Fitness Seller

Weerwolf 12: De DBB Villa

Fiets is vervoersmiddel. Denk dat het antwoord was meeliften -> dutchlifter.

Ja dat heb ik er toch bijgezet?

Bikers kwam gewoon eerder in mij op dan dutchlifter, toen bikers eruit was en ik nog eens keek kwam ik meteen bij dutchlifter. Had de eerste keer gewoon niet verder nagedacht toen ik bij bikers kwam.

Ja dat heb ik er toch bijgezet?

Bikers kwam gewoon eerder in mij op dan dutchlifter, toen bikers eruit was en ik nog eens keek kwam ik meteen bij dutchlifter. Had de eerste keer gewoon niet verder nagedacht toen ik bij bikers kwam.
oh dacht 4e hint is een video met iets van lift.

Vond dat er wel teveel hints naar de wolf waren al vanaf het begin van het spel :p

heb geen zin om 10 pagina's door telezen

Waarom geef je jezelf dan geen mong**l ava?
Btw, w8 nog steeds op mn oude :mad:
Want suus vond hem sexy

Hier neem deze

1219.jpg

Bij jou zou die avatar ook niet misstaan.
Bij jou ook nog steeds niet hoor :trollface:

Heb bij de deze (mn eerste) wel te veel proberen vissen, volgende keer ga ik meer analytisch werken. Mn verdenkingen naar Jorgy, Suus en remi kwamen van het vissen. Maar pas na mn analyse raakte ik sterk overtuigd en kwam ook Ricky erbij. Jorgy was minst verdacht van de 3 en ook bij analyse krijg ik geen positief resultaat bij hem maar had wel een slecht gevoel bij hem (daarom dat ik hem er toch bij plaatste na die analyse). -> analyse is de post met die 5 spelers.

Inderdaad, het antwoord was meeliften. Nice one.

Nabeschouwingspost komt er zo!
Omdat ricky en jorgy cults waren ben ik volgens mijn analyse de grootste r*tard van deze game, dat verdient toch zeker ook een award? :)

---------- Post toegevoegd Fri 2 Nov 2012 om 22:55 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
?

---------- Post toegevoegd Fri 2 Nov 2012 om 22:53 ----------

dit was hem toch?
Je denkt toch niet dat ik de moeite ga doen om hem op de juiste grootte te brengen :trollface: :p
Wel al betere kwaliteit dan die vorige :roflol:

Was biobeast nu anarchist?
Hij was namelijk de enige - behalve ik - die hoger scoorde op de r*tard scale dan een van de cults. Moet er wel ook bij zeggen dat r*tard scale niet telt voor cults aangezien ze burgers moeten kelen. r*tard scale heb ik enkel van overlevers, van de rest was het onmogelijk score te berekenen.

@ Dutchlifter aka Weerwolf
Had je m'n rol niet door of moest ik dood......gewoon omdat het kon?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.179
Nabeschouwing

Al met al een vette game. Veel spannende momenten en kansen voor beide zijden. Het was wederom erg leuk om spelleider te zijn en zo mijn creativiteit kwijt te kunnen. Als alwetende is het ook grappig om de (foute) argumenten van spelers te zien voor verdenkingen.

Ik wil nog even melden dat ik bij het starten van het spel een grote blunder heb begaan. Ik heb BlaRock (die oorspronkelijk de rol geliefde had gerandomed) per ongeluk een mailtje gestuurd met de rolbeschrijving van cultist. Aangezien hij zowel de naam van de andere geliefde als de namen van de cultisten kende, zag ik geen optie dan hem eruit te schrijven. Arnodsi, de enige die ik op dat moment nog geen PM met rol had gestuurd, heb ik maar andere geliefde gemaakt. Als BlaRock burger was, dan had ik hem simpelweg cultist gemaakt, maar nu was er helaas geen alternatief. Gelukkig nam hij het tof op en ging hij akkoord met zijn te vroege dood. Het is tenminste wel een vette dood geweest :p

De rollen

1. orgineel -> heks
2. bikers -> burger
3. Biobeast -> anarchist
4. jimbooo -> cultist
5. DutchLifter -> wolf
6. Jaap Ja -> burger
7. newinthegame -> burger
8. SuuS141 -> cultist
9. lloydatoni -> geliefde
10. Thielen -> burger
11. Spaceman21 -> meisje
12. Suicide Sid -> burger
13. peanuthead95 -> goede burgemeester
14. Rob G -> burger
15. Jorgyboy -> cultist
16. whami -> jager
17. rickynl -> cultist
18. BlaRock -> burger (eruitgeschreven)
19. RemiAFCA -> cultist
20. tremendes -> gek (dacht dat hij het meisje was)
21. sebastiaan1993 -> burger
22. Rene107 -> burger
23. arnodsi -> geliefde

Alle verhalen + de hints + stemmenoverzicht

Inleiding

Nadat Big T een fortuin heeft georven van een ver familielid uit Nigeria is eindelijk een droom voor velen gerealiseerd: het bouwen van de DBB villa! De DBB villa is opgetrokken aan de Costa del Sol, en heeft 20 slaapkamers, 5 gyms (met maar liefst 20,000kg aan schijven bij elkaar opgeteld), een 24 hour all you can eat kipbuffet, juicebar, sapjesbar, zwembad en naaktstrand. Een plek waar DBB'ers vredig kunnen leven en zorgeloos kunnen genieten van eten, trainen en slapen, elke dag weer. Een veilige haven van rust en genot voor DBB'ers, tot de rust op een zekere dag ernstig wordt verstoord. DBB'ers hebben namelijk een vreselijke ontdekking gedaan: het levenloze lichaam van geliefde bewoner... luppie. De tandafdrukken in zijn gehavende, scheef betatoeëerde lichaam verraden de moordenaar van DBB's favoriete r*tard: een WEERWOLF.

