Fitness Seller

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt trouwens, Niels. ;)

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

kijk uit hummer, niet ouwehoeren met die rug van je en genoeg rust nemen.

beterschap;)
Het komt me niet zo goed uit eigenlijk hoor...
Bedankt man. :thumb:

Bankdrukken,
30x20
8x40
5x80
3x92,5
1x105
1x117,5
3x130

JM press,
20x50
20x50
12x60
12x60

Ging héél slecht.
Heel veel pijn in mijn rug...
Ik ben hopelijk net op tijd naar de dokter en het ziekenhuis gegaan vandaag.
Het is vrijwel zeker dat er een tussenwervel is beschadigd.
Twee weken geleden kon ik nog redelijk makkelijk gaan liggen, maar vandaag kon ik amper gaan liggen op de bank.
Maar even afwachten, en misschien wat licht trainen deze week...
JM press eens even goed uitgeprobeerd.
Die doet precies wat JMB er mee wilt bereiken: de spieren en pezen rond de elleboog versterken.
Ik voelde dat heel goed, evenals Nick, die melde hetzelfde. :thumb:

Jij dingt mee naar de hoofdprijs voor pechvogel van het jaar op DBB ;)
Ik vind het echt rot voor je dat je zo'n last van je rug hebt.
Rugpijn belemmerd en beperkt je in je doen en laten...en dat is heel vervelend.
Ik hoop uiteraard dat het alsnog reuze zal meevallen, en dat je snel zult herstellen!

Thanks Huggy.
Snap je nu dat ik me nergens aan vast leg..? ;)
Dit is het resultaat van een ongelukje, wat ik op dat moment een beetje onderschat heb geloof ik...
Lekker nog een week of 5 doorbikkelen, en nu zit ik met de gebakken peren...
Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen.
Tot kort geleden nam ik ook nogal wat pijnstillers, en misschien heeft dat er ook aan bijgedragen dat ik het wat beter kon negeren.
Nou ja, hopen dat het inderdaad nog wel mee valt.

Thanks Huggy.
Snap je nu dat ik me nergens aan vast leg..? ;)
Dit is het resultaat van een ongelukje, wat ik op dat moment een beetje onderschat heb geloof ik...
Lekker nog een week of 5 doorbikkelen, en nu zit ik met de gebakken peren...
Ik dacht echt dat het wel mee zou vallen.
Tot kort geleden nam ik ook nogal wat pijnstillers, en misschien heeft dat er ook aan bijgedragen dat ik het wat beter kon negeren.
Nou ja, hopen dat het inderdaad nog wel mee valt.

Ik begrijp het wel hoor...ik wilde je met die beginnerswedstrijd een beetje kietelen. Ik vind wel dat je wat eerder mag "luisteren" naar een signaal van je lichaam en niet maar pijnstillers moet slikken. Daarmee pak je niet de oorzaak aan lijkt me!

"We" willen nog allemaal zoveel...maar we worden er ook mee geconfrontreerd dat we een "dagje" ouder worden.
Ik heb nu nog steeds last van die pijnscheut die ik gisteren opliep tijdens het BD in mijn kuitspier...zoiets had ik "vroeger" allemaal niet :o.

Ik begrijp het wel hoor...ik wilde je met die beginnerswedstrijd een beetje kietelen. Ik vind wel dat je wat eerder mag "luisteren" naar een signaal van je lichaam en niet maar pijnstillers moet slikken. Daarmee pak je niet de oorzaak aan lijkt me!

"We" willen nog allemaal zoveel...maar we worden er ook mee geconfrontreerd dat we een "dagje" ouder worden.
Ik heb nu nog steeds last van die pijnscheut die ik gisteren opliep tijdens het BD in mijn kuitspier...zoiets had ik "vroeger" allemaal niet :o.
Nou, ik nam die pijnstillers altijd vanwege mijn reumatische klachten.
Maar sinds mijn bloeddruk wat hoog is, ook na een ongeluk op mijn werk... slik ik daar ook een pilletje voor.
Nou kwam ik er laatst achter (hier op DBB) dat bloeddrukverlagende medicijnen icm Ibuprofen hartaanvallen kunnen uitlokken!!!
Daarom ben ik gestopt met de Ibuprofen.
Tot nu toe valt het me eigenlijk reuze mee, met de ontwenning. ;)
Ik ben van huis uit geleerd dat je over sommige dingen niet zo'n bombarie moet maken, en niet over moet zeuren...
Een beetje pijn in je rug..?
Mijn vader zei altijd: da's vanzelf gekomen, dat gaat ook weer wel vanzelf weg! :D
Soms niet dus... :rolleyes:

