Fitness Seller

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Bezoekers in dit topic

Mooi stukje, JW. Ga het morgen eens helemaal doorlezen als ik meer wakker ben.
 
Overigens +100 dat je dit topic gestart bent JW, geen overdreven biochemische termen waardoor het een vermoeiende longread word en goede info!
thanks man. graag gedaan
 
Morgen daggie vrij. Kan wel wat tijd maken om nog wat verder te schrijven. Nog verzoeknummertjes?
 
Training? Frequency/volume of juist iets voor beginners, een visie.
In dat geval kan het topic naam wel veranderen. 'Het broscience topic' ;)
 
Morgen daggie vrij. Kan wel wat tijd maken om nog wat verder te schrijven. Nog verzoeknummertjes?
misschien cardio, wat voor voordelen mbt je lichaam behalve de kcal die je verbrandt
 
Training? Frequency/volume of juist iets voor beginners, een visie.
In dat geval kan het topic naam wel veranderen. 'Het broscience topic' ;)
Bedoelde mbt dit topic. Dus metabolisme.
 
Morgen daggie vrij. Kan wel wat tijd maken om nog wat verder te schrijven. Nog verzoeknummertjes?

Cardio technieken ben ik wel benieuwd naar.

- Waarom/wanneer steady state?
- Waarom/wanneer HIIT?
- Lichamelijke process e.d. tijdens deze activiteit
- etc..
 
steady state VS HIIT is vrijwel geheel een kwestie van time efficiency en belasting tegen elkaar afwegen

en welke je leuker/minder kut vindt
 
Als antwoord op de vraag waar die energie heen gaat:

wordt als warmte vrijgegeven?


 
Als antwoord op de vraag waar die energie heen gaat:

wordt als warmte vrijgegeven?

Conversie naar warmte is bijzaak. Warmte is een bijproduct, geen hoofddoel; als je al je vetmassa zou uitstralen als warmte zou dat betekenen dat vet niet als reserve zou kunnen dienen voor lichaamsprocessen
 
Dacht dat je bedoelde waar het heen gaat... Dacht dat je lichaam het gebruikte en je de warmte eruit zweet bv..
Afijn, wat was het antwoord op je weetvraagje dan?


 
Het antwoord is pas een keer of 5 gegeven in dit topic.
 
Alsof ik ga bladeren


 
Morgen daggie vrij. Kan wel wat tijd maken om nog wat verder te schrijven. Nog verzoeknummertjes?

- wat is het belang van de stikstofbalans in dit hele verhaal.
- uit vetreserve atp maken, hoe werkt dit (citroenzuurcyclus) en dan vooral als dit anaeroob gebeurd.Wat is dan de preferente brandstof waar het lichaam gebruik van maakt?
- als je enig inzicht hebt in deze processen, is bv HITT training dan zinvoller in een bulk of juist in een cut?
- is het überhaupt logisch, als je je energie inname vemindert, om dan veel actiever te worden?
 
- wat is het belang van de stikstofbalans in dit hele verhaal.
- uit vetreserve atp maken, hoe werkt dit (citroenzuurcyclus) en dan vooral als dit anaeroob gebeurd.Wat is dan de preferente brandstof waar het lichaam gebruik van maakt?
- als je enig inzicht hebt in deze processen, is bv HITT training dan zinvoller in een bulk of juist in een cut?
- is het überhaupt logisch, als je je energie inname vemindert, om dan veel actiever te worden?
Stikstof balans kan ik wel uitleggen en ik heb uiteraard inzicht in biochemische processen en citroenzuur cyclus etc, maar deze expres niet genoemd omdat dit niks afdoet aan die pijnlijke onzin die hier dagelijks voorbij komt mbt metabolisme etc. Ik vraag me af wat voor t gros hier de meerwaarde is deze (in mijn ogen erg interessante ) informatie hier te noemen.
Galen heeft trouwens ook al een en ander uitgetypt qua energieproductie etc
 
Back
Naar boven