Hints
Geen hints.

warm-koud-buffet.jpg

Klokslag 6 uur. De DBB'ers verzamelen zich, trouw aan hun strikte voedingsschema, in de keuken, waar de heerlijkste proteine-rijke gerechten staan uitgestald. *ding ding ding* klinkt het wanneer Dutchlifter met zijn lepel op een wijnglas tikt. 'Ik wil graag een toost uitbrengen...' Ruw wordt DutchLifter onderbroken door orgineel: 'Waarom zou jij de toost uitbrengen vanavond? Dat is mijn recht, aangezien ik als langste van ons allemaal in de DBB Villa heb gewoond.' Rob G: Man, jij komt net kijken! Ik ben al meer dan 10 jaar lid van DBB!' Een wijze peanuthead95: 'Jongens dit werkt zo niet. Wat nu als we met zijn allen een leider aanwijzen? Iedereen mag zijn stem uitbrengen op een bewoner, en degene met de meeste stemmen is voor nu en voor altijd de alpha male van de DBB Villa.' Hij vervolgt: 'Ik begin alvast, peanuthead95...'

De verkiezing om het burgemeesterschap is bij deze begonnen. Er kan tot 0:00 vannacht gestemd worden op een van de spelers die tot nu toe zijn ingeschreven:

1. orgineel
2. bikers
3. Biobeast
4. jimbooo
5. DutchLifter
6. Jaap Ja
7. newinthegame
8. SuuS141
9. lloydatoni
10. Thielen
11. Spaceman21
12. Suicide Sid
13. peanuthead95
14. Rob G
15. Jorgyboy
16. whami
17. rickynl

Mensen die zich nog willen inschrijven, maar niet in deze lijst staan maken geen aanspraak op het burgemeesterschap. Inschrijven voor het spel is echter nog mogelijk tot 0:00 vannacht. Daarna ga ik de rollen verdelen, en kun je niet meer meedoen. Wees er dus snel bij!

Hints
Geen hints.

Het begin van het spel

De ijzingwekkend spannende politieke strijd is achter de rug. Dankzij zijn populariteit is peanuthead95 verkozen tot burgemeester van de DBB Villa. Sympathiek wordt het pindahoofd gefeliciteerd door de medebewoners van de villa. Zelfs runnerup Jorgyboy schudt hem welwillend de hand. Het was een enerverende dag, en ondanks de geplande festiviteiten besluit peanut zich terug te trekken in zijn nieuwe vertrek.

Villa-Emerald-Master-Bedroom-with-Round-Beds-at-Out-of-the-Blue-Capsis-Elite-Resort.jpg

Namelijk, het burgemeesterschap heeft zo zijn privileges. De kamer van de burgemeester is de grootste en meest luxueuze slaapkamer van de DBB Villa. Aansluitend zijn een groots balkon uitkijkend over het zwembad, een wijnkelder, een sauna, en een eigen prive-gym. 'Morgen ga ik daar heerlijk van genieten!' denkt peanut. Maar nu naar bed! De jongeman gaat namelijk altijd braaf op tijd slapen. Peanut loopt naar de kast om zijn been in op te bergen voor de nacht, en treft aan...

:eek::eek::eek:
Een ernstig vermagerde BlaRock kruipt tevoorschijn uit de kast. '..h-h-...help me...' klinkt piepend. 'Ik was een brede BB'er, maar ik ben ontvoerd en gevangen gezet door de WOLF!' BlaRock vervolgt: 'Het is zijn duistere plan om alle DBB'ers te veranderen in ECTO's! Hij werd namelijk jarenlang gebasht op DBB omdat hij lelijk en mager was, en ook nog eens een manlet bovendien. Ze gaven hem de volle laag met de 'eyes to far apart-copypasta' en meer. Dit is zijn manier om wraak te nemen! Inmiddels teer ik weken op mijn spiermassa, en dit is alles wat er van me over is gebleven. Ik heb volgehouden in de hoop te overleven en deze boodschap door te geven, opdat jullie zijn geniepige plannetje kunnen dwarsbomen. Dat is mij gelukt. Het is nu tijd voor mij om te gaan. Vaarwel...' Met deze woorden zijn de laatste restjes essentieel vet rond de organen van BlaRock verbruikt. Zijn lichaampje is niet meer in staat om de vitale biologische processen in stand te houden. Hij sterft.

De boodschap is afgegeven. Donkere tijden staan te wachten. DBB weet nu wat het te doen staat. Madness?? This is DBB!

BlaRock is dood, hij was burger.

Hints
1. Madness wijst op de rol van de gek. This is DBB past het meest bij de speler die de DBB mod is, namelijk tremendes.

Aan het begin van het spel wou ik de eliminatie vooral laten baseren op verdachtmakingen, vandaar slechts 1 vage hint. In tegenstelling tot wat velen dachten wezen de beschrijvingen van de wolf (manlet, ecto, lelijk) niet op de speler die wolf was. Deze informatie was er alleen maar om het verhaal te voeden. Ik had expres een combinatie van eigenschappen gekozen die niet terug te leiden naar een speler, dus ik hoopte ook dat jullie hierop doodliepen. Ook dacht ik dat het wel logisch was dat ik in deze fase geen hint naar de wolf zou plaatsen. Toch werden hierdoor wat vertically challenged medespelers eruitgestemd. Dat DutchLifter, die de wolf speelde, ook daadwerkelijk een manlet was, is eigenlijk puur toeval. Ik had dit niet gecheckt voor het plaatsen van dit verhaal.

Dag 1

sanibel_sunset_7347_web.jpg

Het schemert aan de spaanse costa waaraan de DBB Villa is gelegen. Bewust van het duistere plan van de wolf zitten de bewoners gezamenlijk in de huiskamer om te overleggen. De stemming is bedrukt. De aankomende duisternis beweegt de bewoners er namelijk toe een vreselijk besluit te moeten nemen. Een van de bewoners zal het onderspit moeten delven.

