MuscleMeat

Nyn's log - Vrouw van 128 naar 75

Bezoekers in dit topic

Bedankt voor de tip! :D

Zal de safety lager zetten: ik wil graag dieper leren squatten!

Stiekem vind ik de foute manier fijner, omdat ik het zo al een tijdje doe, maar er zitten vast voordelen aan de goede manier, dus ik zal dat aanleren. :p:D

Mede uit veiligheidsoogpunt altijd een stap achteruit bij begin squat en na de set vooruit de bar terughangen.
Na een zware set ben je vermoeid en misschien zelf wat duizelig/licht uit balans en dan loop je liever vooruit dan achteruit.
Ook zou het kunnen gebeuren dat er een voorwerp om wat voor reden dan ook achter je beland is tijdens je set en dan moet je ook niet vermoeid achteruit willen lopen.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Mede uit veiligheidsoogpunt altijd een stap achteruit bij begin squat en na de set vooruit de bar terughangen.
Na een zware set ben je vermoeid en misschien zelf wat duizelig/licht uit balans en dan loop je liever vooruit dan achteruit.
Ook zou het kunnen gebeuren dat er een voorwerp om wat voor reden dan ook achter je beland is tijdens je set en dan moet je ook niet vermoeid achteruit willen lopen.

Ik hang bij vermoeidheid(beeindigen set) toch ook liever de baar voorwaarts terug.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Ik ben ook IN, ik ben dol op Stronglifts logs.

Heb ook wel eens in je deadlift-topic gegluurd, het gemak waarmee je die 120 kg DL rustig op de grond zet is even inspirerend als jaloersmakend, maar nu wordt het echt interessant.

Tips voor de goede uitvoering van Squats en de andere oefeningen: Op youtube zoeken naar Mark Rippetoe en Alan Thrall.
Maar daar zijn er al een aantal van in je vorige topic gedumpt, dus die heb je.

Zelf vind ik (het werken aan) de chin up/pull up een waardevolle toevoeging aan Stronglifts e.d.

Succes met je doelen!
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Mede uit veiligheidsoogpunt altijd een stap achteruit bij begin squat en na de set vooruit de bar terughangen.
Na een zware set ben je vermoeid en misschien zelf wat duizelig/licht uit balans en dan loop je liever vooruit dan achteruit.
Ook zou het kunnen gebeuren dat er een voorwerp om wat voor reden dan ook achter je beland is tijdens je set en dan moet je ook niet vermoeid achteruit willen lopen.
Vergeet tevens de helm en het reflecterend vestje niet op te noemen.

Maar idd.. Lijkt me harstikke onveilig. Dat sowieso..... Je ziet toch liever wat en waar je weglegt dan dat je achterwaarts moet gaan balanceren met die staaf.
 
Vergeet tevens de helm en het reflecterend vestje niet op te noemen.

Maar idd.. Lijkt me harstikke onveilig. Dat sowieso..... Je ziet toch liever wat en waar je weglegt dan dat je achterwaarts moet gaan balanceren met die staaf.

:D
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Tussen onze 2 berichtjes door een nieuw PR op de bench gezet............ en hij ging nog als een SPEER ook!! ..........................

:haha::haha::haha::haha::haha:

en dat terwijl ik me grieperig voel.

:windup::haha::haha::haha::haha::haha:
 
:eek::eek: Dat dere DBB dedication :D
 
omg en nu gewoon een 2e PR(2kg) erbij................ Dat dit natty haalbaar is...

:haar::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:
 
:eek::eek: Dat dere DBB dedication :D
Ik gooi er nu nog een kilootje bij 2 schijfjes van 500gr ben benieuwd..... Want prs op de bench waren al een tijd geleden man..
 
Mn dag kan niet meer stuk begrijp je:P?

DXctbDD.gif
 
Volgens mij heb je de TS weggejaagd Brutushakt ... :(
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Volgens mij heb je de TS weggejaagd Brutushakt ... :(
Dat was allerminst zo bedoeld. Maar hoe vaak scoor je nu een dikke PR terwijl je ziek bent? Lig inmiddels welliswaar met 39.5 in de lappenmand.....
 

