AndroidHealthClinic

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

Beetje afgevallen lijkt me geen probleem toch bench monster?

toch lekker gebenched hoor ouwe!

en je moet eens meedoen aan de mr universe verkiezing, dan val je pas af :D ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hummer, ik begrijp dat je niet helemaal tevreden bent, but don't forget...er zijn jongens die nog lichtjaren van een tripple met 140kg verwijderd zijn!
Bij mij scheelt het ook wel zo'n 10kg als ik weinig slaap heb gehad :o
Lekker op karakter getraind en zo moet dat ook! :)
Ja, maar de laatste goede training samen met Art deed ik 5x3x140 en 1x3x150, dus dat is nu de norm. ;)

vorige week 53 uurtjes gedraaid en idd gewoon getraind
het is toch heerlijk om na je werk - je ziel en zaligheid in zo'n benchpress-training te gooien

dan ga je daarna maar op de bank liggen

goed gedaan - zo ik ga nu op de bank liggen
Tsja, ik heb vorige week bijna 90 uren gewerkt in verschillende diensten, en afgelopen donderdag nog van 04:30 uur tot 23:30 uur...
Dan heb ik echt geen zin/puf meer, want ik heb ook nog eens fysiek uitdagend werk. ;)

Beetje afgevallen lijkt me geen probleem toch bench monster?
Nee natuurlijk niet, maar dit was spiermassa ben ik bang... :(

Een beetje afvallen is meteen merkbaar als je doet bankdrukken :rolleyes:
(Althans merk ik het verschil wel degelijk :o als ik wat afval of bijkom)
Zeker als het door onregelmatig en slecht eten is...
Ik zal net als een BB'er mijn maaltijden moeten klaarmaken voor een hele week in het vervolg denk ik, want ik heb afgelopen week haast niet "warm" gegeten...

Als ik nog iets wil "bereiken" zal ik de zaken wat serieuzer moeten aanpakken denk ik. ;)

Als ik nog iets wil "bereiken" zal ik de zaken wat serieuzer moeten aanpakken denk ik. ;)

Waar een wil is, is een weg!
En jij hebt de wil, dus het komt harstikke goed!

Een vraagje...kan ook wel een pm sturen, maar ik hoef er niet geheimzinnig over te doen ;)
Zoals bekend zijn mijn rows erg zwak vergeleken met mijn bench...e.e.a. komt door het feit dat als ik voorovergebogen roei met een halter last krijg van mijn rug/lies...nu wil ik eens de dumbbellrow gaan proberen, waarbij je weliswaar voorovergebogen staat maar met een hand/arm je romp ondersteund...je hebt in rows meer ervaring dan ik...is dat iets?

Waar een wil is, is een weg!
En jij hebt de wil, dus het komt harstikke goed!

Een vraagje...kan ook wel een pm sturen, maar ik hoef er niet geheimzinnig over te doen ;)
Zoals bekend zijn mijn rows erg zwak vergeleken met mijn bench...e.e.a. komt door het feit dat als ik voorovergebogen roei met een halter last krijg van mijn rug/lies...nu wil ik eens de dumbbellrow gaan proberen, waarbij je weliswaar voorovergebogen staat maar met een hand/arm je romp ondersteund...je hebt in rows meer ervaring dan ik...is dat iets?
En of dat wat is! :thumb:
Als je daar geen last mee heb is het zeker een aanrader voor je.
Iemand als Jim Wendler dweept er mee.
Jim heeft er zijn deadlift en grip enorm mee verbeterd heb ik begrepen.
Als ik jou was zou ik het zeker eens een kans geven.

En of dat wat is! :thumb:
Als je daar geen last mee heb is het zeker een aanrader voor je.
Iemand als Jim Wendler dweept er mee.
Jim heeft er zijn deadlift en grip enorm mee verbeterd heb ik begrepen.
Als ik jou was zou ik het zeker eens een kans geven.

Dat is wat ik horen wilde! :)
Thnx...zal daarmee nog wel aan de slag gaan!

Ik ben benieuwd Beer.
Je doet je rug altijd vrij "licht" qua gewichten, maar met deze kun je misschien eens lekker vlammen. ;)
Het zal je zeker geen kwaad doen.
Straks een 200kg bank door de rowz! :D

Ik ben benieuwd Beer.
Je doet je rug altijd vrij "licht" qua gewichten, maar met deze kun je misschien eens lekker vlammen. ;)
Het zal je zeker geen kwaad doen.
Straks een 200kg bank door de rowz! :D

Het is gewoon een ramp dat ik niet fatsoenlijk (pijnvrij) rows kan doen
terwijl ik het heel graag wil doen!
Ik heb eens gekeken naar een artikel van Jim Wendler en dumbbell rows...

1. Do high rep dumbbell rows. These need to be done with the heaviest weight you can handle for 20+ reps. These are also known as Kroc Rows and do wonders for developing upper back, lat, and grip strength. Your goal should be "whatever dumbbell you think you can't do for one rep" x 50. Seriously

Ben je het daarmee eens zoveel mogelijk reps maken?
Of b.v. een zwaarder gewicht kiezen waarmee je setjes met zo'n 10 reps maakt?

