AndroidHealthClinic

Nyn's log - Vrouw van 128 naar 75

Bezoekers in dit topic

Die overhead press is vragen om problemen. Pak hem uit het rack span je kont en core goed aan en maak een full rom. Pak hem idd minder breed. ongeveer een duim afstand tussen het kale en geribbelde gedeelte op je bb als het goed is en houd je nek stil! Ik denk dat je ook ergens een stabiliteitsprobleempje het bij de squat. Maar ik ben niet ervaren genoegomtezien waar die precies zit.. Misschien iemand anders?

Overigens veull beter fysiek al!!!

10 voor de vooruitgang.....
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Die laatste squat set is overigens qua diepte echt dramatisch idd..
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Wat grenzlooz zegt qua Squats...Veel dieper zakken. Maar dat gaat ook niet door je spotters denk ik. Je moet echt zo laag, dat het is of je op de wc gaat zitten ;)

Aanvullende tip; ik zou ook je hooks 1 tandje lager hangen, want volgens mij moet je bijna op je tenen staan om de bar eruit te krijgen. Dat is ná de oefening helemaal last, als je vermoeid bent...

Verder: Keep up the good work! :thumb:
 
Maar nogmaals, maak een goed filmpje van de zijkant. Vaak zijn kleine dingen die al een groot verschil maken dus ga niet bij de pakken neer zitten want alleen al het gewichtsverlies is een enorme prestatie.
 
Ik heb geen aanvulling of toevoeging. Eens met de vorige sprekers.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Die overhead press is vragen om problemen. Pak hem uit het rack span je kont en core goed aan en maak een full rom. Pak hem idd minder breed. ongeveer een duim afstand tussen het kale en geribbelde gedeelte op je bb als het goed is en houd je nek stil! Ik denk dat je ook ergens een stabiliteitsprobleempje het bij de squat. Maar ik ben niet ervaren genoegomtezien waar die precies zit.. Misschien iemand anders?

Overigens veull beter fysiek al!!!

10 voor de vooruitgang.....

mmmmmmm
 
Er staan al veel goede adviezen. Wat de squats betreft, zorg eerst dat je 5 sets met 40kg met goede vorm en kunt uitvoeren en ga dan pas zwaarder, daar heb je op de lange termijn veel meer aan.
 
Ik vind je inzet en doorzettingsvermogen bewonderenswaardig en je komt van ver dus hulde alvast voor je inzet!
Om nu door te gaan pakken is het heel goed om met Stronglifts te starten, maar aan de uitvoering moet echt flink gesleuteld worden want nu is het vragen om problemen.

Zoals reeds geopperd, ga veel filmpjes kijken en beperk jezelf met de gewichten en focus allereerst op de uitvoering.

Is er niemand in de gym die je goede tips en adviezen kan geven?
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Ik vind je inzet en doorzettingsvermogen bewonderenswaardig en je komt van ver dus hulde alvast voor je inzet!
Om nu door te gaan pakken is het heel goed om met Stronglifts te starten, maar aan de uitvoering moet echt flink gesleuteld worden want nu is het vragen om problemen.

Zoals reeds geopperd, ga veel filmpjes kijken en beperk jezelf met de gewichten en focus allereerst op de uitvoering.

Is er niemand in de gym die je goede tips en adviezen kan geven?
Ja helemaal mee eens. Dit kan gewoon echt niet. Misschien gewoon de oefeningen even gewoon helemaal ´´leren´´ voordat je sowieso aan stronglifts begint. Ik heb zelf ook een tijd moeite gehad met alle uitvoeringen correct te krijgen. Maar het is zeker wel heel belangrijk. En als de uitvoering correct is gaan de gewichten toch weer compleet bijgesteld moeten worden van wat Nyn NU doet dus.. Zou ik gewoon even op eigen gemak proberen de squat,ohp,en DL helemaal goed onder de knie te krijgen.

Waarom heeft die pt´er je daar eigenlijk ingodsnaam niet bij geholpen ? Want dat was zijn taak.
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Oke, ik heb wat opbouwende kritiek voor je.
-De squats zijn echt niet diep genoeg, maar dan ook echt niet. Je geeft aan dat je bij 40kg al moeite krijgt. Je gaat steeds minder diep naarmate je meer reps doet. Ik denk dat het voornamelijk mentaal is omdat je tijdens het opwarmen bijna op parallel komt. Die 5x5x80 die je nu doet is dus behoorlijk vertekenend. Na het uitstappen begin je meteen met de reps, pak even je tijd om goed te staan en alles aan te spannen. Je gaat waggelend naar beneden wat betekent dat je te weinig aandacht hebt voor het bracen van je core, borst omhoog houden enz. Kijk veel filmpjes op youtube, bijvoorbeeld van Alan Thrall en pak er telkens 2 punten uit waar je aan gaat werken (alles tegelijk werkt niet). Kijk ook naar de wijdte van je voeten, het is afhankelijk per persoon maar bij mij bijvoorbeeld kan ik met een te smalle stance ook moeilijk diep komen.

