Fitness Seller

Op naar de sterren, en daar voorbij

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.121
Squat
Er zijn 36 wachtenden voor u -.-

Deadlift
8x55
6x95
3x125
8x145 Had een drietje moeten zijn. Maar vibe.
1x155
1x165 Gripfail, net niet uitgelockt. Gladde k*t 15kg stang.
3x145

Squat
6x15
5x55
5x100
5x100
7x95
5x95

Leg Extension
12x50
12x60
12x60
12x50

Funny walks

DB Shrug met hold
10x34
10x34
10x30 slow

Plank
60 sec
45 sec
40 sec

Smith constant bezet dus helaas geen calves gepakt.

Laatst bewerkt:
Zo klote als je eerst wilt squatten en het rek bezet is!:mad: Wel flink doorgebeukt na het 3tje op de deads Mc!:thumbs:

Daarna gelukkig wel kunnen squatten...GOOD!:D

• #8.123
Zo klote als je eerst wilt squatten en het rek bezet is!:mad: Wel flink doorgebeukt na het 3tje op de deads Mc!:thumbs:

Daarna gelukkig wel kunnen squatten...GOOD!:D

Jup. Maar deads gingen wel lekker dus uiteindelijk wel worth! Alleen superjammer van die 165kg natuurlijk, maar dat kwam echt door die k*tstang; had geen knurling bij mn wijs en middelvinger zegmaar. Wel effe over gezeurd, want die 15kg BB was ook half gaar aan 1 kant. Vorige keer dat ik zeurde over een dipbelt istie er ook gekomen dus duimen maar :)

Waarom geen magnesium/mixed/hookgrip/straps?
Wat is je max op deads?

Lol 15kg is dat zo'n dunne stang?
Waarom ga je voor je kuiten niet zitten op een stoel met je voeten op een verhoging, vervolgens leg je een barbell op je knieën en doe je zo seated calve raises. Snap je???

• #8.126
Waarom geen magnesium/mixed/hookgrip/straps?
Wat is je max op deads?

Normaal gesproken is grip geen issue. T is puur dat de enige goeie barbell bezet was. Als t zo druk blijft als vandaag moet ik inderdaad mn straps maar weer eens gaan opzoeken. Was mixed grip trouwens. Ik denk dat mn max nu 170-175kg is, ik heb in t verleden 200 gelift.

Lol 15kg is dat zo'n dunne stang?
Waarom ga je voor je kuiten niet zitten op een stoel met je voeten op een verhoging, vervolgens leg je een barbell op je knieën en doe je zo seated calve raises. Snap je???

Ja iets dunner dan een goeie olympische barbell. En alles was min of meer bezet. Als ik er op terug denk had ik misschien een soort halve ROM calfraise in de legpress kunnen doen trouwens. Doe ze normaal altijd in de smith met een step-ding.

mooie gewichten big mac, ik gebruik overigens tegenwoordig ook straps. beter voor m,n techniek bij de oefeningen.

• #8.128
mooie gewichten big mac, ik gebruik overigens tegenwoordig ook straps. beter voor m,n techniek bij de oefeningen.

Tsja, ik ben over t algemeen wel voorstander van strapless en beltless. Maar zonder knurling wordt dat inderdaad een uitdaging!

Bench
10x20
5x40
3x60
1x72,5
5x82,5 Niet zo soepel
Schouders stretchen
3x82,5 Potverdorie
2x82,5
5x70
5x60 paused

Hier moet ik even over na gaan denken.

Superset Chins, dips
3xBW+10 ss 6xBW+15
2xBW+15 ss 6xBW+10
6xBW ss 10xBW

Straight Bar Curl
5x30
5x30
5x30
5x30
5x30

Behind zeh neck Shoulder Press
12x30
10x30
8x30

Overhead Extension (Rope)
7x20
7x17,5
10x15
9x15

Shoulder Press Machine
12x40
12x40
9x40

Superset Concentration Curl, Bent Over Raise
12x10 ss 12x10
10x10 ss 12x10
9x10 ss 12x8

Incline Fly
10x12
10x12
10x10

Zo zo je hebt de smaak weer te pakken? Wat zou je willen veranderen qua bench routine?

Doe die BTN Press eruit man, heb het misschien al gezegd en we hebben die discussie misschien al gehad, maar die BTN zet onnodige druk op je schouder en rotator cuff. Daarbij zet je gewoon ook al genoeg stress op je schouder bij die BP en weighted dips. En nadien nog een shoulder Press machine ding. Teveel is trop en trop is teveel.

Doe die BTN Press eruit man, heb het misschien al gezegd en we hebben die discussie misschien al gehad, maar die BTN zet onnodige druk op je schouder en rotator cuff. Daarbij zet je gewoon ook al genoeg stress op je schouder bij die BP en weighted dips. En nadien nog een shoulder Press machine ding. Teveel is trop en trop is teveel.

Bron?

Ik ben van mening dat de BTN press niet voor iedereen is, maar als je er geen last van hebt kan hij zeker geen kwaad.

"For participants with normal trunk stability and ideal shoulder ROM, overhead pressing is a safe exercise (for the shoulder and spine) when performed either in-front or behind the head."