Minder bedrukt is het gezicht van Suicide Sid. Vrolijk vertelt hij over zijn veroveringen op het vlak van de punani. Geloven doen de bewoners hem niet, vermakelijk zijn de fantasievolle verhalen echter wel. Op een gegeven moment vertelt Suicide Sid over een meisje wat hij laatst leerde kennen. 'Ja jongens, die sloot is echt helemaal wild van me. Wil de hele tijd afspreken enzo. Gebruikt ook de hele tijd ':p' waar ik me mateloos aan erger. Ik had haar wel 10x gezegd dat trainen boven alles gaat, maar toch wou ze afspreken. Dus wat deed ik? Ik sprak met haar af in een stad ver weg en ik kwam vervolgens niet opdagen! LOL! Grappig he jongens, vinden jullie mij niet cool? Kijk maar op mijn telefoon hoe hard ik haar heb getrolled en hoe mad ze is...'

2012-10-26215003.png
Maar wat Suicide Sid dacht dat hem veel respect zou opleveren bij zijn broeders resulteerde in een zware backfire. Biobeast: 'Wat ben jij voor een k*tkind?' 'Triest!' vindt Jaap Ja. jimbooo, die er toch wel om bekend staat een White Knight te zijn, voegt er nog aan toe: 'Is gewoon zielig man, hoop dat ze je terugnaait.' Stamelend probeert Suicide Sid zich te verdedigen: 'Jongens, eigenlijk heb ik het niet gedaan. Het was allemaal bedacht door een trainingsmaatje van mij, echt waar!' Maar de DBB'ers moeten er niets van hebben. Suicide Sid wordt in zijn gezicht gestompt. Hij wordt in zijn buik getrapt. Rob G, de mexicaanse worstelaar klimt op de bank en springt op Sid, hem vies hard chokeslammend. Suicide Sid verliest het bewustzijn.

Suicide Sid is dood, hij was burger.

Het is nacht.

Spelers met nachtrollen hebben tot 0:00 om gebruik te maken van hun power via PM.

Hints
1. Dit verhaaltje is een persiflage op een relletje rond sTiiWaZz in het PUA topic. Wie het topic teruglas zag dat deze post (in het verhaal uit de mond van Biobeast) door Loptr/Angelus is geplaatst. Zijn gedraging op DBB wijst het meest naar de rol: anarchist.
2. Ik heb jimbooo hier expres White Knight (met hoofdletters genoemd). Dit is namelijk een DBB'er, die in een eerdere editie van weerwolf cultist was (waar destijds ook naar gehint werd door spelleider kwarkvarken).

Stemmen dag 1
thielen - sebas
bio - sebas
jimbo - sebas
jorgy - sid
whami - pinda
rene - jorgy
space - jorgy
sid - thielen
pinda - jimbo
arnodsi - sid
lloyd - jorgy
remi - sid
bikers - jorgy
jaap - sid
tremendes - rene
sebas - sid
ricky - sid
suus - sid
orgi - sebas

Nacht 1

79560-Nightfall.jpg

Na de dood van Suicide Sid is er nog even tijd voor gezelligheid. Er is een goede James Bond film op tv, en voor de gelegenheid besluiten enkele bewoners een cheatmaaltijd in te lassen. Er wordt gelachen en gezopen. Naderhand spoeden de bewoners zich naar hun kamertjes. Rond dit uur is het namelijk niet veilig om je in de wandelgangen te begeven. De sloten zeggen klik, want niemand durft het risico te nemen om te ontwaken van het kwijl van een hongerige wolf die zich over je bedje buigt.

Het is middernacht, en de WOLF is op rooftocht. Honger heeft hij wel, en hij heeft er veel voor over om vanavond proteine-rijk DBB'ervlees te kunnen eten. Echter test hij eerst de slaapkamerdeuren uit voor het geval iemand zo stom is geweest de deur van het slot te laten. Bijna bij het einde van de gang is de wolf al weinig hoopvol geworden, maar dan... AHA! Langzaam opent de wolf een piepende deur, maar de man die deze slaapkamer betrekt ligt kwijlend te snurken en wordt niet gewekt van het geluid.

UTB.jpg

Een poosje bekijkt de wolf zijn onnozele prooi. Op een gegeven moment heeft hij echter genoeg van de hulpeloze aanblik van zijn toekomstig slachtoffer, en maakt er met een snelle, dodelijke beet een einde aan. De man heeft geen pijn gevoeld. 'Iedere DBB'er die niet mager is zal sterven, zodoende zal ik de koning van DBB worden' denkt de wolf. Tevreden en met een volle maag keert hij terug naar zijn eigen kamer, om zich de volgende dag opnieuw schijnheilig onder de rest van de bewoners te begeven.
McDonald's, Burger King, White Castle, Jack In The Box, Dairy Queen, Wendy's, Five Guys Burgers And Fries, In-N-Out Burger, Sonic Drive in, Carl's Junior/Hardee's
sebastiaan1993 is dood, hij was burger.

Het is dag.

Tussen nu en 20:00 's avond kan gestemd worden op de meest verdachte persoon.

Hints
1. Deze hint wijst op een goede rol (burger). Rene107 lijkt erg op 007, wat dus wijst naar James Bond. Rene107 = burger
2. Niemand had waarschijnlijk de tekst in het wit gemist. Dit is een rijtje van de top 10 burger restaurants. Dit wijst dus op de rol burger en het getal 10. De tiende speler die zich inschreef was Thielen. Rob G is 10+jr lid van DBB (een gegeven wat op dat moment in een topic op DBB, en later zelfs in een verhaaltje van mij onder de aandacht kwam).