OHP: smaller vastpakken, duw je ellebogen tegen je aan. Je vuisten moeten/mogen ongeveer de zijkant van je schouders aanraken. Verder lastig te zien.

Deadlift moet je even van de zijkant filmen. Wat me meteen opvalt is dat je erg wijd vastpakt, probeer eens je armen recht naar beneden te laten hangen en op die breedte vast te pakken. Je setup voor je begint is belangrijk. Haal goed alle speling uit je schouder, borst omhoog, VOLLE HAP LUCHT IN JE BUIK.

Maar voortaan camera iets dichterbij opstellen en ook van de zijkant :)

Herkenbaar die angst om meer gewicht te pakken. Ik heb dat voornamelijk bij de squat en in mindere mate ook bij de deadlift. Heb een jaar geleden een forse blessure aan mijn onderrug gehad en ben steeds bang dit ik door mijn rug ga terwijl ik met een zware stang op mijn schouders sta (squat) of dat ik mijn rug verrek doordat mijn techniek verslapt als gevolg van een te zwaar gewicht bij de deadlift. Met heel veel geduld en heel geleidelijk aan ga ik ondertussen wel een beetje omhoog qua gewichten en merk ik dat ik zelfverzekerder word.

En btw: i'm in!

Die overhead press is vragen om problemen. Pak hem uit het rack span je kont en core goed aan en maak een full rom. Pak hem idd minder breed. ongeveer een duim afstand tussen het kale en geribbelde gedeelte op je bb als het goed is en houd je nek stil! Ik denk dat je ook ergens een stabiliteitsprobleempje het bij de squat. Maar ik ben niet ervaren genoegomtezien waar die precies zit.. Misschien iemand anders?

Overigens veull beter fysiek al!!!

10 voor de vooruitgang.....

Die laatste squat set is overigens qua diepte echt dramatisch idd..

Wat grenzlooz zegt qua Squats...Veel dieper zakken. Maar dat gaat ook niet door je spotters denk ik. Je moet echt zo laag, dat het is of je op de wc gaat zitten ;)

Aanvullende tip; ik zou ook je hooks 1 tandje lager hangen, want volgens mij moet je bijna op je tenen staan om de bar eruit te krijgen. Dat is ná de oefening helemaal last, als je vermoeid bent...

Verder: Keep up the good work! :thumb:

Maar nogmaals, maak een goed filmpje van de zijkant. Vaak zijn kleine dingen die al een groot verschil maken dus ga niet bij de pakken neer zitten want alleen al het gewichtsverlies is een enorme prestatie.

Ik heb geen aanvulling of toevoeging. Eens met de vorige sprekers.

Er staan al veel goede adviezen. Wat de squats betreft, zorg eerst dat je 5 sets met 40kg met goede vorm en kunt uitvoeren en ga dan pas zwaarder, daar heb je op de lange termijn veel meer aan.

Wellicht wat onhandig omschreven :P Maar als ik mn kont niet goed span, en mijn core niet goed brace gaat mn rug echt naar zn malle moer.

Ik vind je inzet en doorzettingsvermogen bewonderenswaardig en je komt van ver dus hulde alvast voor je inzet!
Om nu door te gaan pakken is het heel goed om met Stronglifts te starten, maar aan de uitvoering moet echt flink gesleuteld worden want nu is het vragen om problemen.

Zoals reeds geopperd, ga veel filmpjes kijken en beperk jezelf met de gewichten en focus allereerst op de uitvoering.

Is er niemand in de gym die je goede tips en adviezen kan geven?

Ja helemaal mee eens. Dit kan gewoon echt niet. Misschien gewoon de oefeningen even gewoon helemaal ´´leren´´ voordat je sowieso aan stronglifts begint. Ik heb zelf ook een tijd moeite gehad met alle uitvoeringen correct te krijgen. Maar het is zeker wel heel belangrijk. En als de uitvoering correct is gaan de gewichten toch weer compleet bijgesteld moeten worden van wat Nyn NU doet dus.. Zou ik gewoon even op eigen gemak proberen de squat,ohp,en DL helemaal goed onder de knie te krijgen.

