MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?
 
Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?
 

Dagelijks 1,5L volle melk daar begint het al mee
3x op een dag dikke dikke maaltijden met veel vet. Vaak frituren met een dikke lading saus.

Eigenlijk is het geen wilde gok. Ik zal het deze week eens gaan tracken wat die allemaal naar binnen mikt.

Pleurklaat
 
Dagelijks 1,5L volle melk daar begint het al mee
3x op een dag dikke dikke maaltijden met veel vet. Vaak frituren met een dikke lading saus.

Eigenlijk is het geen wilde gok. Ik zal het deze week eens gaan tracken wat die allemaal naar binnen mikt.

Pleurklaat

Marihuana verhoogt je metabolisme
 
In trouwens. Goed topic!
 
Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?
Misschien eet hij toch gewoon op onderhoud?
 
Is er trouwens iets bekend dat 'probemen' of 'slechte resultaten' bij grote tekorten dmv cardio zou verklaren? Ik zie nog steeds metabolic damage achtige verhalen voorbij komen in de 'evidence based' blog/pt scene maar nu zou veel cardio de boosdoener zijn.
 
LFsJ3sz.gif
 
Laatst bewerkt:
Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?
Sorry to bust your balls, maar dit hele topic gaat juist om dat hele wilde gegok de wereld uit te helpen. Dat is nou precies waar ik zo moe van wordt. "Ik kom al aan als ik naar water kijk maar m'n zusje kan eten wat ze wil en komt niet aan"
 
hoeveel kcal at jij destijds dan en hoeveel hij?

Het is zeer goed onderzocht en zeer bekend dat mensen continu hun eigen inname over of onderschatten en zelfs ALS ze alles (denken) uit te rekenen en op te slaan dan nog zitten ze er geregeld tientallen procenten naast.
Individuele verschillen bestaan wel iets, onder andere door verschil in spiermassa, restless activity (de een is heel zenuwpezerig de ander totaal niet) verschillen in hormoonwaardes (cortisol, schildklier, ...) maar deze verschillen verklaren geen vele tientallen procenten verschil in metabolisme

De details weet ik niet meer, behalve dat ik hem alles wat hij had gegeten de twee dagen ervoor heb laten opschrijven. Dit waren typische dagen voor hem, en geloofwaardig als ik zo zag wat hij dagelijks naar binnen stouwde. Dat heb ik vergeleken met mijn eigen inname. Wetenschappelijk is het allemaal niet, maar ik ben niet gek.

Ik betwijfel overigens niet dat mensen hun eigen inname slecht inschatten/rapporteren. Dat zal vaak de beste verklaring zijn als resultaten afwijken van de verwachting. Maar het is de plicht van een wetenschapper om altijd kritisch te blijven, ook tegenover 'algemeen aanvaarde' kennis, want inzicht schrijdt voort. Ik ken de studies/bronnen niet waar jij je op baseert, is er misschien een statistische meta-analyse beschikbaar over dit onderwerp? Ik wil wel eens wat p-waarden zien :)

Dit alles is overigens slechts bedoeld als kanttekening, je verhaal sta ik helemaal achter en iedereen doet er goed aan dit in zijn oren te knopen :)
 
Laatst bewerkt:
Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?

Ben nu niet echt een kenner op gebied van deze dingen maar verhoog je door vet te eten niet je vetverbranding? (Keto-dieet idee) l
 
Ben nu niet echt een kenner op gebied van deze dingen maar verhoog je door vet te eten niet je vetverbranding? (Keto-dieet idee) l

Ik ook niet bepaald maar volgens mij word met keto laag in carb bedoeld, wat deze jongen eet is niet bepaald laag in carbs.


 
Sorry to bust your balls, maar dit hele topic gaat juist om dat hele wilde gegok de wereld uit te helpen. Dat is nou precies waar ik zo moe van wordt. "Ik kom al aan als ik naar water kijk maar m'n zusje kan eten wat ze wil en komt niet aan"

Na enige tijd calo's te tracken ga je vrij makkelijk inzien hoeveel calorieën iemand naar binnen drukt. Zoals ik hiervoor al poste ik wil best zijn dagelijkse eetpatroon eens vastleggen.