Hint voor de gek
2mwv22q.jpg

Een random plaatje. Hier mocht de gek zijn hoofdje over breken :p

Hint voor het meisje
ster.png

Een plaatje van een ster. Een ster heeft 5 punten, dit wijst op nr. 5 van de inschrijvingslijst, DutchLifter.

Hint voor de wolf
'Het meisje houdt van diverse kaartspelen (waaronder eenentwintigen).'
Dit wijst op Spaceman21.

De heks
De heks verdacht Rob G.

Dag 2

Het is merkbaar dat de sfeer in de DBB Villa de tweede dag al beduidend grimmiger is geworden. De eiwitshakes worden niet meer gedeeld, en spotten is er ook niet meer bij. De bewoners gaan in zich zelf gekeerde groepjes vormen, beschuldigingen over en weer smijtend. Het is een zwoele avond, maar niemand durft gebruik te maken van het zwembad, uit angst kopje onder gehouden te worden. Ter afkoeling laat een DBB'er zijn ballen luchten, his gay level is over 9000!

Uiteindelijk is er een keus gemaakt voor de target, en ook voor een stiekeme moordmethode. Een groepje vertrekt met moordlustige plannen naar de villagym waar het nietsvermoedende doelwit borst zit te trainen. 'Hey jongens, kunnen jullie mij even spotten?' jimbooo, sterk dat is hij is, weet maar liefst 11 herhalingen met 140kg eruit te persen. 'Nog eentje jongens, help me eventjes.' Maar de hulp bleef uit. jimbooo zat gevangen onder een zware stang, volledig kwetsbaar en hulpeloos.

Spaceman21 trapt hem op zijn hoofd. Thielen geeft hem een klap in de buik. Als een stel hyena's ranselen de DBB'ers de arme jimbooo af. Na ontzettend veel klappen gevangen te hebben laat hij het leven.

jimbooo is dood, hij was cultist.

Het is nacht.

Spelers met nachtrollen hebben tot 0:00 om gebruik te maken van hun power via PM.

Hints
1. Dit wijst duidelijk op de rol van geliefde. Dat over 9000 aspect wees naar arnodsi, die op dat moment net over de 9,000 posts op DBB heeft geplaatst (9,017 om precies te zijn).

Stemmen dag 2
space - jim
jim - space
bikers - space
bio - suus
suus - space
thielen - jim
rob g - jim
tremendes - space
ricky - space
orgi - remi
lloyd - jim
jaap - jim
dutch - jim
whami - thielen

Nacht 2

Night.jpg

Volgens traditie genieten de bewoners gezamenlijk van een heerlijke caseine-shake voor het slapen gaan, om de eiwitsynthese te bevorderen. Een van hen knijpt er echter voortijdig tussenuit. Het is de wolf. Hij heeft een plannetje bedacht om vannacht moeiteloos lekker te gaan smullen. Namelijk: het idee is om bij een slaapkamer naar binnen te sluipen en zich onder het bed te verstoppen. 's Nachts wanneer zijn monsterlijke transformatie compleet is, zal de wolf van onder het bed tevoorschijn komen en de onfortuinlijke logee GRIJPEN.

hands+under+the+bed.jpg

De geur van tortilla's en sombrero's beweegt de wolf tot zijn keuze. Na lang wachten betreedt de bewoner licht aangeschoten zijn kamer. Gelukkig heeft hij de wolf niet opgemerkt, in zijn sterfelijke gedaante.

Klokslag middernacht. Een harig monster is klaar om tevoorschijn te kruipen vanuit de duisternis vanonder het bed. De wolf sprint op en stort zich op het bed met zijn klauwen en tanden... WTF! Het bed is leeg?! Geen bloedspetters, maar de veren van een opengescheurd laken, verspreiden zich door de ruimte. *BAM* Surprise, b*ch! Een felle stoot treft de wolf achter op zijn kop. De wolf klapt op de grond, en hij staart in de ogen van een indrukwekkende mexicaanse worstelaar. Masker op, klaar om in de strijd te treden.

'Fear my guns', El Magnifico

De goede ninja skills van El Magnifico stelden de vechter in staat om deze felle verrassingsaanval uit te voeren. El heeft namelijk maar liefst 10+jr ervaring met het wezen van een eindbaas. Maar de moeite was tevergeefs, want de wolf, een mythisch monster met bovenaardse powers, is niet krachtig genoeg geraakt om knokkie te gaan. Al snel keren El's kansen: de wolf is alweer vlug op de been, en een krachtige haal van een wolvenklauw scheurt El's masker los en onthult zijn hoofd. 'Ik wil je angstige gezicht zien, alvorens ik jou een langzame, pijnlijke dood toebreng' gromt de wolf. Langzaam en pijnlijk werd El's dood zeker, uit wraak voor de pijnlijke bult die hij de wolf heeft toegebracht, en die de komende dagen nog wel voelbaar en zichtbaar zal zijn.

Rob G is dood, hij was burger.
        de rol: h e t          m e i s j e          
Het is dag.

Hints
1. Goede wijst op een goede rol. peanuthead95 had het aan het begin van het spel en later telkens over ninja's, de hint wees dus op hem. peanuthead95 was namelijk de goede burgemeester.
2. De tekst in het wit is de rol: het meisje met heel veel spaties ertussen. Spaceman21 was het meisje. Ik heb expres 'de rol' ervoor geschreven, uit angst dat jullie hier niet uit opmaakten dat de hint op SuuS141 wees en zij hierom eruit gestemd zou kunnen worden. Verkeerd interpreteren van stukjes verhaal was namelijk al vaker voorgekomen, dus ik moest voorzichtig zijn :p

Hint voor het meisje
'Een vader breekt de wens van zijn stervende vrouw om nooit meer te boksen, om zijn zoon te redden van imminente DOOD.'
Dit is de exacte nederlandse vertaling voor een scriptbeschrijving van de film 'Strenght and Honor'. In de sig van DutchLifter staat: 'strenght and honor'.

