Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 10
Training 3

Bench 81kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 73kg 2x5 1x6 (+1kg)
Squat 112kg 2x5 1x6 (+2kg)

Bench voelt steeds beter, amrapset zeven stabiele reps 2-3 rir. Happy camper.
Rows gingen prima, na de vijfde rep werd ik afgeleid door de aanstaande squatsessie en was goede vorm weg. Nog een redelijk cleane rep gedaan, op naar de squat.
Eerste setje was ik waarschijnlijk licht overmoedig, links en rechts wat correcties. Tweede set mooi stabiel. Amrapset ging goed, 1 rir. Opvallend detail vind ik dat mijn knieën en enkels niet meer kraken naarmate de squats zwaarder worden. Win win haha

Week 11
Training 1

OHP 49kg 2x5 1x7 (+1kg)
Chins bw 2x6 1x6 (2x7 1x5*)
Squat 114kg 2x5 1x6 (+2kg)

OHP verlies ik nog te veel kracht door matige uitvoering (ik vergeet soms een cue :headbang:), tweede setje was uitvoering wel heel goed en ging dan ook makkelijk. Toch een klein PR`tje.
Chins gaan iets beter, laatste rep was puur armwerk :eek!: (dirty cheater dat ik ben:laugh:).
Squats gingen prima, laatste rep foutje gemaakt met ademen/bracen, daardoor 2 rir.

Er lijkt zich een duidelijke trend te ontwikkelen, schouders en vooral bovenrug beginnen achter te lopen. Ik wil daarom db rows toevoegen als plug-in, deze komen dan ipv shrugs die ik niet meer doe. Verstandig? Of misschien zijn er betere oefeningen hiervoor?

Ik vind de verhoudingen nog helemaal niet zo slecht. Zeker niet als het de matige uitvoering is die je tegenhoudt.

Misschien lat raises en face pulls toevoegen?

Ik vind de verhoudingen nog helemaal niet zo slecht. Zeker niet als het de matige uitvoering is die je tegenhoudt.

Misschien lat raises en face pulls toevoegen?
Klinkt goed, zal beginnen met de lat raises. Vind db rows toch al niet zo leuk:D. Thanks

Bedoel je je bovenrug als je gehele trapezius of alleen de bovenste vezels van je trapezius (noemen sommigen ook wel je monnikskapspier).
Als het alleen je bovenste vezelfs betreft; lekker blijven shruggen.
Met achterlopen bedoel ik qua kracht. Aesthetics boeit nog niet. Vooral chins en press gaan minder, pendlay rows wel ok, deadlift gaat prima. Denk dat het dan toch gehele trapezius is die sterker mag. Correct me if im wrong please.
Sinds ik shrugs eruit heb gegooid enige verbetering. Kan zijn dat ik ze te zwaar deed. Vind het eigenlijk ook geen fijne oefening, powershrugs dan weer wel..

Je kan face pulls en lat raises toch prima supersetten als je een high/low kabelstation hebt?

Sowieso zijn FP voor rear delt en lat raises voor side delt.
Je hebt helemaal gelijk, totaal niet aan gedacht. Ik train alleen met db en bb, maar ga ze wel toevoegen als db variant:thumbup:

Week 11
Training 2

Bench 82kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 74kg 2x5 1x10 (+2kg) PR+3reps
Deadlift 126kg 1x5 (+2kg)

Bench gaat goed, lijkt zeker nog wel wat rek in te zitten, 1 rir misschien 2 met spotter.
Het gevoel en uitvoering van de pendlay rows was spot on, helemaal ervoor gegaan, 0 rir.
Deadlift viel wat tegen, opwarmsets gingen lekker maar tijdens werkset zat ik niet `in tha zone`, na vijf reps uit voorzorg gestopt. In ieder geval doel voor vandaag gehaald.

Rear delt fly voor de eerste keer gedaan met 5 kg db`s. 3 setjes van 8 reps. Beetje lastig om parallel te blijven, maar op zich goed te doen. Voel ze vooral achterkant schouder (boven de triceps), maar niet zozeer in de rug. Twijfel ook nog tussen hammergrip aanhouden of `pinkies out`. Tijd zal leren..

1645698580953.png

Waarom?
Op dit plaatje wordt hammergrip aangehouden, ik zie ze ook wel eens met de pinken naar boven??

Als je letterlijk vertaald:
Rear = Achterkant
Delt = Deltoideus (schouderspier musculatuur)

Dus het is een oefening bedoelt voor de achterkant van de schouders, zoals de naam van de oefening ook precies zegt.

Is er een manier van uitvoeren om iets meer rug erbij te betrekken?

verder doorhalen/ schouderbladen mee laten bewegen en deze samenknijpen, wat de meeste al doen als ze deze oefening doen ivm verkeerd uitvoeren.
Zo doe ik ze idd, verder doorhalen zou ik op kunnen letten volgende keer. Dat schouderbladen bij elkaar knijpen zit er wel ingestampt, heb je sowieso bijna altijd nodig

Zo doe ik ze idd, verder doorhalen zou ik op kunnen letten volgende keer. Dat schouderbladen bij elkaar knijpen zit er wel ingestampt, heb je sowieso bijna altijd nodig
Ik vind dat lu raises rug/traps beter pakt vooral omdat het beweegpatroon hetzelfde is als OHP.

Terug
Naar boven