Solway Firth
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 2.859
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 70kg
Thanks laatste was wel cheat met veel arm erbij

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks laatste was wel cheat met veel arm erbij

Als niemand het zag is het goed

Hoe duur waren je lifting schoenen? Mijn sportschoenen van 17 euro zijn na 1 jaar toch wel versletenWeek 15
Training 1
Bench 87kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 81kg 2x5 1x8 (+1kg)
Squat 106kg 2x5 1x6 (+2kg)
Bench gaat prima, nog een beetje wennen aan het benchen met liftschoenen.
Rows voelen goed met liftschoenen.
Squat voelde relatief licht omdat ik geen volle seconde meer pauzeer, maar net even zodat er geen bounce effect is. Voel me nog niet helemaal zeker genoeg in mijn techniek (met lifters) om tot het gaatje te gaan, maar dat gaat wel goed komen.
Ik doe dus nu alles behalve deadlift op de lifters en blijf dat voorlopig zo doen.

Adidas powerperfect3 kost normaal €110-130. Ik kon ze voor 90 kopenHoe duur waren je lifting schoenen? Mijn sportschoenen van 17 euro zijn na 1 jaar toch wel versleten![]()
.Ik vind dat niet echt duur. Andere merken of modellen van adidas zijn stukken duurder. Hobby mag wat kosten toch? ff een maandje geen eiwitrepen kopen andersAdidas powerperfect3 kost normaal €110-130. Ik kon ze voor 90 kopen.
Powerlift4 is iets goedkoper, vind je vaak voor 80-90. Vergelijkbare schoen, ietsje flexibeler en minder hoge hak.

Klopt, voor trainingsschoenen een nette prijs. Helaas word ik genaaid met Stage en krijg geen vergoedingIk vind dat niet echt duur. Andere merken of modellen van adidas zijn stukken duurder. Hobby mag wat kosten toch? ff een maandje geen eiwitrepen kopen anders![]()
Ga er nog een keer achterna tho, de leidinggevende is tevreden over mij dus die kuttekop van n manager betaalt maar

Misschien squat progressie dan meer reps totdat je techniek beter is?Week 15
Training 3
Bench 88kg 2x5 1x7 (+1kg)
Pendlay 82kg 2x5 1x8 (+1kg)
Squat 108kg 2x5 1x5 (+2kg)
Bench easy reps, blijf me verbazen over hoe gaat het blijft gaan. Focus ligt nu op de laatste paar reps, waarbij ik merk dat de beweging vanuit rechts begint en links volgt. Heb gemerkt dat ik zelfs mijn rechterbil harder aanspan dan de linker (idem bij squats), er is dus nog best wat winst te halen uit betere uitvoering.
Rows gaan prima, techniek zit er goed in dus durf diep te gaan en de laatste rep er dirty uit te persen. Twee kg boven oude PR met acht reps --> happy camper
Squats heb ik een dubbel gevoel bij. Qua kracht zou ik meer kunnen, maar techniek kan beter. Diepte is prima, maar bij de vierde en vijfde rep merk ik dat ik vanuit rechts begin en links volg. Bracing is goed, voeten (hakken) op schouderbreedte, tenen ca 35 graden naar buiten gedraaid, duwen vanuit de hakken. Het bewust proberen om rechts en links even hard te drukken kost behoorlijk kracht (vaak een lange pauze onderin), vandaar weinig reps. Als ik het niet eruit krijg ga ik een flinke deload doen.
Wil het nog even bekijken met huidige progressie, heb er geen last van verder (behalve dat mijn rechterbil/-heup duidelijk wat `dikker` is). Omdat het ook op de bench merkbaar is denk ik dat het niet squat gerelateerd is, maar meer iets wat al heel lang, maar onopvallend aanwezig is. Nu de intensiteit van het trainen toeneemt begint het een ding te worden. Zit er zeker boven op, een blessure zit ik niet op te wachten..Misschien squat progressie dan meer reps totdat je techniek beter is?
. Hopelijk woensdag wel gewoon weer trainen.
), beschouw het dan maar als ongeplande deload, heb ik die ook weer gehad.
.