Waarom heeft die pt´er je daar eigenlijk ingodsnaam niet bij geholpen ? Want dat was zijn taak.

Ontzettend bedankt voor al deze adviezen!

Ook ontzettend bedankt voor de complimenten over mijn voortgang, Brutushakt, darude0306, grenzlooz en jj7619, ! Echt heel fijn! :o:D

Miss Sunshine, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Bedankt voor het delen, vooral omdat jij ook vooruit gaat! :)

Voorwerk:
  • Zelf studie: Alan Thrall filmpjes kijken - een hele hoop!
  • Zelf studie: notities en afbeeldingen van vorm meenemen naar de sportschool
Notities oefeningen:
  • Dieper dieper dieper dieper
  • Minder gewicht tot ik mijn vorm eindelijk wat goed is :o, dan pas weer verder met gewicht opvoeren
  • OH Press nauwer vastpakken
  • Span mijn core aan bij alle oefeningen
  • De tijd nemen voordat ik aan de reps begin
  • Neem 2 verbeterpunten per keer ipv alles in 1 keer goed te willen doen (erg goede tip ook)
  • Brutushakt, stabiliteitsprobleem? Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar..., ik wil absoluut mezelf niet bezeren!
Over hulp bij mijn vorm
  • Hulp vragen in de gym: er is niet echt iemand die ik de goede squats zie doen (paralel); niet de gewone leden, maar ook niet echt PT'ers...
  • Bij gebrek aan goede hulp in de gym, zo ik door willen gaan met filmen en het hier plaatsen; jullie adviezen zijn erg goed en ik wil hier graag ook goed in worden!
  • Ik zal van de zijkant gaan filmen!
Over waarom mijn PT'er me dit niet heeft geleerd
  • Mijn PT'er heeft me eigenlijk ontzettend veel oefeningen laten zien en doen, maar zelden meer dan 1x. Ik sprak 6 maanden lang maar 4 keer per maand af en ik vermoed dat hij gewoon zoveel mogelijk heeft willen laten zien van wat er allemaal te doen valt. Ik ben helemaal verliefd geworden op werken met squats, benchpresses en dl's, maar ik wist nooit dat dit een naam had. Hij hield me ook bezig met kettlebels, medicijnballen, balansoefeningen, bodyweightoefeningen, weerstandsoefeningen, soms apparatuur, enzovoorts...
  • Achteraf bedenk ik me waarom hij me niet meer in SL heeft begeleid, aangezien ik daar een duidelijke en ook mondige voorkeur voor had. We hebben maar 2 x samen gedeadlift in die tijd, en hij vertelde me dat DL goed gevaarlijk kunnen zijn - daarom ben ik nu ook zo angstig -, ik geloof 1 x gebenchpresst en daarnaast hebben we alleen gesquat in de Smith machine. De eerste keer niet in de Smith machine deed ik alleen.

Morgen weer training!
 
Laatst bewerkt:
Geef jezelf de tijd om te leren
Het is nou eenmaal hardstikke moeilijk allemaal..je bent tenslotte ook geen slangenmens nietwaar? hoe vaker hoe beter
Je kan thuis ook al een beetje oefenen om dieper te SQ bv op je hurken gaan zitten of de wcbril met je billen aantikken, niet gaan zitten, dan zet je lekker al wat spanning op je hammies onderrug en buik..probeer maar elke keer 5x haha...huis werk..maar dan wordt het een automatisme ...als je maar lol heb ;)
 
  • Like
Waarderingen: Nyn

Ontzettend bedankt voor al deze adviezen!

Ook ontzettend bedankt voor de complimenten over mijn voortgang, Brutushakt, darude0306, grenzlooz en jj7619, ! Echt heel fijn! :o:D

Miss Sunshine, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Bedankt voor het delen, vooral omdat jij ook vooruit gaat! :)

