AndroidHealthClinic

Bitano's Greyskull log!

Bezoekers in dit topic

In! Ik ben sinds gisteren ook begonnen met Greyskull. Voeg nog wel 1 accessory exercise per sessie toe. Curls bij de BOR-dag en dips bij de Chin up-dag.

Gisteren ook 4x0,5kg en 2*1.5kg schijven gekocht om alle stappen te kunnen maken. Hopelijk kan ik nu eindelijk over mijn benchpressplateau van 3*5*80kg komen.

Starting weights:
BP-> 70kg
OHP -> 42kg
BOR -> 70kg
Chin up -> BW
Squat -> 75KG
Deadlift -> 140kg

Squat loopt best goed achter. Als het zwaarder wordt, haal ik de diepte niet, dus de gewichten naar beneden en focus op de uitvoering. Deadlift ligt best wel weer voor(zal wel door de lange armen komen:D) en kan ik altijd nog goede progressie op maken met goede form.

Als je als kenner nog tips hebt, hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

In! Ik ben sinds gisteren ook begonnen met Greyskull. Voeg nog wel 1 accessory exercise per sessie toe...
Top! Ja ik voeg er ook vaak nog een laatste oefening aan toe. Op de dag dat ik chinups doe eindig ik met curls en op de dag dat ik barbell rows doe eindig ik met shrugs. Verder doe ik 2x per week weighted situps.
Ik laat deze extras uit mijn log om vooral de focus te houden op de core oefeningen van GSLP.

Verder goeie stats, hoor. Je deadlift is wel heel hoog vergeleken met de rest. Lekker hoor! En tja. De 1 kg (2x 0,5 kg) stappen zijn wel een essentieel onderdeel van het schema :). Ik ben ervan overtuigd dat je hier flinke progressie mee gaat maken.

Verder..pfoe...tips...Misschien vanzelfsprekend, maar ik geef het toch maar aan:

Als je een deload hebt en je moet met 10% in gewicht omlaag, zie dit dan écht als een uitdaging ipv een fail. Wat ik daarmee bedoel is dat als je de volgende keer van de oefening bij de 3e set bent, je echt moet pushen om zoveel mogelijk reps te halen. Niet afraffelen vanwege de gedachte "Oh ik heb toch wel 5 reps gehaald".

Ik zie Greyskull als een combinatie van 2 spel-elementen. Bij max gewicht is je PR het gewicht. Na een deload is je PR de aantal reps die je haalt.
 
Thnx for the tips. Ga ze meenemen!

Ben heel benieuwd waar het mij brengt. Denk dat ik thuis ook nog wat buikspieroefeningen ga doen
 
O ja, wellicht had je hem al, maar in onderstaande link vind je een Excel sheet van het programma. Het werk heel handig, want hij berekent al je stappen en ook zelfs je deload.

Aan de rechterzijde even je liftgewichten invoeren en klaar is Kees. Wellicht nog even je volgorde veranderen van oefeningen die je op 'n dag doet.

Uploadfiles.io - greyskull-schema.xlsx
 
Laatst bewerkt:
O ja, wellicht had je hem al, maar in onderstaande link vind je een Excel sheet van het programma. Het werk heel handig, want hij berekent al je stappen en ook zelfs je deload.

Aan de rechterzijde even je liftgewichten invoeren en klaar is Kees. Wellicht nog even je volgorde veranderen van oefeningen die je op 'n dag doet.

Uploadfiles.io - greyskull-schema.xlsx

Handig! Ik zal er eens naar kijken. Momenteel gebruik ik een simpele webapp die ik zelf in elkaar gedraaid heb (sitegrid.nl/gslp). De webapp toevoegen aan het beginscherm van je telefoon om geen adresbalk, etc te zien. Gegevens worden opgeslagen als browser-site variabelen (geen gedoe met account maken, maar dus wel vanaf 1 apparaat bijhouden). Heel recht-toe-recht-aan zonder toeters en bellen.

Je kunt het ook gebruiken als je wilt. Of de excel sheet. Wat het prettigst werkt voor je :)
 
Vandaag was het magische nummer: 7. Mijn nieuwe geluksnummer aller tijden (voor vandaag).

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 91 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Beetje last van mijn rechterpols. Mogelijk had ik de stang niet helemaal in balans

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 78 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Dit ging prima!

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 143 KG
Sets x reps: 2x5,1x7

- Squats gingen verrassend goed. Een nieuwe PR ook! Topper :D
 
Leuke uitleg van Greyskull hierboven! Zo heb ik er nooit naar gekeken :).

Je blijft ook maar knaltrainingen neerzetten he. Hoe pak jij de barbell row trouwens? Vanuit deadstop, of niet?
 
Leuke uitleg van Greyskull hierboven! Zo heb ik er nooit naar gekeken :).

Je blijft ook maar knaltrainingen neerzetten he. Hoe pak jij de barbell row trouwens? Vanuit deadstop, of niet?

Ja het gaat lekker. Met benchen kom ik natuurlijk wel van een deload, maar ik ben zeker tevreden!

Voor wat betreft de deadstop - Mja niet echt. Ik heb de stang iets onder middelhoogte hangen als ik de gewichten laad. Dan kan ik hem zo pakken, naar voren buigen (praktisch horizontaal), 5 reps doen, rechtop staan en hem zonder moeite terug zetten.
Tussen de reps leg ik hem dus niet neer, maar heb om die reden wel meestal wrist straps om (sowieso bij de laatste set).
 
oeps...dubbele post...
 
Ja het gaat lekker. Met benchen kom ik natuurlijk wel van een deload, maar ik ben zeker tevreden!

