Fitness Seller

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

sjeezus mannen wat een gewichten, ne met dit warme weer zit ik op de helft van wat jullie trainen:(

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
geweldig die deadlifts en bbrows ( t*ring jantje man )
ik begrijp je goed met die deadlifts - ik heb dat soms ook dat gevoel ( als het maar goed gaat ) it's a mental thing you know
Thanks Ove, maar jij Deadlift meer dan mij hoor.
En die Barbell rows hebben bij mij maar een kleine ROM ivm dikke pens. ;)

sjeezus mannen wat een gewichten, ne met dit warme weer zit ik op de helft van wat jullie trainen:(
Het zal wel gaan met jou... ;)

• #1.003
Vannacht om 01:30 uur begonnen met werken na nauwelijks geslapen te hebben gisteren.
Om 12:30 uur gestopt, en best zin om te trainen eigenlijk.

Bankdrukken,
20x20
10x60
5x90

GESTOPT! :o
Ik ben niet echt hersteld geloof ik...
Moe, en pijn in mijn gewrichten (ellebogen)
Misschien morgen beter. ;)

Vannacht om 01:30 uur begonnen met werken na nauwelijks geslapen te hebben gisteren.
Om 12:30 uur gestopt, en best zin om te trainen eigenlijk.

Bankdrukken,
20x20
10x60
5x90

GESTOPT! :o
Ik ben niet echt hersteld geloof ik...
Moe, en pijn in mijn gewrichten (ellebogen)
Misschien morgen beter. ;)

en nu [Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #1.005
Hahaha, inderdaad. ;)

sommige hebben na een nachtdienst zin in bier
en jij in trainen - that's the spirit - maf ze

ik denk dat hummer ook wel een biertje lust na z'n nachtdienst hoor... of na z'n ochtenddienst... of middagdienst.. of als ie vrij heeft :D

• #1.009

ik denk dat hummer ook wel een biertje lust na z'n nachtdienst hoor... of na z'n ochtenddienst... of middagdienst.. of als ie vrij heeft :D

ik wil hier juist een positieve draai aan geven
bedankt cor :mad:

;)
Ik ben meer een gezelschaps drinker jongens. ;)

• #1.010
Even een snelle...

Bankdrukken,
20x20
10x70 (Dit voelt al zwaar!)
10x70
5x100
5x3x120 (3de en 4de set gingen het beste, geen pijn, goede snelheid)

Was zwaar... :o

Nu even weg, straks nog maar wat doen denk ik. ;)

Bankdrukken,
20x20
10x70 (Dit voelt al zwaar!)
10x70
5x100
5x3x120 (3de en 4de set gingen het beste, geen pijn, goede snelheid)

Was zwaar... :o

Nu even weg, straks nog maar wat doen denk ik. ;)

Ziet er goed uit! :)

5x3x120 wil zeggen dat je nu met zo'n 80% tripples aan het maken bent, toch?...lijkt me een verstandige keus (ik doe het ook zo ;)) en probeer het rustig op te bouwen...van tripples word je wat je maximaalkracht betreft sterker...ben wel benieuwd hoelang je het volhoudt om 5 sets te maken...als ik richting de 90% ga vind ik 5 sets erg pittig en ben ik blij als ik er 3 heb gedaan :o.

5x3x120 wil zeggen dat je nu met zo'n 80% tripples aan het maken bent, toch?...lijkt me een verstandige keus (ik doe het ook zo ;)) en probeer het rustig op te bouwen...van tripples word je wat je maximaalkracht betreft sterker...ben wel benieuwd hoelang je het volhoudt om 5 sets te maken...als ik richting de 90% ga vind ik 5 sets erg pittig en ben ik blij als ik er 3 heb gedaan :o.

René, ik heb een tijdje ook die setjes 5x3 of 3x5 op 80 of 90%gedaan en merkte toen (ruim 1.5 jaar geleden) dat ik overtraind raakte en behoorlijke pijntjes begon te krijgen aan mijn ellebogen en schouders ( ook nu weer met bv veels te zwaar floorpressen ;);)) voor mij werkt het juist niet goed om me vast te pinnen aan een schema van 5x3 3x5 of whatever. Ik vind het veel leuker en beter bij mij passen om iedere training op zichzelf te zien hoe voel ik me die dag en niet vandaag MOET ik 5x3 of 3x5 op 80%/90% want anders ga ik terug in kracht of wordt ik niet sterker. Het is maar een idee:D:D Nu moeten jullie er wel vanuit gaan dat ik 5/6 dgn per week train dit zal zeker invloed hebben op zulke setjes toch?

Laatst bewerkt:
René, ik heb een tijdje ook die setjes 5x3 of 3x5 op 80 of 90%gedaan en merkte toen (ruim 1.5 jaar geleden) dat ik overtraind raakte en behoorlijke pijntjes begon te krijgen aan mijn ellebogen en schouders ( ook nu weer met bv veels te zwaar floorpressen ;);)) voor mij werkt het juist niet goed om me vast te pinnen aan een schema van 5x3 3x5 of whatever. Ik vind het veel leuker en beter bij mij passen om iedere training op zichzelf te zien hoe voel ik me die dag en niet vandaag MOET ik 5x3 of 3x5 op 80%/90% want anders ga ik terug in kracht of wordt ik niet sterker. Het is maar een idee:D:D Nu moeten jullie er wel vanuit gaan dat ik 5/6 dgn per week train dit zal zeker invloed hebben op zulke setjes toch?

Ik begrijp wat je bedoelt :)
Ik maak voor mezelf altijd de mooiste schema's, om me vervolgens er niet aan te houden ;)
Een schema is een doel, niet het middel...als in het schema staat dat je vandaag 5x3x120 moet drukken en je voelt aan dat je dit ook met 125kg kunt doen, dan doe het! Voel je echter aan dat het met 115kg alreeds te zwaar is, luister dan ook naar je lichaam.
Het is heel verstandig om naar je body te luisteren, want we willen graag allemaal sterker worden maar vooral toch ook heel blijven.

Ik zou er niet aan moeten denken om 5/6 dagen per week te trainen, ik zou nog geen deuk meer in een pakje boter kunnen drukken ;)

Ik begrijp wat je bedoelt :)
Ik maak voor mezelf altijd de mooiste schema's, om me vervolgens er niet aan te houden ;)
Een schema is een doel, niet het middel...als in het schema staat dat je vandaag 5x3x120 moet drukken en je voelt aan dat je dit ook met 125kg kunt doen, dan doe het! Voel je echter aan dat het met 115kg alreeds te zwaar is, luister dan ook naar je lichaam.
Het is heel verstandig om naar je body te luisteren, want we willen graag allemaal sterker worden maar vooral toch ook heel blijven.

Ik zou er niet aan moeten denken om 5/6 dagen per week te trainen, ik zou nog geen deuk meer in een pakje boter kunnen drukken ;)

ok, van de 5/6 dgn zit er zowiezo er eentje bij van of trappenlopen of onderdelen dit laatste schiet er al weer een hele tijd bij in........... Dan blijven nog 5 dgn over, van die 5 wissel ik iedere week de spiergroepen af de ene week borst op max volgende week schouders op max dan die week erop benen op max. Het is onmogelijk om alle spiergroepne op gelijk niveau te trainen per week je zult ook hierin een schema moeten hebben anders lig je binnen 2 maanden op intensive Care ;)

• #1.015

Tsja, eigenlijk was het mijn bedoeling om op dit moment op een 1RM van 160 a 165 te zitten, en dan is 120 nog geen 80% natuurlijk, maar meer zit er even niet in geloof ik...
Ik heb hier en daar pijntjes in mijn linkerelleboog en rechterschouder, en in mijn werkweek ben ik nooit 100% fit vanwege belachelijke rusttijden...
Maar hé, ik vond het achteraf toch een goede training, en ben blij dat ik er even de tijd voor heb genomen.
De tweede training ging niet meer door, want ik moest 'opeens' toch al gaan werken.
Misschien morgen wer wat doen. :thumb:
Ik ben het eigenlijk met je eens, en deed vroeger eigenlijk nooit anders.
Echter ben ik nogal lui van aard, en kan ik beter een iets strakkere lijdraad hebben. ;)
Had ik een regelmatige baan zou het me makkelijker afgaan denk ik.
Zoals jij traint is als een jonge vent, en is voor een ouwe vent als mij iets te veel denk ik. ;)

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat ik toch me beter kan richten op het bankdrukken, en de rest gewoon een beetje bijhouden, want mijn gewrichten spelen zelfs nu al een beeje op. :o

Zoals jij traint is als een jonge vent, en is voor een ouwe vent als mij iets te veel denk ik. ;)

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat ik toch me beter kan richten op het bankdrukken, en de rest gewoon een beetje bijhouden, want mijn gewrichten spelen zelfs nu al een beeje op. :o

Frans is volgens mij een uitzondering met zijn prestaties als 40 plusser (positief bedoeld) en ik denk dat het in jouw geval (en ook rekening houdende met je "ziektebeeld") het waarschijnlijk het verstandigste zou zijn als je je inderdaad zou richten op bankdrukken en de rest gewoon zou "bijhouden" een beetje meetrainen met Nick...ik weet namelijk hoe dat gaat ;)...nu doe je 180kg DL...straks is het 200+ en daarna zit je me weer in de lappenmand...en daar is niemand bij gebaat lijkt me, toch?

• #1.017
Je begint me te kennen Hugz... ;)

Frans is volgens mij een uitzondering met zijn prestaties als 40 plusser (positief bedoeld) en ik denk dat het in jouw geval (en ook rekening houdende met je "ziektebeeld") het waarschijnlijk het verstandigste zou zijn als je je inderdaad zou richten op bankdrukken en de rest gewoon zou "bijhouden" een beetje meetrainen met Nick...ik weet namelijk hoe dat gaat ;)...nu doe je 180kg DL...straks is het 200+ en daarna zit je me weer in de lappenmand...en daar is niemand bij gebaat lijkt me, toch?

en wat als ik nou 200+ ga doen ;)

• #1.019
Dan doe ik gewoon mee met je! :D

Terug
Naar boven