 
Ben nu niet echt een kenner op gebied van deze dingen maar verhoog je door vet te eten niet je vetverbranding? (Keto-dieet idee) l
Als je meer vet eet zal je meer vet verbranden ja. Is logisch. Wil niet zeggen dat je meer lichaamsvet verbrandt.

Als je meer eiwit eet ga je ook niet meer lichaamseiwit verbranden.
 
Hoe zit het nou precies met reffeeden, wanneer kan je dit het beste doen en gaat dit beter resultaat opleveren bij het cutten?
Bijvoorbeeld 2 weken -500 onder onderhoud en dan een reffeed houden?
 
Goed topic toch denk ik dat ieder persoon anders is, neem bijvoorbeeld een huisgenoot van mij. Als ik zo op de wilde gok zij dagelijkse calo inname bereken zit ik al heel snel boven de 3300. Hij is net 1,81 en ik gok 83kg. Elke dag wiet aan het roken en dikke vreet kicks en sport nooit niet. Toch word die niet dik en blijft die dikke veins hebben.
Hoe zou dit anders verklaard kunnen worden?

Sorry to bust your balls, maar dit hele topic gaat juist om dat hele wilde gegok de wereld uit te helpen. Dat is nou precies waar ik zo moe van wordt. "Ik kom al aan als ik naar water kijk maar m'n zusje kan eten wat ze wil en komt niet aan"

Ik geloof ooit gelezen te hebben dat je metabolism per persoon rond de 10% kan verschillen (gezond persoon) van "nature".

Nog wat overdrijven erbij;

-Er van uitgaande dat zijn maat 10% sneller is en hij 10% langzamer.
-Zijn maat zwaar aan de stims zit, zou het niet weten of wiet metabolism verhoogt.
-Zijn maat fysiek werk doet en hij kantoorwerk.
-Hij wel sport maar zijn maat niet.
-Zijn maat op de fiets fietst en hij de bus/auto neemt ;)

Even wat cijfers uit mijn duim gezogen;

maat : (2500*1,1*1,05)+500+0+200 = 3587,5 Kcal onderhoud
hij : (2500*0,9*1)+0+500+0 = 2750 Kcal onderhoud

Of loop ik nu zwaar te verzaken en uit mijn nek te lullen? Cijfers even niet serieus genomen.

in grote lijnen zou dat zo kunnen kloppen, zeker.

Maar het 'volgens mij eet hij....' is voor mij al een punt van t verhaal waarna ik niet verder lees.


Ja precies ik snap het, zonder te weten hoe veel hij eet, schiet het niet op om er iets over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof ooit gelezen te hebben dat je metabolism per persoon rond de 10% kan verschillen (gezond persoon) van "nature".

Nog wat overdrijven erbij;

-Er van uitgaande dat zijn maat 10% sneller is en hij 10% langzamer.
-Zijn maat fysiek werk doet en hij kantoorwerk.
-Hij wel sport maar zijn maat niet.
-Zijn maat op de fiets fietst en hij de bus/auto neemt ;)
-Zijn maat zwaar aan de stims zit, zou het niet weten of wiet metabolism verhoogt.

Even wat cijfers uit mijn duim gezogen;

maat : (2500*1,1)+500+200*1,05 = 3475 Kcal onderhoud
hij : (2500*0,9)+500+0*1 = 2750 Kcal onderhoud

Of loop ik nu zwaar te verzaken en uit mijn nek te lullen? Cijfers even niet serieus genomen.
in grote lijnen zou dat zo kunnen kloppen, zeker.

Maar het 'volgens mij eet hij....' is voor mij al een punt van t verhaal waarna ik niet verder lees.
 
in grote lijnen zou dat zo kunnen kloppen, zeker.

Maar het 'volgens mij eet hij....' is voor mij al een punt van t verhaal waarna ik niet verder lees.
Overigens +100 dat je dit topic gestart bent JW, geen overdreven biochemische termen waardoor het een vermoeiende longread word en goede info!
 
Back
Naar boven