Voor wat betreft de deadstop - Mja niet echt. Ik heb de stang iets onder middelhoogte hangen als ik de gewichten laad. Dan kan ik hem zo pakken, naar voren buigen (praktisch horizontaal), 5 reps doen, rechtop staan en hem zonder moeite terug zetten.
Tussen de reps leg ik hem dus niet neer, maar heb om die reden wel meestal wrist straps om (sowieso bij de laatste set).

:thumb:

Oke, duidelijk! Ik ben zelf net weer gestart met deadstop rows. Ik kan dan een stuk meer gewicht aan en het heeft volgens mij meer carryover naar de deadlift :)
 
:thumb:

Oke, duidelijk! Ik ben zelf net weer gestart met deadstop rows. Ik kan dan een stuk meer gewicht aan en het heeft volgens mij meer carryover naar de deadlift :)

Wat is het verschil tussen de deadstop row en de pendlay row?
 
Vorige week te weinig getrained (maar 1x) omdat ik druk bezig was met klussen en weinig fut had. Vandaag heb ik ook een hoop moeten tillen en verplaatsen (stoelen, tafels, etc). Dus ik ben nog best tevreden met de resultaten van de training. Kijken of ik weer de nodige rust / herstel kan pakken deze keer.

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 57 KG
Sets x reps: 2x5, 1x6

- Ja dat voelde zwaar.

Chinups (+1 KG bonus)
Gewicht: Bodyweight + 15 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Deze oefening ging best ok. Laatste rep van de laatste set moest ik persen na een halve seconde blijven hangen.

Deadlift (+2 KG bonus)
Gewicht: 148 KG
Sets x reps: 1x5

- Dat was nét aan! Pfoe wat was de deadlift zwaar deze keer. Maar 5x is een voldoende :rolleyes:
 
Netjes dat je ondanks het weinige training voruit bent gegaan.

Zelf nu in week 2 van Greyskull en bevalt mij er goed. Ik moet er wel goed om denken dat ik niet te snel genoegen neem in de AMRAP set. Dat ik denk denk:"mooi ik heb de 5 gehaald, ik zit safe". Die mindset ben ik mij gelukkig bewust van.
 
Netjes dat je ondanks het weinige training voruit bent gegaan.
Dat is vooral te danken aan dat ik hiervoor al een deload had gehad. Daardoor was het iets makkelijker.

Zelf nu in week 2 van Greyskull en bevalt mij er goed. Ik moet er wel goed om denken dat ik niet te snel genoegen neem in de AMRAP set. Dat ik denk denk:"mooi ik heb de 5 gehaald, ik zit safe". Die mindset ben ik mij gelukkig bewust van.
Heel goed. En herkenbaar. Daarom vond ik hem het benoemen waard. Het is een kleine valkuil die naar mijn idee ten koste gaat van je gains. Succes!
 
Kap eens met omhoog gaan in gewichten. Je gaat veels te dik man ;)
 
Na een lange dag was ik wel erg moe en niet zo gemotiveerd...Maar ik moet weer aan mijn 3x per week proberen te komen dus GoGoGo !!!

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 92 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Wel weer 7 reps in de laatste set, maar het blijft naar mijn gevoel zwaarder voelen dan zou moeten (aangezien ik 98 kg ook al had gehaald). Maar gehaald is gehaald.

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 79 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7,5

- Jaaa eigenlijk gewoon 7, maar het was zo dichtbij 8 dat ik het een 7,5 vond

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 145 KG
Sets x reps: 2x5,1x6

- Een nieuwe squat PR! Dat voelt goed...Ten minste...Dat zal morgen beter voelen :D
 
Het wordt weer een rommelig weekje, vrees ik. Dus ik dacht laat ik meteen maar een training pakken. Dan kan niemand die in ieder geval afnemen :D

Overhead press (+1 KG bonus)
Gewicht: 58 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Dat ging nog best OK !

Chinups (DELOAD)
Gewicht: Bodyweight + 16 KG
Sets x reps: 2x5, 1x2

- NEEEeeeeeeeeeee.... Niet gehaald...En niet eens NÉT niet..maar totaal niet. Op naar een deload

Squats (+2 KG bonus)
Gewicht: 147 KG
Sets x reps: 2x5, 1x6

- Nah jah. 2 van de 3 oefeningen gehaald. Daar doe ik het voor! De 150 kg komt ook bij squats in de buurt...hmmmmz :rolleyes:
 
Een late training, maar wel met bevredigend resultaat!

Benchpress (+1 KG bonus)
Gewicht: 93 KG
Sets x reps: 2x5, 1x7

- Vreemd genoeg had ik een lichte pijn op mijn rechthand tussen mijn duim en wijsvinger (bovenkant) bij de lift. Verder ging het goed

Barbell Row (+1 KG bonus)
Gewicht: 80 KG
Sets x reps: 2x5, 1x6

- Meer kwam er niet uit. Ik wilde wel, maar mijn spieren niet

Deadlift (+2 KG bonus)
Gewicht: 150 KG
Sets x reps: 1x5

- Dit was zwaar. N I E T N O R M A A L. De 5e rep moest ik alles op alles zetten, Persen. Maar wel gehaald. En dat op het magische getal 150 KG :D. Ik ben erg tevreden. Als er de volgende keer een deload is, vind ik het helemaal prima. Ik heb 150 KG getild...Wooohooo
 
Jij bent niet te houden man!

Echt respect dat je elke training omhoog gaat!

Doen heel weinig je na :)
 
Back
Naar boven