Zoals op het plaatje van pillz sta ik ook wel qua breedte

Mede uit veiligheidsoogpunt altijd een stap achteruit bij begin squat en na de set vooruit de bar terughangen.
Na een zware set ben je vermoeid en misschien zelf wat duizelig/licht uit balans en dan loop je liever vooruit dan achteruit.
Ook zou het kunnen gebeuren dat er een voorwerp om wat voor reden dan ook achter je beland is tijdens je set en dan moet je ook niet vermoeid achteruit willen lopen.

Ik hang bij vermoeidheid(beeindigen set) toch ook liever de baar voorwaarts terug.

Ik ben ook IN, ik ben dol op Stronglifts logs.

Heb ook wel eens in je deadlift-topic gegluurd, het gemak waarmee je die 120 kg DL rustig op de grond zet is even inspirerend als jaloersmakend, maar nu wordt het echt interessant.

Tips voor de goede uitvoering van Squats en de andere oefeningen: Op youtube zoeken naar Mark Rippetoe en Alan Thrall.
Maar daar zijn er al een aantal van in je vorige topic gedumpt, dus die heb je.

Zelf vind ik (het werken aan) de chin up/pull up een waardevolle toevoeging aan Stronglifts e.d.

Succes met je doelen!


^^ Ik sta wellicht zelfs een tikkie breder nog. Dus nee, kan geen kwaad, TS :)

Ontzettend bedankt, jongens! Ik stel deze steun en adviezen ontzettend op prijs!

Mentat, wat ontzettend lief dat je dat zegt! Ben ik echt heel blij mee! *pronkveren* :D

Ik heb gisteren getraind en ik heb een filmpje in elkaar geflanst! Als jullie het leuk vinden kunnen jullie zo mijn vorm zien; en volgens mij is die vaak best om te huilen. :rolleyes:

Training 19-07-2017
Squat

Warming up:
3 x 5 (20 kg) (hoeft maar 1 x 5 volgens programma, maar ik wilde graag DIEPER)
6 x 5 (40 kg) (hoeft maar 1 x 5 volgens programma, maar ik wilde - nogmaals - graag DIEPER)
2 x 5 (60 kg) (hoeft maar 1 x 3 volgens programma, maar ik wilde - nogmaals opnieuw - graag DIEPER)

Oefening zelf:
5 x 5 (80 kg)

OH press
Warming up:
2 x 5 (25 kg)
* hoef maar 5 x 5 OH press te doen, maar ik wilde deze als warming up

Oefening zelf:
5 x 5 (27,5 kg)

Deadlift
1 x 5 (90 kg)

Hip Thrusts
1 x 8 (50 kg)
2 x 8 (60 kg)

*HT's hoef ik niet volgens mijn SL app, maar ik vind deze gewoon erg leuk om te doen, dus doe ik als assistance!

Ik wil graag de squat dieper kunnen! Dus vandaar die achterlijke hoeveelheid squats proberen. Alsnog is mijn vorm niet goed erin; zodra ik 40 pakte voelde ik al dat het veel zwaarder is om diep te gaan; maar wel lekker! Leuk om te zien dat ik bij de sets van 5 de laatsen steeds minder diep ga; ik wil het wel op het filmpje, dus je ziet me shaken met mijn bovenlijf om die lager te drukken. :rolleyes:

Natuurlijk de 80kg helemaal niet diep, maar zoals ik ze oorspronkelijk doe (hopelijk ooit deed).

Ik denk dat ik nu wel meer de goede richting op ga met de diepte in het filmpje bij de lege barbell en de eerste paar van de 40kg.

De DL's zijn een bijzonder verhaal. Toen ik mijn PT'er had deed ik ze veel zwaarder, maar zodra ik alleen ben vind ik een lager gewicht in mijn opinie al te zwaar. Ik moet meer kunnen trekken, maar ik durf het niet; daarom ook die achterlijk lange wachttijden tussen de reps, maar ook moeite hebben met de lagere gewichten. :(
Ik wil graag wat minder onzeker zijn als ik in mijn eentje DL.

