XXL Nutrition

Shady's Recomp Log

Dan is het nu afwachten tot je weer de oude bent!
Thanks man, jij ook fijne feestdagen! En eet er maar flink van :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402

Thanks broseph

Beterschap.
Hopelijk kan je wel een beetje genieten van de kerstdagen!

Fijne dagen in ieder geval!
Thanks, jij ook!

Dan is het nu afwachten tot je weer de oude bent!
Thanks man, jij ook fijne feestdagen! En eet er maar flink van :D

Thanks, komt goed! :thumbs:

Zojuist terug van fysio.
De pijn in me onderbenen komt volgens de fysio, vandaan van me onderrug.
En het klinkt best logisch;
- week voor de pijn in me kuiten ben ik door me rug gegaan
- sinds gister hoest ik me kapot door keelonsteking en het doet meer pijn in me onderrug dan op me keel
- de pijn in me onderbenen is er niet ingeschoten tijdens het trainen oid, dus is het wss niet de bron

Heb stabiliteitsoefeningen gekregen en daar geprobeerd.
Faalde enorm op de oefeningen, elke keer omgevallen.
Volgens hem had ik wel genoeg kracht, maar mis ik de controle/stabiliteit, maw gewoon een stijve hark :o
Nadeel is dan ook dat het sneller 'fout' kan gaan omdat er geen speling op me rug staat.

Moet nu dus 2 stabiliteitsoefeningen doen per dag en mag 6 weken niet deadliften of squatten :mad:
Word dus helemaal geen squat of deadlift meer in me bulk, tenzij ik eigenwijs genoeg ben om het over 4 weken weer op te pakken :)

Heb even een pic gezocht ervan, zag dat die ook in de AAS sectie stond op DBB :roflol:
Nervus Ischiadicus

chmg0546sciati004.gif

Op zich wel goed dat je nu weet waar het vandaan komt.
Maar wel balen dat je nu niet kan squatten en DL en... :(
Misschien toch maar braaf eraan houden zodat het niet erger wordt zodat je daarna weer kan knallen.
Maar het is gewoon rete irritant... Ik mag nu zelf ook niet trainen ivm mijn schouders... Know the feeling...
Succes met de oefeningen. Hopelijk helpen ze snel.

Laatst bewerkt:
Beterschap man!

En ja zuur dat je geen squat en deadlift kunt doen maarja je moet nu gewoon naar je lichaam luisteren. Ik heb die oefeningen ook een tijdje niet gedaan dus ik zou zeggen doe voor legs leg press en lunges dan werk je ook gelijk aan je stabiliteit met die lunges. En mag je wel bor doen trouwens want daarmee belast je toch ook je onderrug?

• #1.405
Op zich wel goed dat je nu weet waar het vandaan komt.
Maar wel balen dat je nu niet kan squatten en DL en... :(
Misschien toch maar braaf eraan houden zodat het niet erger wordt zodat je daarna weer kan knallen.
Maar het is gewoon rete irritant... Ik mag nu zelf ook niet trainen ivm mijn schouders... Know the feeling...
Succes met de oefeningen. Hopelijk helpen ze snel.

Beterschap man!

En ja zuur dat je geen squat en deadlift kunt doen maarja je moet nu gewoon naar je lichaam luisteren. Ik heb die oefeningen ook een tijdje niet gedaan dus ik zou zeggen doe voor legs leg press en lunges dan werk je ook gelijk aan je stabiliteit met die lunges. En mag je wel bor doen trouwens want daarmee belast je toch ook je onderrug?

Geen idee of ik BOR mag doen eigenlijk, denk het niet.
Heb BOR nooit een fijne oefening gevonden puur om het feit dat er bij mij veel druk op me onderrug staat als ik hem uitvoer, dus ik zal hem nog even weglaten.

Net thuis even de barbell erbij gepakt van 25kg en wat supersetjes gepakt. Epic burn in onderarmen weer.

Barbell behind the back wrist curl SS barbell curls
15x25kg - 15x25kg
15x25kg - 15x25kg
12x25kg - 12x25kg
10x25kg - 10x25kg

Ik zie niet in waarom je niet licht zou mogen squatten, dat is zelfs herstel bevordelijk bij rug problemen

• #1.407
Ik zie niet in waarom je niet licht zou mogen squatten, dat is zelfs herstel bevordelijk bij rug problemen

Geen idee man, volgens mij lult die fysio sowieso uit zijn nek :roflol:
Binnen 2 minuten stelde die zomaar even vast dat de pijn vanuit me rug kwam, voor ik aangaf ook last van me rug te hebben met hoesten en dat ik door me rug ben gegaan. Geloof het wel door de redenen die ik zelf aangaf, maar vind de conclusie erg snel/simpel getrokken. Heb ook 2,5 weken rondgelopen met tape om me kuiten heen omdat daar de pijn dus zit.

