AndroidHealthClinic

Sticky Progressieschema's met oefening/sets/reps/gewicht

mooi schema, ga hem volgende maand eens uitproberen ;)

dankje!

Bedankt nog voor het schema.
ben nu drie maanden bezig werkt goed !!

thankz a bunch!

Bedankt ben al begonnen met rug
de rest gaat volgen deze week.

• Topic Starter Topic Starter
Een hoop reacties nog steeds, mooi dat het veel mensen nog steeds helpt. Geef het gerust door in de sportschool, is voor ons ook beetje reclame. :)

heb vandaag voor het eerst met dit schema getraind (als beginner) maar dan heb ik vandaag me benen getraint (liepen achter) maar nu kan ik bijna niet meer opstaan.
maar echt een heerlijk schema dit toppertje :D

mooi werk, top
je bent bedankt

Ik heb er ook baat bij , aangezien ik net weer ben begonnen . thx topper :D

Thanks dit werkt helemaal goud heb het vandaag uitgeprobeerd en het voelt super echt handig ook dat het makkelijk aan te passen is en om het te noteren thanks Bit T (Y)

Erg handig!

hoeveel reps en setsje maak je dan?
4x 8??

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel reps en setsje maak je dan?
4x 8??
Op reps zet ik niet graag een cijfer, omdat het ook afhangt van je doelen, het gebruikt gewicht, het volume, de rest van je persoonlijke situatie enz. Maar je wilt voor massa tussen de 8 en 10 reps blijven en dan wel op maximale intensiteit wat wil zeggen dat je niet meer reps kan doen binnen die set.

Maar dit hoeft niet altijd de richtlijn te zijn. Soms kan je een keer lager of hoger gaan ter afwisseling, en ook dat kan nuttig zijn.

Sets/reeksen hangt ook weer af van het aantal oefeningen en de spiergroep. Maar 3 tot 4 reeksen per oefening, meer vind ik niet nodig tenzij je echt naar specifieke programma's gaat waar dat vereist is.

Misschien is een handigere manier om het te bekijken als volume per training. Als je er in slaagt om binnen het uur een training af te ronden dan zit je meestal goed wat betreft het aantal oefeningen, reeksen en herhalingen. Ermee rekening houdend dat je rustpauzes hebt van 2-3 minuten. Het belangrijkste om te onthouden is dat het over kwaliteit gaat, niet kwantiteit. En kwaliteit in BB training wil zeggen voldoende intensiteit zodat spiercellen een impuls krijgen en kunnen adapteren naar een groter volume.

Dank, ga het met plezier gebruiken

thanks is erg handig ;)

Ben zojuist alles een beetje aan het opzetten om serieus te beginnen, hier heb je mij veel mee geholpen. Niet alleen qua oefeningen, maar de hele opzet van die documentatie is gewoon goed opgesteld. Bedankt hiervoor:thumb:

Ik krijg binnenkort personal training van een bekende bokser van eurosport + een voedingsadvizeuse bij me thuis.. Ben benieuwd,wil ietsje strakker worden voor de zomer,en ben benieuwd,wil zo een training toch wel is meemaken :) zal vast wel wat anders zijn dan de sportschool sessies die ik gewend ben.. Heb gehoord dat je tot het uiterste word gedreven,maar daar hou ik wel van!

Fijn stukje werk:thumbs:

thanks mn! ik ga hem zeker gebruiken

Terug
Naar boven