Ik ben ook weer aan het schouders optrekken bij de DL...

Filmpje

Om te vergelijking hoe ongeveer 22 kilo minder eruit ziet! (Op dit filmpje 121 kg, op het bovenstaande recente 106)

Tijdens de seks?

Dan hurk ik meestal ja... Straks lekker samen zeepjes rapen darude0306 ik ben een lekkere brede neger

Alleen als ik achter mag...Ik ben nog niet zo ervaren :bang:

En laten we nu dit topic maar niet verder vervuilen! :roflol:

No problem m8 mn gluteus is zo ontwikkeld dat je hem direct breekt :P

Tussen onze 2 berichtjes door een nieuw PR op de bench gezet............ en hij ging nog als een SPEER ook!! ..........................

:haha::haha::haha::haha::haha:

en dat terwijl ik me grieperig voel.

:windup::haha::haha::haha::haha::haha:

:eek::eek: Dat dere DBB dedication :D

omg en nu gewoon een 2e PR(2kg) erbij................ Dat dit natty haalbaar is...

:haar::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Ik gooi er nu nog een kilootje bij 2 schijfjes van 500gr ben benieuwd..... Want prs op de bench waren al een tijd geleden man..

Mn dag kan niet meer stuk begrijp je:P?


Die 3e attempt was failed....

Dat was allerminst zo bedoeld. Maar hoe vaak scoor je nu een dikke PR terwijl je ziek bent? Lig inmiddels welliswaar met 39.5 in de lappenmand.....

Niet kapen :thumbdown: :(
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb wat opbouwende kritiek voor je.
-De squats zijn echt niet diep genoeg, maar dan ook echt niet. Je geeft aan dat je bij 40kg al moeite krijgt. Je gaat steeds minder diep naarmate je meer reps doet. Ik denk dat het voornamelijk mentaal is omdat je tijdens het opwarmen bijna op parallel komt. Die 5x5x80 die je nu doet is dus behoorlijk vertekenend. Na het uitstappen begin je meteen met de reps, pak even je tijd om goed te staan en alles aan te spannen. Je gaat waggelend naar beneden wat betekent dat je te weinig aandacht hebt voor het bracen van je core, borst omhoog houden enz. Kijk veel filmpjes op youtube, bijvoorbeeld van Alan Thrall en pak er telkens 2 punten uit waar je aan gaat werken (alles tegelijk werkt niet). Kijk ook naar de wijdte van je voeten, het is afhankelijk per persoon maar bij mij bijvoorbeeld kan ik met een te smalle stance ook moeilijk diep komen.

OHP: smaller vastpakken, duw je ellebogen tegen je aan. Je vuisten moeten/mogen ongeveer de zijkant van je schouders aanraken. Verder lastig te zien.

Deadlift moet je even van de zijkant filmen. Wat me meteen opvalt is dat je erg wijd vastpakt, probeer eens je armen recht naar beneden te laten hangen en op die breedte vast te pakken. Je setup voor je begint is belangrijk. Haal goed alle speling uit je schouder, borst omhoog, VOLLE HAP LUCHT IN JE BUIK.

Maar voortaan camera iets dichterbij opstellen en ook van de zijkant :)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Herkenbaar die angst om meer gewicht te pakken. Ik heb dat voornamelijk bij de squat en in mindere mate ook bij de deadlift. Heb een jaar geleden een forse blessure aan mijn onderrug gehad en ben steeds bang dit ik door mijn rug ga terwijl ik met een zware stang op mijn schouders sta (squat) of dat ik mijn rug verrek doordat mijn techniek verslapt als gevolg van een te zwaar gewicht bij de deadlift. Met heel veel geduld en heel geleidelijk aan ga ik ondertussen wel een beetje omhoog qua gewichten en merk ik dat ik zelfverzekerder word.

En btw: i'm in!
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Back
Naar boven