Voorwerk:
  • Zelf studie: Alan Thrall filmpjes kijken - een hele hoop!
  • Zelf studie: notities en afbeeldingen van vorm meenemen naar de sportschool
Notities oefeningen:
  • Dieper dieper dieper dieper
  • Minder gewicht tot ik mijn vorm eindelijk wat goed is :o, dan pas weer verder met gewicht opvoeren
  • OH Press nauwer vastpakken
  • Span mijn core aan bij alle oefeningen
  • De tijd nemen voordat ik aan de reps begin
  • Neem 2 verbeterpunten per keer ipv alles in 1 keer goed te willen doen (erg goede tip ook)
  • Brutushakt, stabiliteitsprobleem? Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar..., ik wil absoluut mezelf niet bezeren!
Over hulp bij mijn vorm
  • Hulp vragen in de gym: er is niet echt iemand die ik de goede squats zie doen (paralel); niet de gewone leden, maar ook niet echt PT'ers...
  • Bij gebrek aan goede hulp in de gym, zo ik door willen gaan met filmen en het hier plaatsen; jullie adviezen zijn erg goed en ik wil hier graag ook goed in worden!
  • Ik zal van de zijkant gaan filmen!
Over waarom mijn PT'er me dit niet heeft geleerd
  • Mijn PT'er heeft me eigenlijk ontzettend veel oefeningen laten zien en doen, maar zelden meer dan 1x. Ik sprak 6 maanden lang maar 4 keer per maand af en ik vermoed dat hij gewoon zoveel mogelijk heeft willen laten zien van wat er allemaal te doen valt. Ik ben helemaal verliefd geworden op werken met squats, benchpresses en dl's, maar ik wist nooit dat dit een naam had. Hij hield me ook bezig met kettlebels, medicijnballen, balansoefeningen, bodyweightoefeningen, weerstandsoefeningen, soms apparatuur, enzovoorts...
  • Achteraf bedenk ik me waarom hij me niet meer in SL heeft begeleid, aangezien ik daar een duidelijke en ook mondige voorkeur voor had. We hebben maar 2 x samen gedeadlift in die tijd, en hij vertelde me dat DL goed gevaarlijk kunnen zijn - daarom ben ik nu ook zo angstig -, ik geloof 1 x gebenchpresst en daarnaast hebben we alleen gesquat in de Smith machine. De eerste keer niet in de Smith machine deed ik alleen.

Morgen weer training!
Mijn gevoel zegt, deadlifts minder gevaarlijk voor mijn lichaam dan squats. Voor mij voelt DL geheel natural. Als of ik een doosje op til met 1 hand, niets moeilijks aan.. Bij squats heb ik zelf vaker problemen met bijv. knieen etc..
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
pst die alan thrall vids helpen mij ook nog wel eens met bepaalde puntjes op de i:P
 
Heb ook ff naar je trainingsfilmpje gekeken.

Je squats zien er erg wiebelig uit, kan aan de filmhoek liggen, maar ze lijken ver af te wijken van een zo recht mogelijke verticale lijn. In toevoeging tot grenzlooz en darude0306, ook nav de foto denk ik dat je de stang ook wat hoog hebt liggen. Dit is overigens prima als je ervoor kiest om High Bar Squats te doen, maar minder als dat alleen maar is omdat je hem door de hoogte van de haken niet lager kan pakken al zou je dat willen.

Alan Thrall legt het verschil goed uit in onderstaande filmpje.

Traditioneel is zowel Stronglifts als Starting Strength met een een Low Bar Squat, maar met High Bar kan het ook prima. Het zijn alleen net iets andere oefeningen en het helpt als je weet welke je probeert te doen.

Wat Brutushakt zegt over die Alan Thrall filmpjes klopt ook voor mij, ik steek er altijd wel weer iets van op. Met name m'n OHP, ik had ook moeite met de breedte van de grip en de bodem positie tot ik in zijn filmpje het idee zag om de triceps op de lats te laten rusten.

Nog even dit over bracing

Overigens hoop ik dat je je weegschaal weggooit en afgaat op de spiegel en het meetlint. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Heb ook ff naar je trainingsfilmpje gekeken.

Je squats zien er erg wiebelig uit, kan aan de filmhoek liggen, maar ze lijken ver af te wijken van een zo recht mogelijke verticale lijn. In toevoeging tot grenzlooz en darude0306, ook nav de foto denk ik dat je de stang ook wat hoog hebt liggen. Dit is overigens prima als je ervoor kiest om High Bar Squats te doen, maar minder als dat alleen maar is omdat je hem door de hoogte van de haken niet lager kan pakken al zou je dat willen.

Alan Thrall legt het verschil goed uit in onderstaande filmpje.

Traditioneel is zowel Stronglifts als Starting Strength met een een Low Bar Squat, maar met High Bar kan het ook prima. Het zijn alleen net iets andere oefeningen en het helpt als je weet welke je probeert te doen.



En idd dat wiebelige zie ik dus ook(( dat kan idd door de bar positie komen maar misschien is er ook ergens een stabiliteitsprobleem. Het is geen mooie vloeiende squat beweging zeg maar.