Hint voor de wolf
'Een oude vriend.'
In mijn eigen vriendenlijst heb ik de vorige account van Spaceman21 als vriend staan.

De heks
Kreeg geen PM. (deels mijn fout, omdat ik per ongeluk te laat reageerde op zijn pm van de eerste nacht)

Dag 3

1325847850222.jpg

De tafel is rijkelijk gedekt voor het avondeten van de DBB'ers. Gang na gang staat opgesteld. Vanavond bestaat het menu uit een heerlijke tomatensoep, bami, fazant, verse hamburgers en natuurlijk de gouwe ouwe kip en rijst. Met als toetje een verrukkelijke magere kwark. De sfeer is goed, maar wanneer de discussie voor de volgende eliminatie aan bod komt is het gelijk een stuk minder gezellig.

'Hebben jullie gezien dat tremendes de laatste tijd een beetje vreemd doet?' begint Spaceman21. 'Goh inderdaad... waar is hij eigenlijk?' Nog voor het heerlijke toetje gaat een groepje DBB'ers van tafel naar boven om tremendes op te zoeken, en te kijken waarom hij niet aanwezig was bij het avondeten.

orgineel klopt op de deur, 'Joehoe! Kom binnen.' weerklinkt. Voorzichtig opent orgineel de deur. DBB'ers aanschouwen een absurd tafereel.

Waarschuwing: NSFE*. NSFE! *Not safe for eyes.
Een volwassen man, gekleed in een rok en bh, zit thee te drinken aan een tafeltje. De thee is opgediend voor twee, want tegenover hem is een teddybeer in de zetel geplaatst. 'Komen jullie gezellig meedrinken met dit theekransje?' zegt een hoog stemmetje. De stem is verdraaid om te klinken als een vrouwenstem, echter is het pijnlijk duidelijk dat deze van een man afkomstig is.

'Bro jij bent ****ing gek.' zegt Jaap Ja. bikers: 'Wat moet dit voorstellen?' en daarop neemt hij de teddybeer van de zetel. Dat had hij beter niet kunnen doen. De bloeddruk van de zwaargespierde crossdresser stijgt zichtbaar. 'KOM NIET AAN MENEER PLUISJE!! :mad:' tremendes vervalt in een blinde razernij en springt bovenop bikers. De reus is beresterk en knotsgek en knijpt de keel van de belaagde bikers stevig dicht. Maar de DBB'ers trappen van alle kanten op tremendes in, hem zwaar verwondend. bikers ontsnapt nipt aan een wurgingsdood, terwijl tremendes overlijdt aan inwendige bloedingen.

'Weer een teveel... Weer een ten onder gegaan aan de gekte en manie die DBB genoemd wordt.'

tremendes is dood, hij was de gek.

Het is nacht.

Hints
1. De combinatie van bami en fazant achter elkaar wijst op een rol en een speler. bami rijmt op whami (een gegeven wat overigens later nog in het topic werd genoemd), fazant wijst op de rol van de jager. Het is een veelgebruikte vogel voor de jacht.
2. Ook weer een combinatie van woorden die wijst op een rol en op een speler. Hamburgers wijst uiteraard op de rol van de burger. Vers wees op een nieuwe (verse) speler. Namelijk newinthegame. Aangezien dit stuk tekst niet erg opviel in de context was het misschien moeilijk deze hint te ontdekken.

Stemmen dag 3
ricky - tre
arnodsi - space
bikers - tre
bio - tre
thielen - ricky
dutch - tre
tre - space
whami - tre
space - tre
orgi - space
jaap - space
suus - space
remi - space
lloyd - tre

Nacht 3

night-sky.jpg

Alvorens het slapengaan wordt nog eventjes gezellig Mario Kart gespeeld. Wanneer een DBB'er echter een slecht spel speelt breekt hij roidragend de controller in stukken. Bedtijd dan maar.

Even later plaatst een duister figuur zijn wolvenoor op een slaapkamerdeur. Zijn scherpe gehoor detecteert een krakend geluid. 'Zo smaakt een DBB'er het best, gemarineerd met cum, voortkomend uit een furious fapsessie.' denkt hij al bij zichzelf. Heimelijkheid en kneepjes laat de wolf ditmaal achterwege. Hij pakt zijn BIJL en hakt op de deur in.

Paniekerig klinkt een stem. Nee, twee stemmen! De wolf treft een paartje aan in bed. Een homocoïtus paartje. De wolf proest het uit wanneer hij ziet dat het bange 'vrouwtje' in bescherming wordt genomen door het iets minder bange 'mannetje'. De wolf komt naderbij. Het stelletje poogt niet eens een vlucht, maar ze trekken kinderachtig genoeg de lakens over hun hoofd, in het idee dat hun kwaadaardige belager dan opeens weg zou zijn.

De wolf loopt naar het bed en steekt zijn snuit onder de lakens: 'Verrass... BAH!' In een laatste afweerpoging is de wolf getroffen door een GASAANVAL. Protein farts en nucleaire bouten. Het duizelt de wolf. Gederangeerd van deze aanval op zijn reukzintuig breit hij er met zijn klauwen een bloedig einde aan.

arnodsi is dood, hij was geliefde.
lloydatoni is dood, hij was geliefde.

Het is dag.

Hints
1. 'slecht spel' wijst op een evil rol, namelijk cultist. Mario Kart is de meest populaire sketch van reallife troll Remi Gaillard. Remi = cultist.
2. De eerste hint naar de wolf. In dit verhaal beschrijf ik hoe de wolf de geuren opsnuift van scheetlucht, gevangen onder een deken. Dit is anders te beschrijven als een 'dutch oven'. Dit wijst naar speler DutchLifter.

