XXL Nutrition

BBosman: Beachproof 2013

Bezoekers in dit topic

Bench wordt ook al beter!
 
Valt mee, is iets omhoog omdat ik een tijdje niet meer paused ga benchen, maar gewoon touch & go

Waarom niet? Je moet op wedstrijd toch ook met pause drukken? Ik doe het altijd, vind het handig dat het een automatisme is...
 
Waarom niet? Je moet op wedstrijd toch ook met pause drukken? Ik doe het altijd, vind het handig dat het een automatisme is...

Discussie wordt vaker gevoerd hier...
Ik druk raw bijna nooit met pauze onderin (alleen naar een raw wedstrijd toe eigenlijk). Anderen doen het altijd.
 
Gaat goed hier vooral de bench en deadlift.
 
Discussie wordt vaker gevoerd hier...
Ik druk raw bijna nooit met pauze onderin (alleen naar een raw wedstrijd toe eigenlijk). Anderen doen het altijd.

Oh ok, wist ik niet...
En de uitkomst is eigelijk gewoon dat het ene niet beter is als het andere, gewoon doen waar je je lekkerst bij voelt?
 
Oh ok, wist ik niet...
En de uitkomst is eigelijk gewoon dat het ene niet beter is als het andere, gewoon doen waar je je lekkerst bij voelt?

Ja, mijn theorie is dat je de snelheid in je raw lifts wil houden. Het shirt doet juist onderin het meeste en onderin ligt daarom bij de meesten ook niet het probleem bij geared liften. Vooral de lockout en in mindere mate ook het middenstuk moet je echt helemaal zelf doen. Dus veel board presses, floor presses etc.
Overigens doe ik wel in de vorm van assistance bijvoorbeeld 3/4 benches om het onderste stuk sterker te maken en die doe ik dan natuurlijk wel paused.
 
Ja, mijn theorie is dat je de snelheid in je raw lifts wil houden. Het shirt doet juist onderin het meeste en onderin ligt daarom bij de meesten ook niet het probleem bij geared liften. Vooral de lockout en in mindere mate ook het middenstuk moet je echt helemaal zelf doen. Dus veel board presses, floor presses etc.
Overigens doe ik wel in de vorm van assistance bijvoorbeeld 3/4 benches om het onderste stuk sterker te maken en die doe ik dan natuurlijk wel paused.

Ok, bedankt voor de uitleg, is interessant ;)
Dus touch&go is beetje de geared lift 'imiteren' om het kort door de bocht te stellen, omdat je dan de snelheid onderin ook hebt.
Ga ik dan zeker wat proberen toepassen eens er geared wedstrijden naderen, maar is pas in het najaar dus nu nog tijdje met pause...
 
mijn secret weapon voor bench: bottom position Bench press, het leert je explosief zijn at the bottom, om alles tight te houden en je kunt je form resetten eender wanneer in de set moest het nodig zijn omdat de bar toch nergens naartoe gaat :)
 
Ik ben zelf meer van het afwisselen, de laatste tikd eigenlijk altikd paused gebenched, maar daarop (ook dmv andere redenen) beetje op stil komen te hangen. Komende tijd iets meer touch & go, maar dat wilt niet zeggen dat ik helemaal niet meer paused bench ;)
 
Gaat goed hier vooral de bench en deadlift.

Deadlift gaat om een of andere reden altijd wel goed bij mij :P Bench hoop ik ook, maar squat vooral blij om, elk van die singles waren onder par, die 140 150 en 155 inclusief op-roepen door robert, heb wel iets gewicht in moeten leveren, maar squat nu wel gewoon netjes onder parralel.
 
Nice levert tenminste geen problemen op tijdens een wedstrijd
 
Strongman Training @ RPB

Log Press
3x63
1x73
1x83 bijna strict :o
1x93 PR easy :eek:
Fx103
Fx103
Fx103
Fx98
Fx98

mentale barriere :o Volgende keer zit ie er wel in

Yoke
10m heen en meteen 10m terug
50
100
150
200
250
300
320 PR bandjes, geen drops

naice

Stones
90 @ 1.32
110 @ 1.32
120 @ 1.32
130 @ 1.32 PR
Fx130 @ 1.32
Fx130 @ 132
90 @ 1.80 stukken easyer dan vorige keren
90 @ 1.80

Niet zo heel veel trek in stones meer nadat Gijs even neer ging :o

Sled Pull als truckpull
300
320 op film
400 op film

lekker en zwaar

Hooggooien overal tussendoor, af en toe een zak geworpen
paar x over 4m
paar x over 4.25m
paar fails over 4.5m

Filmpjes coming up
 
Laatst bewerkt:
goed bezig bossman!
 
Goed getraind Bart.
 
bazige strongman training:)
 
Back
Naar boven