XXL Nutrition

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

.
Polo als je sterk wil worden in bankdrukken heb je gelijk moet je veel bankdrukken, maar door daar variaties van te doen kan je er meer uithalen je zwakke plekken sterker maken.

Daar ben ik het mee eens! :)
Door b.v. te variëren in gripbreedte of partials te doen (boardpress/lockouts) kun je bepaalde accenten verleggen en dus inderdaad zwakke plekken sterker maken...een ketting is immers zo sterk als de zwakste schakel, toch? ;)
Wist je overigens dat er ruim 25 variaties mogelijk zijn in banken?
Denk daarbij bijvoorbeeld aan de stand van de handen (wide grip / close grip) en de hoek van de bank (flat, incline, decline) en dan heb ik het nog niet eens over de floorpress in al zijn varianten (gestrekte of gebogen benen, met een barbell of een dumbbell enz.)

Heet geen polo jah:mad:
volgende keer kill ik je

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.243
Ik ben het helemaal eens met variaties van het bankdrukken toepassen in trainingen om zwakke plekken aan te pakken.
Mijn zwakke plek is 10-15cm van de borst af, en het laatste kwart van de beweging boven, dus ik kan maar beter gewoon heel de beweging doen! ;)
Nee, maar soms heb ik echt maar een bepaalde hoeveelheid tijd en energie over voor een training dat ik het dan beter vind om die maar te steken in het bankdrukken.
Maar ik ben zeker niet tegen variaties.

Nou, dat valt nogal mee hoor Chreiz...
Bij die laatste deed ik hook grips... :o

Heet geen polo jah:mad:
volgende keer kill ik je
Een beetje Powerlifter daagt zijn "tegenstander" dan uit voor een Bankdruk wedstrijd ofzo.
Geen loze bedreigingen! :D

• #1.245
Ghehe okay ik dacht pronated:p. Maar dan nog, 90kg vond ik ook al erg zwaar om gewoon te doen.
Gelukkig, want ik ben niet echt tevreden over mijn gripkracht...
Maar dat is iets waar ik mee zal moeten leren leven denk ik...
Maar als een STM als jij het ook zwaar vind ben ik in goed gezelschap! ;)

• #1.246
DE/Power 5x3-6x45%

5x3x70kg (snel, makkelijk, linker elleboog net als de afgelopen dagen nog wat pijn, rechterschouder inmiddels weer wat beter dan afgelopen dagen.)

Precies volgens planning, wat me nu wel uitkwam na gewerkt te hebben van 05:55 uur tot 18:15 uur.
Moe, maar zo'n DE traininkje is goed te doen.

• #1.247
ME/Strength Bankdrukken

Warming up

3x3x135kg

Eerste set wat moeizaam door elleboog...
2de en 3de set mooie wedstrijdbeurten. :thumb:
Ondanks de nachtdiensten, een paar uur griep en vermoeidheid, toch mijn mimimum gehaald. ;)

Ik ben benieuwd wat dit bankdrukschema voor je gaat doen. Ben je zelf niet bang dat je in verhouding te weinig doet om je lichaam in balans te houden?

• #1.251
Hahaha, You friendly bear. ;)

High volume is overrated exept when playing music my strong friend! :D

Ik ben benieuwd wat dit bankdrukschema voor je gaat doen. Ben je zelf niet bang dat je in verhouding te weinig doet om je lichaam in balans te houden?
In balans is mijn lichaam al héél lang niet meer.
Anders zou ik wel een enorme reet moeten hebben om mijn buik te "balanceren"! ;)
:jk:
Gisteren bijv. 12 uur nachtdienst gehad, 4 uur geslapen, en zo brak als een mofo.
Dan doe ik echt even op karakter het minimale wat ik me voorgenomen heb.
In dit geval dus even 3x3x90% van mijn laatste (wedstrijd) max.
Ik heb me voorgenomen sowieso het bankdrukken te blijven doen i.p.v. soms bijna helemaal niks te doen.
Ik ga trouwens wel proberen "de rest" ook wat te doen hoor, maar niet zo heel zwaar. ;)

• #1.252
Cardio!

2x20 minuten lopen!

Moest met mijn vrouw mee lopen, op de koffie naar m'n mama.
2x 1,5 km gelopen! :eek:
Da's wel even wat anders als een paar keer de trappen van Snowworld doen. :D
Ik voel me al een stuk lichter. :roflol:

damn dan moet je wat vaker rond gaan stappen hummer als 2x1,5km al ver is :roflol:

2x20 minuten lopen!

Moest met mijn vrouw mee lopen, op de koffie naar m'n mama.
2x 1,5 km gelopen! :eek:
Da's wel even wat anders als een paar keer de trappen van Snowworld doen. :D
Ik voel me al een stuk lichter. :roflol:

Voor iemand met ons BDW is dat pure marteling, tis vergelijkbaar met een halve marathon voor iemand met een "normaal" BDW ;)

Voor iemand met ons BDW is dat pure marteling, tis vergelijkbaar met een halve marathon voor iemand met een "normaal" BDW ;)

dat zeg ik, dan moet je wat vaker lopen :P
ik loop wel eens van DH naar Delft als ik de nachttrein weer eens gemist heb dus mag 2x20 mins geen probleem vormen!

• #1.259
En vanmiddag ook nog even naar "de stad" en "de markt" geweest, dus je snapt wel dat ik er even "helemaal doorheen" zit... :rolleyes:
Voor de zekerheid dus maar even wat "Hollandse nieuwe" gegeten op de markt om spiermassa verlies tegen te gaan.
Twee haantjes meegenomen voor bij de frites vanavond.
En na het eten een afspraak te gaan darten(?!!!) met mijn broertje en wat zuiplappen/collega's van mijn werk. ;)
Ik hoop maar dat het genoeg is om overmatig vetverlies tegen te gaan na al die cardio. :roflol:

ik loop wel eens van DH naar Delft als ik de nachttrein weer eens gemist heb dus mag 2x20 mins geen probleem vormen!
Ja, maar jij bent nog een jonge vent, een jongetje eigenlijk nog maar. :D
Op jouw leeftijd zwom ik het kanaal geregeld over! ;) (wandelen heb ik nooit graag gedaan...) :rolleyes:

Het was eigenlijk humoristisch bedoeld :p...ik heb gelukkig nog geen problemen met lopen...het enige waar je op zou moeten letten als zwaargewicht is dat je een stevig paar schoenen hebt - ter bescherming van je gewrichten - en dat je niet te hard van stapel wilt gaan, toch? :) Iedereen zou wat meer moeten lopen, fietsen of zwemmen...het zijn uitstekende vormen van lichaamsbeweging waar wij over het algemeen in onze moderne samenleving - die van alle gemakken is voorzien - te weinig aan doen.

Terug
Naar boven