McKean MR, Burkett BJ, Overhead shoulder press e In-front of the head or behind the head?, Journal of Sport and Health
Science (2014), http://dx.doi.org/10.1016/j.jshs.2013.11.007

Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat volgens het artikel met name mannen vaak niet die 'ideale shoulder ROM' hadden in de richting van externe rotatie.

Laatst bewerkt:
BTN is imo een prima oefening. Beetje een vergeten oefening, net als dumbel pull-overs.

Heb geen goede bronnen, maar lees en hoor het vaak. Als je schouders niet top zijn, zou ik ze niet doen. Waar rook is, is vuur. :)

Het is denk ik hetzelfde als latt pul-downs behind the neck. Hoop voorstanders en een hoop tegenstanders. Doen waar jij je goed bij voelt is het belangrijkst.

Ik ben 82kg inmiddels. Zoals ik al vertelde had ik na mn vorige cut geen harde abs op 78kg. Die wil ik dit jaar wel. Vandaar mn 75kg doel. Beetje kort door de bocht verder om puur op basis van gewicht iemand cut of bulk advies te geven trouwens (al zij het outdated, maar ik verwacht niet dat die 5kg jou mening zal veranderen).

Vandaag 3 uur duurtraining gedaan op de mountainbike. Ruim 60km gepakt. Nu vreten bij t leven..

Je maakt een grapje toch?? :o Je bent 1.88, waarom zou je in godsnaam 75kg willen wegen? Dat weeg ik nu op het moment, waar ik me enorm voor schaam. Ben veel te mager.

Al zovaak over gehad hier.

• #8.137
Zo zo je hebt de smaak weer te pakken? Wat zou je willen veranderen qua bench routine?

Joa jewel :) Ik ben er nog niet helemaal uit. Qua benchen heb ik een beetje ****arounditis, dus ik as begonnen met 3x5. Maar na 1 week al stallen is een beetje lame. Kan deloaden naar 3x5x77,5 ofzo, of iets anders gaan doen. Ik wil nog even terugzoeken wat ik heb gedaan om over de 80kg bench heen te komen want daar heb ik lang op vast gezeten toen. Ik vind het gewoon gek want schouders gaan erg goed de laatste weken dus ik had wel carryover naar mn bench verwacht maar dat valt tegen.

Grappig dat je er over begint. Ik had m gedaan omdat een maat van me die shit had uitgeprobeerd en ik had toch al 30kg. Vond m opzich niet vervelend aanvoelen! Tikkie small grip (1 duim ofzo) vond ik m ook erg fijn op de triceps, maar dat ging sowieso wel lekker gister dus ben misschien biased.

Bron?

Ik ben van mening dat de BTN press niet voor iedereen is, maar als je er geen last van hebt kan hij zeker geen kwaad.

"For participants with normal trunk stability and ideal shoulder ROM, overhead pressing is a safe exercise (for the shoulder and spine) when performed either in-front or behind the head."

McKean MR, Burkett BJ, Overhead shoulder press e In-front of the head or behind the head?, Journal of Sport and Health
Science (2014), http://dx.doi.org/10.1016/j.jshs.2013.11.007

Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat volgens het artikel met name mannen vaak niet die 'ideale shoulder ROM' hadden in de richting van externe rotatie.

Mmm. Ik ga s even opzoeken hoe dat zit met externe rotatie, geen idee of ik daar goede rom heb of niet.

Het is denk ik hetzelfde als latt pul-downs behind the neck. Hoop voorstanders en een hoop tegenstanders. Doen waar jij je goed bij voelt is het belangrijkst.

Tsja, voelde opzich wel lekker. Maar DB Shoulder Press is where its at.

Je maakt een grapje toch?? :o Je bent 1.88, waarom zou je in godsnaam 75kg willen wegen? Dat weeg ik nu op het moment, waar ik me enorm voor schaam. Ben veel te mager.

Je hebt t antwoord op je vraag zelf gequote. Ik ga ook liever de zomer in met 85kg @ 8% maja he. Om een Layne Norton quote maar aan te halen: de snelste manier om er uit te zien alsof je 10kg meer spier hebt is om 10kg vet kwijt te raken.

Oké, en als we die rotator cuff even achterwege laten; denk je dan ook niet dat je misschien wat teveel delt-oefeningen aan het doen bent? Als je al wat last hebt van je schouders?

• #8.139
Oké, en als we die rotator cuff even achterwege laten; denk je dan ook niet dat je misschien wat teveel delt-oefeningen aan het doen bent? Als je al wat last hebt van je schouders?

Mmm je hebt op zich wel een goed punt. Maargoed, deze keer was shit bezet dus ben ik maar neergeploft op dat schouder apparaat en deed ik de behind the neck om ff uit te proberen omdat mn maten t daar over hadden. T is niet echt representatief voor hoeveel volume ik normaal gesproken pak op mn schouders. En behind the neck en bent over is wel lekker voor achterkant schouders juist denk ik. Ik ben wel voorzichtig met mn schouders, ik voel heel duidelijk wanneer t begint te zeuren :)

---------- Toegevoegd 29 March 2014 om 02:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst 28 March 2014 om 18:18 ----------

Vandaag twee uurtjes gefietst trouwens. Gewoon chill, was mooi weer en kon met iemand anders een fietstochtje maken. Beetje de squatpijn eruit fietsen :)

Waarom zou je rotator cuff achterwegen laten?
Of doe je ze niet om de boel even op te warmen?

Terug
Naar boven