Hint voor het meisje
'Piet wil van A naar B. Maar hij heeft geen vervoersmiddel. Geen geld voor de bus. En giftige slangen zullen zich vastgrijpen in zijn bungelende ballen wanneer hij de tocht te voet zal afleggen. Hoe komt Piet toch van A naar B?'
Zoals reeds genoemd in dit topic. Het antwoord is liften, wijzend naar DutchLifter. Heb speciaal 'geen vervoersmiddel' genoemd in de zin, zodat de hint niet naar bikers zou wijzen.

Hint voor de wolf
Ik heb de wolf een muziekvid gepost. Wanneer de link gegoogeld werd, zou de wolf uitkomen op een DBB topic van een enkele pagina waarin Spaceman21 heeft gepost.

De heks
De heks verdacht Remi AFCA.

Dag 4

De nachtelijke verdwijningen blijven voortduren, tot wanhoop van de reeds uitgedunde bodybuilder populatie. De bewoners beseffen dat wanneer ze niet snel de aanstichter van het kwaad te pakken hebben, er geen hoop meer is. De dreigende ondergang van de DBB Villa beweegt de bewoners tot het maken van een nieuwe keuze: bikers. Met weinig bezwaren en tegenwerking van omstanders verzamelen de DBB'ers zich rond bikers. 'Wat doen jullie, jongens? Ik had het hier net zo naar mijn zin. :( Jullie zijn mijn broeders, toch?' stamelt de jongeman.
Secret Link
De DBB'ers waren echter niet broederlijk genoeg om te besluiten hun 'makker' met minder als een marteldood om het leven te brengen. bikers tracht met een rennertje het kwaad te ontduiken, maar een vlugge Jaap Ja snijdt hem de pas af, en werkt hem tegen de grond. De tegenspartelende bikers wordt gedragen naar een van de meest heilige plekken van de DBB Villa, de kwarkruimte.

De voorraadtanks in de kwarkruimte hebben een opslagcapaciteit van maar liefst 25,000 liter. Daar kunnen de bewoners van de DBB Villa wel zeker drie maanden op teren! Ook is de DBB Villa zelfvoorzienend, en in staat magere kwark te produceren uit een grote verscheidenheid aan grondstoffen.

'Onze kwarkvoorraad begint langzaam op te raken...' zegt Jorgyboy met een grijns. De processieunit wordt geopend, en een schreeuwende bikers wordt in de malende bladen van het vreselijke apparaat gegooid. 'NEEEEEEE....!' Het geluid van de machinerie verstomt al gauw zijn wanhoopskreten.

Morgen wordt een heerlijke maaltijd opgediend!

kwark-300x200.jpg

bikers is dood, hij was burger.

Het is nacht.

Hints
1. Eigenlijk geen hint, maar wat reclame voor mijn log :trollface:
2. Deze hint wijst op een evil rol (cultist). Wie zijn medespelers enigzins had nagetrokken had gevonden dat DBB'er 'Rennertje' de enige persoon in de vriendenlijst van SuuS141 was. Suus141 = cultist

Stemmen dag 4
bikers - orgi
bio - bikers
whami - bikers
ricky - bikers
jorgy - bikers
jaap - bikers
orgi - remi
new - remi
space - bikers
rene - remi

Nacht 4

Met minder opties van slachtoffers om uit te kiezen vergeleken met de voorgaande dagen is de wolf hard aan het nadenken welk van de bewoners hij het liefste zal proeven vannacht. Heimelijk en verdekt begeeft de wolf zich door de struiken in de nacht, hieraan denkend, wanneer hij ziet dat door een van de ramen nog licht brandt. Een silhouette met vrouwelijke vormen schijnt hem toe door een dunne vitrage. Dit lokt de aandacht van de wolf, die de afwisseling van een licht, mals hapje wel zou waarderen boven de gewoonlijke kost die zo zwaar op de maag ligt iedere nacht.

Moeiteloos klimt zijn wendige lichaam langs de muur omhoog. De wolf schuift de vitrage opzij en klimt in de kamer naar binnen. De bewoonster staart even met open mond naar de wolf en zakt vervolgens ineen op haar knieën. 'Meester wolf... ik had u niet verwacht vanavond.' De wolf kijkt in het rond. Een veel hoger aantal kaarsen dan acceptabel slechts voor sfeerverlichting, een zuiver pentagram, een koperen bel en hamer, en een plaquette versierd met een afbeelding van een wolf, neemt alle twijfel bij hem weg dat het hier gaat om een van zijn volgelingen.

Zijn vrouwelijke discipel is inmiddels weer opgestaan. 'Meester wolf, waarvoor geniet ik deze eer?' vraagt ze. 'Mijn trouwe volgeling...' begint de wolf. '...zoals je weet is het mijn plan om de DBB Villa te zuiveren van de DBB'ers, om mezelf vervolgens tot koning van DBB te kronen. Inmiddels zit ik in de laatste fasen van mijn plan. Weldra zal ik als een god leven in de DBB Villa, en zal ik er enkel ecto's toelaten, om mij te voeren, verzorgen en te dienen. Ik zal heer en meester zijn van DBB, veruit de buffste, met voor de rest alleen maar ecto's op deze site. Binnen enkele dagen zal de weerstand in de harten van de DBB'ers afgebrokkeld zijn. Ik heb besloten dat jij mij nu niet meer van verder nut bent.'

Angstig antwoordt ze: 'Maar meester wolf, ik heb u altijd zo goed gediend. Spaar me!' De wolf komt naderbij, waarop zijn volgeling stapjes achteruit doet. De wolf antwoordt: 'Als je niet een 5/10 was, dan had ik je laten leven, om mij de komende jaren te dienen als een van mijn persoonlijke coïtusslavinnen, wanneer ik volledige heerschappij heb bemachtigd over de DBB Villa. Helaas voor jou zul je me enkel nog ter dienst kunnen zijn als vulling van mijn maag.' Daarop spert de wolf wijd zijn bek open, en slokt zijn volgeling in een keer op.

