Nou, dat bedoel ik.
Het principe is eigenlijk hetzelfde.
Het opwarmen heb je gewoon nodig denk ik.
Ik zeker wel, anders schrik ik me een ongeluk als ik gelijk onder 140kg ga liggen.
Maar eigenlijk is het gewoon een verspilling van je energie, en dus ook een beetje kracht.
Vroeger deed ik een pyramide systeem hanteren.
Nu weet ik dat dit eigenlijk een enorme verspilling was, omdat ik iedere set zo'n beetje de max drukte met het gewicht dat ik aan de halter had hangen...
Toch ging ik er mee vooruit, dus het werkt wel, maar niet optimaal.
Ik ben nu ziek, en heb dus tijd om me over zulke dingen "te buigen" en eens uit te zoeken wat theoretisch de beste methode zou zijn.
Ik denk in principe 1 set maximaal.
Maar omdat dit heel moeilijk te voorspellen is qua gewicht en reps, is 2 sets misschien nog niet zo gek.
En eigenlijk neig ik dan een beetje naar Wendler zijn systeem dat je de ruimte geeft wat meer reps te doen tot die set echt maximaal was met dat gewicht.
Maar dan bedenk ik me weer dat het herstel ook hee belangrijk is, en dat wel eens in het gedrang zou kunnen komen door iedere week voluit te gaan.
Al zal dat met 1x/week wel meevallen, maar als je 2x of 3x/week wilt drukken is dat wel iets om rekening mee te houden
Misschien 1x/week zo'n voluit training op de Wendler manier, en de 2de training 80-90% van die 1ste training..?
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden/lijden, en er zijn heel veel (goed onderbouwde) meningen over wat de beste manier is om er te komen.
http://www.youtube.com/watch?v=6bu9csQC45c
Dit is toch eigenlijk het mooiste.
Die aangever is ook wel een stevig menneke...