MuscleMeat

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

geweldige avatar hum

• Topic Starter Topic Starter
Die kan er wat van, heb er een DVD van liggen.
Doet gewoon 20 reps met 180kg bench... sjonge jonge.
Kerel kan wel zijn eigen reet niet afvegen denk ik, maar toch stoer :)
Als je zo kunt bankdrukken als hem, verdien je iemand die je reet af komt vegen als het nodig is. ;)

heb effe gegoogled wat een beest is dit, ik kon hem nog niet deze Mr. Ryan Kennelly wauw.;)
En helemaal naturel éh?! :thumb:

ik denk dat adolf vroeger in de jaren 40 naar dit soort mannen op zoek was
was ein úbermensch

alleen met tonijnmoot in water toch?:rolleyes:
Ja, en één keer in de week op zonnebloemolie heb ik gelezen. ;)

ik denk dat adolf vroeger in de jaren 40 naar dit soort mannen op zoek was
was ein úbermensch
v703_der_ubermensch.jpg

Dü hasst es guht verstehen Charly Papa, Klop! :D

Lees ik hier een ik stel me beschikbaar als billenveger van Mr. Ryan Kennelly post? :D
Nee, ik heb al werk, maar hij verdiend er wel één! :roflol:

Eindelijk weer eens trainen...

4 dagen aan de schijteij geweest, en me zwak gevoeld... :o
Een werkweek waarin ik het niet zag zitten om iets te doen, en waarvan ik me de eerst dagen ook nog zwak voelde na die schijterij...
Allez, gedaan met de uitvluchten! ;)

Bankdrukken:
8x3x87,5 Makkelijk en snel. :thumb:

Narrow grip bench press:
3x5x110 Makkelijker en redelijk snel. :thumb:

Lying triceps extension:
1x20x40 Was een max.set, heel strikt, met een behoorlijke pomp tot gevolg! :thumb:

Binnen een 1/2 uurtje klaar, goed gevoel.
Planning: vanavond rug, biceps enzo met de jongens.

Nog een uurtje eraan vastgeplakt:

Chin up:
3xBw
3xBw
5xBw (Voeten op een bankje om het gewicht iets te verminderen...) Zwaar!!! :o

Stiff legged deadlift/Romanian deadlift:
5x60
5x90
5x110

Barbell shrugs:
20x60
20x90
20x110

Pendlay row:
3x5x110

Alleen de eerste set Pendlay's voelde zwaar.
Daarna gingen ze lekker snel naar boven, en iedere rep een deadstop.

Relaxte training, slechts wat bijzaken natuurlijk. ;)

Laatst bewerkt:
4 dagen aan de schijteij geweest, en me zwak gevoeld... :o
Een werkweek waarin ik het niet zag zitten om iets te doen, en waarvan ik me de eerst dagen ook nog zwak voelde na die schijterij...
Allez, gedaan met de uitvluchten! ;)

Bankdrukken:
8x3x87,5 Makkelijk en snel. :thumb:

Narrow grip bench press:
3x5x110 Makkelijker en redelijk snel. :thumb:

Lying triceps extension:
1x20x40 Was een max.set, heel strikt, met een behoorlijke pomp tot gevolg! :thumb:

Binnen een 1/2 uurtje klaar, goed gevoel.
Planning: vanavond rug, biceps enzo met de jongens.

ben benieuwd:rolleyes:

Waarom cgbp zwaarder dan bp?
2x per dag trainen, netjes hoor.

;)
Zal niks bijzonders zijn, Beer!
Niks zoals we in jouw log kunnen lezen.
Beetje fitnessen jwz! ;)

Waarom cgbp zwaarder dan bp?
2x per dag trainen, netjes hoor.
Is zeg maar een (DE) training voor het bankdrukken.
Berekend naar een top/1rep-max. van 160kg.
Je moet zorgen dat je zo veel mogelijk snelheid er in houd, maar nu vertel ik je niets nieuws neem ik aan.
De NGBP is nog goed te doen zo.
Nu iedere training zwaarder.
Geïnspireerd door een artikel waarin Ryan Kennelly een schema voorstelt voor RAW bankdrukkers. :thumb:

Laatst bewerkt:

Dan kun je de eerste 11 weken vooruit ;)!

Hier staat overigens nog eens expliciet zijn schema vermeld + assist die hij erop na houdt. Hij combineerd West side sT met Melitia sT...en succes heeft ie!

http://strongestman.org/?p=123

Vervolgens ook het schema van Scott Mendelsson...heeft veel overeenkomsten! (veel setjes met 3 reps)
En is raw wellicht sterker dan Ryan.

http://strongestman.org/?p=207

Dan kun je de eerste 11 weken vooruit ;)!

Hier staat overigens nog eens expliciet zijn schema vermeld + assist die hij erop na houdt. Hij combineerd West side sT met Melitia sT...en succes heeft ie!

http://strongestman.org/?p=123

Vervolgens ook het schema van Scott Mendelsson...heeft veel overeenkomsten! (veel setjes met 3 reps)
En is raw wellicht sterker dan Ryan.

http://strongestman.org/?p=207
Het zijn "heavy Dudes" in ieder geval.
Tsja, als je de links zo bekijkt die ik ook geplaatst had, dan lijkt het wel of setjes van 3 voor kracht wel een heel eind "the way to go" zijn. :thumb:
Ik ga je links eens bekijken Hugz. ;)

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:07 ----------

Oké, ik had die links al eens gezien.
Niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar het heeft mij wel iets héél duidelijk gemaakt.
Ik ga proberen er wat gebruik van te maken. ;)

Het zijn "heavy Dudes" in ieder geval.
Tsja, als je de links zo bekijkt die ik ook geplaatst had, dan lijkt het wel of setjes van 3 voor kracht wel een heel eind "the way to go" zijn. :thumb:
Ik ga je links eens bekijken Hugz. ;)

---------- Toegevoegd om 17:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:07 ----------

Oké, ik had die links al eens gezien.
Niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar het heeft mij wel iets héél duidelijk gemaakt.
Ik ga proberen er wat gebruik van te maken. ;)

Het is in elk geval opvallend dat beide heren laten zien dat als ze aan een cyclus beginnen dat met een vrij laag percentage van hun 1 RM doen.
Wij - de leken - willen het liefst iedere training een pr zetten ;)
Tripples richting een wedstrijd word sowieso door heel velen benut...het laat je immers wennen aan de zwaardere gewichten...wat je heel zelden ziet is dat zulke mannen een training opwerken tot één heavy single.

Werken met 3-5 reps is voor het bankdrukken wat mij betreft the way to go ;)...5 reps is dan voor basiskracht en onderhoud en tripples dan richting een wedstrijd.
Vergeet ook niet dat beide heren wedstrijdbankdrukkers zijn, en deze schema's bedoeld zijn voor wedstrijden, om je 1 RM om hoog te brengen.
Minder geschikt voor de gemiddelde fitnessrecreant die er alleen maar een beetje een gespierde torso op wilt nahouden ;)

A. S. Prilepin suggested that to achieve the proper intensity, one should use the rep/set scheme shown in the table, to ensure the greatest development of speed and strength. He discovered that if 7 or more reps were performed at 70%, the bar speed slowed and power decreased.

Ik heb zelf ervaren dat toen ik met 140kg 6x6 wilde doen, dat de laatste rep vrijwel altijd tergend langzaam ging...het klopt dus wat er wordt beweerd...teveel reps met een pittig percentage gaat ten koste van snelheid en kracht, het worden dan persbeurten, en daar heb je niets aan! :)

Terug
Naar boven