XXL Nutrition

Sticky Progressieschema's met oefening/sets/reps/gewicht

thnxx ff kijken of hier iets mee kan :D:D:D

handig

mooi schema. duidelijk en mooi opgesteld. alleen spijtig dat ik de namen niet snap :p ben nog maar een beginneling hehe. even opzoeken dan maar :)

is nog nice, kan wel nog niet alle oefeningen in men homgym doen maar we komen er wel :D

ahaaa :p

Als nieuweling op dit forum zie ik even door de bomen het bos niet meer. Zoveel interessante informatie.... Ik zal beginnen met dit schemaatje :p

Ik ben nu al 2 maanden bezig met fitnessen (heb ik vroeger nog gedaan) en ben nu 23j, 1m75 en weeg 87-88 kg. Ik voetbal nog ieder weekend en denk toch dat ik niet echt dik ben...

Heb al gelezen dat voedig zéér belangrijk is. Ik let er momenteel niet echt op. Ik eet van thuis uit zéér gezond aangezien mijn vader MS heeft. Zo weinig mogelijk vet(alles met weinig boter bakken, ...) Geen sausjes, veel groenten...2 x vis per week, Veel gevogelte... 1 appel en 1 banaan/dag... 's morgens, 1 sneetje zelf gebakken wit brood met choco :p en 's middags 3 sneetjes met 100à150g beleg(kippefilet, magere salami, ....) + halve liter sojamelk

Ik heb momenteel de tijd om na mijn werk (bureaujob) iedere dag een uurtje te fitnessen (wat ik nu al ong. 2 maanden doe) en ik kan toch eens een leuk schema gebruiken voor nieuwe spierprikkels ;-)

Wel voel ik al dat ik niet zo energiek ben zoals in het begin maar ik zal doorbijten. :p of wat meer rusten (momenteel Maandag:borst+schouders; Dinsdag:biceps+benen; Woensdag:triceps+rug ; en de Donderdag zelfde zoals de Maandag; Vrijdag zelfde zoals de Dinsdag; dan Z&Z:rust; Maandag: verder doen waar ik gebleven was de week erop...

Nu ik heb nog uren leeswerk hier, alvast bedankt voor dit schema ;-)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het schema, komt zeker van pas !

Top! Ga dit zeker gebruiken :)

Mooi gemaakt :-) ik hou gewoon een boekje bij, ouderwets, maar het gaat ook :p

zou je deze soms kunnen maken in pdf want heb geen word
bedankt

• Topic Starter Topic Starter

Bijlagen

Aaah mooi kan ik deze zomer ook weer lekker trainen met dit schemaatje (:

Thanks Big T

thnx, is een mooi malletje om snel een schema te maken.

thnx ik neem em ff mee en kijken wat ik er mee kan gaan doen

Handig

Erg handig!:thumb:

Nice. ga ik zeker wat mee doen

Reactie op schema's

Erg mooi schema!
Duidelijk en handig dat je zo alles kunt bijhouden..

Ik ben nieuw op dbb en heb een vraag over de indeling van het schema:

Waarom train je alle spiergroepen maar een keer in de week??
Als je weet dat het hypertrofie effect een tweede piek moment nodig heeft na ongeveer 3 a 4 dagen maximaal..

Heb veel gelezen op het forum en zie dat veel mensen zo trainen, dus het zal ongetwijfeld wel werken maar ben toch benieuwd naar je theoretische onderbouwing.

Tnx

great

Duidelijke tool, ga hem zeker gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
Erg mooi schema!
Duidelijk en handig dat je zo alles kunt bijhouden..

Ik ben nieuw op dbb en heb een vraag over de indeling van het schema:

Waarom train je alle spiergroepen maar een keer in de week??
Als je weet dat het hypertrofie effect een tweede piek moment nodig heeft na ongeveer 3 a 4 dagen maximaal..

Heb veel gelezen op het forum en zie dat veel mensen zo trainen, dus het zal ongetwijfeld wel werken maar ben toch benieuwd naar je theoretische onderbouwing.

Tnx
Bedankt.
Het hangt af van hoe zwaar je training is. Een zwaarder belaste spier heeft meer tijd nodig dan een minder zwaar belaste.

Verder train je niet écht 1x per week met deze split. Als jij borst traint dan train je eigenlijk borst én triceps, paar dagen later train je misschien schouders, waardoor je triceps nog een keer aangepakt worden... en dat geldt zo voor bijna alle andere spieren. Dus je traint gewoon gericht 1x elke spier(groep) maar niet-gericht ook nog een tweede maal.

Terug
Naar boven