SuuS141 is dood, zij was cultist.

Het is dag.

Hints
1. Het gaat om de combinatie van deze woorden. Het woord pentagram had de aandacht moeten trekken, aangezien dit duidelijk wijst op de rol van de heks. Zuiver wijst op speler orgineel, het is namelijk een synoniem van origineel (voor degenen die dit hebben opgezocht).

Hint voor het meisje
Een muziekvid 'Dikke Lul, drie bier'. Let op de initialen D.L., wijst op speler DutchLifter.

Hint voor de wolf
'Een andere identiteit van de beruchte Edgar S, maar dan met een ongeluksgetal erachter, wijst je naar deze persoon.'
Dit wijst naar zijn andere account genaamd 'MisterApollo' (ervaren DBB'ers zullen deze wel herkennen, de DBB-newb DutchLifter gaf in PM aan Edgar S niet eens te kennen :p). Voeg een ongeluksgetal toe (13). Apollo 13 is een ruimteproject, wat dus wijst naar Spaceman21.

Heks
De heks verdacht rickynl.

Dag 5

In de inmiddels wat leeggeraakte DBB Villa is er toch nog even tijd voor wat vrolijkheid. DBB'er ruud0111 is jarig! :hb: De inwoners van de DBB Villa feliciteren ruudje in zijn verjaardagstopic. De jarige kon namelijk helaas niet aanwezig zijn voor zijn feest in de DBB Villa, hij moest vanavond voetballen voor Real Madrid. Ter ere van zijn verjaardag wordt beneden de TAART aangesneden.

4677715185_955da3a99f.jpg

DBB'ers smikkelen en smullen van de heerlijke taart, en praten er vrolijk op los over trainingsschema's, dumbbells, en andere bodybuilding-gerelateerde onderwerpen. Minder gezellig is de vraag wie deze avond ter dood veroordeeld zal worden. De koppen draaien bij naar DutchLifter. Jaap Ja: 'DutchLifter, jij bent erg stil aan tafel. Ook is het merkbaar dat je moeite hebt om je stukje taart naar binnen te werken. Kan dit wellicht komen doordat je 's nachts jezelf tegoed doet aan de calorierijke lichamen van de medebewoners van de DBB Villa?' DutchLifter kan geen argument opperen in zijn verdedigen, en de anderen vallen Jaap bij. De keuze is gevallen. DutchLifter wordt afgedragen naar de plek waar hij vermoord zal worden.

Deze plek is geen gewone plek. Het is de meest luxueze van de 5 gyms die de DBB Villa kent, het mekka van de DBB'er. De dumbbells gaan er tot 350kg, er zijn zestien squatkooien aanwezig, de drinkfonteintjes zijn opgetrokken uit marmer en de kranen gemaakt van bladgoud, voor iedere spiergroep zijn machines aanwezig voor elke mogelijke variatie van de oefeningen.

DutchLifter wordt op een bankje gezet en vastgebonden door middel van powerlifting chains. Jaap Ja: 'Dit is de plek waar jij je leven hebt geleefd, en dit is de plek waar jij zult sterven.' Beul orgineel houdt een 40kg dumbbell in de aanslag als executiemiddel om DutchLifter's nek te breken.

'Wacht even.' zegt DutchLifter. 'Voor ik ga sterven moet ik jullie iets bekennen. Ik ben inderdaad de weerwolf. De grote sterfte onder de DBB populatie is van mijn hand. Het zit namelijk zo: jaren geleden heb ik mij aangemeld op DBB. Ik was mager en wou gewoon graag een sixpack hebben. Niets meer. Ik dacht dat iemand op dit forum mij wel zou kunnen helpen, dus maakte ik een topic aan. Wat er toen gebeurde heeft mij voor de rest van mijn leven geschokt: ik kreeg vreselijke haatreacties en kwetsende beledigingen te verduren. Kwelgeest Angelus vertelde mij dat ik hier op DBB niets te zoeken had, en ik maar beter naar dutchfitness kon gaan. Een andere treiteraar vertelde me zelfs dat ik een sixpack kon krijgen wanneer ik 3x per dag pindakaas op mijn buik zou smeren. Dit advies volgde ik op. Echter, toen ik na weken nog geen verbetering zag, bleef ik enkel over met een besmeurde buik. En een eeuwigdurende wrok. Dus ik besloot om serieus te gaan BODYBUILDEN. Drie jaar lang zwoegde ik 5x per week in de sportschool. Ik squatte tot ik moest kotsen, en die eeuwige kip en rijst kwam mij de oren uit. Al die tijd hield ik deze vreselijke levensstijl vol met maar een reden: om mij tussen de DBB'ers te kunnen voegen in de DBB Villa, en ze vervolgens systematisch een voor een uit te roeien. Ik zou de koning worden van DBB, en de wereld zou aan mijn voeten liggen!

