AndroidHealthClinic

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

Huggy zijn 5x5 schema zal heel goed icm de sheet gebruikt kunnen worden denk ik.
Al geeft het je maar een beetje een idee waar je zit. :thumb:

Ja, dat denk ik ook.

Alhoewel ik me wel afvraag in hoeverre iemands 5RM-max zich verhoudt tot 5x5-werksets: 5x5x70kg zou een 5RM-max van 75kg kunnen betekenen?

Geen idee, gewoon eens uitproberen dan ... :p

• Topic Starter Topic Starter
Ja, dat denk ik ook.

Alhoewel ik me wel afvraag in hoeverre iemands 5RM-max zich verhoudt tot 5x5-werksets: 5x5x70kg zou een 5RM-max van 75kg kunnen betekenen?

5x70kg is volgens de sheet een 1rm van 82,5kg
Maar dat is voor iedereen weer anders hoor.
Dat hangt er helemaal vanaf wat voor type je bent qua spiersamenstelling.
Daar zijn ook manieren voor om dat te bepalen.
Dan moet je bijv. met 80% van je 1rm die je werkelijk hebt gedaan, kijken hoeveel reps je kunt maken, en daarmee kun je dan weer bepalen hoeveel volume e.d. je nodig zou hebben voor een goed trainings schema.
Maar door een tijdje gebruik te maken van de sheet, en je resultaten in de trainingen goed bij te houden, krijg je denk ik al heel snel een goed idee hoe de getallen op de sheet zich verhouden tot wat jij werkelijk kan drukken.
Ik vond het heel frappant dat de 3x3, 5x5 en 1rm van Huggy zo nauwkeurig klopte met wat ik had gemaakt.
Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen zich verhoud... :rolleyes:
Misschien eens een apert topic van maken...:rolleyes:

Dan doe je toch eerst 3x5x140...dan maak je wat langere pauzes tussendoor...kopje koffie drinken, krantje lezen, effies was slap ouwhoeren op het forum :coffeepc: ;)

Ik denk niet dat iedere andere set dan je zwaarste set verloren moeite is, in zekere zin wel (als je er te veel doet tijdens de weg naar je werksets)...het lijkt me niet zo verstandig om meteen te beginnen met 80% zonder je daarnaar toe op te werken :D

haha
dat zou wat zijn
je 1e set achter de rug
en dat gelijk vermelden op het forum
ook een vorm van pauze houden:D

Ja, dat denk ik ook.

Lijkt mij dat je dit even anders moet berekenen. Een 5x5 70kg heeft als 1RM een 95-100kg. Dus dan zal 1x5 met circa 80kg gedaan moeten kunnen worden.

haha
dat zou wat zijn
je 1e set achter de rug
en dat gelijk vermelden op het forum
ook een vorm van pauze houden:D
Ik train thuis. Bij de 5x5 werk sets zit er 4mins rust tussen iedere set. Dan zit ik inderdaad weer hier in me stoel achter de laptop tussen door hehe :D

Laatst bewerkt:
Ik train thuis. Bij de 5x5 werk sets zit er 4mins rust tussen iedere set. Dan zit ik inderdaad weer hier in me stoel achter de laptop tussen door hehe :D
Goeie mindset dan. :D

Ik ben op het einde van mijn setje me mentaal weer aan het voorbereiden voor de volgende. Of er moet een hond mij tijdens de training storen. :D

Goeie mindset dan. :D

Ik ben op het einde van mijn setje me mentaal weer aan het voorbereiden voor de volgende. Of er moet een hond mij tijdens de training storen. :D

mindset zit wel goed. Geef alles wat ik heb wanneer het moet. ik hoef me niet op te fokken of een adrenaline rush te kweken tussen door. Onder de bar kruipen, adem en hartslag controleren, me kop helemaal leeg maken van alles en gaan. Tijd dat ik tussen sets heel me ROM uit elkaar analyseer is ook voorbij. En de gast die ik help met trainen beheerst de techniek ook voldoende en mag nu lekker zelf verder zonder dat ik hem steeds zeg wat er gedaan moet worden.