En oefeningen om me rug sterk te houden als vervanging van deadlift, heb ik 2 stabiliteitsoefeningen voor gekregen..
Zal volgende week eens vragen of licht squatten kwaad kan, maar zoals je zegt, zie ik ook meerdere mensen het lichtjes doen tijdens het herstel ;)
Thanks almighty sanca & fijne feestdagen!

Zeker die stabiliteits shizzle doen bro', die k*t oefeningetjes helpen echt

Volgens de meeste fysio's is het not done maar they don't even lift en squats heal

• #1.409
Zeker die stabiliteits shizzle doen bro', die k*t oefeningetjes helpen echt

Volgens de meeste fysio's is het not done maar they don't even lift en squats heal

Ah oke, dacht dat ze redelijk ''bullshit'' waren maar zal er aandacht aan besteden, vooral omdat ik er ernstig op faal!
En liften doet die zeker niet, kerel keek alsof die een geest zag toen ik zei 130kg te deadliften :roflol:

Fijne feestdagen.. :)

Nice nog even wat trainen zo op kerst!

• #1.411
Mezelf een gym-freestyle ticket gegeven met kerst :D
Morgen pak ik borst/rug en wat biceps. Vandaag trainen word hem niet, helaas.

Even een vraagje aan de prof's;
Heb net wat gelezen over de long head van de triceps.
Ben tevreden over mijn triceps, toch flinke hoeven al zeg ik het zelf en ze zijn ook verder ontwikkelt dan me biceps.
Maar ik doe vrijwel alleen triceps pushdown en af en toe overhead rope extensions.
Zou het beter zijn om er skullcrushers of extensions (achterlangs ipv overhead) toe te voegen, voor de long head van de triceps? En zo ja, is er één die beter gemarkeerd staat dan de ander?
''Barbell triceps extensions behind the head'' ziet er wel nice uit, skullcrushers lijken mij op één of andere manier een klote oefening (misschien bang dat me bril stuk gaat :o )
CGBP gaat me niet goed af door me dunne polsjes.

Benieuwd of iemand me hiermee kan helpen zodat ik geen topic hoef te openen! :)

Edit: Zat vorig jaar op dit tijdstip op 71kg, nu op 85kg met zo'n 4% vet stijging. Dringt nu pas tot me door eigenlijk ^^

Laatst bewerkt:
Zou het beter zijn om er skullcrushers of extensions (achterlangs ipv overhead) toe te voegen

Blasphemy ! Je kunt ze er als extra bijdoen maar ik zou zeker niet OH vervangen door deze

• #1.413
Blasphemy ! Je kunt ze er als extra bijdoen maar ik zou zeker niet OH vervangen door deze

Dus 1 training bijvoorbeeld:
Triceps pushdown & overhead rope extension

2e training (pak hier maar 1 tricep vanwege UB dag):
Barbell triceps extensions behind the head

Zoiets?
Thanks iig baard!

Gwn cgbp doen, mijn polsen zijn ook maar 17cm.

Waarom geen dips? En ik vind kickbacks echt een heerlijke oefening, lekker hard knijpen en heb altijd een goeie burn. Vind cgbp ook echt een schijtoefening trouwens :P

• #1.417
Waarom geen dips? En ik vind kickbacks echt een heerlijke oefening, lekker hard knijpen en heb altijd een goeie burn. Vind cgbp ook echt een schijtoefening trouwens :P

Ik heb meestal al chest dips erin liggen, waardoor ik triceps dips probeer te vermijden.
Heb ze 2x geprobeerd maar vind triceps dips ook niet echt lekker voelen :o
Weighted bench dips gaan wel, soms gaan ze lekker en soms voel ik hem teveel in me schouder.
Zal eens wat gaan experimenteren, thanks :)

Iedereen weet dat je karma boven gains zet, dus dat ik hierover zou beginnen had je al wel verwacht.
Je traint twee jaar en bent hier al lid sinds tweeduizendacht.
Gaat elke discussie aan, want volgens jezelf bezit je de wijsheid en pacht.
maar leg mij eens uit, waarom heb ik met vijftien maanden training en kennis dan net zoveel kracht.

13december:
Bench Press
20x18kg
8x48kg
5x68kg
5x80,5kg
3x80,5kg

Gestopt vanwege gebrek aan spotter

18december:
Squat
10x20kg
8x60kg
5x80kg
5x100kg
5x100kg
8x90kg

schatte dit van te voor op 80%, maar had hier verschrikkelijk veel moeite mee :(

oh really ? :trollface:

Terug
Naar boven