- Waardering
- 2.664
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
8 x 130 is pretty damn nice kerel !!!
Ik vraag me af wat er met jou zou gebeuren moest je blessure vrij zijnDamn, dat zouden weights worden
![]()

Beter van wel natuurlijk...

Dat heeft zeker mijn aandacht, want sinds enkele artikelen die ik gelezen heb ben ik er van overtuigd dat dit de manier is om met minder gewicht toch een goede training te doen.Nette bench weer man!
Zorg jij er ook voor dat het explosieve beurten blijven of niet?
Doe dat nu zelf wel

Thanks Rob, het zou wat zijn éh..?8 x 130 is pretty damn nice kerel !!!
Ik vraag me af wat er met jou zou gebeuren moest je blessure vrij zijnDamn, dat zouden weights worden
![]()

Ik ben er vrij zeker van dat jij je nooit zorgen moet gaan maken op dat gebied Huggy...

Thanks beast man!

Zo beginnen aan mijn laatste nachtdienst van 13 uurtjes...
Morgen weer trainen en beginnen met mijn nieuwste hersenspinsel/schema na het lezen van het zwarte boek van trainings geheimen van mijnheer Thiboodoo.
Het leek me weer allemaal zo logisch dat een mens wel gek zou moeten zijn om het niet te proberen!
Geen tijd meer om jullie inzage te geven en om aanmerkingen te vragen...
Dat zal iets voor morgen zijn.![]()

Je leest dezelfde boeken als ik Realpower.Ik vind the black book ook een goed boek!!
Hier kan je The black book downloaden:
http://www.scribd.com/doc/14283461/Christian-Thibaudeau-The-Black-Book-of-Training-Secrets
Deze vind ik ook goed:
http://www.scribd.com/doc/3421094/tsatsouline-pavel-beyond-bodybuilding

ad je die nog niet Mark..?Heb het boek net ook gedownload. Thnx voor de tip Hummer!

Hoe zak je precies? Ik merk namelijk bij mezelf dat de manier waarop ik het halter laat zakken een enorme invloed heeft op mijn concentrische snelheid. Als ik het halter gelijkmatig laat zakken, dan heb de explosieve kracht van een naaktslak met polio. Als ik het halter snel laat zakken, en pas 5-10 cm boven mijn borst serieus begin met afremmen, dan kan ik daarna veel harder omhoog.k moet wel zeggen dat vanaf 100kg er een hoop echte snelheid "uit" gaat bij mij...
Ik sta niet echt bekend om mijn "snelheid"![]()

Oké...Hoe zak je precies? Ik merk namelijk bij mezelf dat de manier waarop ik het halter laat zakken een enorme invloed heeft op mijn concentrische snelheid. Als ik het halter gelijkmatig laat zakken, dan heb de explosieve kracht van een naaktslak met polio. Als ik het halter snel laat zakken, en pas 5-10 cm boven mijn borst serieus begin met afremmen, dan kan ik daarna veel harder omhoog.

Heb je al eens met reverse bands getraind? Dat bevalt mij heel goed. Je kan dan zware gewichten snel bewegen, omdat onderin (waar ik meestal de pijn voel) de belasting veel minder is. En bovenin, waar de belasting maximaal is, kan je dan gewoon rammen.Oké...
Ik zak behoorlijk langzaam (denk ik)
Ik heb natuurlijk ook altijd wel wat pijn aan mijn gewrichten, en dat vergt altijd even wat "gewenning" als ik het gewicht uitpak.
Ik heb niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal eigenlijk, maar Artak zou bijvoorbeeld kunnen zeggen of ik snel, langzaam, of extreem langzaam zak.
Ik denk extreem lagzaam, omdat ik altijd een beetje "schrik" heb van de gewichten boven de 120 tot 140.
Met 60% (+/-90kg) durf ik wel snel te zakken trouwens hoor!
Ik merk gewoon dat ik vanaf 100kg wat snelheid verlies heb, maar dat zal wel "vrij" normaal zijn denk ik.
Snelle reactieve bewegingen doen mijn gewrichten snel pijn, dus daar zal ook wel een oorzaak liggen.
Ik vermijd dat al snel om extra pijn te vermijden.![]()

Ach ja, er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden... Sommige mensen krijgen pas spanning op hun rug als ze hun schouders samen en naar hun heupen trekken. Anderen (zoals ik) doen juist een soort van shrug. Experimenteren is het devies!Ik kan het altijd allemaal goed uitleggen aan anderen hoe "ze" moeten bankdrukken, maar "zie" mezelf naturljk nooit drukken.
Filmen is nog iedere keer mislukt...
Op de wedstrijd hoop ik goede argumenten te horen en waardevolle tips te krijgen.
Ik heb wel altijd veel aandacht voor het samentrekken van de bovenrug, en probeer zo strak mogelijk te liggen wat dat betreft.
Het uitnemen van de halter met de lats zoals Dave Tate het beschrijft lukt me niet met mijn zelfgelaste zooitje, dus misschien dat het daar wel en beetje fout gaat qua "tightness"...
Vroeger wist ik hier allemaal helemaal niets van en drukte ik veel beter!![]()