Mindset gaat alleen door het dak als ik pissed off over iets of zwaar gefrustreerd omdat de training gewoon k*t gaat. Maar dat gebeurd niet zo vaak. Heb van alles geprobeerd om agressie op te wekken om intenser en zwaarder te kunnen trainen. Werkt voor geen meter bij mij. Enige wat gebeurd is dat alles om me heen gesloopt wordt ipv het gewicht te verplaatsen. Schiet je ook niks mee op in een training of wedstrijd. :P

Laatst bewerkt:
mindset zit wel goed. Geef alles wat ik heb wanneer het moet. ik hoef me niet op te fokken of een adrenaline rush te kweken tussen door. Onder de bar kruipen, adem en hartslag controleren, me kop helemaal leeg maken van alles en gaan. Tijd dat ik tussen sets heel me ROM uit elkaar analyseer is ook voorbij. En de gast die ik help met trainen beheerst de techniek ook voldoende en mag nu lekker zelf verder zonder dat ik hem steeds zeg wat er gedaan moet worden.

Mindset gaat alleen door het dak als ik pissed off over iets of zwaar gefrustreerd omdat de training gewoon k*t gaat. Maar dat gebeurd niet zo vaak. Heb van alles geprobeerd om agressie op te wekken om intenser en zwaarder te kunnen trainen. Werkt voor geen meter bij mij. Enige wat gebeurd is dat alles om me heen gesloopt wordt ipv het gewicht te verplaatsen. Schiet je ook niks mee op in een training of wedstrijd. :P
Je begrijpt het niet. Dat doe je ook nauwelijks. Dit is imo alleen nodig bij een >90% 1RM poging of repout. Je moet niet te vaak een aanspraak doen op je adrenaline receptoren.

Jij bent dus een sporter die vanuit zijn slaap direct onder een bar kan springen en een optimale set eruit kan persen. Ik ben jaloers. Als ik train ligt mijn focus altijd op de training. En nogmaals niet om me op te fokken of dergelijken.

ik begrijp dat het geen aanval is. ieder zijn ding. enige waar ik soms moe van wordt is als mensen woorden in me mond gaan leggen of dingen anders interpreteren dan het bedoeld is. Maar zolang die misverstander en niet zijn...no problem :D

Maar heb ook vaak genoeg dat ik op me bankje zit te kijken naar de barbell tijdens de rust en het gewicht wachtend tot ik het mag doen. Dit is eigenlijk alleen bij PR's. Al die schijven zien er dan imposant uit en ben dan gewoon opgewonden en zit te glimlachen als een maniak. Ben dan gewoon blij om dat te mogen en ben benieuwds hoe het zal zijn. dat had ik bij 180kg en 200kg squat/deadlift en ook bij de 140kg bench :D

ik begrijp dat het geen aanval is. ieder zijn ding. enige waar ik soms moe van wordt is als mensen woorden in me mond gaan leggen of dingen anders interpreteren dan het bedoeld is. Maar zolang die misverstander en niet zijn...no problem :D

Maar heb ook vaak genoeg dat ik op me bankje zit te kijken naar de barbell tijdens de rust en het gewicht wachtend tot ik het mag doen. Dit is eigenlijk alleen bij PR's. Al die schijven zien er dan imposant uit en ben dan gewoon opgewonden en zit te glimlachen als een maniak. Ben dan gewoon blij om dat te mogen en ben benieuwds hoe het zal zijn. dat had ik bij 180kg en 200kg squat/deadlift en ook bij de 140kg bench :D
Kijk zo wil ik het horen. :evil::wl:

Welkom Hummer op dit deel van het forum!
Uiteraard zal ik hier je log met dezelfde belangstelling volgen :)

Toeleggen op een fatsoenlijke bank is mijn doel ook ;)
Je bent op de goede weg...op naar de 5x140kg!

Het volgende is slechts een voorbeeld van hoe ik het zou doen...wees niet meteen te gretig en probeer niet meteen om b.v. over paar weken 5x150 te drukken.
Als je 1x5x140 krijgt gedrukt, probeer dan ook een 2e set totdat je minimaal 3 sets met dat gewicht volmaakt (liefst 5) en dan pas gaan verzwaren met 2,5kg. Dan zul je zien dat het gewicht gestaag omhoog gaat! Je lichaam krijgt zo de kans om te wennen aan de zwaardere gewichten, en je zult geleidelijk aan sterker worden!
Met deze methode heb ik een progressie (raw) van zo'n 10kg per jaar ...wellicht niet spectaculair, maar als je dan op een bepaald ogenblik 5x5x160kg doet, is dat niet verkeerd, toch? ;)

Dat is een goeie tip. Zelf ben ik vorig jaar te snel gaan verzwaren, maar nu ga ik het ook zo doen (alleen met wat minder kilo's :D).

Hummer nog wat trainingen gedaan sinds je klaar bent met je Excell Puzzelstuk? :)

dacht dat die deze week aardig wat uurtjes op de job moest kloppen ...

