Fitness Seller

Ouwe vent log from "H.E.L. 2010" (Hummer's echte leven vanaf 2010)

Nette training!
Doet me goed dat je aan het squaten bent gegaan.
Voor een hogere bench zul je idd moeten squaten!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.302
Dat weet ik niet hoor Pol.
Ik loop hele dagen met ruim 140kg over de wereld te stappen en te klimmen, dus mijn benen krijgen best wel wat training en zijn voor het bankdrukken misschien wel sterk genoeg. ;)
Maar..!
Squats zijn natuurlijk een super goede oefening, en als mijn knieën het verdragen wil ik snel wat zwaarder gaan. ;)
Thanks anywayz maat.

Wanneer krijgen wij eens een filmpje van je squat of deadlift te zien?

• #1.304
Wanneer krijgen wij eens een filmpje van je squat of deadlift te zien?

Lijkt je dat zo interesant dan Mc.?
Een dikke ouwe vent met lichte gewichten vaak net niet op diepte zien komen met het zweet op zijn kop en hijgend als een pakpaard op 7000 meter hoogte..? ;)
We hebben gisteren gefilmd om te kijken hoe diep ik ging.
Gevoelsmatig kon ik Nick haast niet geloven dat ik steeds maar net wel, of net niet diep genoeg ging...
Voor mijn gevoel ging ik haast tot op de grond!
Maar laten we het er op houden dat ik tot de conclusie ben gekomen na het bekijken van de filmpjes, dat ik geen "movie material" ben...
Zo in mijn afgeknipte joggingbroekie, sweater, geitewollensokken, en op mijn slippertjes! :roflol:
Ik beloof dat wanneer ik eens een respectvol gewicht pak, en ik ben er op gekleed, dat ik eens een filmpje zal plaatsen. ;)

jaaaaaaaaa!! filmpjes!! skinnie wil lachen:)

Nette training!

Squat is zonder twijfel de beste beenoefening die bestaat!
Of het echter zo'n enorme overdracht op het banken heeft als wordt beweerd, waag ik te betwijfelen.
Laat ik het voorzichtig uitdrukken...ik ken genoeg powerlifters die zwaar buigen, maar wiens bank minder sterk is...en ik ken mensen die nooit squatten, wiens bank op zijn minst respectabel te noemen is ;).

• #1.307
Kijk de fysiek van die Chimp!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uploaded with ImageShack.us

Damn, en dat allemaal op Chin ups en low intensity cardio! ;)

---------- Toegevoegd om 10:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:32 ----------

En toen de ballen uitgedeeld werden stond mijnheer ook niet "achteraan" geloof ik... :D

---------- Toegevoegd om 10:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:33 ----------

jaaaaaaaaa!! filmpjes!! skinnie wil lachen:)
Echnie! ;)
Squat is zonder twijfel de beste beenoefening die bestaat!
Of het echter zo'n enorme overdracht op het banken heeft als wordt beweerd, waag ik te betwijfelen.
Laat ik het voorzichtig uitdrukken...ik ken genoeg powerlifters die zwaar buigen, maar wiens bank minder sterk is...en ik ken mensen die nooit squatten, wiens bank op zijn minst respectabel te noemen is ;).
Da bedoel ik! ;)

Squats,
Wat setjes met 50kg proberen diep genoeg te komen gedaan.
Ik had zelf het idee dat ik bijna op de grond zat, maar volgens Nick waren ze niet eens allemaal diep genoeg... :o
Ik ben flink houterig en stijf geworden dus.

Bankdrukken,

10x20
10x40
5x90

5x120 Heel zwaar...
5x120 Veel sneller laten zakken, maximale breedte gepakt, ging beter.
5x120 Lightweights baby!
5x120 Ditto, heel goede snelheid.
5x120 Snel zakken van de eerste rep en dan stilhouden was wat vreemd, maar ging wel, daarna nog 4 lekker snelle reps! :thumbs:

Deadlifts,
3x60 Is eigenlijk te licht om een goede techniek te hebben... ???
5x90
5x140 Ging goed, maar ben een beetje voorzichtig/lui wat Deadlifts betreft.

Of ik wat de rest betreft niet lui ben..?!!! :roflol:

Goede training geweest/goed gevoel.

5x5x120 = NICE :)

Je bent overigens niet de enige die stijf, houterig & "voorzichtig" is ;)

Damn Hummer, een filmpje van je squats of deadlift. Niet meteen een naakt foto met je ballen erop! :mad:

• #1.310
lekker kontje hum!

• #1.312
Dat hoor ik wel vaker. :D

Squatten en Deadliften? Goed bezig! Die gewichten komen wel.

Nette training!

dit is nieuwe info voor mij - leg eens uit a.u..b???

squatten/benchen en deadliften
rippetoe is herrezen
poeh flinke gewichten hum bij de bench

ik vraag me ook af hoeveel je bench omhoog zal gaan door squatten :dunno:
afgezien van dat je makkelijker spiermassa aan zal zetten als je benen groter/sterker zijn dan..

• #1.317
Thanks Ove, maar er zat nog wel iets meer in hoor.
Ik deed voor het eerst sinds lange tijd eens "touch 'n go" repjes ipv alles met stilstand.
De Squats zijn belangrijk omdat je tijdens een Powerlifting Bench press ook veel "drive" geef met je benen.
In theorie is het natuurlijk zo dat hoe meer kracht je hebt in je benen, hoe meer "drive" je hebt, en dus hoe meer je kan drukken.
Maar ik denk dat je misschien een bepaalde kracht nodig hebt in je benen om goed te bankdrukken, maar dat dit niet extreem hoeft te zijn.
De meningen zijn verdeeld. ;)

Ik ga dus wel proberen om wat meer te Squatten en Deadliften in de toekomst, als mijn knietjes het toestaan tenminste.

En ja, mijn luiigheid gebied me om "alleen" te doen waar ik het meeste rendement van heb, en dat schijnt compounds te zijn. :thumb:

---------- Toegevoegd om 14:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

ik vraag me ook af hoeveel je bench omhoog zal gaan door squatten :dunno:
afgezien van dat je makkelijker spiermassa aan zal zetten als je benen groter/sterker zijn dan..

Misschien gaan we het zien.
In de tijd dat ik het meeste op de bank drukte, trainde ik mijn benen ook niet veel en zwaar trouwens.
Eigenlijk bijna nooit...
En ik drukte toch 180.
Damn, wat wil ik dat graag weer!

ja, zo zie ik het dus ook... er zal een verschil zijn tussen de invloed van een sq van 100 en 300 op je legdrive, maar vanaf een bepaald punt maakt het volgens mij niet zo heel veel meer uit...

• #1.319
Ik zet met mijn benen soms zo veel spanning op mijn ruggetje dat het pijn doet, dus misschien heb ik wel genoeg "drive" zonder de Squats. :dunno:
Eigenlijk moet ik dat gewoon eens uitzoeken door zonder benen (in de lucht houden, niet af laten zetten ofzo) te bankdrukken en te zien hoe ver ik dan kom. ;)

al doe je maar lichte setjes bij de deads en squats
altijd beter dan ze niet doen

Terug
Naar boven