Ik denk ook niet dat dit nu bepaald gaat verbeteren als ze meer op diepte gaat squatten.... Maar ja... Ze moet het natuurlijk wel leren :)


@Nyn Ik zou terug beginnen met 30 kg squatten voor de eerste weken en alles continu filmen en alleen aan je vorm werken. En zoals die vorige poster al aangaf thuis veel oefenen met de wc pot.. etc
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Nyn
Laatst had zo'n filmpje van die marrokaan met die staart mn bench nog een flinke boost gegeven :D En volgens mij is het nu slecht een kwestie van een beetje tijd tot mijn bench nog veel beter is :cool:

Maar dit is niet jouw log! :roflol:

Het is een kwestie van tijd tot de bench, squat en DL van Nyn veel beter zijn... :D
 
  • Like
Waarderingen: Nyn
Training 21-07-2017
Squat

Ik heb de video van Alan Thrall gezien en hij opperde dat als je squat niet dieper kan het kan zijn dat je een probleem hebt met de flexibiliteit van je enkels. Hij raadde in dat geval squatschoenen aan, maar demonstreerde het in de video zelf door op schijven te gaan staan, geloof ik me te herinneren.

Ik zag dat ik bij mijn squat nogal wiebel; stabiliteitsprobleem misschien wat Brutushakt ook noemde.

Ik heb vervolgens ook op een paar verschillende schijven gaan staan; BAM! Al een heel stuk beter denk ik! Ik had eerst wat achterlijk dikke schijven, maar de schijven van 10 kilo leken al veel meer het probleem op te lossen dan die van 15 en 20. Ik moet denk ik maar gaan investeren in squat schoenen.

Ik geloof wel dat ik raar loop te doen met mijn bovenlichaam, maar het kan ook zijn dat het gewoon prima is. Moet ik nog even verder Alan Thrall bestuderen.

Oefening zelf:
5 x 5 (20 kg)

Bench Press
Ik heb ook het filmpje gekeken van Alan Thrall over bench presses. Hij vind het belangrijk dat je in die gekromde houding bankdruk; ik bankdrukte alleen maar platliggend... Gewoon, omdat ik het zo geleerd had. Op de video doe ik voor het eerst de gekromde versie. Ik ben nogal onhandig bezig met wiebelig drukken; normaal heb ik dat niet met het gewicht, maar ik was me volledig aan het focussen op wat Alan zei. Je moet een punt op het plafond kiezen en daar de barbell elke keer heen bewegen, net zoals bij het gooien van een bal; nieuw voor me, dus ik vond het nog lastig een goede plek te kiezen zonder het apparaat te stoten of een verticale beweging te maken met de barbell. Blijkbaar moet de barbell namelijk een meer diagonale beweging omhoog maken.

Oefening zelf:
5 x 5 (40 kg)

Rows
Rows heb ik nooit met iemand gedaan. Ik had het een vorige keer voor het eerst gedaan en toen vroeg ik een willekeurige sportster hoe het moest. Nouja, haar uitleg strookte volledig niet met wat Alan Thrall liet zien in de videos, dus eigenlijk was deze keer de eerste keer dat ik probéérde de juiste techniek te doen.

De eerste paar keer op de video is om te huilen. Alan zei dat je je buik moest uitdrukken in je beste na-aperij van een zwangere vrouw. Dat daardoor je rug beter recht bleef; klopt als een bus! Ik moest er zelf achterkomen via de filmpjes dat ik mijn hoofd naar beneden moet houden! Op de filmpjes zie je me op een gegeven moment dat ontdekken en als ik me erop betrap toch vooruit te kijken, me hoofd direct naar de grond te richten. De positie van je hoofd heeft blijkbaar wel echt impact om hoe recht of gebogen je rug is hier.

Oefening zelf:
5 x 5 (30 kg)

Hip Thrusts
2 x 8 (60 kg)

Ik had hier moeite mee; minder hoog dan ik zou willen, zoals ik kan bij de 50 kg, maar het is leuk en work in progress!


Vandaag de volgende training!

Op het menu:
Squats
OH press
Deadlift
Hip thrusts

Ik blijf die Alan Thrall kijken; erg handig en ik pak jullie adviezen erbij in de sportschool! :D

Hopelijk hoeven jullie niet te huilen van de schaamte bij het zien van mijn uitvoering!
(Of hopelijk - ooit niet meer en zijn jullie alleen nog maar trots :pressing:)
 
Back
Naar boven