- Waardering
- 6.352
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+1 je kunt een heel verhaal schrijven en dan denken dat iedereen onder de indruk is maar er klopt geen reet van.
Toch ga ik liever een programma wat al vele malen bewezen is dan dat ik zelf aan blijf kloten.Alleen procentueel is je verhoging op mp bv al veel en veel groter dan op je deadlift en volgt progressie zelden een lineair traject.
Het maakt allemaal geen donder uit wat voor programma je doet.
Als je oefeningkeuze maar goed is icm het volume, de frequentie, je herstele en je consistentie(vooral dit).
Komt wel goed schatjekom wel weer terug, bigger and better, en dat zonder mn wervels uit mn rug te forceren met het deadliften
![]()
Komt uit een reclame, dont be mad
En heb je problemen met mijn Deadlift? Kennelijk heb je moeite met kritiek als je zo reageert.
Verder hoef ik niet veel meer te zeggen dan Gijs en Ziyed al hebben gedaan.
Ik hoef mijn uitspraak niet te onderbouwen als je je log even doorleest Bart. Maar je komt zelf met een opmerking die kant nog wal slaat als je de achtergrond niet kent.
Daarbij zie ik ook dingen voorbij komen over je schouderblessure die kant nog wal slaan. Maar daar zal ik later wel serieus op ingaan, mocht je willen.
Ik hoop oprecht dat je de kern van onze opmerkingen in kan zien.
Maar een schema valt of staat met de inzet. Je zal toch uit moeten vinden wat voor jou werkt.

Maar een schema valt of staat met de inzet. Je zal toch uit moeten vinden wat voor jou werkt.
Ben razend benieuwd wat je over die blessure te zeggen hebt![]()
Yup wendler voor een tijdje, weet niet of ik me de eerste tijd strict aan de progressie ga houden aangezien oude kracht ook snel terug komt. Aangezien powerliften momenteel niet echt een optie is vanwege de squat, de volgende optie: kei-hard gaan trainen voor een top-3 plaatsing in de sterkste juniorAangezien dit momenteel nog 7-8 maanden is lijkt wendler me wel een mooi programma.
Startgewichten zijn atm:
MP: 62.5
DL: 240
SQ: 165
CGBP: 105
Momenteel word hier dan nog -10% vanaf getrokken, maar wil dit na de eerste maand naar -5% en de 2e maand naar -0% halen, terwijl er ook 2.5kg per cycle bij komt. Daarna per cycle gewoon 2.5kg verhogen. In theorie kom ik dan na 8 cycles uit op:
MP: 82.5
DL: 260
SQ: 185
CGBP: 125
DL en SQ zit misschien meer in, maar er is altijd de mogelijkheid een cycle met 5kg ipv 2.5 kg te verhogen.
Trainingsplan is dan:
Maandag: DL
Dinsdag: MP
Woensdag: SQ
Donderdag: CGBP
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Events
Zondag: Kater
Assistance is de Boring But Big challenge. Dit is dus 5x10x50% welke eigenlijk elke maand +10% is, maar ga nog aanzien of ik dit met 5% of 10% ga doen. Daarnaast ofc nog rug werk, armpjes en ondersteunende oefeningetjes.
Events op zaterdag zal in ieder geval tot eind van het jaar de focus liggen op techniek, snelheid en volume. (je logt alleen de opwarmgewichte, slappe zak!)
Zoiets dus, tijd om weer een beetje in shape te komen![]()
Hier kan ik weinig op zeggen *wijst naar wendler*De uitleg stond in het 2e stuk die je hebt gequote maar oke.
-20 kg gain op mp is absoluut gezien hetzelfde als 20 kg op deadlift maar procentueel gezien bijna 3x zoveel vooruitgang op mp als op deadlift. Hier houd je geen rekening mee.
-8 weken lineaire progressie we wachten het af maar ik zeg zeker bij mp met zo'n grote procentuele "verwachte" vooruitgang grote twijfels te hebben hierbij. Daarbij kun je moeilijk spreken van: "in theorie" zou het hier moeten eindigen omdat dit onvoorspelbaar is en als ik iets geleerd heb in de krachtsport dan is het wel dat je dit vooral niet rekening moet gaan houden met een te verwachten eindgewicht.
dit heb je dan iets letterlijker genomen dan dat ik het bedoeld had-En wat is er anders aan ondersteunende oefeningetjes, rug en armpjes dan aan assistance. De assistance van de assistance?
gaat erom dat BBB de ''assistance template'' van 5/3/1 is, verder is er ofc weinig anders aan.Ik weet niet hoe het Wendler schema in elkaar zit, maar ik denk dat Bart z'n MP procentueel wel meer progressie zou moeten kunnen maken dan z'n deadlift, omdat er bij de MP meer 'beginner gains' zijn te boeken.
Ik weet niet hoe het Wendler schema in elkaar zit, maar ik denk dat Bart z'n MP procentueel wel meer progressie zou moeten kunnen maken dan z'n deadlift, omdat er bij de MP meer 'beginner gains' zijn te boeken.

Dat denk ik niet:
1. Hij traint al langer dus beginner gains zijn er in dit geval niet hooguit spiergeheugen en dit geheugen zal hem voor alle spiergroepen helpen dus niet meer voor een ander.
2. Hij geeft zelf al aan dat er waarschijnlijk nog meer rek in de deadlift en squat zit.
3. Grotere ketens spieren die samenwerken zullen altijd makkelijker flinke stappen kracht winnen dan de kleinere spiergroepen om de simpele reden dat dit procentueel gezien een te grote stap is voor de kleinere ketens in dit geval MP...
Maar dit was al genoemd hierzo![]()
Dat denk ik niet:
1. Hij traint al langer dus beginner gains zijn er in dit geval niet hooguit spiergeheugen en dit geheugen zal hem voor alle spiergroepen helpen dus niet meer voor een ander.
2. Hij geeft zelf al aan dat er waarschijnlijk nog meer rek in de deadlift en squat zit.
3. Grotere ketens spieren die samenwerken zullen altijd makkelijker flinke stappen kracht winnen dan de kleinere spiergroepen om de simpele reden dat dit procentueel gezien een te grote stap is voor de kleinere ketens in dit geval MP...
Maar dit was al genoemd hierzo![]()
cijfers zijn niet heilig, dus who cares wat dat schema voorspelt
Gijs 8 cyclussen zijn geen 8 weken maar 32 weken he
scheelt toch wel wat