AndroidHealthClinic

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen

Dik drie maanden van cut naar bulk +4.7kg. Kan toch nooit +4% zijn.
Kan wel :P maar zou ook uitgaan van wat vocht gains enzo wat je misschien meepakt. Als je je beginnersfase voorbij bent zou ik in die tijd niet veel meer dan 1 kg spiermassa verwachten. Goede progressie gemaakt in de gym?

Kan wel :P maar zou ook uitgaan van wat vocht gains enzo wat je misschien meepakt. Als je je beginnersfase voorbij bent zou ik in die tijd niet veel meer dan 1 kg spiermassa verwachten. Goede progressie gemaakt in de gym?
Progressie valt tegen, maar ik ben meer vasculair geworden sinds cut. En ik heb er niet echt veel vet bij. Dus zou het verschil dan door pomp te verklaren kunnen zijn?

Op vier punts meting van 12,5 naar 16,5 gegaan terwijl hetzelfde persoon heeft gemeten. Ben wel aangekomen maar niet absurd veel vet. Eerste meting was wel met pomp. Verklaart dat het verschil?
Een tip, ga nu niet full wovano :p

Meh wil wel cutten maar heb geen massa. Neem het wel voor lief nu en blijft door bulken. Heb nu ook wel vertrouwen in nieuwe cut.
Ik heb als natty wel steeds redelijk wat massa gebouwd in mijn bulks toen, ondanks dat mijn vetpercentage vrij snel omhoog ging. Zou er nu niet meer aan moeten denken om natty te bulken :o

Progressie valt tegen, maar ik ben meer vasculair geworden sinds cut. En ik heb er niet echt veel vet bij. Dus zou het verschil dan door pomp te verklaren kunnen zijn?
Lijkt me niet, je pakt maar een klein stukje vet bovenop de spieren dat misschien meer naar buiten gedrukt is maar zich niet zomaar even meerdere mms herverdeeld door een beetje pump.

Tussen 12 en 17 % zie je ook geen dramatisch verschil. Pas als je het er weer af wilt kom je er achter dat dat 4-5 kilo puur vet is. Zo is natty bulk.

Gelukkig kun je tijdens die cut/recomp nog wel gainen. Sneller dan wat je dan merkt zou ik dus niet verwachten ook al bulk je.

Lijkt me niet, je pakt maar een klein stukje vet bovenop de spieren dat misschien meer naar buiten gedrukt is maar zich niet zomaar even meerdere mms herverdeeld door een beetje pump.

Tussen 12 en 17 % zie je ook geen dramatisch verschil. Pas als je het er weer af wilt kom je er achter dat dat 4-5 kilo puur vet is. Zo is natty bulk.

Gelukkig kun je tijdens die cut/recomp nog wel gainen. Sneller dan wat je dan merkt zou ik dus niet verwachten ook al bulk je.
Hoe?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.928
Dacht dat ik er al een keertje wat over had geschreven maar kan het zo snel niet vinden;
hulp iemand?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2862635/
studies die aantonen dat wat er in je zwangerschap gebeurt effect heeft op later life.
onder of overgewicht van mama kan het kind dus vernaaien.

sowieso ook wel een interessant onderwerp

Progressief laden, kleine tekorten danwel minicuts, recompen vooral veel rond onderhoud blijven en af en toe eens een dipje eronder. Zichtbaar progressie maken in gym en spiegel en zeer geduldig vet afvallen. Hoe maakte je anders progressie?

Dacht dat ik er al een keertje wat over had geschreven maar kan het zo snel niet vinden;
hulp iemand?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2862635/
studies die aantonen dat wat er in je zwangerschap gebeurt effect heeft op later life.
onder of overgewicht van mama kan het kind dus vernaaien.

sowieso ook wel een interessant onderwerp
https://forum.bodybuilding.nl/topics/metabolisme-aankomen-en-afvallen.394572/page-59#post-9488028

• #1.930
Laatst bewerkt:
Jw,
Deze gelezen/gezien?

• #1.937
Is deze https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-015-0100-0 die samen met https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/1550-2783-11-19 hier al eerder voorbij gekomen is

(die ik overal spam om mn whey protein aandelen te promoten)
Sowieso het effect van TEF dus. Daarnaast raar dat de NP groep AANKOMT op 2100 kcal oid en de HP AFVALT op 2600.
En misschien t duretisch effect van eiwit, maar dat is denk ik vergezocht

Sowieso het effect van TEF dus. Daarnaast raar dat de NP groep AANKOMT op 2100 kcal oid en de HP AFVALT op 2600.
En misschien t duretisch effect van eiwit, maar dat is denk ik vergezocht
Toch wil ik nog weleens de proef op de som nemen..want heb echt het idee dat die TEF en dergelijke wel significant beginnen te worden als je het wat meer in extremen gaat trekken, dus bijvoorbeeld:

2500kcals: 345g eiwit / 100g koolhydraat / 80g vet

vs

2500kcals: 180g eiwit / 265g koolhydraat / 80g vet

• #1.940
Toch wil ik nog weleens de proef op de som nemen..want heb echt het idee dat die TEF en dergelijke wel significant beginnen te worden als je het wat meer in extremen gaat trekken, dus bijvoorbeeld:

2500kcals: 345g eiwit / 100g koolhydraat / 80g vet

vs

2500kcals: 180g eiwit / 265g koolhydraat / 80g vet
Tuurlijk gaat dat verschil maken. Even uitgaan van 20% TEF van eiwit (en verschil tussen vet en carbs even ignoren omdat uit het hoofs uitreken want zit in trein) verschilt dit een kleine 140 kcal in totale verbranding. Maar blijft een feit dat carbs en vet doorgaans lekkerder zijn, en netto gezien draagt elke gram extra eiwit alsnog mee aan een kcal overschot. Dus zo interessant is dit toch niet imo?

Terug
Naar boven