articles/10.1186/1743-7075-11-26

volgens deze studie hebben kleine innames geen negatief effect op testosteron; grotere dosissen (1,5gr alcohol per kg lichaamsgewicht) vinden een afname van 23% 10-16 uur na inname.
Innames van 1,75 gr per kg bw laten een afname in testosteron zien die pas hersteld is na 36 uur; Deze afname in testosteron is gelinkt aan een afname in LH. Chronische inname heeft een negatief effect en circulerend testosteron, ook zonder aanwezigheid van een kater.
Chronische alcoholconsumptie kan verder leiden tot necrose in de Leydig cellen, wat mooi fucked up is voor mannen. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15706796
Volgens deze studie http://alcalc.oxfordjournals.org/content/35/5/417 verhoogt alcohol de aromatase van testosteron naar oestrogeen. Bitchtits anyone?

Cortisol piekt na alcoholcunsumptie, en normaliseert na 36 uur; http://www.alcoholjournal.org/article/0741-8329(84)90043-0/abstract Volgens deze studie zijn de afname is test en toename in cortisol met elkaar gekoppeld; meer cortisol resulteert in minder testosteron.

Groeihormoon dan?
4 van de 5 studies uit bovenstaande meta analyse vinden een afname in GH. Onder andere deze studie dus ook: http://joe.endocrinology-journals.org/content/152/3/477

Ondanks dat al deze bevinden erg negatief zijn wil ik niet zeggen dat je netzogoed niet kunt trainen als je nu en dan wat drinkt; het mag echter duidelijk wezen dat alcohol je lichaam absoluut niet ten goede komt, en dat heeft niet alleen te maken met de hoeveel calorieën die je binnen krijgt, zoals veel mensen denken dat het geval is.
Verder geldt hoe meer hoe beter. Euh, slechter. Een biertje hier of wijntje daar verspreid over de week heeft een VEEL minder negatief effect dan diezelfde hoeveelheid alcohol consumeren op 1 stapavond. Jammer, maar behalve dat bezopen mensen doorgaans fucking irritant zijn, zijn ze dus ook hun eigen gains aan het stelen.

Daarnaast heeft alcoholconsumptie vaak een effect op honger; lekker met zn alle naar de FEBO om daar wat tafeltjes in elkaar te trappen en een paar hamburgers je bezopen gezicht in te duwen iemand? Als je dan toch gaat drinken, en je kijkt puur naar het effect op trek, dan kan je volgens https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/lifters-guide-to-alcohol het beste bier en witte wijn drinken, daarna rode wijn, en mixdrankjes zijn echt helemaal kut.

Als je dan toch gaat drinken, kan je het beste drinken NA krachttraining, en je inname beneden 1 gram per kg bw houden.

Abstain, and get he gains ~ quote van Albert Einstein in zijn liftersjaren
cbf034eaf16b40cd4eb8905184ead9ca.jpg

Hieronder vind je de effecten van alcohol in beelden:

SAMENVATTING TTTLLLDDDRRRRR
Before:
Arnold%2525252BSchwarzenegger%2525252B%25252525252812%252525252529.jpg

NOARNOLDDONTDOIT
broseschwarz.png

After:
normal_arnold_on_the_beach.jpg

Laatst bewerkt: