XXL Nutrition

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

Nette bench weer man!
Zorg jij er ook voor dat het explosieve beurten blijven of niet?
Doe dat nu zelf wel

8 x 130 is pretty damn nice kerel !!!

Ik vraag me af wat er met jou zou gebeuren moest je blessure vrij zijn :D Damn, dat zouden weights worden :D

Sterk Hummy :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.085
goed bezig, maar houd die elleboog in de gaten
Beter van wel natuurlijk... ;)
Ik heb (denk ik...) een redelijk idee hoeik het ga aanpakken qua intensiteit en volume enzo.

Nette bench weer man!
Zorg jij er ook voor dat het explosieve beurten blijven of niet?
Doe dat nu zelf wel
Dat heeft zeker mijn aandacht, want sinds enkele artikelen die ik gelezen heb ben ik er van overtuigd dat dit de manier is om met minder gewicht toch een goede training te doen.
k moet wel zeggen dat vanaf 100kg er een hoop echte snelheid "uit" gaat bij mij...
Ik sta niet echt bekend om mijn "snelheid" :D

8 x 130 is pretty damn nice kerel !!!

Ik vraag me af wat er met jou zou gebeuren moest je blessure vrij zijn :D Damn, dat zouden weights worden :D
Thanks Rob, het zou wat zijn éh..? ;)

Dan zou ik me "zorgen" moeten gaan maken ;)
Ik ben er vrij zeker van dat jij je nooit zorgen moet gaan maken op dat gebied Huggy...
Jij bent me een maatje te goot! ;)

Thanks beast man! :cool:

• #1.086
Zo beginnen aan mijn laatste nachtdienst van 13 uurtjes... :rolleyes:
Morgen weer trainen en beginnen met mijn nieuwste hersenspinsel/schema na het lezen van het zwarte boek van trainings geheimen van mijnheer Thiboodoo. :D
Het leek me weer allemaal zo logisch dat een mens wel gek zou moeten zijn om het niet te proberen! ;)
Geen tijd meer om jullie inzage te geven en om aanmerkingen te vragen...
Dat zal iets voor morgen zijn. :thumb:

Zo beginnen aan mijn laatste nachtdienst van 13 uurtjes... :rolleyes:
Morgen weer trainen en beginnen met mijn nieuwste hersenspinsel/schema na het lezen van het zwarte boek van trainings geheimen van mijnheer Thiboodoo. :D
Het leek me weer allemaal zo logisch dat een mens wel gek zou moeten zijn om het niet te proberen! ;)
Geen tijd meer om jullie inzage te geven en om aanmerkingen te vragen...
Dat zal iets voor morgen zijn. :thumb:

Ben benieuwd wat dit gaat worden als het uitgebroed is ;)
Ik ken overigens slechts een meneer Thibeaudoo, een vrij succesvolle basketbaltrainer in de USA...kweenie of je hem bedoeld? :dunno:

• #1.088
Die bedoel ik inderdaad.
Ik had: "The black book of training secrets" al een tijdje, en had al gezien dat bijv. Imponderabilia er nogal eens naar vewees in zijn log.
Het heeft natuurlijk heel veel raakvlakken met de studies die Louis Simmons heeft gebruikt om zijn systeem te ontwikkelen omdat in principe iedereen op dezelfde resultaten utkomt.
Min of meer natuurlijk! ;)
Christian Thibaudeau heeft het niet over kettingen en banden enzo.
Iets waar Louis mestal gelijk mee wordt geasocieerd, mar wat volgens mij alleen maar een aanvulling is op "zijn" system.
De sets en reps en volume e.d. lijken allemaal wel wat op elkaar vind ik.
In The black book wordt ook rekening gehouden met bepaalde dominantie van spiervezels en dergelijke.
Ik zal met niks wereldschokkends komen, of iets nieuws, maar gewoon iets waar ik mischien beter mee uit de voeten kan, en blessures kan voorkomen/beperken... :dunno:

Laatst bewerkt:
  • #1.089
Naar: "The black book of training secrets"

Na al de tijd dat ik inmiddels train ben ik er wel achter dat ik overwegend “fast twitch dominant” maar grenswaardig “equal ratio” ben wat betreft de spieren die je gebruikt bij het bankdrukken, en een “very important strength deficit” heb… ;)

Dit in overweging genomen kom ik dan op de volgende zaken:

Voor hypertrophy:
5x6x80% 1RM

Strength:
5x2x93% 1RM
&
3x5x82% 1RM

Power:
6x3x60% 1RM

Waar heb ik deze verhoudingen eerder gezien..? :dunno: ;)

Zoals duidelijk is, geen wereldschokkende zaken, maar eigenlijk “gewoon” waar iedereen mee werkt.
Al werkt niet iedereen aan Hypertrophy. Strength & Power, iedereen zit wel ergens in deze reps en set gebieden te werken over het algemeen.

Christian stelt de volgende 6 trainingsblokken van 4 weken voor een Powerlifter.

Hypertrophy – Strength – Strength – Power – Strength - Strength

Blok: 1 – week: 1 t/m 4 – Hypertrophy – 5x6x80% 1RM
Blok: 2 – week: 5 t/m 8 – Strength – 5x2x92% 1RM
Blok: 3 – week: 9 t/m 12 – Strength – 3x5x82% 1RM
Blok: 4 – week: 13 t/m 16 – Power – 6x3x60% 1RM
Blok: 5 – week: 17 t/m 20 – Strength – 5x2x92% 1RM
Blok: 6 – week: 21 t/m 24 – Strength – 3x5x82% 1RM

Ik heb wel een problem met die blokken van 4 weken i.v.m. mijn (inspannende/vermoeiende) werkweken.
Liever zou ik werken met blokken van één week, maar volgens Christian is dat niet lang genoeg om goed resultaat te hebben.

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat ik sowieso meer resultaat zal hebben met een dergelijk systeem in blokken van één week dan met het systeem dat ik nu volg.
Want nu heb ik niet echt een systeem! :o

Ik denk nog even verder...

Laatst bewerkt:
Heb het boek net ook gedownload. Thnx voor de tip Hummer!

• #1.092
Je leest dezelfde boeken als ik Realpower. ;)
Wat vind jij van die blokken van 4 weken?
Ik heb altijd om de week behoorlijk zware werkweken waarin ik soms nauwelijks of niet in staat ben om te trainen.
Afgelopen week bijvoorbeed 7 nachtdensten van 13 uur...

Heb het boek net ook gedownload. Thnx voor de tip Hummer!
ad je die nog niet Mark..? :eek:
;)
Impo gebruikte in zijn log ook altijd die plaatjes enzo. ;)

Boeken lezen kan zeker geen kwaad!!Ik werk in minicyclussen van 3 weken,ik maak een plan voor 9 weken.Maar in de blok van 3weken maak ik aanpassingen voor de volgende 3weken.Gewoon luisteren naar je lichaam!

Vroeger trainde westside ook in waves van 4 weken,nu ook in drie.
2 weken zwaar,1week deload.Zo kan je heel het jaar knallen!
Trainingsschema zal je zeker moeten aanpassen aan je zware werkuren.

• #1.094
Ik ga straks een schemaatje plaatsen waar ik graag je mening over wil. ;)

k moet wel zeggen dat vanaf 100kg er een hoop echte snelheid "uit" gaat bij mij...
Ik sta niet echt bekend om mijn "snelheid" :D
Hoe zak je precies? Ik merk namelijk bij mezelf dat de manier waarop ik het halter laat zakken een enorme invloed heeft op mijn concentrische snelheid. Als ik het halter gelijkmatig laat zakken, dan heb de explosieve kracht van een naaktslak met polio. Als ik het halter snel laat zakken, en pas 5-10 cm boven mijn borst serieus begin met afremmen, dan kan ik daarna veel harder omhoog.

• #1.096
Opzet schema.

Het is nagenoeg onmogelijk voor mij om een "gewone" manier van trainen in blokken te doen.
1 of 2x trainen in mijn werkweek moet wel lukken.
Al zal dat niet iedere keer op dezelfde dagen lukken.
Thibaudeau stelt dat de Power traingen (DE) niet zo vaak moeten als wat ik hier neerzet, maar ik heb het idee dat die geregelde DE trainingen eerder heilzaam werken dan dat ze iets "af" zouden doen aan mijn prestaties.
Waarschijnlijk door de extra doorbloeding.
Ook heb ik het idee dat ik er sneller door hersel van de ME trainingen.

Ik houd het totaal aantal sets liever wat laag per training zodat ik wat vaker kan trainen in mijn vrije week.

Bankdrukken.
Vrije week:
Dinsdag; Power 6x3x60% 1RM (+Snatch grip Deadlift/Bent laeral raises/Barbell curls)
Woensdag:
Donderdag: Strength 5x2x93% 1RM (+Bent rows/Side laterals/Triceps exensions)
Vrijdag:
Zaterdag: Power 6x3x60% 1RM (+Snatch grip Deadlift/Bent laeral raises/Barbell curls)
Zondag:
Maandag: Strength 3x5x82% 1RM (+Deadlifts/Bent laterals/Triceps exensions)

Werkweek:
Dinsdag:
Wensdag:
Donderdag: Hypertrophy 5x6x80% 1RM (+Bent rows/Side laterals/Barbell curls/Triceps extensions)
Vrijdag:
Zaterdag:
Zondag: Hypertrophy 5x6x80% 1RM (+Bent rows/Side laterals/Barbell curls/Triceps extensions)
Maandag:

Vrije week:
Dinsdag; Power 6x3x60% 1RM (+Snatch grip Deadlift/Bent laeral raises/Barbell curls)
Woensdag:
Donderdag: Strength 5x2x93% 1RM (+Bent rows/Side laterals/Triceps exensions)
Vrijdag:
Zaterdag: Power 6x3x60% 1RM (+Snatch grip Deadlift/Bent laeral raises/Barbell curls)
Zondag:
Maandag: Strength 3x5x82% 1RM (+Deadlifts/Bent laterals/Triceps exensions)

Werkweek:
DELOAD.

Squats zal ik doen als ik er zin in heb, en wanneer mijn knieën het toelaten als Nick ze doet.
Ik ga dan gewoon met hem meedoen denk ik, niet zwaarder ofzo.
Deadlifts doe ik op de DE dagen ook DE, en waarschijnlijk alleen op de maandagen ook 3x5 (ME)
Bor e.d. doe ik gewoon in een hypertrophy rep/set schemaatje, niet te gek waarschijnlijk.

Allez, da is hoe ik er nu over denk... ;)

Op en aanmerkingen welkom! :thumb:

Inmiddels heb ik even en Excel opzet bijgevoegd.
Het bankdukken is strak qua planning, de overige oefeningen ben ik wat minder disciplinair mee. ;)

Ik kan zo'n schema voor 160kg best goed aan denk ik, alleen heb ik daarna wel moeite om ook daadwerkelijk 160 te drukken...
Dat lukt dan meestal niet.
Ik blijk toch meer een "repper" te zijn dan een "topper" ;)
Dit is wat mij betreft trouwens geen probleem, maar gewoon iets om rekeing mee te houden.
Ik train dan volgens de boeken met meer gewicht dan nodig zou moeten zijn...
Misschien ligt het ook aan de vorm van de dag waar ik ook nogal "gevoelig" voor ben
.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Hoe zak je precies? Ik merk namelijk bij mezelf dat de manier waarop ik het halter laat zakken een enorme invloed heeft op mijn concentrische snelheid. Als ik het halter gelijkmatig laat zakken, dan heb de explosieve kracht van een naaktslak met polio. Als ik het halter snel laat zakken, en pas 5-10 cm boven mijn borst serieus begin met afremmen, dan kan ik daarna veel harder omhoog.
Oké...
Ik zak behoorlijk langzaam (denk ik)
Ik heb natuurlijk ook altijd wel wat pijn aan mijn gewrichten, en dat vergt altijd even wat "gewenning" als ik het gewicht uitpak.
Ik heb niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal eigenlijk, maar Artak zou bijvoorbeeld kunnen zeggen of ik snel, langzaam, of extreem langzaam zak.
Ik denk extreem lagzaam, omdat ik altijd een beetje "schrik" heb van de gewichten boven de 120 tot 140.
Met 60% (+/-90kg) durf ik wel snel te zakken trouwens hoor! ;)
Ik merk gewoon dat ik vanaf 100kg wat snelheid verlies heb, maar dat zal wel "vrij" normaal zijn denk ik.
Snelle reactieve bewegingen doen mijn gewrichten snel pijn, dus daar zal ook wel een oorzaak liggen.
Ik vermijd dat al snel om extra pijn te vermijden. ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oké...
Ik zak behoorlijk langzaam (denk ik)
Ik heb natuurlijk ook altijd wel wat pijn aan mijn gewrichten, en dat vergt altijd even wat "gewenning" als ik het gewicht uitpak.
Ik heb niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal eigenlijk, maar Artak zou bijvoorbeeld kunnen zeggen of ik snel, langzaam, of extreem langzaam zak.
Ik denk extreem lagzaam, omdat ik altijd een beetje "schrik" heb van de gewichten boven de 120 tot 140.
Met 60% (+/-90kg) durf ik wel snel te zakken trouwens hoor! ;)
Ik merk gewoon dat ik vanaf 100kg wat snelheid verlies heb, maar dat zal wel "vrij" normaal zijn denk ik.
Snelle reactieve bewegingen doen mijn gewrichten snel pijn, dus daar zal ook wel een oorzaak liggen.
Ik vermijd dat al snel om extra pijn te vermijden. ;)
Heb je al eens met reverse bands getraind? Dat bevalt mij heel goed. Je kan dan zware gewichten snel bewegen, omdat onderin (waar ik meestal de pijn voel) de belasting veel minder is. En bovenin, waar de belasting maximaal is, kan je dan gewoon rammen.