Nou, ik nam die pijnstillers altijd vanwege mijn reumatische klachten.
Maar sinds mijn bloeddruk wat hoog is, ook na een ongeluk op mijn werk... slik ik daar ook een pilletje voor.
Nou kwam ik er laatst achter (hier op DBB) dat bloeddrukverlagende medicijnen icm Ibuprofen hartaanvallen kunnen uitlokken!!!
Daarom ben ik gestopt met de Ibuprofen.
Tot nu toe valt het me eigenlijk reuze mee, met de ontwenning. ;)
Ik ben van huis uit geleerd dat je over sommige dingen niet zo'n bombarie moet maken, en niet over moet zeuren...
Een beetje pijn in je rug..?
Mijn vader zei altijd: da's vanzelf gekomen, dat gaat ook weer wel vanzelf weg! :D
Soms niet dus... :rolleyes:

O.K...ik wil je ook geen verwijten maken...maar hummer we leven in een gevaarlijke leeftijd...dus niet te lang rondlopen met kwaaljes!
Op mijn afdeling op het werk zijn 2 collega's overleden door hartfalen die net of nog geen 50 waren...een ander krijgt een 5-voudige bypassoperatie, een ander heeft aderverkalking aan de aorta..alleen rond de 45 jaar :eek:

Niet zo'n bombarie maken...ik ken dat...ik kreeg altijd te horen: zolang je vader nog leeft, moet je niet klagen over pijn of vermoeidheid...
Mijn grootvaders werden beiden over de 80 en mijn vader is bijna 65...hij zou mij nog wel eens kunnen overleven :eek:...
Of ik kreeg het volgende te horen...je bent een kerel als een boom, toch geen mietje! Dus maakte ik zelden of nooit kenbaar als ik ergens last van heb. Zelfs nu nog heb ik moeite om naar een dokter te gaan...en hoop ik steeds dat "wat van alleen komt, ook vanzelf weggaat"....inmiddels zouden we dus beter moeten weten.

Jullie verhalen vind ik altijd zo herkenbaar. We zouden zo broers kunnen zijn :P

Hierbij wens ik je veel beterschap (en wijsheid), Hummer!

Het is inderdaad moeilijk om ingebakken patronen of gewoontes te doorbreken, maar voortschrijdend inzicht op fysiek en psychologisch gebied in de loop der jaren, zorgt er hopelijk wel voor dat we goed of beter naar ons lichaam (zullen) luisteren. :D

Zsm duidelijkheid over die rugklachten is het belangrijkst. Hopelijk valt het mee.

Jullie verhalen vind ik altijd zo herkenbaar. We zouden zo broers kunnen zijn :P
Ik zeg altijd: in mezelf herken ik duizenden anderen. ;)

Hierbij wens ik je veel beterschap (en wijsheid), Hummer!

Het is inderdaad moeilijk om ingebakken patronen of gewoontes te doorbreken, maar voortschrijdend inzicht op fysiek en psychologisch gebied in de loop der jaren, zorgt er hopelijk wel voor dat we goed of beter naar ons lichaam (zullen) luisteren. :D
OMG! :eek:
Wat een wijsheid.
Bedankt. ;)

Zsm duidelijkheid over die rugklachten is het belangrijkst. Hopelijk valt het mee.
Inderdaad.
Ik vraag me af of "er wat aan te doen is..." ???

:roflol: lmao :roflol:
grappenmaker... ;)

jammer hum , dat gedoe met je rug
het ging net zo goed
sterkte bootmans

jammer hum , dat gedoe met je rug
het ging net zo goed
sterkte bootmans
Thanks mate.
Vandaag ga ik eens kijken wat ik nog wel kan doen zonder me zorgen te hoeven maken...
Als ik lig voel ik helemaal niets, als ik zit voel ik waar het is maar heb niet echt pijn, dus...

Klote hummer.. je begon net zo leuk

en toch blijven hopen hummer
dat maatje waar ik gisteren mee trainde
dat is ook iemand die voor de blessures geboren is
je kan het zo gek niet bedenken of hij heeft het gehad
maar hij is ook geen opgever
hij ondergaat en begint gewoon weer overnieuw
mentale sterke mensen zijn jullie

Toch even proberen....

Na overleg met de arts afgesproken dat ik "gewoon" alls doe wat ik wil, maar echte pijn moet proberen te vemijden.
Kijk, daar kan ik wat mee. ;)

Bankdrukken,
20x20
8x40
5x72,5
3x82,5
1x92,5
1x105
10 of 12x115

Ging makkelijk, nog enkele herhalingen over.
Gaan liggen doet wel pijn...

Bent over rows,
8x60
8x90
5x110
5x140

Dit vond ik eigenlijk een beetje link, maar totaal geen last.
Niet voluit gegaan, iets verder voorover gaan staan dan de vorige keer.

Barbell shrugs,
20x110
18x110
16x110

Was vreemd genoeg best zwaar...

COC trainer 3x, COC No1 3x
Is zwaar na de BOR's en de shrugs... :o

Toch een goed gevoel over!

Nice Hummie.. nette rows

Terug
Naar boven