En hier zit ik nu. Mijn plannetje is mislukt. Maar bedroefd ben ik niet, want ik heb wat geleerd. Gisternacht zag ik in een visioen hoe ik op de troon van DBB zat, en hoe ecto's mij een frisse wind toewuifden met palmbladeren en mij een tros sappige druiven aanboden. Echter voelde ik me leeg van binnen. De mensen wilden ALLEEN maar met mij praten over fitnessgerelateerde onderwerpen, en wanneer ik langsliep kreeg ik continu complimentjes over mijn fysiek. Eventjes vond ik het leuk, maar al gauw vond ik het schijtirritant. De mensen zagen mij enkel als een bodybuilder, en niet meer als een driedimensionaal persoon. Toen besefte ik het: bodybuilding is niet alles in het leven, en er is zoveel meer is dan dat! Ga eens lekker een keer uit. Spreek af met wat vrienden. Verken de wereld, en proef alle smaken van het leven!

orgineel laat de nekwervelbedreigende dumbbell zakken en probeert de informatie te verwerken. Spaceman21 zegt; 'wacht eens even, DutchLifter heeft gelijk. Is DIT nou hoe we de rest van ons leven willen doorbrengen?' Thielen stort huilend ter aarde, beseffend wat hij allemaal wel niet heeft gemist in het leven. Jaap Ja zegt na een intense realisatie: 'DutchLifter, ik heb hier nooit zo over nagedacht, maar je hebt helemaal gelijk! Waarom stellen wij ons leven in dienst van het bodybuilding, als we ook kunnen LEVEN! We zullen je laten gaan, en ik en de andere DBB'ers zullen de DBB Villa voorgoed verlaten. Wij zijn VRIJ!'

In de jaren die erop volgden was veel veranderd. Big T besloot het dutchbodybuilding forum offline te halen, en is tegenwoordig eigenaar van een forum waar tienermeisjes over hun gevoelens kunnen praten. De DBB Villa werd verbouwd tot een weeshuis. Van de lichamen van de overleden DBB'ers werd kwark gemaakt. Deze werd verscheept naar de hongerige kindjes in Afrika. De voormalige bewoners van de DBB Villa leerden uiteindelijk de smaak van het leven kennen. Ze zijn nu gelukkiger dan ze ooit zijn geweest! Behalve Jorgyboy, de nonliftende ecto. Voor hem is dit verhaaltje totaal onherkenbaar.

Happy end!

OSBORNE.jpg

Hints
Geen hints.

Stemmen dag 5
whami - ricky
bio - jorgy
jaap - dutch
space - dutch
remi - whami
new - dutch
jorgy - whami
thielen - ricky
ricky - whami
orgi - remi
GELIJKSPEL tussen dutch en whami. Ik heb niet op tijd antwoord van de burgemeester gehad, maar peanut was de goede burgemeester, en inmiddels waren de cultisten en de wolf bekend. Het zou geen zin hebben gehad het spel langer te laten voortduren.

Conclusie

Het viel me vooral op dat bepaalde elementen in een verhaal, die ik enkel had gebruikt om aan het verhaal bij te dragen, als hint werden opgevat. Bijvoorbeeld dat de wolf een manlet zou zijn. Dit was op zich wel grappig, maar wel sneu voor mensen die hierdoor eruitgestemd werden.

Daarnaast vond ik het opvallend dat jimbooo de cultist in de 2de ronde weggestemd werd, terwijl hij nog best wel te redden was zonder de cultisten zich verdacht te laten maken. Ik vraag me af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Slecht spel, of toch een bedoelde strategie? Was de communicatie van de cults wel zo goed?

De wolf heeft in het begin van de spel veel goede beslissingen gemaakt, maar dit zou ook aan geluk toegeschreven kunnen worden. De keuze voor Suus141 in nacht 4 vind ik gezien de informatie die op dat moment in het topic bekend was (vele verdenkingen op Suus, een aantal goede spelers die hun rol min of meer openlijk bekend maakten) vind ik bijzonder zwak. Wat ik helemaal absurd vind is dat je op de laatste dag niet zelf een stem uitbracht, om je hachje te redden. WTF??? Wou je expres verliezen ofzo? Vind dit wel een beetje lullig, aangezien je hier een aantal andere mensen (de cults) goed hard vernaaid.

Als de anarchist Biobeast de storm zag hangen, had hij ook nog de stemming kunnen beslissen. Als anarchist is het de bedoeling het spel te rekken, omdat hij dit niet deed heeft hij het spel verloren. Gedurende het spel vond ik het wel leuk hoe hij speelde. Ik denk dat de nieuwe invulling van de anarchist een leuke impuls geeft aan het spelen van deze rol. In mijn ogen dus een succes. Ik hoop dat Biobeast dit ook zo ervoer. Alleen vond ik uiteindelijk dat Biobeast rond het einde van het spel wel te duidelijk liet blijken anarchist te wezen door middel van belachelijke postings. Dit is niet de bedoeling, want als iedereen weet wie de anarchist is, zal de winnende zijde zorgen dat de anarchist voor dag 7 sterft, zodat het spel niet eindigt.

Mijn hints zijn dit spel misschien wat moeilijk en vaag geweest, ik hoop dat de jacht naar aanwijzingen jullie, de spelers, nog enigzins bezighield. Ik kon helaas opmaken uit reacties in het topic dat er weinig over hints werd gespeculeerd, wat op zich wel een belangrijk spelelement is vind ik. Volgende keer zou ik misschien meer hints moeten toevoegen, en ze minder wazig maken (maar zeker niet makkelijk ;)).

Uiteindelijk moet ik zeggen dat er toch wel veel tijd in de leiding van het spel is gaan kruipen. Een verhaaltje schrijven kostte me gemiddeld 45 minuten. En je leest het in 45 seconden. Daar kwam nog tijd bij voor het aanbrengen van verbeteringen, wanneer ik spelfouten/stijlfouten/onduidelijkheden aantrof bij het nalezen. Daar komt bij dat je als spelleider het topic natuurlijk wel een beetje in de gaten houdt ;) Het was zeker leuk om te doen, dat wel. Aangezien ik nu wel eventjes aan een break toe ben, en mijn inspiratie leeggetrokken is, ga ik voorlopig niet een volgend spel leiden. Dus als iemand het stokje wil overnemen... graag :D

En tenslotte nog: neem de wijze boodschap in het eindverhaal ter harte, jullie zullen me later bedanken :p

Het is nacht

Terug
Naar boven