Tsja, Jim Wendler en Dave Tate hebben het wel vaker over die hoge rep sets, terwijl eigenlijk iedereen het erover eens is dat laag in reps en flink zwaar de manier is om sterker te worden.
Jim deed ze om zijn deadlift en grip te verbeteren.
Jij doet het om je rug sterker te maken voor het bankdrukken.
6-12 is altijd een veilige marge voor assistance denk ik, en zo'n all out set van 20-40 is natuurlijk ook gewoon kicken! :thumb:
Je komt e zelf he snelste achter wat je het lekkerst vindt denk ik. ;)

Tsja, Jim Wendler en Dave Tate hebben het wel vaker over die hoge rep sets, terwijl eigenlijk iedereen het erover eens is dat laag in reps en flink zwaar de manier is om sterker te worden.
Jim deed ze om zijn deadlift en grip te verbeteren.
Jij doet het om je rug sterker te maken voor het bankdrukken.
6-12 is altijd een veilige marge voor assistance denk ik, en zo'n all out set van 20-40 is natuurlijk ook gewoon kicken! :thumb:
Je komt e zelf he snelste achter wat je het lekkerst vindt denk ik. ;)

Ik dacht ook al dat 6-12 reps voor assist voor mijn doelstelling de betere keuze is...hieronder wordt ook het 5/3/1 schema van Wendler besproken en dan zie je dat hij na het bankdrukken 5 sets van 10 reps met dumbbell rows

http://www.tmuscle.com/free_online_...aining_performance/how_to_build_pure_strength

In elk geval thnx voor je tips in deze :)...en ook dat je me effies erop wees dat Wendler een dumbbellrow fanaat is...er staan een boel leuke artikelen daarover te lezen.

Ja, en Wendler is altijd leuk om te lezen, net als Tate trouwens, imo. ;)

Bench press;
20x20
20x20
15x30
10x50
5x90
5x110
5x130
3x140

3-Board press;
2x5x140

Bench press; (nasets)
0x120 Voelde te zwaar voor een nasetje...
3x110 Zwaar, moe... :o

Lekkere training ondanks de tegenvallende gewichten.
Moet beter eten, meer slapen, en ook in mijn werkweek trainen no matter what! :(
Dat trainen in mijn werkweek had Wim Wamsteeker ook al eens tegen me gezegd, maar ik ben er nu pas achter dat hij gewoon gelijk heeft.
Dus moe of niet, trainen! :thumb:

Dat kan lang goed gaan, maar soms is een paar weken rust beter voor je. 3 weken geleden was ik behoorlijk uitgeput na de training, en dat ging maar niet over. Vandaag voelde ik me weer goed genoeg om te trainen, en pak meer dan het geplande gewicht (dus geen krachtverlies). Maar ok, vermoeidheid op zich hoeft je niet te beletten. Je moet wat dat betreft echter wel soms een grens trekken.

Tsja, ik heb vorige week bijna 90 uren gewerkt in verschillende diensten, en afgelopen donderdag nog van 04:30 uur tot 23:30 uur...
Dan heb ik echt geen zin/puf meer, want ik heb ook nog eens fysiek uitdagend werk.

dat vergeet ik nog wel eens - ik mag wat dat aangaat niet klagen - zittend werk ( voornamelijk dan) en dan ook nog eens zo vrij als een vogel voelen - i love it

Weer een training van "kust main klooite"...

Kettlebell swings;
15xKb-24 twee handen
15xKb-24 rechts
15xKb-24 links
15xKb-24 twee handen

Bankdrukken;
20x20
12x60
8x90
5x115
3x130
3x140
1x150 (héél klein beetje hulp van Nick... :o)
Borstbeen is al een paar weken gevoelig, en soms knakt er iets vantussen lijkt he wel... :dunno:

Hammer curls;
6x15
6x25 (genoeg voor mijn linkerelleboog, maar wordt wel al wat beter)

Ez-Bar curls;
2x20x17,5 (héél langzaam uitgevoerd, een enorme "burn"... :o)

Ik zit er helemaal doorheen, ben hartstikke moe...
Vanmiddag een beetje gewerkt bij mijn broer die een winkel gaat beginnen, en nog wat klusjes had.
Maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Ik slaap ook als een onnozele de laatste tijd.
Ben gewoon moe. :dunno:

Waarom lig je dan nog niet in je nest ? Ik zeg, 5 bier en hoppa in je nest.

Een mens kan wel alsmaar doorwerken en trainen ?

Een mens kan wel alsmaar doorwerken en trainen ?
Nee, misschien ook wel niet...
Ik toch niet meer in ieder geval... :o
Man, daar had ik vroeger allemaal geen last van.
Ik zou wel een rustig dagdienst baantje willen.
Maar wel minstens 2500,- netto/maand dan.
Daar doe ik het wel voor. ;)
Lekker iedere avond in mijn bedje, regelmaat, rust...
Damn, wat een mooie droom! :thumb:

Life's like a b*ch, you **** it for free.

Terug
Naar boven