Gisteren kennisgemaakt (en vanaf vandaag lid) bij Powerbase Fitness in Best. Was (in de buurt) de mooiste gym met de meeste toffe strongman dingen die ik thuis niet heb, en waar ik geen ruimte voor heb. Vanaf nu ga ik 1 dag in het weekend daar events en wat acc. doen die zij voorstellen: log clean en press, pull ups, yoke / farmer, GHR. En over een paar weken gaan we kijken wat dat heeft opgeleverd.
Gisteren wat techniek geoefend met log (55kg geloof ik), lege yoke (geen idee) en lege farmers (idem.) puur op techniek. Maar t*ring wat is dat vet zeg

Met die yoke was ik al buiten adem zonder extra gewicht haha. Echt zó veel zin in!
Schema wordt nu:
Week 1 - training 1: Deadlift, Front Box Squat, Swiss Bar Row - training 2: Axle Pushpress, CG Bench, Pull up - training 3: events.
Week 2 - training 1: Box Safety Squat, Trapbar Deadlift, Axle Row - training 2: Strict press, Swiss bar bench, Pull up - training 3: events.
Progressie ga ik volgens Bromley's boek 'Base strength' doen (wat betreft de thuistrainingen). Week 1/2 een AMRAP op 75 procent, daarna 3 sets met 2/3 van die reps. Bij week 3/4 zelfde met 80 procent en 4 extra sets, week 5/6 wordt het pittig met AMRAP 85% + 5 sets met 2/3 reps. Daarna reset + een paar procent, en dan zouden week 1 en 2 weer super licht moeten zijn.
Heel gaaf, super gemotiveerd

BW nog altijd 91kg, maar oprecht het idee dat ik minder vadsig ben dan een paar weken/maanden terug.