XXL Nutrition

Sticky Progressieschema's met oefening/sets/reps/gewicht

dankzij dit forum en dit soort posts echt me training en me motivatie en discipline naar een hoger niveau getild!

Super voor het schema.
Hoeveel herhalingen is slim om te doen? bijvoorbeeld de eerste 6 weken 6 herhalingen? Daarna 6 weken 10 herhalingen? En daarna 6 weken 14 herhalingen? En dan weer beginnen bij 6 herhalingen?

Schema

Dank U!

Schema

Heya,

Ziet er goed uit het schema. Hoelang zijn jullie zelf +/- bezig qua tijd?

Grz

T

Handig Word document, maar prefereer toch mijn eigen sheet in Excel ;)

Zeker handig schema, thanks!:)

Dank u :D

thx !!

komt goed van pas .. thx

mooi man bedankt is wel makkelijk om te gebruiken

thx, ziet er goed uit!

huh je traint triceps en biceps op 1 dag , dat is tog niet de bedoeling? tenminste zegt mijn instructeur omdat dat tegenovergestelde spieren zijn...

• Topic Starter Topic Starter
huh je traint triceps en biceps op 1 dag , dat is tog niet de bedoeling? tenminste zegt mijn instructeur omdat dat tegenovergestelde spieren zijn...
Je hebt verschillende soorten schema's, je hebt een push/pull schema, maar je hebt ook andere schema's. Het belangrijkste is dat je je spieren niet overtraint :)

mercykes
Even vraagje ik ben nog maar pas bezig en is het echt nodig om elke dag een andere spier te trainen?
heeft dit meer effect ofzo?
Op dit moment begin ik met 17min cardio en dan doe ik gewoon al mijn spier oefeningen.
ty

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
mercykes
Even vraagje ik ben nog maar pas bezig en is het echt nodig om elke dag een andere spier te trainen?
heeft dit meer effect ofzo?
Op dit moment begin ik met 17min cardio en dan doe ik gewoon al mijn spier oefeningen.
ty
Wat je doet is een "full body" schema. Dat kan ook, je traint dan gewoon op een andere manier.

Velen beginnen met full body en gaan dan over op split. Anderen blijven full body doen (in de vorm van HST bijv.).

Een verschil tussen de twee is dat split de spier moet uitputten voor een hele week, terwijl bij HST de herstelperiodes veel korter zijn. Het komt gewoon neer op persoonlijk smaak. De meeste profs gebruiken wel split.

heel leerzaam dankje voor de snelle reactie
Ik ben een beetje over hst aan het lezen lijkt allemaal nogal ingewikkeld xP
Maar ik denk dat ik eerst nog een tijdje mijn gewoon schema ga door doen en mijn gewichten langzaam een beetje opdrijf.
dankje

kent er iemand powertraining cd-roms waarbij je zelf schema's kan maken en opvolgen?

Zou iemand het schema voor mij in Word/Excel kunnen posten? Dat zipgedoe werkt niet meer bij mij, alvast bedankt.

Bedankt big T! Super handig om m'n progressie bij te houden.

Terug
Naar boven