Hoe is de spanning in je bovenrug tijdens het drukken? Misschien is het toeval, maar het lijkt alsof mensen met minder spanning in hun bovenrug het halter eerder langzaam laten zakken. Eigenlijk ook wel logisch.

• #1.098
Ik kan het altijd allemaal goed uitleggen aan anderen hoe "ze" moeten bankdrukken, maar "zie" mezelf naturljk nooit drukken.
Filmen is nog iedere keer mislukt... :o
Op de wedstrijd hoop ik goede argumenten te horen en waardevolle tips te krijgen. ;)
Ik heb wel altijd veel aandacht voor het samentrekken van de bovenrug, en probeer zo strak mogelijk te liggen wat dat betreft.
Het uitnemen van de halter met de lats zoals Dave Tate het beschrijft lukt me niet met mijn zelfgelaste zooitje, dus misschien dat het daar wel en beetje fout gaat qua "tightness"... :dunno:
Vroeger wist ik hier allemaal helemaal niets van en drukte ik veel beter! :D

Ik kan het altijd allemaal goed uitleggen aan anderen hoe "ze" moeten bankdrukken, maar "zie" mezelf naturljk nooit drukken.
Filmen is nog iedere keer mislukt... :o
Op de wedstrijd hoop ik goede argumenten te horen en waardevolle tips te krijgen. ;)
Ik heb wel altijd veel aandacht voor het samentrekken van de bovenrug, en probeer zo strak mogelijk te liggen wat dat betreft.
Het uitnemen van de halter met de lats zoals Dave Tate het beschrijft lukt me niet met mijn zelfgelaste zooitje, dus misschien dat het daar wel en beetje fout gaat qua "tightness"... :dunno:
Vroeger wist ik hier allemaal helemaal niets van en drukte ik veel beter! :D
Ach ja, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden... Sommige mensen krijgen pas spanning op hun rug als ze hun schouders samen en naar hun heupen trekken. Anderen (zoals ik) doen juist een soort van shrug. Experimenteren is het devies!

Lullig dat de opnames niet werken. Sabotage door Huggy?

• #1.100
Hahaha, nee hoor. ;)
Ik heb er alle vertrouwen in dat Huggy het beste met me voorheeft.
Ik ben toch geen concurrentie...
Gewoon slechte telefoontjes hebben we...
De beelden staan steeds stil en schokken, en zijn eigenlijk gewoon onbruikbaar.
Misschien dat het gergeld nat worden op mijn wrk niet zo goed is voor een nookiaatje..? :dunno:

Ik ga wat DE'en. :thumb:

Terug
Naar boven