Hummer nog wat trainingen gedaan sinds je klaar bent met je Excell Puzzelstuk? :)
Nee, vanavond moet ik weer eens aan de bak! :thumb:
Ik eet al heel de week redelijk verstandig (op één keer frites, en 3x twee fricandelletjes na... ;) ) en let wat beter op voldoendeeiwitten, dus ik verwacht er veel van.
Het kan alleen maar tegenvallen! :roflol:
Er is vandaag wel geconstateerd dat ik een beschadigde tussenwervel in mijn rug heb.
Een week of 5 geleden opgelopen tijdens een val op mijn werk... :mad:
Het ging niet "over" dus toch maar eens naar de dokter geweest... :(

dacht dat die deze week aardig wat uurtjes op de job moest kloppen ...
Man, ik heb weer wat afgeklopt! ;)
Deze week 76 uur gedaan, maar heb best tijd gehad om te trainen eigenlijk... :o
Maar ik had besloten om niets te doen om mijn elleboog en schouder wa extra herstel te gunnen.
Dat schijnt wel een beetje gewerkt te hebben. :thumb:
Ze voelen redelijk goed.
Ik vind trainen voor ik ga werken een beetje link na mijn avontuur op zee na een (onderarm)training... :rolleyes:
Dat hoef ik niet nog eens mee te maken eigenlijk...
Maar nu weer een vrije week, en zondag eens gaan kijken naar het bankdrukken! :thumbs:

intapen Hummer ;)

Ik heb mij een wrist wrap gekocht om mijn pols deze week wat te kunnen ontzien. En dat
helpt plots beestig goed. Kan gewoon verder trainen zonder stress erop. Als ik voel dat die
wat beter gaat, doe ik het gewoon weer uit.

Misschien een idee voor je elleboog ;)

intapen Hummer ;)

Misschien een idee voor je elleboog ;)
En dan al mijn haar uittrekken zeker..? ;)
Nee hoor, ik negeer het gewoon! :D
Een week niet trainen is ook een beetje toegeven aan mijn luiigheid natuurlijk... :o
Ik heb niet zo veel karakter als jij! :thumb:

netjes dat je in elk geval naar de dokter bent geweest. ik ben trots op je!

Bankdrukken,
30x20
8x40
5x80
3x92,5
1x105
1x117,5
3x130

JM press,
20x50
20x50
12x60
12x60

Ging héél slecht.
Heel veel pijn in mijn rug...
Ik ben hopelijk net op tijd naar de dokter en het ziekenhuis gegaan vandaag.
Het is vrijwel zeker dat er een tussenwervel is beschadigd.
Twee weken geleden kon ik nog redelijk makkelijk gaan liggen, maar vandaag kon ik amper gaan liggen op de bank.
Maar even afwachten, en misschien wat licht trainen deze week...
JM press eens even goed uitgeprobeerd.
Die doet precies wat JMB er mee wilt bereiken: de spieren en pezen rond de elleboog versterken.
Ik voelde dat heel goed, evenals Nick, die melde hetzelfde. :thumb:

K*t van je rug kerel, sterkte ermee !

Nice misschien wat voor mijn ellebogen;)
Ik vind hem wel "moeilijk"...
Een beetje tegennatuurlijk.
Maar zoals gezegd, wel goed. :thumb:
En eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit hoe je hem precies doet, het werkt toch wel.
De Westside boys doen hem weer iets anders dan JMB hem zelf uitlegt bijv.
Probeer maar eens. ;)

Bankdrukken,
30x20
8x40
5x80
3x92,5
1x105
1x117,5
3x130

JM press,
20x50
20x50
12x60
12x60

Ging héél slecht.
Heel veel pijn in mijn rug...
Ik ben hopelijk net op tijd naar de dokter en het ziekenhuis gegaan vandaag.
Het is vrijwel zeker dat er een tussenwervel is beschadigd.
Twee weken geleden kon ik nog redelijk makkelijk gaan liggen, maar vandaag kon ik amper gaan liggen op de bank.
Maar even afwachten, en misschien wat licht trainen deze week...
JM press eens even goed uitgeprobeerd.
Die doet precies wat JMB er mee wilt bereiken: de spieren en pezen rond de elleboog versterken.
Ik voelde dat heel goed, evenals Nick, die melde hetzelfde. :thumb:

kijk uit hummer, niet ouwehoeren met die rug van je en genoeg rust nemen.

beterschap;)

Terug
Naar boven